Arvostan Päivi Räsästä siinä, että hän seisoo sanojensa takana. Raamatun moneen kertaan lukeneena myös tiedän, mistä hän puhuu ja miksi on sitä mieltä kuin on. Ikävä kyllä itse kunnioitan ihmisyyttä ja kaikkea elollista. Arvomaailmani ei hyväksy kiusaamista, sortamista eikä paheksuntaa...ei edes sellaista kohtaan, jonka arvomaailma nuo salliii.
Nuorempana olin mielipiteissäni jyrkkä ja ehdoton. Pieni palkka oli mielestäni ihmisen omaa syytä (mitäs opiskeli pienipalkkaiseen ammattin), perheväkivallan uhriksi joutuminen oli ihmisen omaa syytä (mitäs otti ketaleen puolisokseen ja miksei lähde moisesta parisuhteesta), monilapsisen äidin väsymys oli äidin omaa syytä (mitäs hankki niin paljon lapsia, ettei jaksa hoitaa), koulukiusatuksi joutuminen oli ihmisen omaa syytä (no tee jotain, ettet ole muiden mielestä niin ärsyttävä), velkakierteeseen joutuminen oli ihmisen omaa syytä (mitäs olet kössinyt raha-asiasi) jne jne. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä ymmärtäväisemmäksi myös. Enkä enää halua asettaa ihmisiä paremmuusjärjestykseen, syrjiä tai pitää heitä oikeuksiltaan huonompina vain siksi, että eivät tee kuten minä tekisin.
Joten...valitettavasti en voi ryhtyä tukemaan slaista henkilöä, jonka arvomaailma on ristiriidassa omani kanssa ja jolla on valtaa olla päättämässä siitä, annetaanko syrjimisen jatkua vai ei.