Liian matala syke :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terhikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Terhikki

Aktiivinen jäsen
27.12.2004
2 662
0
36
Hei,

Laitan vielä näin yleisesti kysymyksen kaikille odottajille / hiljattain odottaneille.

Neuvolalääkärissä aamulla olin, ja sai sikiön sykkeen heti kuuluviin. Mutta se oli vain noin 120 tai alle.

Lääkäri sanoi että jos pidemmällä olisin niin heti joutuisin jatkotutkimuksiin, nyt ei voi kuin seurailla - ultra ensi viikolla.

Tänään rv 11+2 - ja kohdun koko kuulemma vastasi viikkoja, aiemmalla käynnillä 9+4 ei ääniä vielä kuultu.

Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa - miten tilanne eteni? Voiko viitata kehityshäiriöön vai jopa ennakoida keskenmenoa?

Taustalla kaksi normaalia täysiaikaista raskautta.

Erittäin kiitollinen kaikista kokemuksista. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja hankku:
Mulla on kahdella pojalla ollut syke 100-120, eikä siihen ole mitenkään puututtu. Ja ihan terveitä lapsia ovat! :)

Erittäin lohduttavia sanoja, kiitos :flower: :)

..jospa tämä onkin poika - tyttöjä molemmat edelliset ;)

Alkuperäinen kirjoittaja sumutin:
Josko hän vain nukkui? Onneksi ultra on ensi viikolla, uskon että sitä on kurja odottaa mutta toivotaan että kaikki on hyvin! :hug:

Kiitos sinullekin, koitan nyt olla vähän valoisammilla mielin - kun ultra kuitenkin on 'jo' tiistaina. Jospa tosiaan vaan koisasi :) :flower:

varmasti nukkui... meilläkin viimeksi syke 132 ja nyt muutama päivä sitten oli 153 ja kovin hän potki anturia tällä viime kerralla ja peuhasi... mitä sitten on poika ja tyttö-"sykkeet?"

tsemppia ja :hug:

eelu ja kuuku 34tasan

Miekin oon tuosta kuullut että pojilla matalammat sykkeet - mutta silti oletin että näin alkutaipaleilla pitäisi olla ennemmin siellä 150 tai pitkälle yli... varsinkin kun lääkäri itsekin oli huolissaan :/

Mutta viestinne olivat hyvinkin rauhoittavia - vielä luen mielelläni lisää kokemuksia tai mielipiteitä :)

(näin muutes viimeyönä unta että synnytin tytön - molempien tyttöjeni odotusaikana olen nähnyt unta pojan saamisesta ;) )

Vauva-lehden keskenmenopalstalla joku tiesi, että 100/min olisi noilla viikoilla raja, jonka alle meneminen tietää riskiä. Sain vastausken, kun itse kyselin liian heikosta sykkeestä viime viikolla. Löydän pinon helposti www.vauva.fi

Alkuperäinen kirjoittaja Matsalu:
Vauva-lehden keskenmenopalstalla joku tiesi, että 100/min olisi noilla viikoilla raja, jonka alle meneminen tietää riskiä. Sain vastausken, kun itse kyselin liian heikosta sykkeestä viime viikolla. Löydän pinon helposti www.vauva.fi

Ahaa... iso heitto minun mielestäni oli tuossa 100-120 jonka lääkäri arvioi - 120 kuitenkin kuulostaa huomattavasti paremmalta kuin noin 100.

Huomenna vihdoin se ultra, ja saa hermoilulle ainakin jotain apua :ashamed: . Mielelläni vielä otan muita kokemuksia vastaan, jos on noin 100-120 sykkeestä tässä 11-12 viikkojen tienoilla, miksei myöhemminkin :flower:

Ja ultra takana, kaikki oli oikein hyvin :)

Ulrtaava hoitaja epäili josko olisivat neuvolassa kuunnelleetkin omaa sykettäni istukan kautta tai muuten pieleen.

Siellä se pieni sydän vihtoi hurjana :heart:

Jatkossa sitten katsotaan sitä todellista nopeutta..

Alkuperäinen kirjoittaja Kylli-täti:
(Taustalta seuranneena..)
Hienoa, onneksi olkoon ja nyt rauhallisin mielin toivotan sinulle ONNELLISTA ODOTUSAIKAA! :flower:
-terkuin kylli ja vaavi 39+2-

Kiitos :flower:

Ja sinulle oikein paljon onnea loppukiriin, vielä ehdit nauttimaan helteistä masun kanssa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja sumutin:
Loistavaa! :flower: :flower: Näin sen piti ollakin. Kiitos kun tulit kertomaan ja nyt ei muuta kuin tosiaan onnellista odotusta! :hug:

Kiitos sinulle - ja kaikille muillekin - tuesta, jos taas muutaman viikon osaisin olla stressaamatta ;)

...niin sitä luuli että kun kolmas jo on kyseessä ei jaksaisi huolestua pienistä :whistle:

:flower: :flower:

Yhteistyössä