Liikeseurannasta/liikelaskennasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vacsuli75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vacsuli75

Uusi jäsen
03.02.2009
9
0
1
Tervehdys
Tekeekö kukaan liikeseurantaa päivittäin? (linkissä kuvaus) http://kaksplus.fi/odotus-ja-synnytys/raskauden... Onko joku saanut jotain eritysitä ohjetta neuvolasta/sairalasta?

Mä olen nyt tehnyt 2 päivää kun en yleenä muutoin kuin makuulla tunne liikkeitä ja silloinkin yleensä pitää oll akäsi masun päällä ( joskus harvoin istuessa tunnen, kävellessä en varsinkaan, istukka etuseinässä ). En ollut aiemmin huolissaan liikkumisesta, mutta viime neuvolassa mainitsin että oli yksi päivä, kun liikkeitä oli vähemmän ja terkka kysyi että huolestuinko ja mä vaan että en ( en ollut tajunnut huoletua ). No nyt siis huolestuttaa.

Tänään ja eilen liikkeitä tullut asiaa tutkiessa kyllä se 10kpl tunnissa.

Että tällaista.

T:Vacsuli ja papu 34+4.

No täällä toi 10 liikettä tulee ehkä kasaan koko päivän aikana.. Napero on vähän unelias tapaus. Onneks mullakin on hyvät unen lahjat, kun tää mekastaa sitten koko yön.

Hmm... Arviolta joka toinen ilta oon tehnyt. Mulla myös istukka etuseinämässä, joka nyt loppua kohti on vasta ilmeisesti alkanut vaikuttaa. En siis tunne enää kaikkia liikkeitä (ultralla todettu, et vauva liikkuu, mut mä en tienny siitä mittään... :whistle: ). Papulla on muutenkin semmoisia tehokausia ja sitten hiljaisempia. Joten arviolta joka toinen ilta oon laskenut.

Sain neuvolasta ohjeet ja synnäriltä toiset. Siis ihan samat, mutta kahteen kertaa. :) Tuo 10 liikettä tuli silloin, kun aloittelin, puoleen tuntiin. Nykyisin on ihan yleistä, et papu aloittelee tuossa 10 min sen jälkeen, kun oon alottanu laskemaan ja sitten pitää 20 min tauon heti perään ja sit taas jatkaa. Saattaa vasta just ennen sen tunnin päättymistäkin herätä ja vetää sitten 10 minuuttiin reippaasti tuon 10. :)

Mutta olen laskenut, sillä jos en iltasella tuohon keskittymällä keskity, hiljaisempina päivinä mulla saattais mennä koko päivän liikkeet vauvalta ohi. ...riippuu vähän, miten oon itsekin liikkeessä. Nyt kun oon ollu kipee ja makoillu päivät pitkät, vauva on taas ottanu spurtin (tai sit mä vaan huomaan ne paremmin, kun en keskity johkun muuhun :whistle: ).

Niin ja menossa 37+2. :)

Just tänään sain neuvolasta sellasen ohjeen, että viikosta 30 eteenpäin pitää laskea jos yhtään tuntuu siltä. Toi 10 liikettä pitäis tulla kasaan tunnissa. Jos ei tule, niin pitää syödä jotain ja laskea toinen tunti. Jos ei sillonkaan tule kymmentä liikettä niin pitäis lähteä sairaalaan näytille ja kertoa siellä että on laskenut 2 tuntia eikä liikkeitä tule kasaan tarpeeksi.

Joskushan mahavauvat vaan on uneliaammalla päällä. Meillä ainakin menee niin että vauva liikkuu ja meuhkaa ihan hulluna muutaman päivän ja saattaa sit olla melko rauhallinen päivän tai pari.. viikkoa siis kohta kasassa 33.

Koskaan ei oo hyvä. Sillon kun vauva meuhkaa ja punkee ihan hulluna meinaa mennä hermot ja toivoo, että kaveri olis vähän rauhallisempi, mut sit taas kun se on rauhallisempi niin heti pitää tökkiä liikkeelle (mies aina valittaakin mulle että anna nyt toisen nukkua rauhassa). :laugh:

Yhteistyössä