liikutteko lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli tuosta kunto-ketjusta mieleen, että liikutteko lasten kanssa silleen pitempiä matkoja kävellen, pyöräillen, hiihtäen? Meitä useat tuttavat pitävät hitusen hulluina, kun teemme lasten kanssa melko pitkiä "retkiä". Retket tietty lasten tahtiin ja useita taukoja välillä. Siis yli 20 km pyöräilyjä (lapset 7v ja 9v), hiihtoa yli 10 km (lapset olivat 5v ja 7v), patikointia yli 10-20 km päivässä (lapset 6v ja 8v tuolloin).

Ihan hienoahan tuo on jos lapset jaksavat. Ja mikseivät jaksaisi, kun on pienestä asti tottuneet. Tosin tuo10-20km patikointi kuulostaa aika paljolta, muttaeihän niillä lapsilla tietty kantamuksia ole. 20km patikointi kestää aikuiseltakin helposti 5h.

Meillä liikutaan kesällä aina pyörällä tai no joskus autollakin, mutta pääasiassa pyörällä :-) Lapset tykkäävät ja jaksavat muutaman kilometrin matkoja pyöräillä (5v ja 7v), pienin (2v) istuu mun kyytissä. Minä olen kans saanut ihmetteleviä katseita osakseni, kun autokin pihassa on !? Itsekin pyöräilen kesällä mielummin kun menen autolla, jos siis yksikseni joskus käyn. Autoa käytän sateella ja isommilla kauppareissuilla. Samoin saan ihmettelyä yhdeltä tutulta siitä kun käyn lenkillä.. Hän liikkuu itse autolla alle kilometrinkin matkoja... Itse ajattelen, että vanhempien esimerkki se on tärkein ja siitä he oppivat pitämään liikunnasta.

Yhteistyössä