Liikaa lapsivettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja upupaepops
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

upupaepops

Aktiivinen jäsen
05.07.2008
1 089
0
36
Olin viime tiistaina neuvolassa, jossa huomattiin että mun sf-mitta kasvanut kahdessa viikossa 6cm (25cm -> 31cm). Terkka passitti mut torstaiksi neuvolalääkärille, joka antoi lähetteen ultraan että tarkistetaan lapsivesitilanne. Äsken tuli soitto äippäpolilta, huomenna pitäis puoliltapäivin mennä tarkistettavaksi opetuspolille. Mitä vaaraa/haittaa voi vauvalle olla liiasta lapsivedestä? Voidaanko sille tehdä mitään, ts. pitäisikö tässä laittaa sairaalakassia valmiiksi jos aikovat sitten käynnistää tai jotain? Nyt siis viikkoja tasan 34+0. Esikoista odotan ja olo alkaa olla vaivainen ja hiukan huolestuneen hysteerinen...

Esikosta mulla oli liikaa lapsivettä. Otettiin lapsivesipunktio, katottiin että kaikki on ok. ja ne oli. Liiasta lapsivetestä ei tos vaihees käynnistetä. Jos lapsivesi menee kotona, sit se on isoo riski, koska muksu tulee helposti luiskahtamalla veden mukana.

mulla oli ns. liikaa lapsivettä vkolla 43 tehtiin sektio ja vettä oli pikkasen vajaa 7 litraa, silloin kätilö ja lääkäri sanoi, että runsas lapsivesi voi tarkoittaa lapsen kehityshäiriötä (kehitysvammaa?) mutta totesivat samaan putkeen, ettei tässä ole sitä vaaraa. Eli käsitin että sellaisesta kehitysvammasta on kysymys jonka voi todeta heti vauvasta. meillä nyt 4 vuotias täysin terve tyttö :)

Yhteistyössä