Liinailun alkua,apuja??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
linkkiä pukkaa..on vaan pakko kysyä kun näyttää jotenkin epävakaalta? ..(?)

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Hensku--84&image_id=65315814

kyselen vaan kun ite ajattelin ton pojan kanssa alottaa pienet liinailut,rengasliinaa ollaan kokeiltu mutta tuntuu jotenkin vaikeelta..sit törmäsin tuohon kuvaan ja ajattelin että jos tulee jotain mieleen miten EI kannata lasta pitää liinassa niin jos laittas vaikka kuvia..kattelin niitä kaikkia ohjeita jotka kuvian,ne saattaa silti mennä väärin ja lapsi olla huonosti vaikka ite muka laittaa sen oikein.

voiko noin pitää siis miten kuvassa?en tarkota mitenkään pahalla,tuo sidonta vaan kiinnostaa :) ja mikäs liina olis paras?kun niitä näyttää olevan joka lähtöön.

Kyllä minä olen käsittänyt et tollanen (roikotus)asento ei ole kovinkaan suositeltava.Lapsen pitäisi istua liinassa eli liinan osat vedetään polvitaipeesta polvitaipeeseen. polvet ovat siis vähintään samalla tasolla tai ylempänä kuin pylly.
Oletko tutustunut www.kantoliinakanava.fi ?
Itse se on ollut korvaamaton apu liinailua opetellessa ja sieltä löytää myös paikalliset kantoliinatukihenkilöt joita voi pyyttä käymään näyttämässä kädestä pitäen hommaa.

Itselläni oli aluksi vauva-lehden tilaajalahjana tullut liina joka kyllä menetteli mutta kun ostin MAM ECO- liinan niin ero oli huomattava ja ihmettelin et miks en ollut aikaisemmin ostanut. Muista pitkistä liinoista en voi sanoa kun en ole kokeillut mut tää on tosi hyvä www.babyidea.fi/kantoliinoista/mameco.html
Rengasliina meillä myös on ja se on todella kätevä pitää kauppareissuilla mukana. Muksu vain lonkalle ja kyllä viihtyy.

Toivottavasti jotain auttoi vaikka aika tuore liinailija olen itsekin =)

Ensinnäkin lapsen tulee olla masu sun masua vasten. Toiseksi, lapsen pepun on aina oltava kantajan navan yläpuolella, tai juuri navan kohdalla. Ei alempana. Kolmanneksi, nuo henkselit ja smokkivyö (tuo mikä menee poikittain lapsen kainaloiden ali) tulee levittää, eivät siis saisi olla tuolla lailla rutussa. Liina näyttää myös olevan hiukan liian löysällä. Tuossa kuvassa lapsesi tosiaan roikkuu.

Mene tosiaan tuonne kantoliinakavalle, josta anlin mainitsi! Sieltä löytyy myös paikkakuntakohtaiset tukihenkilöt, voit vaikka sopia treffit oman paikkakuntasi henkilön kanssa.

Toivottavasti oli apua. =)

Yhteistyössä