Liian iso lapsi:O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oikeesti iskee paniikki mistä löydän meidän pojalle oikean kokoisia vaatteita. Täyttää kesällä 6-vuotta ja käyttää nyt 130cm vaatteita, mutta kun nekin alkaa olla suureksi osaksi jo pieniä! Kirpparilta ostin sitten 140cm paitoja pari ja ne oli melkein sopivia. Eikö näissä missään vaatteessa pidä koot vai ostaako kaikki noita ikähaarukassa isoja vaatteita? Eikös tuo 140cm ole jotain 10-vuotiaan pojan vaatekoko???? Samoin kun 122-128cm vaatteissa lukee 6-8-vuotias niin onko nämä kaikki kiinalaisten kokoja???? Poika on mennyt kasvukäyrällään pituudessa sen ylärajankin yli. Paino on siinä käyrillä, mutta yläkantissa eli ei mene 0-linjalla, mutta ei tämä paino sitä vaatekokoa määrittele vaan se että hihat on liian lyhyet ja lahkeet jää liian lyhyiksi. Itse olemme tavallisen pituisia ja itse melko lyhytkin. Äitini ukki on ollut kuulemma todella pitkä.
Minkä kokoisia lapsia teillä muilla oikein on? Minkä kokoisia vaatteita ne käyttää ja mistä näitä löytyy? Ja toinen; miten nopeasti se jalka nyt kasvaa? Vuosi sitten talvella meni 29 kengät, mutta nyt ei enää 31 ole sopiva. Onko se jalka ensi talvena 33 tai peräti 34???
Ja mistä 140cm haalari pojalle? Ne haalarit mitä olen löytänyt on 134senttisiä maksimi. Ensi talveksi ajattelin ostaa vielä haalarin ja sitten koululaisena käy jo pelkkä takki ja housut.
Kai se seuraava on 6-vuotis neuvola? Saa nähdä miten paljon on siihen mennessä kasvanut. Taittuuko tämä kasvu jossain vaiheessa*?

Minä en osaa sanoa muuta kuin, että kyllä eskarissa monella on joka tapauksessa jo takki ja housut eli älä siitä haalarista ota mitään stressiä. Yleensähän kotimaisissa merkeissä on reilummat koot.

Meillä päinvastoin pienikokoinen lapsi.

Meidän 6 vuotias on nyt 126cm pitkä ja vaatteet on 130-140 kokoisia. 128cm vaatteet on jo auttamatta hihoista lyhyet, housuja on muutamat vielä käytössä. Ja kyseessä on ihan normaalipainoinen lapsi.

Joskus tuntuu että noi kokonumerot on vain suuntaa antavia.

mulla ny 6.5vee tyttö.eskarilainen siis.käyttää 134-140cm vaatteita ja kenkä (kuomat 32) eikä ole isokokoinen!ihan 0-käyrän lapsi:)mun 12-vee on ikäisiään lyhee ja laihee(144cm ja 35kg)ja silti senki vaatekoko 152cm vähintään ja kenkä 37.ja on siis paljo pienee ku ikäisensä...
ainahan noi vaatekoot "valehtelee"...eli jos lapsi on 130cm pitkä,nii vaatekoko vähintään 140cm.
kuopus meillä 2-vee on n.86-87cm ja 98cm vaatteet ny menossa.
kyllä mä jostain ellokselta oon hokannu et on haalareita 140cm ja reimalla ainaki.meillä vaan ei haalareita olla huolittu enää 4-veen jälkeen.

meillä poika tulee pian 6v ja on myös isokokoinen, käytää jo pääasias 140cm paitoja ja 130cm housut. meillä on kaikki pojat 3kpl olleet vauvasta asti isokokoisia ja menneet kasvukäyris omia polkujaa... sanomista on tietty neuvolas tullu. mut minkäs sille mahtaa? :)

Meillä poika on 5v ja 122cm. Vielä löytyy hyvin ikätasolle sopivia vaatteita. Kengän koko on 34 eli leipälapio :)

Veljeni poika on juuri täyttänyt 7v ja 136cm pitkä. Hänelle on todella, todella vaikea löytää sellaisia vaatteita jotka kestäisivät 7v leikit! Nyt olen ostanut hänellekin sitten kalliita ja laadukkaita vaatteita niin on kestäneet. Urheilukaupoista löytyy hyvin kestäviä vaatteita ja on hyvin kokoja.

Meidän suvun miehet on todella pitkiä lähes kaikki. Veljeni on 197cm, isäni oli 195 cm ja isoisäni 2 metriä. Poikani pituusarvio on 193cm ja veljeni pojan on 2 metriä.

Meidän 7 v. täyttävä eskarilainen käyttää kokoa 140 ja nelivuotias veljensä kokoa 120. Nykyään on paljon pitkiä lapsia. Kasvavat, kun ravitsemustilanne on hyvä ja tietty geenit siellä taustalla.

Netistä kopsasin erään äidin lapsen kasvun. Pojalla pituusennuste siis 2 metriä ;) Meillä pienemmän pojan 204cm ;)

syntymä 3990g 54cm
½v 76,5cm 10580g
1v 86cm 13980g
2v 99cm 17,7kg
3v 109,3cm 21,4kg
4v 120,4cm 28,1kg
5v 127,7cm 34kg
6v 136,8cm 40,8kg

Mun poika on 4v2kk ja 113cm pitkä. Haalarit tällä hetkellä Minymon 116cm ja menevät hyvin vielä tämän talven. Sisähousuista käyttää 110-116cm paidoista suurin osa 116-122cm.
Viime talvene meni vielä Kuoman 26 kokoset kengät, nyt käyttää koko 30.
Pojalle hankala ostaa noita haalareita, koska on pitkäselkäinen ja jalat suhteessa yläkroppaan on lyhkäset, joten noi puvut alkaa kinnaamaan haaraosasta, vaikka lahkeissa ja hihoissa olis vielä kasvuvaraakin.

Älä huolehdi! Kyllähän vaatteita on kaupat pullollaan.

Lapset kasvavat sykäyksittäin ja oman perimänsä mukaan. Esikoisen aikaan sitä "normista" poikkeavaa kasvua saattaa hätkähtää, mutta seuraavien lasten kohdalla asia onkin jo tuttu. Meillä esikoinen on ollut pienenä pitkä lapsi, mutta kasvu taittui tuossa alakoulun aikana hän oli silloin luokkansa lyhyimpiä. Nyt poika on kasvanut ysiluokan aikana hujahtamalla ja alkaa olla luokkansa pisimpiä. Seuraavakin poika näyttää kasvavan ihan samalla mallilla kuin isoveljensä.

Missäs kaupoissa te oikein käytte :) Meillä nimittäin 10 -v poika. Hoikahko ja pituutta 146 cm. Käyttää 140-150 cm vaatteita. Kaikki farkut on 140 cm ja sopivia. Osa 140 paidoista menee vielä ja osa 152:sta on reiluja.

Ainakin meidän halpahallissa oli lassie g-tech haalareita 140 senttisiin asti. Toi meidän eskari ainakin möyrii lumessa, kiipeilee ja laskee mäkeä niin ettei takki-housu yhdistelmällä pärjäisi. Mutta se on tietenkin lapsii kohtaista.
Marraskuussa kun lumet tuli niin meidän poika oli eskareista ainoa jolla oli haalari. Nyt naulakossa roikkuu neljä samanlaista haalaria vierekkäin, eli jokaiselle luokan pojalle.

