Liiallinen painonnousu raskaana ollessa, paljonko sinulla noussut paino rv 23 mennessä...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulleroko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulleroko

Vieras
Lähtöpaino oli 68 kg ja pituutta 170 cm, että mikään järin heiveröinen en ole ollut ennen raskauttakaan.... :D

Nyt rv 23 ja painoa jo 75.6 kg, KÄÄK! Osin varmaan johtuu siitä että supistuksen vuoksi jouduin noin kuukauden verran himmailemaan kaikkea liikkumista kovastikin. Nyt olo jo siinä mielessä parempi että liikkumaan vähän enempi pystyn.

Ekassa raskaudessa lähtöpaino oli 64 kg ja viimeinen punnitus oli niin että 80 kg kilahti rikki....

Nyt on varmaan vaan pakko ottaa itteä niskasta kiinni ja alkaa oikeasti himmailemaan tuota syömistä, etten vallan valaaksi muutu.

Mulla nyt rv 24 ja painoa on tullut 5 kg. :) Aluksi sain pidettyä aivan minimissä mutta joulun aikaan nousi jopa useamman kilon... ei tuo sun painonnousu kuulosta yhtään pahalta ja oothan aika pitkäkin. Minä taas oon lyhytkin kaikenlisäksi ja alkupainokin oli jo vähän ylipainon puolella.

[QUOTE="aloittaja";29455161]Ok, eli tosi vähän sulla on tullut painoa. Olen kohta saavuttanut tuon 8 kg ja raskausviikkoja jäljellä vaikka muille jakaa... :0[/QUOTE]

Mutta yksilöllistähän tuo painonnousu on. Ja minusta onnellinen odottaja on terveellisempi ja turvallisempi vaihtoehto kuin stressaava painonsakyttääjä. Onnea raskaudesta!

Mulla ei muistaakseni ollut noilla viikoilla vielä paino noussut yhtään. Nyt rv 38 n. + 10kg tuokin riippuu ihan päivittäisestä turvotuksesta ja veden juonnista... niin ja painon nousu oli nyt viim. neuvola käyntiin jo ns. pysähtynyt

Ekassa odotuksessa painoin ennen raskautta 75 kg (BMI 24) ja painoa tuli lisää kaikenkaikkiaan 21 kg, tästä jäi sairaalaan 14 kg. Nyt 1.5 v myöhemmin (rv 26) lähtöpainoon (83 kg, BMI 26.5) on tullut 6 kg.

Tällaisia suuntaviivoja löytyy netistä:
'Normaalipainoiselle (BMI 20 - 25) suositeltava painonnousu on 11,5 - 16 kg. Jos BMI on 26 - 28 paino saisi nousta 7 - 11,5 kg. Mikäli odottava äiti on lihava (BMI> 29) painon ei tulisi nousta raskauden aikana 6 - 8 kiloa enempää.'

[QUOTE="aloittaja";29455300]Miten mahdollista?! oletko kärsinyt pahoinvoinnista tms?[/QUOTE]

ei mullakaan ollut tossa vaiheessa paino noussut yhtään, ihan normaalia on!

Noilla viikoilla ei vielä mitään. Alussa jopa putosi pahoinvoinnin takia, sitte pysytteli samassa ihan loppuun asti. Vikoilla viikoilla tuli joitain kiloja turvotusta. Söin hyväkarpaten, toi on niin yksilöllistä

Nyt oot kyllä ihan liian ankara ittelles! Noilla mitoilla olet täysin normaalipainoinen. Saisit painaa vielä kilon, pari lisääkin ja silti olisit vielä normaalipainoinen.

Loppuu se itsensä soimaaminen!

:D

No kiitos, lämmitti mieltä. :) Itselle tämä vaan tuntuu paljolta, kun tällä vauhdilla mennään ylipainon puolelle raskauden aikana ja en ikinä ole ollut ylipainoinen.

rv 28 ja painoa tullut 3,5kg. Kuulemma tosi vähän. Aiemmissa raskauksissa tullut paljon enemmän, mutta nyt mulla onkin sokeriseurannat päällä eli ruokavalio tarkempi ;)

Yhteistyössä