Liian mustasukkainen(ko)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pirttihirmu(ko?)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pirttihirmu(ko?)

Vieras

Ollaan n.6vuotta oltu yhdessä, siitä n.2½ vuotta naimisissa, 1 lapsi, ja toinen tulossa..
En haluis miestäni päästää esim. kavereiden kanssa "yksillekään", ja työpaikan sauna- yms. illat on yleensä enemmän tai vähemmän mökötystä aiheuttavia..

Itsellä mulla ei tuu lähdettyä oikeestaan minnekään vain kaveriporukalla(ei normisti ja vielä vähemmän raskaana ollessa) eli jos jonnekin lähden, niin mieluiten niin, että mies on myös mukana ja kaverit molemmilla tms.

Kuulostanko liian mustikselta? Sen voin vielä tunnustaa, että oon itestäni epävarma, en koe olevani mikään kaunis tms. ja tietysti toisaalla löytyy paljon kauniimpia yms.

Mies taas on itsevarma, ja muutamna kerran on esim.baarissa ollessamme tullut mulle kertomaan että jotkut naiset on häntä kehuneet(on tatskoja ja pitkät hiukset yms)..jotenkin tuo saa minut tuntemaan itseni vielä turhemmaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pirttihirmu(ko?):
Ollaan n.6vuotta oltu yhdessä, siitä n.2½ vuotta naimisissa, 1 lapsi, ja toinen tulossa..
En haluis miestäni päästää esim. kavereiden kanssa "yksillekään", ja työpaikan sauna- yms. illat on yleensä enemmän tai vähemmän mökötystä aiheuttavia..

Itsellä mulla ei tuu lähdettyä oikeestaan minnekään vain kaveriporukalla(ei normisti ja vielä vähemmän raskaana ollessa) eli jos jonnekin lähden, niin mieluiten niin, että mies on myös mukana ja kaverit molemmilla tms.

Kuulostanko liian mustikselta? Sen voin vielä tunnustaa, että oon itestäni epävarma, en koe olevani mikään kaunis tms. ja tietysti toisaalla löytyy paljon kauniimpia yms.

Mies taas on itsevarma, ja muutamna kerran on esim.baarissa ollessamme tullut mulle kertomaan että jotkut naiset on häntä kehuneet(on tatskoja ja pitkät hiukset yms)..jotenkin tuo saa minut tuntemaan itseni vielä turhemmaksi.

no et ole!mies haluaakin että olet mustis jos tulee kertomaan varta vasten että sitä on kehuttu..hohoijaa,mies vois kuitata niille jotka tulee parveilemaan että ei kiinnosta,hän on varattu ja täällä vaimonsa kanssa.en mäkään halua päästää työporukassa minnekkään,vaikka jotkut nyt haukkuu,mutta oikeasti noissa työ ja harrasteporukoissa muhinoidaan paljon..vaimot/miehet jätetään tahallaan kotiin.

olet... meillä mies ei päästä mua mihinkään, suuttuu jos vain päätän lähteä, enhän mä ikuisesti voi neljän seinän sisällä olla. soittelee perään koko ajan jne. kyllä ahdistaa ja vituttaa suoraan sanoen... se on ihan hirveetä kun aikuinen ihminen ei saa tehdä mitä tykkäis, toinen kyttää niinkun ois isä eikä kumppani...

Kyllä mun mielestä olet liian mustis. Kyllä kummankin olisi päästävä kulkemaan niin halutessaan. Jos mies jonkun toisen haluaisi niin kyllä se sen löytäisi vaikka kassajonosta.

Meillä kulkee kumpikin, yhdessä ja erikseen. Usein baareissa noita iskijöitäkin riittää kummallekin (niin varmaan monella). Ne jätetään ihan omaan arvoonsa. Ei ole kumpikaan vielä mukaan lähtenyt (ei ainakaan tiedossa ole). Mies on sellasessa työssä, että usein monta päivää pois. Mä tulisin hulluksi, jos sitä vielä kytätä tarvis. Enhän mä toki voi tietää mitä se tekee, mutta mustasukkasuus vain kalvaisi itseä.

