Lihavilta ei kannata kolesterolia ottaa js eivät saa itseänsä laihdutettua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Tälläsen viestin sain tänään lääkärikäynnillä.Tiedän olevani lihava ja koska mulla on ollut
jos jonkinlaista oiretta, niin pyysin päästä sokerirasitukseen. Lääkäri alkoi paasata mulle
kolesterolin ottamisesta.Sanoi että on otettu useasti(kertaakaan en ole pyytänyt; on vain
automaattisesti se sinne lisätty muiden jatkoksi) ja tämä on viiminen kerta jos ei mitään
itse sen eteen tee.Tällä lääkärillä en yleensä edes käy. Muut ovat kohdelleet asiallisesti.Mä olen joka kerta saanut sen ruokavaliolla tiputettua alas, mutta painoa en ole juurikaan saanut pudotettua, mutta nyt on sekin onneksi laskusuunnassa; hitaasti mutta varmasti. Jäi kyllä paha mieli käynnistä.

Mulla on otettu kolesteroli ja ainoastaan yhdes arvos oli vähä häikkää. Eli ei oo mikää automaatio, että lihavalla on kolesterolit päin persiitä.

Aika typerä lääkäri kyllä, tuonki olis voinu hoitaa asiallisemmin.

Täällä bmi yli 40 ja ei kolesterolia, n.50kg painavalla kaverillani on taasen ongelmia kolesterolin kanssa, ei ole pelkästään lihavien ongelma!:D Samoin 2.diabetes...

[QUOTE="mie";26905618]Mä olen joka kerta saanut sen ruokavaliolla tiputettua alas, mutta painoa en ole juurikaan saanut pudotettua, mutta nyt on sekin onneksi laskusuunnassa; hitaasti mutta varmasti. [/QUOTE]

Joka kerta? Siis sulla on ollut kolesterolit koholla, olet tiputtanut ja sitten taas koholla, tiputttanut..? Miksei sitä ruokavaliota voisi pitää pysyvästi sellaisena, ettei kolesteroli kohoa?

Ja voihan kolesterolit olla koholla hoikallakin? Ja alhaalla lihavilla?

Ihan hyvä, että paino putoaa maltilliseen tahtiin :) Nopeasti vippaskonstein pudotetut kilot tuntuu olevan vaikeammat pitää poissa, kuin hitaasti, sopivalla ruokavaliolla tiputetut.

[QUOTE="vieras";26905887]Maailma olisi niin paljon parempi paikka, jos kaikille lihaville voisi suorittaa eutanasian.[/QUOTE]

NÄIN!

Samaten vois vois pistää piikin niille luurangoille. Ei yhteiskunnan varoja kaikenmaailman syömishäiriöisten kuntoutukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä;26905913:
NÄIN!

Samaten vois vois pistää piikin niille luurangoille. Ei yhteiskunnan varoja kaikenmaailman syömishäiriöisten kuntoutukseen.

niin ja siis vaikka listiä kaikki ketkä käyttää terveydenhuollon palveluita tai muuten vaan yhteiskunnan varoja, esim. työttömät. Tuleehan se tosi kalliiksi yhteiskunnalle...

• Tykkää
Reactions: Nyynä
Joka kerta? Siis sulla on ollut kolesterolit koholla, olet tiputtanut ja sitten taas koholla, tiputttanut..? Miksei sitä ruokavaliota voisi pitää pysyvästi sellaisena, ettei kolesteroli kohoa?

Ja voihan kolesterolit olla koholla hoikallakin? Ja alhaalla lihavilla?

Ihan hyvä, että paino putoaa maltilliseen tahtiin :) Nopeasti vippaskonstein pudotetut kilot tuntuu olevan vaikeammat pitää poissa, kuin hitaasti, sopivalla ruokavaliolla tiputetut.

Juu, tiedän että ne voi olla hoikallakin koholla ja lihavalla alhaalla.Kirjoitin nyt tarkoituksella
hieman provosoiden.
Harmitti vain lääkärin tapa tuoda asia esille.Äänensävykin oli jo sellainen....asian olisi voinut esittää mielestäni asiallisemminkin.Jossain vaiheessa on aina repsahtanut pahasti.Nyt kuitenkin olen siihen
tytyväinen että paino tipahtanut eli pienet muutokset ovat vaikuttaneet.

[QUOTE="vieras";26905887]Maailma olisi niin paljon parempi paikka, jos kaikille lihaville voisi suorittaa eutanasian.[/QUOTE]

ja kaikille anoreksikoille ja muuten vaan liian laihoille jotka ei syö (eiks vaan, mie saan sanoa näin koska lihavistakin sanotaan näin?).

ja ei, en aattele oikeesti noin. mutta vieras, sun ajattelumaailmassasi on jotain todella pahasti pielessä :( semmoset kun sinä on niitä jotka opettaa lapsensa koulukiusaajiksi kun eivät kestä itsestä poikkeavia ihmisiä.

mulla on ystävä joka liikkuu päivittäin kymmenen kilometriä niin että on hiessä asti. ylipainoa on roimasti (ei siis jää mihinkään 30 kiloon se ylipaino) mutta elämäntavat on terveelliset (ruokavalio hällä ravitsemusterapeutin laatima, on lääkärin valvonnassa jatkuvasti, ei mässäile). silti hänellä ei paino putoa, päinvastoin se lähtee erittäin herkästi nousuun. voisitko mitenkään kuvitella miksi näin?

[QUOTE="minä vaan";26905952]niin ja siis vaikka listiä kaikki ketkä käyttää terveydenhuollon palveluita tai muuten vaan yhteiskunnan varoja, esim. työttömät. Tuleehan se tosi kalliiksi yhteiskunnalle...[/QUOTE]

no nythän päästiin itse asiaan niin voitaisiin listiä kaikki vastasyntyneet ja vanhukset myöskin. vastasyntyneet käyttää neuvolapalveluita ja mahdollisesti myös huonon tuurin sattuessa teho-osastopalveluita jos ovat pahasti keskosina syntyneet ja vanhukset taas kuormittavat "niillä ainaisilla vaivoillaan"...

eiks ollu hyvä idea taas tämäkin? näin me saadaan maailmasta parempi ja ennenkaikkea TERVEEMPI paikka, tämmöstä tervettä ajattelutapaa täytyy vaalia ja listiä kaikki ne jotka eivät näin ajattele. ei kun hetkinen... kukas se yrittikään joitakin vuosikymmeniä sitten sitä arjalaista rotua jalostaa? olikos se Hitler?

[QUOTE="tuhti";26905774]Täällä bmi yli 40 ja ei kolesterolia, n.50kg painavalla kaverillani on taasen ongelmia kolesterolin kanssa, ei ole pelkästään lihavien ongelma!:D Samoin 2.diabetes...[/QUOTE]

Ei pelkästään niin, mutta kyllähän se totta on että enemmän korkeita kolesteroliarvoja ja kakkostyypin diabetesta on ylipainoisilla. Itselläkin BMI 35, sokerit ja rasva-arvot ihan ideaaliset mutta tiedostan joka päivä sen, että ei se loputtomiin tällä painolla jatku. Siksi tarkoitukseni onkin raskauden jälkeen laihduttaa itseni normaalipainoiseksi, siinä pitäis loppuelämä sitten pysyä. Se, että kieltää ylipainon olevan yksi suurimpia riskitekijöitä hyperkolesterolemiassa, kakkostyypin diabeteksessa ja sydän- ja verisuonitaudeissa ei johda kyllä yhtään mihinkään eikä kuulosta kovin fiksulta.

• Tykkää
Reactions: Nyynä

Yhteistyössä