Liitoskipujako? Vihlova hermokipu alapäässä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyty86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tyty86

Tunnettu jäsen
28.01.2008
3 491
64
48
Kuopio
Eli olettaisin näiden kipujen syynä olevan liitoskivut, mutta en mene vannomaan koska esikosta ei tämmöistä vaivaa ollut. Vai voisikohan paikat kypsyä..kertokaa kokemuksia viisaammat?
Tänään rv 33+2 ja viikon ajan tuntunut säännöllisen epäsäännöllisesti alapäässä, peräaukon ja nivusten kohdalla viiltelevää kipua. Ihan kuin joku osuis hermoon tai tunkis sukkapuikkoo tonne värkin puolelle..varsinkin koskee tosi paljon kun vauva liikkuu. Välillä meinaa jalat mennä alta kävellessä kun vihlasee. Parina päivänä tuntunut myös painetta alapäässä. Esikko laskeutui rv35 viikolla..oiskohan tää kaveri jo samaa aikomassa. Paikat tarkastettu viimeeksi rv 26 ja kaikki ok. 2vk kuluttua neuvola jossa otan asian puheeksi ja jos vaikka kurkkaisvat ton kohdunsuun tilanteen.
Onko muilla ollut tämmöistä?

Hei. Mulla alkoi tuon kaltainen vihlonta jo ennen rv 30. Neuvolassa sanottiin olevan liitoskipuja. Myöhemmin, kun vauva oli asettunut alemmas lantioon, vihlonta alkoi tuntua kipeämmin jalkovälissä. Säteilee myös reisiin. Nyt rv 39 välillä vihloo tosi ikävästi. Häpyluu on ollut loppuraskauden ajan tosi koetuksella. Itseasiassa koko lantionseutu saa kokea aika kovia. Tsemppiä! :)

Vois olla liitoskipuja sekä vauvan laskeutumisesa johtuvaa vihlontaa. Mulla vauva laskeutnut ja kiinnittynyt jo lantion yläaukemaan (rv 31 lääkäri totesi ultralla) ja samanmoisia kipuja tuntuu. Myös liitoskivut olleet joka raskaudessa aina edellistä kertaa pahempia ja alkaneet aina aikaisemmin. Mainitse neuvolassa =)
Muoks. Mulla siis nyt neljäs raskaus, ja kaikki vaivat alkaneet paljon aiemmin kuin aiemmin.

Nelli&Rusina 31+6

Viimeksi muokattu:
On tää kyllä todella ärsyttävän tuntusta kun tuntuu ettei kävelee aina pysty kun viileksii ja kipuilee toi alakerta niin kovin. Pissalla käydessä tuntuu vaan enemmän alapäässä painetta ja tuntuu et vauva putoo kohta pönttöön:laugh: nyt on ruennu enempi supistelemaankin. Kokoajanhan mulla on harkka suppareita ollut, mutta nyt selkeesti enemmän myös levossa ollessa.

Yhteistyössä