Olet liian mustasukkainen. Itse ainakin tulisin varmaan hulluksi jos mieheni ei päästäisi mua koskaan tuulettumaan ja samoin toisin päin. Kyllähän parisuhteessa pitää sen verran luottamusta olla,että voi toisen vaikka silloin tällöin kavereitten kanssa baariin päästää. Miksi pitää heti ajatella,että nyt se toinen sieltä iskee jonkun nätimmän yms? Itse olin viikko sitten kaverin kanssa baarissa ja sain kauheasti kehuja muilta miehiltä ulkonäöstäni ja mm.tatuoinneistani. Kerroin asiasta myös miehelleni sit kotona (enkä suinkaan mitenkään leuhkinut asialla) ja hän oli ihan ok asian suhteen. Eihän se nyt maailmanloppu ole jos joku toinen nainen kehuu miehesi ulkonäköä!
Yritäpä vähän kasvattaa sitä itsetuntoasi,äläkä sääli ittees.

Alkuperäinen kirjoittaja et:

no et ole!mies haluaakin että olet mustis jos tulee kertomaan varta vasten että sitä on kehuttu..hohoijaa,mies vois kuitata niille jotka tulee parveilemaan että ei kiinnosta,hän on varattu ja täällä vaimonsa kanssa.en mäkään halua päästää työporukassa minnekkään,vaikka jotkut nyt haukkuu,mutta oikeasti noissa työ ja harrasteporukoissa muhinoidaan paljon..vaimot/miehet jätetään tahallaan kotiin.

No voihan se mies silti antaa pakit niille naisille, vaikkaniistä vaimolleen mainitseekin. Kyllä mekin tehdään miehen kanssa tuota keskenämme, siis kerrotaan toisillemme saamiamme kehuja, ihan hyvässä hengessä siis.
Pieni mustasukkaisuus ihan tervettä, mutta ap:n tapauksessa jo hieman sairaalloista.
Ei toista voi väkisin kotona pitää ja jos toisinaan jossain käy, niin ihan hyvä vaan. Kotiakin arvostaa enemmän silloin kun pääsee välillä vähän tuulettumaan.
Eri asia tietenkin on, jos näitä kekkereitä mihin pitäisi päästä on joka viikko

Kiitos vastauksistanne..
Välillä tuntuu että rajotan liikaa ja meistä ottaa päähän kun en osaa luottaa, kuulemma..Mutta tuntuu myös että jos en rajottaisi, häntä ei paljoo kotona näkyisi.

Olet todellakin liian mustis. Kyllä molempien pitää saada kulkea myös erikseen ja se tekee suhteelle vain hyvää olla välillä muutama tunti erossa. Mieheni oli vastikään kavereidensa kanssa baarissa ja joku tyttö oli tullut häntä iskemään ja kehunut kuinka mukava ja komea hän on. Olin asiasta lähinnä iloinen, on sinustakin varmasti mukava saada huomiota ja kehuja muilta ihmisiltä ja toisaalta nostattaa se minunkin itsetuntoani kun juuri minulla on niin ihana mies että muutkin voisivat olla kiinnostuneita. Luotan mieheeni 100 %:sti joten miksi ihmeessä rajoittaisin hänen tekemisiään. Ennenminkin liika narussa pitäminen voisi ajaa harkitsemattomiin tekoihin puolin ja toisin.

Kiitos vastauksistanne..
Välillä tuntuu että rajotan liikaa ja meistä ottaa päähän kun en osaa luottaa, kuulemma..Mutta tuntuu myös että jos en rajottaisi, häntä ei paljoo kotona näkyisi.

