LIIAN "helppo" vauva?? Voiko olla jotain vialla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näinkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näinkö

Vieras
Parin vaativan vauvan jälkeen meille tuli pari viikkoa sitten vauva joka on HELPPO, ei tarvitse kuin syöttää, vaihtaa vaippaa ja laittaa omaan sänkyyn nukkumaan. Nukkuu lähes koko ajan. Itkee ja herää vain kun haluaa tissiä. En nyt oikein osaa nauttiakaan tästä kun huolehdin onko jokin vialla kun on näin "helppo" vauva... !

Alkuperäinen kirjoittaja näinkö;23839753:
Parin vaativan vauvan jälkeen meille tuli pari viikkoa sitten vauva joka on HELPPO, ei tarvitse kuin syöttää, vaihtaa vaippaa ja laittaa omaan sänkyyn nukkumaan. Nukkuu lähes koko ajan. Itkee ja herää vain kun haluaa tissiä. En nyt oikein osaa nauttiakaan tästä kun huolehdin onko jokin vialla kun on näin "helppo" vauva... !

Mitäs muuta pariviikkoisen vauav pitäisi tehdä kuin syödä ja nukkua?

Kuulostaa ihan normaalilta! Se on hyvä merkki, että vauva itse herää syömään. Kunhan vaan syö ja kasvaa, niin siinähän ne tärkeimmät! :) Ja neuvola huolehtii kasvun seurannasta, joten turvallista on senkin suhteen. Nauti siitä, että teillä menee nyt hyvin! :)

meillä oli samanlainen parit ekat kuukaudet, nyt viiskuinen ja kyllä siitä nykyään ääntäki lähtee.. mutta aika rauhallinen on edelleen. joskushan jos maitoa ei tule tarpeeksi niin vauva ei jaksa tehdä muuta kuin nukkua ja syödä välillä, mutta jos painoa tulee niin en olisi yhtään huolissaan.

Mitäs muuta pariviikkoisen vauav pitäisi tehdä kuin syödä ja nukkua?

aiemmat ovat valvoneet piiiiiitkiä pätkiä, känisseet jatkuvasti, sylissä on pitänyt kantaa koko ajan ja heti heräsivät jos sänkyyn laski. Tutti tai pullo ei kelvannut. Tälle uudelle vauvalle taas näyttää käyvän kaikki ja hienosti nukkuu omassa sängyssään tunteja. Saa oikein miettiä että mitäs sitä nyt itse tekisikään..

Meillä meni myös niin, että esikoinen oli koko ensimmäisen elinvuotensa todella suuritarpeinen vauva monin eri tavoin. Sitten kun kakkonen syntyi, tuntui ihan käsittämättömältä, että hän söi hyvin, nukahti helposti ja nukkui jo muutaman viikon ikäisestä läpi yön, viihtyi välillä muuallakin kuin sylissä...oli kaikenkaikkiaan perustyytyväinen lapsi. Kohta syntyy kolmas ja jännäillään, millainen vaavi sieltä tällä kertaa tulee.

sama homma täällä: mä meinasin soittaa ekan viikonlopun aikana synnytyssairaalaan että mikä mun vauvalla on kun se vaan nukkuu =)
esikoinen hankala, sairas ja allerginen...

Ihan samoja ajatuksia, tosin vauva jo pari kuukautta. On ihan erilainen kun isoveljensä ja välillä mietin, et onko kaikki ok. No, neuvolan mukaan kaikki on hienosti, joten kai tässä pitää ite vaan nauttia! tosin sitä pelkään, etten anna vauvalle tarpeeksi huomiota, koska "pärjää itsekseen". pitäisi kai enemmän pitää sylissä ja lorutella jne. Tai huomioida muuten...

oma poika oli pienenä ihan samanlainen. sairaalassa jo luulin että pojassa joku vikana kun ei itke ollenkaan ja toisilla vauvat heräs yöllä itkemään monta kertaa ja muutenkin itkivät paljon. oma poika vaan heräs sängyssä eikä itkenyt ollenkaan, ja kumma kyllä itse heräsin yöllä samaan aikaan.

Toiset ovat helppoja tapauksia. Toki äidin kokemuksella ja varmuudellakin on vaikutuksensa vauvan käyttäytymiseen.
Meillä eräs lapsi nukkui 2 ekaa viikkoa. Sitten alkoikin iltaitkut/huudot, jota kesti sinne 3 kk:n asti.

Nauti vauva-ajasta täysin rinnoin :)

Nauti, mutta muista että vauva tarvii paljon syliä vaikka hyvin nukkus omissa oloissaanki. Helppo vauva on liian helppo "hylätä". :|

juu olen huomannut että helppo olisi vaan jättää nukkumaan omaan sänkyyn itkuhälyn kera. Olenkin ottanut kantopussiin nukkumaan osaksi aikaa ja muutenkin saa nukahtaa syliin/tissille, kun siitä saa nostettua sänkyyn nukkumaan. Hereillä ollessaan saa myös olla sylissä koko ajan.

Yhteistyössä