Liian suuri maha jo nyt???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja j-e-n-s-k-a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

j-e-n-s-k-a

Uusi jäsen
12.10.2007
27
0
1
missähän vaiheessä teillä on "selvästi" alkanut masu näkyy??? Oon vasta viikolla 10 ja ihan selvästi vatsa on suurentunut!!lihoa toki olen voinut, mutta millään ei jaksaisi uskoa että pelkästään vatsaan tullut. Enkä sitten tuohon tavalliseen turvotukseenkaan menisi vetoomaan.Kuinka on, voisiko olla kaksoset tulossa? Raskaus vasta selvisi toissa viikolla ja eka neuvolakäynti ensi viikolla...millään en tietämättömänä jaksaisi siihen asti odottaa...

ootko uudelleensynnyttäjä? mulla ainaki tästä tokasta paukahti maha esiin jo ihan alussa ja kun neuvolasta asiasta kysyin niin sano et ihan normaalia kun kudokset antaa nyt helpommin periksi. ja sano et on hänellä ollu äitejä kellä ihan selvä maha jo rv 9. että ei välttämättä enteile kaksosia, mutta mahdollistahan sekin on. ja tietty hirmu hoikilla ihmisillä se maha tulee aiemmin näkyviin.

Ite kävin neuvolassa rv 10 ja sanoin terkalle että mielestäni maha on kasvanut nopeemmin kuin ennen, että kudokset on kai niin venyneet. Yhdet sydänäänet kuului, mutta kahden viikon kuluttua np-ultrassa masusta löytyikin yllätykseksi kaksi vauvaa! Niin että voihan siellä kaksoset sinullakin olla, koita malttaa odottaa ultraan :flower:

itse kanssa rv 12 menossa, kolmatta odotan ja maha on kuin rv 25 ainakin :/ :whistle:
tosin pari kiloakin tullut mutta silti :o
2 eri lääkäri mahan koon perustella epäillyt kaksosia, mutta yksi vain ultrassa löytynyt ja kohtu on n. 4 viikkoa pidemmällä koon mukaan B)

Mulla on tässä tokassa raskaudessa tullut maha jo tosi aikasin. Mammahousut ollu jo viikolla 10 käytössä, toki se oli turvotusta aluksi.

Mut viikolla 15 sf-mitta vastasi jotain viikkoja 19-20 käyrällä. Toisilla vaan on sen mallinen kohtu, että tulee eteen. En tiedä vaikuttaako myös se, että olen tosi lyhyt.

Rupesin ihan miettimään omalla kohdalla mahan kasvua. Hiukan nopeammin on nyt tokasta kasvanut, kuin ekasta. Sit mieleeni juolahti tämmöinen seikka, että ekan LA pysyi alusta asti samana, mutta tokan siirtyi 4 pv taaemmaksi ultrasta katsottuna sikiön koon mukaan. Ultran LA:n mukaanhan sitä aina seurataan vaikka menkkojen mukaan olisin siis hieman pidemmällä. Tämäkin osaltaan sekoittaa mahan seuraamista, koska voihan sikiö ottaa kasvussa myös kirin. Tällä hetkellä olen rv 15+1.

Mulla oli kanssa viikolla 8 niin ettei housut mennyt enään kiinni. Silloin aattelin, et jos olisinkin ollut pidemmällä ja samalla tuli mieleen, et josko oliskin kaksoset, mut ei ollut ja se "turvotus" meni ohi.
Mä en ole mikään pieni kokoinen todellakaan ja silloin alkoi pelottaa, kun olin kuppia ottanut ennen raskautta...
Mut se turvotus meni heti ohi ja vasta 7 kuukaudella raskaana ollessani porukka alkoi vasta näkee musta, et olin raskaana.
Olipa hyvin varjeltu salaisuus

KIITOKSIA VASTAUKSISTA!!!! Olen juu uudelleen synnyttäjä...kaikki tuntuu olevan niin kovin erilaista kun ekan kohdalla...ja tosiaan vatsan koko kummastutti...kun saunaan mennessä sellai ihottava kokovartalo peili osui kohdalle...ja huhhuh...Mut oikeen mukavaa lauantai päivää kaikille...minä tyttö suuntaan työnpariin :/

Minulla menossa tänään rv11+0 ja kyllähän tuosta massusta jo näkee, että raskaana ollaan =) Tosin kärsin aivan järjesttömästi turvotuksesta joten suurin osa on tietysti sitä, mutta kyllä tuosta alamassusta selvästi näkee, että on vauvasta johtuva. Tänään ajattelin korkata äitiyshousut, vaikka vähän isot ovatkin, mutta en viitsi käyttää enää tavallisia housuja: kiristävä vyötärö kun ihan sattuu eikä se varmaankaan ole vaaville hyväksi joutua kauheeseen puristukseen :/

"Liian" isoksi en massuani kyllä kuvailisi; ihanaa vaan kun alkaa raskaus näkymään :heart: