Lihavien selittely

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ex-läski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ex-läski

Vieras
Tympiikö teitä muita lihavat ihmiset, jotka keksivät sen tuhat ja yksi selitystä sille miksi ei vaikka pullan syöntiä voi jättää pois?

Taas tänään tapasin sukulaisiani, joista suurin osa vaikeasti ylipainoisia.
Itse kuuluin pari vuotta sitten tuohon ylipainoisten, "geenien" johdattamaan joukkoon kuten leikillään asiasta puhutaan ja sus sentään sitä siunailun määrää miten olen nykyään kuin aidan seiväs ja epäilyksiä siitä kuinka oikeasti sain pudotettua 25 kiloa painoa pois... Itsellä projekti jatkuu vielä vähintään 8 kilon verran jolloin olen painoindeksi mukaan normaalipainoinen.

Mutta miten sen saa taottua lihavien sukulaisten päähän että se sokeri se on mikä lihottaa, ei geenit eikä raskas työ. Kyllä tunsi ittesä taas pahaksi ihmiseksi kun koetti hyvällä tahdolla saada muut myöntämään omat ylimääräiset kilot, myöntämään sen että vika on omassa ruokavaliossa?
Toinen ei syö "kuin vaan" aamuisin pullaa ja toinen ottaa "vaan" saunakaljat ja makkarat..

Äh!
Ärsyttää ihan kun kirjotankin!

Miksi on vaikeeta myöntää olevansa läski ja alkaa tehä asialle jotain?
Minäkin pystyin..

Mä olen reilusti ylipainoinen, mutta en jaksa stressata painoani. Tiedän miten paino on mulle tullut ja tiedän miten sen saisi pois, mutta ei vain huvita aloittaa elämäntaparemonttia. En selittele mitenkään mun kiloja vaan ihan suoraan voin sanoa, että väärin syömällä ja liian vähäisellä liikunnalla paino on mitä on.

Miksi oletetaan, että kaikki ylipainoiset kieltävät tosiasian ja selittelevät?

Eiköhän jokainen maalaisjärjellä varustettu ihminen tietää, että syömällä enemmän kuin kuluttaa, lihoo. Joku voi tykätä olla vähän pyöreämpi ja nautiskella ruuasta, meitä kun on erilaisia. Enemmänkin tympii tyypit, jotka ovat "laihiksella" ja vetelevät ruokatauolla lähes kaiken syömäkelpoisen mikä vastaan tulee.

Nostan sulle hattua siitä, että olet päässyt pois tuosta sukusi kirouksesta :flower:! Mutta... älä kuitenkaan koita ylipuhua noita sukulaisia laihduttamaan. Niin kuin itsekin tiedät, sen laihdutuksen ja elämäntapamuutoksen pitää lähteä itsestä. Ei siitä, että joku muu niin sanoo. Silloin se ei muuta kuin ärsytä.

Nuo aidanseiväspuheet voit tosiaan jättää ihan omaan arvoonsa. Osa sanoo sitä kateuttaan, osa siksi että ikävä kyllä ajattelee lihavuuden olevan ihan hyvä juttu.

Terv. ainakin 45kg ylipainoa...

Onnittelut painonpudotuksesta! Toivottavsti paino myös pysyy poissa, sillä laihduttamisessa vaikeinta ei ole itse laihdutus vaan se, miten motivaatiota riittää vielä tavoitepainon saavuttamisen jälkeen.

Mä en usko, että yksikään lihava selittää lihavuutensa johtuvan geeneistä. Mutta fakta on, että jotkut lihoaa helpommin kuin toiset. Ja se johtuu geeneistä. Onhan sitä tutkittukin.

Enkä muuten koskaan ole ymmärtänyt, miten kukaan entinen lihava voi muuttua niin ylimieliseksi muita lihavia kohtaan jos itse onnistuu laihduttamaan. Mitä siinä päässä niksahtaa, että näkee sen jälkeen itsensä vallan erinomaisena ja alkaa ylenkatsomaan muita?

Mä olen helppo lihoamaan. Olen nyt paria kiloa vaille normaalipainoinen ja se on on ollut aivan helvetinmoisen työn takana. Eikä muuten tarvi antaa paljoakaan itselleen siimaa kun kilot nousee taas kohisten. Hyvä esimerkki nyt juhannuksesta. Päätin olla kolme päivää miettimättä syömisiäni. Söin huoletta, ihan samalla tavalla kuin muutkin, ruokaa ja herkkujakin. En ylettömästi, enkä enempää kuin muutkaan seurueesta.

Kolmen päivän huolettomuus toi useamman kilon. Toki turvotusta enimmäkseen. Mutta meni siinä viikko kitudieetillä ennen kuin juhannuskiloista olin palautunut. Voi vaan kuvitella jos olisin ollut huoleton vaikka viikon, toisenkin.

Joka ainoa tiputettu kilo on ollut työn ja tuskan takana. Tai no, en voi sanoa että tuskan, sillä hyvä fiilis on helpottanut projektia. Mutta mitenkään helpolla en ole läskejäni sulattanut. Ja mitä vähemmän on jäljellä, sitä vaikeampi niistä on päästä eroon. Kumpa tiputtaminen olisikin yhtä helppoa kuin kerääminen.