Niinpä, kaksipiippuinen juttu siis, jos mies liihottelisi vallan omissa menoissaan...
Pitäkääpä pieni perhepalaveri asiasta, ja koita saada luottamusta mieheesi etkä estele hänen menoaan. Muista myös kertoa, ettet halua katsella miestä, joka on joka viikonloppu jossain baareissa...

no tuota..

tiedän pariskunnan, joilla samanlainen historia kuin teillä.
(heillekin jopa toinen lapsi tulossa)
tämän miehen ulkonäkö sopii täysin kuvaukseesi.
(toivottavasti ei ole kuitenkaan sama mies kyseessä)

Mies on pettänyt vaimoaan naispuolisen ystävänsä kanssa (tällä hetkellä heillä ei ole mitään juttua, koska naispuolisella ystävällä on suhde toiseen varattuun mieheen).
Miehelle useasti naiset juttelevat ja kerran olin todistamassa tilannetta, jossa vaimo oli juuri hetkeä ennen poistunut baarista kotiin nukkumaan, niin miestä alkoi piirittämään toinen nainen.
Siellä baarissa ne avoimesti suutelivat ja ilmeisesti senkin jälkeen ovat tavanneet.

Nyt siis vaimo odottaa toista lasta (n. puolivälissä raskautta) ja vaimo ei tiedä mistään mitään, kun kukaan hänen ystävistäkään ei viitsi/uskalla kertoa hänelle miehen oikeaa luonnetta.
Moni miehen kavereistakin katsoo pahalla miehen käytöstä.
Aina kun vaimo on paikalla, mies pitää häntä kuin kukkaa, mutta kun vaimo poistuu paikalta, niin mies on, kuin hän olisi sinkku..

Itselläni ei ole mahdollisuutta kertoa vaimolle tilanteesta :/
kertoisin kylläkin jos voisin.

toivottavasti ei kertomukseni osunut kohdilleen esim sinun raskautesi kanssa, ettei kyseessä olisi vain juuri samainen mies :/

eli toisaalta voisi sanoa, ettet ole liian mustasukkainen, mutta toisaalta sitten voisi taasen sanoa, että olet.
Mutta niin taidan sitten minäkin olla...

meillä molemmat saa mennä mutta eipä kauhean usein mennä.

On ihanaa, että suhteessa on hengitysilmaa ja luottamusta.

Mieheni useinmiten ilmoittaa tosi hyvissäajoin menonsa, minä olen enemmän extemporee tyyppi.

Mutta meillä ei kumpikaan ryyppää, vaan ulkona käynti on esim.keikoilla tai syömässä käyntiä, kaverin kans kahville menoo ym.

Mielestäni on lyhytnäköistä tukahduttaa toisen menemisiä-jossain vaiheessa siitä voi joutua maksamaan kovan hinnan. Ja tietenkin rajansa kaikella menemisellä, että jonkin verran voi rajoittakin, jos ukko alkaa olla enemmän muualla kuin kotona. Toisaalta jos niin kävisi, kannattaisi ehken miettiä miksi näin on.

Miksette menis yhdessä enemmän jonnekkin? Toisaalta toista ei saa pakottaa jäämään kotiin, mutta toisaalta olis kiva, että molemmilla olis halua olla läsnä kotona ja puolison kanssa.

Ymmärrän sua täysin, juuri samoin minäkin olisin halunnut toimia mieheni kanssa (josta on nyt tulossa ex-mies...). En kuitenkaan tiedä näin jälkikäteen ajateltuna, oliko se mun mustasukkaisuus ihan viisasta ja kuinka paljon sillä oli osuutta tähän meidän eroon. Mulla on erittäin vahva tunne siitä, että mies kävi vieraissa ja jotain heppaisia todistusaineistojakin. Ajoinko minä hänet vieraisiin tällä ikuisella mustasukkaisuudellani?

