liikunta lihottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tuli tuosta miksi en laihdu -ketjusta mieleen.. oon itse omalla kohdallani huomannut että jos lisään liikunnan määrää niin en todellakaan laihdu, koska nälkä kasvaa siinä määrin että on pakko syödä paljon enemmän (ja siis suhteessa enemmän kun mitä kulutan liikkuessani). Mietin vaan et olenko ainoa vai onko muut huomanneet samaa? (oon ollut aina normaalipainoinen, joten kyse muutamasta kilosta suuntaan tai toiseen)

Oon tosi laiska liikkumaan ja tiedän kyllä että liikunta itsessään on se tärkein ja terveellisin asia ja mahdollinen vaikutus painoon vasta toisarvoinen seikka.

Höh, miksi ihmiset katsoo sitä vaaka lukemaa, jos tietävät olevansa hyvässä kunnossa.
Jos on käynyt koulussa terveystiedon tunneilla tai yleensäkkin tietää mitään treenaamisesta, pitäisi tietää, että kun liikkuu paljon, niin tulee kovempi nälkä, mutta se energia menee niihin lihaksiin, eikä kerry rasvaksi.
Ja lihas painaa enemmän, kuin rasva.

No mulla on just noin! Tänään on ollut koko päivän liikkeessä, lenkillä ja kävelyllä ja uimassa... Ja kokoajan on nälkä! Ja kalorit paukkuu yli liikkumisesta huolimatta. Jos en liiku, syön n.1000 kaloria päivässä ilman nälkää...

Noh mutta mä oon kohta lähellä tavoitepainoa niin sit keskityn pelkkään liikuntaan, kun perusruokavalio on kuitenkin terveellinen :)

Yhteistyössä