Että terkkuja vaan ap. Toisille lihominen on tosiaan huomattavasti helpompaa kuin toisille. Ja toiset ei taas saa kiloja sitten millään. Kärsivät laihuudestaan. Tunnen sellaisiakin useampia. Mistä tuo tuollainen voi olla kiinni ellei geeneistä? Totta on, että tekosyy lihavuudelle se ei ole. Silloin pitää vaan olla tiukempi ruokavalionsa kanssa. Vaan eipä se ole niin helppoa, eikä edes reilua. Kyllähän se välillä turhauttaa aivan hemmetisti kun ei voi ottaa ikinä rennosti syömistensä kanssa.

He on tavallaan koukussa ruokaan ja selittelevät itselleen, että johtuu ihan muiste tekijöistä. Kyllä ylipainosta aiheutuvien sairauksien hoitaminen on kallista myös yhteiskunnalle, elikkä kyllä liittyy meihin kaikkiin tämä asia!

Ei haittaa. Voin kyllä kauhistella miten joku on päästänyt itsensä sata kiloiseksi. Mutta en mene nipottamaan ylipainoisille tuttaville että nyt heti laihdutuskuurille siitä etkä läsnäollessani saa pullaakaan syödä! Ei se minulle kuulu ja elämäntaparemontti lähtee itsestä ja omasta halusta. Miksi ap nipotat sukulaisillesi jos he eivät oma-alotteisesti ole sinulta pyytäneet neuvoja?

Suomalaisilta puuttuu itsekuria ruuan suhteen hieman amerikkalaisten tapaan. Monissa muissa maissa ei syödä oman halun mukaan vaan enemmän kontrolloidaan omia haluja.

Suomalaisilta puuttuu itsekuria ruuan suhteen hieman amerikkalaisten tapaan. Monissa muissa maissa ei syödä oman halun mukaan vaan enemmän kontrolloidaan omia haluja.

Ei esim. Lähi-idässä kukaan kontrolloi syömisiään, siellä nyt vaan sattuu olemaan pitkä kesä jolloin ihmiset kasvattaa omat vihannekset ja hedelmät. Samoin viljan laatu on laadukkaampaa kuin Suomessa, valkoinen leipä ei siellä lihota.

Suomalainen ruoka on teollisesti tuotettua, jauhot ovat huononlaatuisia ja juomme paljon alkoholia. Hedelmät ja kasvikset on ylihinnoiteltuja markettikartellin johdosta.
Ei siihen muuta selitystä tarvitse.

Nämä kaikki puheet lihottavista geeneistä, painavista luista, lihavuuden terveellisyydestä yms on vain smalltalkia jolla saadaan laihat sopivasti ärsytettyä kun ottaa kolmannen pullan niitten nenän edestä.
On todeööa ärsyttävää kun joku alkaa juhlissa vaahtoamaan kaloreista ja sokereista ja rasvoista. Sillä ole mitään merkitystä mitä juhlissa syö, arkena on painonhallinnan vuoro.

Jännä että laihtuneet tarttuu herkimmin tähän "isot luut" läppään.

En mä ainakaan selittele lihavuuttani mitenkään, tiedän että syön liian paljon herkkuja, liian vähän ravitsevaa ruokaa ja en harrasta liikuntaa. Mutta en suostu kuuntelemaan muiden "hyväntahtoisia" piilovinkkejä, miten minun tulisi laihduttaa jne. Vaikka olenkin lihava en ole tyhmä. Tiedän, että lihavuus heikentää terveyttäni, uhkaa tulevaisuuttani ja laihempana olisin luultavasti onnellisempi. Mutta jos en pysty lopettamaan herkkujen syömistä niin en todellakaan aio syyllistyä muiden vihjailuista. Niin kauan kuin ylipaino ei ole lailla kielletty minulla on oikeus olla lihava ja elää omaa elämääni ilman syrjintää ja holhousta!

Minua taas tympii joidenkin ihmisten pakkomielle toisista ihmisistä, heidän läskeistään, elämäntyylistä, ulkonäöstä, heidän kissoista tai koirista, heidän vaatteista, autosta jne jne..

Mitä jos vain pidätte huolta omista asioistanne ja elätte omaa elämäänne, kenenkään läskit tai muutkaan asiat eivät kuulu teille pätkän vertaa.

Kyllä mua ei tympäise mikään enempi kuin joku läskipoliisi bimbo joka itsekin on ollut lyllerö ja kun on saanut itsensä anorektikon mittoihin (mieskin tykkää kun voi esitellä panta*an oloista muijaansa kaikille) niin nillittää muiden läskeistä. Tunnen yhden tapauksen. Sen elämäntehtävä oli päästä raskauskiloista eroon mahd. nopeasti, ei väliä sillä että raskauden ajan syömiset aiheutti lapselle lukuisia allergioita. Mutta hei, onhan sekin saavutus elämässä että vahtaa syömisiään sairaalloisena, muistaa laittaa aamulenkille kilon meikkiä ja sitten voi postailla feisbuukiin töröhuulikuvia ja hihkua miten on kilot lähteneet.

Eikä nyt sitten sotketa tähän niitä normaalisti liikkuvia ja syöviä ihmisiä, vaan puhun juuri noista läskipoliiseista joilla on tarve mittailla jatkuvasti muita ja muiden syömisiä, ja sitten korostaa omaa erinomaisuuttaan.

Siis ihanko totta ap menit juhliin saarnaamaan läskeille laihduttamisesta :o

Kyllä käytöstapoja pitäis olla niin lihavilla kuin laihoillakin. Ei toisen painoa tartte arvostella suuntaan taikka toiseen.

Yhteistyössä