Mustasukkaisuus on kuitenkin osa mun luonnetta, siispä päätinkin, että nyt kun tuo ukko tuosta parin viikon sisällä muuttaa pois, en ikinä ikinä enää ota ketään tänne asumaan. Eipähän tarvi pelätä, että joka nurkan takana vaanii joku pitkäsäärinen vamppi (mulla on tosi lyhyet sääret, heh...) joka nielaisee mieheni.

jos kaikki suhteessa muuten on kunnossa niin olet liian mustasukkainen.
itse koen sen luottamuksen osoituksena että mies kertoo minulle jos on tanssinut muiden kanssa tai halannut jotain vanhaa tuttua.
pieni mustasukkaisuus ei ole pahasta mutta liiallisuus voi tuhota hyvänkin parisuhteen.
oma mieheni joka oli pitkään sinkkuna ennen minua sanoi että kun oli yksin niin kukaan nainen ei ollut kiinnostunut mutta kun mentiin naimisiin ja hommattiin miehellekkin toinen sormus niin naiset on kimpussa liiallisuuteen asti.

Luottamus on suhteen tärkeä tukipilari ja jos sitä ei ole ei paljon muulla ole väliä.

Meimei; Piti ihan miettiä hetki tuota juttua..mutta tuskin on mun mies, koska me lähdetään yhtäaikaa baarista jos sinne ollaan menty.

Pahasilmä; Mulla on ollut jo jonkin aikaa mielessä järkätä lapselle vahti ja mennä miehen kans vaikka syömään ulos ja elokuviin...mut eipä oo viel sopivaa aikaa ollut.

Hjgk; Mielestäni meil on asiat muuten kunnossa, enkä tiedä mistä tää epävarmuus johtuu..haluaisin mieheeni luottaa, enkä suinkaan loukata häntä kyselyillä ym.

Mulla vaan on sellainen periaate, että jos on luvattu rakastaa niin myötä- kuin vastoinkäymisissä, loppuun asti, niin se kans pitää..mies on tosin sanonut samaa..kaipa tää ongelma on vaan mun omassa päässäni.
Kiitos vastauksistanne!

Annan neuvon joka auttoi mua itseäni.. olin myös aika kiinnipitävä, ja itse oikea kotihiirien kotihiiri!!
Ota kahteen käteen hiekkaa jos puristat toisen käden nyrkkiin hiekka valuu pois, mutta hiekka pysyy kädessä joka on auki!! Tämä neuvo toimii parisuhteessa hyvin.
Jos kahlitset toisen kotiin etkä anna edes hengittää, ei sitä kukaan ikuisesti kestä. Ja vaikka et olisi mikään kaunotar sinussa on se jokin johon miehesi on sinussa aikoinaan rakastunut ja jonka takia hän on rinnallasi jo 6vuotta pysynyt ja kestänyt kaikki oikkusi ja mustasukkaisuus kohtaukset!!

Äläkä ajattele että muut ovat sinua kauniimpia.. ne vaan meikkaa enemmän ja tuo itseään tyrkylle pukeutumisellaan.. hehe;)

Aina maailmassa on joku sinua tai minua kauniimpi tai viehättävämpi, mutta ei se ulkonäkö saa mitään parisuhdetta oikeasti toimimaan vaan se kaikki muu mihin toinen kiintyy ja rakastuu..

Voihan sitä aikansa yrittää pidätellä aikuista ihmistä kotonaan niin, ettei tämä edes työporukan saunailtoihin pääse. Vaan joskus kun tulee mitta täyteen miehellä ja lähtee ihan mihin huvittaa ja tekee ihan mitä huvittaa niin sitten varmaan saamme lukea tältä palstalta vuodatusta, kuinka mies petti, mies lähti, ero edessä. Ikävää, mutta valitettavan totta!

Meimei; Piti ihan miettiä hetki tuota juttua..mutta tuskin on mun mies, koska me lähdetään yhtäaikaa baarista jos sinne ollaan menty.

