Liian aikaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja babybluey
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

babybluey

Uusi jäsen
08.11.2009
3
0
1
Olen haaveillut omasta pienokaisesta tasan 10 vuotta! Elämä vaan ei aina mene niin kuin tahtoisi. Nyt kuitenkin tilanne on toinen ja ensi vuonna olisi suunnitteilla aloittaa tosi teolla vauvan "tekeminen". Kaikki tosin on kiinni yhdestä pienestä seikasta - jos saan vakituisen työsopimuksen. Sillä se nyt vaan on perusehto jotta lapsia tähän perheeseen edes suunnitellaan. Kahden viikon sisällä tämä seikka selviää.

Olen suunnitellut, että olisi ihanaa jos vauva syntyisi joulukuussa 2010 tai tammikuussa 2011, joten aikaa on vielä ennen kuin yritämme mitään todella. Mutta jo nyt suunnittelemme isompaan asuntoon muuttamista ja itselläni heräsi sitten tietenkin halu sisustaa ihana vauvahuone...Olen muutenkin katsellut jo useita vuosia kaikkia kauniita tarvikkeita, kalusteita ja vaunuja, joten tiedän mitä haluan.

Mutta onko se liian aikaista? Siis alkaa ostelemaan tarvikkeita ja sisustamaan ennen kuin edes on raskaana? Mieheni mielestä minun pitäisi sen sijaan vaan avata vauvalle oma säästötili ja laittaa rahat sinne ja ostella tavaroita ja sisustaa sitten kun tiedetään että sieltä tosiaan on vauva tulossa.

Pikainen vastaus

Omasta kokemuksesta tiedn, että vauva ei aina tule silloin kun tahtoisi... Eli sinuna vaikka säästäisin nuo rahat ja tekisin vauvahuoneen vasta sitten kun mahdollinen raskaus on ns. "turvallisilla vesillä" eli yli rv12...
Tekee vain pahaa, kun talossa on "tyhjä huone" odottamassa olematonta :(

mä ostin pieniä bodyja ja jotain muuta pientä jemmaan kaappiin vaikka vauvasta ei ollut tietoakaan. palkkä ajatus ja niitten vaatteiden katseleminen sai hyvälle mielelle. yli vuosi meni ennekuin sai ajatella että joku siellä sisälläkin on =)

Yhteistyössä