Liikaa ikäeroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kukkis

Jäsen
01.06.2004
97
0
6
Olemme olleet yhdessä 10-v josta puolet naimisissa. Yhteisiä lapsia ei ole, kummallakin edellisestä suhteesta lapsia, joista yksi asuu meidän kanssa. Mieheni on minua 13-v vanhempi ja tämä ikäero on ruvennut nyt vaikuttamaan meidän suhteeseen. Kummallakin ollut "oma elämä" useamman vuoden, arki kyllä kotona luistaa, mut siihen se jää :headwall: Nyt tuntuu, että mitta tullut täyteen ja avioero mielessä. Toisaalta uskallanko heittäytyä ja lähteä tästä tutusta ja turvallisesta...
Onko muita joita ikäero ruvennut jossain vaiheessa rassaamaan?

Millä tavalla ikäero teitä rassaa?
Mun mies on mua 11 vuotta vanhempi ja se näkyy ehkä lähinnä erilaisessa musiikkimaussa ja ehkä aivan viime vuosina lisääntyvänä ärtymyksenä ja väsymisenä (kun hänellä tuli 50 täyteen) mutta nehän on myös persoonakysymyksiä eikä välttämättä ikään liittyviä asioita.

Niin ja tietysti miehen kaverit on melkein järestään mua 10 vuotta vanhempia, mutta ehkä mä olen sitten vähän vanhana syntynyt, minusta ne on ihan mukavaa porukkaa melkein kaikki. Ja niistä on hassua kun ne alkaa keskustella jostain maitopusseista tai jostain muista 60-70-luvun ilmiöistä ja mä totean siihen, että en mä vaan muista ku mä olin silloin vasta kolmevuotias tai jotain. Tai kun mä päivittelen niille, että miten vanhaksi tunnen itseni täyttäessäni 42 ...

Mieheni on minua 17 vuotta vanhempi. Se haittaa vain sukujuhlissa. Toisaalta voi olla, että minua haittaisivat sekä omat että toisen sukujuhlat millaisessa tahansa suhteessa.

Minun musiikki-, sarjafilmi- ja leffamaku on perinteisempi ja vanhempi kuin mieheni maku. Valtaosa ystävistäni on minua 10 vuotta vanhempia, eli ei tämä haittaa.

Piika-äiti, vanhana syntynyt