Eli muuten sopisitte siihen kuvaukseen meimein viestissä mut lähdette samaan aikaan pois???hetkinen..

kyllä oot mustasukainen. se on väärin jos mies vaan aina menossa. ja sä et pääse. Mutta jos joskus menee niin menkööt
ja tosta että kertoo sulle jos joku tulio juttelee, eikö se osoita luottamusta?
itse ainakin kun uun baarista höpisen miehelle kaiken mitä tapahtunut ,ketä tuli juttele ja mitä.
Jos se sua pettäis niin ei kai se sulle mistään naisista mitään sanois.

Tuota; No niin, noita miehen "tuntomerkkejä" laitoin ekaan viestiin,
miehellä on naispuolisiakin kavereita, ajalta ennen kun tunsi minua ees,
mulla raskaus yli puolen välin..
tuo muu ei kyl kuulosta mun miehen tekosilta, mut tosiaan lähdemme yhtä aikaa baarista, ku tuntuu tyhmältä maksaa taksilaskua kahdesti, ei asuta keskstassa..

No ehkä oletkin, jos mies ei ole koskaan saunaillassa tai baarireissuillaan pettänyt.

Vähän itsetuntoa kehiin nyt, miehesi on valinnut juuri sinut naisekseen. Ei toista voi omistaa ja ei pidemmän päälle ole suhteelle hyväksi, jos et miestä päästä mihinkään menemään. Mieshän voisi pettää vaikka kauppareissusi aikana, jos haluaisi.

Kauneus on katsojan silmässä, jos näet kauniimpia naisia, ovatko ne välttämättä miehesi mielestä kauniimpia? Ulkoinen kauneus ei ole kaikki kaikessa, normaali miehelle ainakaan. Olet itsekin saattanut nähdä komeita miehiä, muttei välttämättä ole käynyt mielessä heti, että tekisi mieli miestä vaihtaa? ;)

Suhteessa ei olla pakosta, vaan se on jokaisen oma valinta, joten jos mies haluaisi ja tarvitsisi, hän etsisi "kauniimman". Mutta riität hänelle, uskoisin, että hän rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet, hän muuten tuskin sinua olisi kaikkien maailaman naisten joukosta valinnut ja pitänyt rakkaanaan.

Suurin osa mustasukkaisista on mustis turhaan (itse sitä tietämättä). Tämä johtuu yl. huonosta itsetunnosta, tietynlainen lapsuus on yksi osateikjä, joka altistaa. Emme voi liikaa kontrolloida toisen elämää suhteessa. Tämä tunne on varmasti vaikea sinulle, mutta myös miehellesi. Miten miehesi suhtautuu mustasukkaisuuteesi? Ilmeneekö mustasukkaisuus suhteessanne muulla tavalla kuin näin?

Koeta puhua avoimesati miehesi kanssa, jospa hän osaisi tukea itsetuntoasi. Sinun olisi hyvä itsesi ja miehesi hyvinvoinnin kannalta käydä terapiassa, mustasukkaisuudella on tapana vain pahentua pikku hiljaa. Terapiassa oppisit tunnistamaan mustasukkaisuuden syyt, vahvistamaan itsetuntoasi, pelko ja ahdistus vähenisi. Mustasukkaisuuteesi on vielä hyvin voitettavissa, koska sen itsekin tunnistat. Tee asialle jotain, älä päästä pahemmaksi, sillä se tuhoaa muuten koko perheenne elämän tavalla tai toisella.

Toisaalta se, että muutkin ovat miestäsi ihailleet, kertoo siitä, että sinulla on varmasti sisäistä ja ulkoista kauneutta, kun olet ihailtavan miehenkin saanut itsellesi. Miehesi on voinut kertoa siitä siksi, että on halunnut olla avoin, luotettava, rehellinen- tai siksi, että hänelläkin on huono itsetunto, jota näin pönkittää.

On positiivinen asia, että tunnistat mustasukkaisuutesi ja pystyt siitä puhumaan. Sehän aiheuttaa yleensä häpeää, tarpeettomankin paljon.

