V
"vieras"
Vieras
Oikeesti iskee paniikki mistä löydän meidän pojalle oikean kokoisia vaatteita. Täyttää kesällä 6-vuotta ja käyttää nyt 130cm vaatteita, mutta kun nekin alkaa olla suureksi osaksi jo pieniä! Kirpparilta ostin sitten 140cm paitoja pari ja ne oli melkein sopivia. Eikö näissä missään vaatteessa pidä koot vai ostaako kaikki noita ikähaarukassa isoja vaatteita? Eikös tuo 140cm ole jotain 10-vuotiaan pojan vaatekoko???? Samoin kun 122-128cm vaatteissa lukee 6-8-vuotias niin onko nämä kaikki kiinalaisten kokoja???? Poika on mennyt kasvukäyrällään pituudessa sen ylärajankin yli. Paino on siinä käyrillä, mutta yläkantissa eli ei mene 0-linjalla, mutta ei tämä paino sitä vaatekokoa määrittele vaan se että hihat on liian lyhyet ja lahkeet jää liian lyhyiksi. Itse olemme tavallisen pituisia ja itse melko lyhytkin. Äitini ukki on ollut kuulemma todella pitkä.
Minkä kokoisia lapsia teillä muilla oikein on? Minkä kokoisia vaatteita ne käyttää ja mistä näitä löytyy? Ja toinen; miten nopeasti se jalka nyt kasvaa? Vuosi sitten talvella meni 29 kengät, mutta nyt ei enää 31 ole sopiva. Onko se jalka ensi talvena 33 tai peräti 34???
Ja mistä 140cm haalari pojalle? Ne haalarit mitä olen löytänyt on 134senttisiä maksimi. Ensi talveksi ajattelin ostaa vielä haalarin ja sitten koululaisena käy jo pelkkä takki ja housut.
Kai se seuraava on 6-vuotis neuvola? Saa nähdä miten paljon on siihen mennessä kasvanut. Taittuuko tämä kasvu jossain vaiheessa*?
Minkä kokoisia lapsia teillä muilla oikein on? Minkä kokoisia vaatteita ne käyttää ja mistä näitä löytyy? Ja toinen; miten nopeasti se jalka nyt kasvaa? Vuosi sitten talvella meni 29 kengät, mutta nyt ei enää 31 ole sopiva. Onko se jalka ensi talvena 33 tai peräti 34???
Ja mistä 140cm haalari pojalle? Ne haalarit mitä olen löytänyt on 134senttisiä maksimi. Ensi talveksi ajattelin ostaa vielä haalarin ja sitten koululaisena käy jo pelkkä takki ja housut.
Kai se seuraava on 6-vuotis neuvola? Saa nähdä miten paljon on siihen mennessä kasvanut. Taittuuko tämä kasvu jossain vaiheessa*?