[QUOTE="tiina";22930698]Mun poika on 4v2kk ja 113cm pitkä. Haalarit tällä hetkellä Minymon 116cm ja menevät hyvin vielä tämän talven. Sisähousuista käyttää 110-116cm paidoista suurin osa 116-122cm.
Viime talvene meni vielä Kuoman 26 kokoset kengät, nyt käyttää koko 30.
Pojalle hankala ostaa noita haalareita, koska on pitkäselkäinen ja jalat suhteessa yläkroppaan on lyhkäset, joten noi puvut alkaa kinnaamaan haaraosasta, vaikka lahkeissa ja hihoissa olis vielä kasvuvaraakin.[/QUOTE]

niin ja pojan kasvuennuste 198cm. Isoveljensä taas pieni ikäisekseen 12v ja 146cm pitkä.

Meillä keväällä 6v. täyttävä tyttö. 128 senttiset vaatteet on jo auttamatta pieniä, joten oon ihan suosiolla ostanut 130cm tai mieluummin vielä 134cm vaatteita.
Nyt viimeks mitkä ostettiin uudet kengät, olivat kokoa 36. Ois varmaan 35 mahtunut, mut ajateltiin että talvella on hyvä mahtua villasukka jalkaan.

[QUOTE="Mama";22930711]Missäs kaupoissa te oikein käytte :) Meillä nimittäin 10 -v poika. Hoikahko ja pituutta 146 cm. Käyttää 140-150 cm vaatteita. Kaikki farkut on 140 cm ja sopivia. Osa 140 paidoista menee vielä ja osa 152:sta on reiluja.[/QUOTE]

Meillä on tykätty mitoituksen ja laadun puolesta näistä; Anorakit, t-paidat, colleget, takit, trikoopaidat - R-Collection . Lastenvaatteissa aika vähän valinnanvaraa, mutta ajattomat perusvaatteet löytyvät hyvin.

Sairas jättiläinen tuo sinun mukula on kyllä :) Pakko olla ihan sikalihava myös. Hyih :( Miettikää nyt vähän mitä pennuillenne syötätte ettei ole ku syöttöporsaita. Tavan hampurilaiskansalainen olet. Lihavat lapset on oksettavan näköisiä ja samoin myös jättikokoiset tallaajat.
Isot ihmiset voisi kans miettiä kannattaako lapsia tehdä ku niistä tulee niin saamarin rumia.

Kyllä niitä haalareita löytyy isompinakin kokoina. Ostin lapselleni, ekaluokkalaiselle 152cm haalarin (Green Hill). Täytti just 8v ja on 140cm pitkä. Kengän koko taitanee olla 36 :whistle:

Viimeksi muokattu:
Reimalla lytyy ainakain 140 haalari ja vastaa kooltaan isompaa. Niken ja dc:n ja adidaksen hupparit jota ollaan ostettu reiluja kokoja. Seppälän farkut jossa normaali lahje ovat sopivia 146 cm:selle käy 140-146 cm housut. Nykyään toki tehdään paljon tiukkoja malleja monissa merkeissä. Pillimäiset farkut ja kapeat lahkeet. Huomaahan sen itsekin kun käy vaatekaupoissa, että monissa malleissa L: kokokaan ei ole kovin iso. Vaikka ennen on käynyt samoilla kiloilla M.

Alkuperäinen kirjoittaja ei jättikoolle;22930739:
Sairas jättiläinen tuo sinun mukula on kyllä :) Pakko olla ihan sikalihava myös. Hyih :( Miettikää nyt vähän mitä pennuillenne syötätte ettei ole ku syöttöporsaita. Tavan hampurilaiskansalainen olet. Lihavat lapset on oksettavan näköisiä ja samoin myös jättikokoiset tallaajat.
Isot ihmiset voisi kans miettiä kannattaako lapsia tehdä ku niistä tulee niin saamarin rumia.

Siis mitä mielenterveyspotilaita täällä liikkuu? Kuka voi olla niin läpeensä mätä, että viitsii kirjoittaa tuollaista vain loukatakseen? Kannattaa hankkia ammattiapua. Tuollainen vihamäärä sisällään on varmasti aika hankala elää.