Koeta aloittaa vähästä, sovi vaikka miehesi kanssa, että jos menee kavereineen baariin, niin ottaisi vain parin kaljaa ja tulisi aiemmin kotiin. Vai onnistuuko tällainen?

voi olla, että sinulla on liikaa aikaa miettiä ja kehitellä asioita mielessäsi. Jos miehesi menee kavereineen välillä, sehän on normaalia elämää. Miten monien muiden vaimot luottavat miehiinsä? Tuskin ne sen kummempia miehiä ovat kuin omasi.

Suhteessa tulisi antaa toisellekin vapaus elää, miehesi ei varmastikaan halua lopettaa kavereiedn kesken menoja suhteenne takia. Liiallinen mustasukkaisuus on "myrkyllistä rakkautta".

Ymmärrän tunteesi ja että sinua kalvaa pelko, miehesi menettämisestä ahdistus, epävarmuus... Koeta miettiä positiivisia asioita itsessäsi, ja suhteessanne. Mitkä asiat olisivat pahimpia, mitä voisi tapahtua? Miksi et luota mieheesi?

Tuohon vielä, että mies kyllä käy työpaikkansa saunailloissa yms., mut kerrankin halusi lähteä "etuajassa" et ois ehtinyt kaverinsa kans käydä yksillä matkalla tms. Tunnen tän kaverin ja oisin voinut hältä kysyäkin, että olittekos varmasti sit siellä missä piti, mut ajattelin että sittenpä vasta harhaluuloiselta vaikuttaisinkin..Nii ja ei oo montaa kertaa ainakaan esim. aamuyölle asti "yksinään" ollut baareissa, vaan tullut jo puolen yön maissa kotiin.

Cartel; Kiitos sanoistasi.
Mieheni ei pidä tästä mustasukkaisuudesta, häntä loukkaa kun en osaa luottaa..keskusteltu ollaan, oon kertonut olevani epävarma itsestäni ja ulkonäöstäni, ja että se on ehkä asia, minkä takia haluaisin hänet "kokonaan" itselleni, vaikka toisaalta tajuankin ettei se onnistu..
Ja haluaisin myös antaa hänen mennä kavereidensa kans mutta kun nää jotkut kaverit on just semmoisia "viinaa ja naisia"- sinkkutyyppejä..ja sanon jo itsekin,ettei muut ehdi, että eipä se minun mies oo samanlainen välttämättä..

Ja kaipa sekin pitäis jo painaa kallooni, että jos tuo mies ois pettäjä, ja etsisi tilaisuutta pettää, niin hän olisi jo tehnyt sen.
Kiitoksia vielä vastauksista..pitänee pyytää mieheltä anteeksikin, alkaa tuntua että liikaa oon rajoittanut. Ja koittaa alkaa luottaa enemmän..niin mieheen kuin itseenikin.

tuo muu ei kyl kuulosta mun miehen tekosilta, mut tosiaan lähdemme yhtä aikaa baarista, ku tuntuu tyhmältä maksaa taksilaskua kahdesti, ei asuta keskstassa..

Ihan pakko vielä kysyä, ettette vaan asu vantaalla?
Etkä koskaan ole miestä jättänyt yksin baariin ja lähtenyt aikaisemmin kavereidesi kanssa kotiin?

Jos ette asu vantaalla jne. niin huokaise helpotuksesta. Miehesi ei välttämättä sinua ole pettänyt =)
M

Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:

Ihan pakko vielä kysyä, ettette vaan asu vantaalla?
Etkä koskaan ole miestä jättänyt yksin baariin ja lähtenyt aikaisemmin kavereidesi kanssa kotiin?

Jos ette asu vantaalla jne. niin huokaise helpotuksesta. Miehesi ei välttämättä sinua ole pettänyt =)
M

niin vielä: T: meimei kirjautuneena =)

Yhteistyössä