liikaa munasoluja tällä kierrolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miruli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miruli

Uusi jäsen
11.09.2007
9
0
1
Hei vaan kaikki! On pakko vähän purkautua. On jo jokunen hetki vauvan yritystä takana ( päksin asiakkaana 3. vuosi menossa ja 2 keskenmenoakin takana..) Tänään piti munasoluja irroittaa pregnylillä, kun olen puregonia taas pistellyt enemmän ja vähemmän. Kävin viime perjantaina viimeksi munaultrassa ja siellä oli kaksi pientä, joita piti vielä kasvatella tähän päivään asti. Tänään sitten uuteen ultraan ja.. munasolujakin on nyt sitten yli 10! eli ei toivoakaan irroittamisesta, seksiä ei saa harrastaa, eikä mitään urheilua suorittaa, ettei munat poksahtele tai munatorvi kierry ja mene kuolioon? sanoi lääkäri. Onko kellään vastaavia kokemuksia? yleensä kun mulla on käynut niin, ettei munasoluja ole tullut kuin 1 tai 2. Onko jollain ollut tällaista tilannetta, ja kuinkahan kauan mun täytyy ottaa rauhaksiin ja kuinka suuri on riski että menetän toisen munasarjani kokonaan???

En tuossa lääkäriltä tajunnut taas kysyä mitään, kun olin niin järkyttynyt. Ehkä pitää soittaa ja kysellä tarkemmin.. pitihän vain taas päästellä paineita. Aina se vaan sattuu, kun epäonnistuu :'(

Tsemppiä sinulle! Itselläni on noita munarakkuloita ollut yleensä tuo kymmenkunta mutta yhdellä kerralla jopa 32 ja aina noista on selvitty, punktiot saatu tehtyä ja siirrot myös joten ota ihan rauhallisesti koska mitään raskasta ei kantsi tietenkään tehdä. En kyllä yhtään ymmärrä miksei hoitoa voida saattaa loppuun?

Mulla on kaikilla kolmella kerralla ollu n.10 rakkulaa. Punktioon menty ja kaikista saatu jotain siirrettyä ja pakkaseenkin. Kolmannella kerralla tuli hyperi kun en levännyt vaan elin normaalia elämää esikon kanssa(sai alkunsa ekasta ivf-hoidosta). Jouduin sairaalaan ja multa punktoitiin mahasta nestettä. Eli todella kannattaa ottaa rauhallisesti ja juoda paljon. Mäkään en ymmärrä mikä juttu tossa on, ettei vois mennä punktioon..?

Oiskohan Mirulille ollut tarkoitus tehdä inssi?

Henk.koht. kokemusta ei hyperistä ole, mutta sen perusteella mitä oon lukenu niin kannattaa tosiaan ottaa rauhallisesti ja lepäillä! Voimia jatkoon! :hug:

Yhteistyössä