Liikunnan aloitus ja paino!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinteytysprojekti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinteytysprojekti

Vieras
Oon pari-kolme viikkoa harrastanut nyt aktiivisemmin liikuntaa koiran lenkityksien lisäksi, lähinnä lihaskuntopohjaista, sekä katsonut vähän mitä suuhun laita, siis herkut vähentänyt ihan minimiin. En varsinaisesti yritä laihduttaa, vaan ennemmin kiinteyttää. Oon 166cm pitkä, paino on ollut siinä 62-63, mutta nyt se on yhtäkkiä 64,5kg! Onko tuo nyt ihan normaalia kuntoilua aloittaessa? Mittanauhan mukaan kyllä vyötäröltä olis lähtenyt 4cm ja ylävatsa näyttääkin jo kaposemmalta. Kertokaahan kokeneemmat, laskeeko tuo paino tuosta vai nouseeko vaan edelleen??

[QUOTE="a p";24180496]Kyllä mä oon oikeastaan vähemään syönyt, mutta nuo menkat vois kyllä olla se selittävä tekijä, nimittäin just loppuivat!

Ja toisaalta, ei kai sen painon niin väliä ole, jos muuten näyttää ja tuntuu hyvältä, ja mittanauhasta näkee että edistystä tapahtuu! :)[/QUOTE]

Sehän se on pääasia, että tuntuu ja näyttää hyvältä. :) Tuollaiset kilon-parin heitot on ihan normaaleja, riippuu siitä mitä olet syönyt, miten on suoli tuominut, onko turvotusta jne.

Lihakset painaa enemmän kuin rasva. Jos olet lisännyt vain lihaskuntoliikuntaa, painonlisäys saattaa johtua kasvavista lihaksista. Usko mittanauhaa, älä tuijota vaa`an lukemia. Lihaskuntojumppa kiinteyttää ja saa kropan näyttämään paremmalta, mutta ei polta niin paljoa kaloreita välttämättä. Vaikka olet vähentänyt herkkuja, niin väheneekö kokonaiskalorimäärä? Toisinsanoen, oletko korvannut iltaherkut kunnon terveellisellä aterialla, josta sitten yllättäen tuleekin paljon kaloreita. Kokeile vaikka netin ilmaisia ruoka/laihdutuslaskureita pari päivää, niin huomaat mistä kaloreita tulee. Ja näet miten paljon kasviksia suositellaan.

Minulla kävi samoin. Aloitin kuntoilun ja paino vaan nousi. Syömiset oli samanlaisia kuin aiemminkin ja liikuntalisäys oli merkittävä aiempaan verrattuna. Silti paino nousi, vaikka muuten ei tuntunut siltä, että olisi lihonut.

[QUOTE="vieras";24180571]Lihakset painaa enemmän kuin rasva. Jos olet lisännyt vain lihaskuntoliikuntaa, painonlisäys saattaa johtua kasvavista lihaksista. Usko mittanauhaa, älä tuijota vaa`an lukemia. Lihaskuntojumppa kiinteyttää ja saa kropan näyttämään paremmalta, mutta ei polta niin paljoa kaloreita välttämättä. Vaikka olet vähentänyt herkkuja, niin väheneekö kokonaiskalorimäärä? Toisinsanoen, oletko korvannut iltaherkut kunnon terveellisellä aterialla, josta sitten yllättäen tuleekin paljon kaloreita. Kokeile vaikka netin ilmaisia ruoka/laihdutuslaskureita pari päivää, niin huomaat mistä kaloreita tulee. Ja näet miten paljon kasviksia suositellaan.[/QUOTE]

En tiedä onko kokonaiskalorimäärä vähentynyt, eikä mua oikeestaan kiinnostakaan. Karkkipussin tms. muun herkun sijasta syön illalla pari ruisleipää ja lasin maitoa tms, jonain iltoina en välttämättä mitään. On kai silläkin merkitystä että tuleeko ne kalorit kunnon täysjyväviljasta vai sokerisista herkuista?

Yhteistyössä