Liian lihava :o liian laiha :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "thelma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"thelma"

Vieras
Miten mä näitä lapsia oikeen kasvatan ja syötän ku olen joko saanu neuvolassa kuulla että liian lihava tai liian laiha...
Nytki tuli pojalta lappu ku oli lääkäri/terkkatarkastus että liian hoikka poika,pituus kasvu vauhdikasta. Edelliselle pojalle tuli lappu paino noususuuntainen, hiukan liian painava,pituus laskusuuntainen...
Sama homma ollu jokaisen kuusen vauvan kohdalla. Ja tämä poika joka tänään toi lapun ni oli vauvana liian lihava ja nyt liian laiha. Rasittavaa... ... ...
Tyttö ollu aina liian hoikka ja pitkä...

Jos lapsesi syövät 5-6 ateriaa päivässä ja syövät monipuolisesti, juovat tarpeeksi vettä, nukkuvat tarpeeksi ja liikkuvat jonkin verran, niin laita neuvolan ja terkan sanat toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :)

Kyllä. saavat terveellitä itse tehtyä kotiruokaa. Harrastavat liikuntaa ja ovat liikkeessä kokoajan. Osa vaan on niukkaruokaisia ja vähän nirsoja. Mutta kaikki olleet aina tosi terveitä. Olen yrittänytki laittaa ja monesti huomauttanutkin terkalle. Mut ei vaan aina jaksa olla välittämättä.

• Tykkää
Reactions: hippimamma
Meillä on myös liian laihoja ja liian lyhyitä lapsia. Paras oli kun 8kk iässä painokontrollissa terveydenhoitaja kommentoi lasta ensin pullukaksi ja punnituksessa jälkeen käski tulla uuteen kontrolliin liian vähäisen painon vuoksi. Toisesta korvasta ulos vain.

Meillä on ihana neuvolantäti, kertaakaan ei ole liian laihaksi sanonut tai mitenkään reagoinut vähäiseen painoon. Kaksosista vanhempi on alipainoinen, mutta kun se vaan on. Syö hyvin, liikkuu paljon, isänsä samanmoinen! Toinenkin kaksosista on hoikka, ei sentään alipainoinen. Molempien kasvuun on oltu tyytyväisiä!

Yhteistyössä