Pitkät lapset ovat hyvin harvoin lihavia. Energiaa käytetään kasvuun eikä läskiin.

Meillä keväällä 6v. täyttävä tyttö. 128 senttiset vaatteet on jo auttamatta pieniä, joten oon ihan suosiolla ostanut 130cm tai mieluummin vielä 134cm vaatteita.
Nyt viimeks mitkä ostettiin uudet kengät, olivat kokoa 36. Ois varmaan 35 mahtunut, mut ajateltiin että talvella on hyvä mahtua villasukka jalkaan.

Meillä tyttö täyttää toukokuus 7v ja sen tän hetkiset kuomat on kokoo 29 :D

Tosin pituutta ei ole kuin 121cm. Ihania kokoeroja <3

Siis mitä mielenterveyspotilaita täällä liikkuu? Kuka voi olla niin läpeensä mätä, että viitsii kirjoittaa tuollaista vain loukatakseen? Kannattaa hankkia ammattiapua. Tuollainen vihamäärä sisällään on varmasti aika hankala elää.

Pitkät lapset ovat hyvin harvoin lihavia. Energiaa käytetään kasvuun eikä läskiin.

Niitä hyvinkin. Nämä lienee niitä Nikopetterien mammoja. Tällä palstalla näkee sen mistä se koulukiusaaminen kumpuaa.

Sairas olet itse. Meidän poika on hyvin pitkä, mutta aivan liian LAIHA! Mieti mitä kirjoitat! Ei iso tarkoita lihavaa ja harvoin pitkät lapset on lihavia!

Mitkäs pillerit sinulla on ottamatta?
Meidän muksu on 8v ja sen 140cm pitkä, mutta painaa vain 28kg. Lääkäri ihmetteli, kun ei painoa ole kertyny viime kesän jälkeen ollenkaan. -1 käyrällä menee paino.

Meillä marraskuussa 5v täyttänyt poika, pituutta nyt n. 126cm, käyttää kokoja 128 (aika olla jo nafti) ja 134cm. Talvikenkät ovat kokoa 33. Ihan taviskaupoista (lindex, kapphall, seppälä, prisma jne) olen pojalle vaatteita ostanut. Nyt kun siirtyi kokoon 134cm törmäisin kyllä sellaiseen ongelmaan, että vaattet ovat liian "aikuismaisia". Valtaosa kaupoista kun noi leikki-ikäisten koko loppuu tohon 128cm ja seuraava onkin jo koululaisten koko jota saa sitten siihen 160-170cm astiin. Toi 5v kun halusi noita disney-ja spiderman juttuja, ei niinkään kimalletta ja rokkbändejä :D

meiän poika täyttää ens kuussa 7v, on 130cm pitkä ja painaa 27kg, housut on kokoa 130-134, paidat 128-130 ja kengänkoko 33, viime talvena kengänkoko oli 31, eli kasvoi kahdella numerolla vuodessa :D

Meillä oli 5-v neuvolassa poika 122cm ja nyt venähtänyt varmasti vielä lisäsenttejä tullut syksyn jälkeen. Poikani suunnilleen saman ikäinen kuin teidän eli ens syksyn eskarilainen. Eniten mua ärsyttää poikani pään koko, todella vaikea löytää lasten puolelta hattuja ja kypärää, kaikki pitää hakea nuorten osastolta. Neuvolassa sanottiin että toi pään koko menee pituuteen nähden just sopivasti. Onko teilläkin iso pään ympärys pojalla?
Meidän pojalla jalka kasvanut kans valtavasti, viime talvena oli 30 ja tänä talvena koko 32. Ensi talvea en osaa ees ajatella mut kaitpa se kasvu jossain vaiheessa tasaantuu :) Poikani tulee kyllä pitkäksi koska isänsä on 195cm :)
Mä en oo enää viime ja tänä talvena ostanut pojalleni haalaria vaan on kätevät henkselihousut ja toppatakki.

Yhteistyössä