Lilii!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lepsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Elikkä vika on vain "kotouttamisessa" ja muuten kuka tahansa saa tulla ja mennä oman mielensä mukaan? Kerrotko vielä missä maassa tämä kotouttaminen on onnistunut viime vuosina?
Lopetan kohta sun kanssa keskustelemisen, kun vedät mutkat suoriksi ja laitat vääriä sanoja toisten suuhun.

Älä hermostu:) Annetaan asioiden riidellä. Mä kyllä hyvin ymmärrän miten hankala asia maahanmuutto on sulle, kun sitä aletaan tarkastelemaan realistisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Mitä ihmeen tukitoimia vaatii ihminen joka ei ymmärrä raiskauksen olevan rikos? Fiksuna ihmisenä hyvin ymmärrät, että mitä enemmän Suomeen tulee x-maasta ihmisiä, sitä enemmän näitä erittäin raakoja raiskauksia tapahtuu. Onko laadultaan ja määrältään rajoittamaton mahanmuutto sellainen unelma sinulle, että se saa kävellä suomalaisen naisen turvallisuuden yli?

No aloittaa voitaisiin vaikkapa suomenkielen opettamisesta ja siinä sivussa voitaisi kertoilla yhteiskuntamme perusasioita, esim mikä täällä on laitonta ja mikä ei.
Sodan jaloista pakenevat ihmiset tarvitsevat vielä enemmän apua ja tukea, varsinkin tullessaan täysin vieraaseen kulttuuriin ja maahan, kun sellaiset jotka muuttavat tänne esim. työn perässä.

Ja miksi maahanmuuttajanaisten raiskaukset ei näy tilastoissa? Olisikohan vaikutusta sillä kulttuuritaustalla ja muulla elämänhistorialla. Joissain maissa katsos on häpeä ja naisen OMA syy jos tulee raiskatuksi. ja koska naiset kuuluu vielä surkeampaan ryhmään mitä tulee maahanmuuttajien sopeuttamisessaa, niin naiset ei välttämättä edes tiedä että täällä meidän maassaame voi tulla sanomaan että "hei, mut raiskattiin" ja sitä ei pidetä (ainakaan ei pitäisi pitää ) naisen omana syynä. Voisin myös kuvitella että nainen, jota sopeutetaan huonommin kun miestä (yleensä ) voi kokea vainosta tai sodasta jääneet arvet (mahdoliset raiskaukset esimerkiksi) niin valtavana henkisenä taakkana ettei vieraassamaassa, vieraiden ihmisten keskellä, mahdollisesti ilman mitään tukiverkkoa yksinkertaisesti pysty tulla kertomaan kokemastaan rikoksestaan vaikka kulttuuritausta ei "sallisikaan" mitään miesten erioikeuksia.
Monille Suomalaisillekin naisille raiskaus on henkisesti hyvin vakava paikka eikä kaikki Suomalaisetkaan naiset siitä kykene kertomaan.

Mä olen joskus miettinyt miksi mamumiehet, tai suomalaisetkaan miehet, eivät uutisten perusteella ole koskaan Suomessa puskaraiskanneet mamunaisia. Miksi uhreina on aina suomalaiset naiset?

Mitä ihmeen tukitoimia vaatii ihminen joka ei ymmärrä raiskauksen olevan rikos? Fiksuna ihmisenä hyvin ymmärrät, että mitä enemmän Suomeen tulee x-maasta ihmisiä, sitä enemmän näitä erittäin raakoja raiskauksia tapahtuu. Onko laadultaan ja määrältään rajoittamaton mahanmuutto sellainen unelma sinulle, että se saa kävellä suomalaisen naisen turvallisuuden yli?

No aloittaa voitaisiin vaikkapa suomenkielen opettamisesta ja siinä sivussa voitaisi kertoilla yhteiskuntamme perusasioita, esim mikä täällä on laitonta ja mikä ei.
Sodan jaloista pakenevat ihmiset tarvitsevat vielä enemmän apua ja tukea, varsinkin tullessaan täysin vieraaseen kulttuuriin ja maahan, kun sellaiset jotka muuttavat tänne esim. työn perässä.

Ja miksi maahanmuuttajanaisten raiskaukset ei näy tilastoissa? Olisikohan vaikutusta sillä kulttuuritaustalla ja muulla elämänhistorialla. Joissain maissa katsos on häpeä ja naisen OMA syy jos tulee raiskatuksi. ja koska naiset kuuluu vielä surkeampaan ryhmään mitä tulee maahanmuuttajien sopeuttamisessaa, niin naiset ei välttämättä edes tiedä että täällä meidän maassaame voi tulla sanomaan että "hei, mut raiskattiin" ja sitä ei pidetä (ainakaan ei pitäisi pitää ) naisen omana syynä. Voisin myös kuvitella että nainen, jota sopeutetaan huonommin kun miestä (yleensä ) voi kokea vainosta tai sodasta jääneet arvet (mahdoliset raiskaukset esimerkiksi) niin valtavana henkisenä taakkana ettei vieraassamaassa, vieraiden ihmisten keskellä, mahdollisesti ilman mitään tukiverkkoa yksinkertaisesti pysty tulla kertomaan kokemastaan rikoksestaan vaikka kulttuuritausta ei "sallisikaan" mitään miesten erioikeuksia.
Monille Suomalaisillekin naisille raiskaus on henkisesti hyvin vakava paikka eikä kaikki Suomalaisetkaan naiset siitä kykene kertomaan.

Mä olen joskus miettinyt miksi mamumiehet, tai suomalaisetkaan miehet, eivät uutisten perusteella ole koskaan Suomessa puskaraiskanneet mamunaisia. Miksi uhreina on aina suomalaiset naiset?

Tuohon liittyy varmasti suurelta osin kulttuuri. Useissa maissa naisen ei katsota olevan turvallista liikkua yksin kodin ulkopuolella ja niimpä kulttuuri sanelee sen, että nainen liikkuu aina tai lähes aina miespuolisen henkilön seurassa (yleensä sukulaisen). Harvoin sen enempää Suomalainen kun ulkomaalainenkaan valitsee uhrikseen naista (minkämaalaista tahansa) joka liikkuu mies seurassa (tai ylipäätä jonkun toisen ihmisen kanssa). Taitaa puskaraiskauksen suurin kohderyhmä olla yksin liikkuvat naiset. Ja Suomessa tasa-arvoa kunnioittavina ihmisinä me emme tietenkään ajattele että nainen tarvitsisi suojakseen esiliinaa kodin ulkopuolella.

Tuohon liittyy varmasti suurelta osin kulttuuri. Useissa maissa naisen ei katsota olevan turvallista liikkua yksin kodin ulkopuolella ja niimpä kulttuuri sanelee sen, että nainen liikkuu aina tai lähes aina miespuolisen henkilön seurassa (yleensä sukulaisen). Harvoin sen enempää Suomalainen kun ulkomaalainenkaan valitsee uhrikseen naista (minkämaalaista tahansa) joka liikkuu mies seurassa (tai ylipäätä jonkun toisen ihmisen kanssa). Taitaa puskaraiskauksen suurin kohderyhmä olla yksin liikkuvat naiset. Ja Suomessa tasa-arvoa kunnioittavina ihmisinä me emme tietenkään ajattele että nainen tarvitsisi suojakseen esiliinaa kodin ulkopuolella.

Ei sillä ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa. Suomalainen mies ei saksi- tai ryhmäraiskaa naisia, on yksi poikkeus tältä vuosikymmeneltä. Suomalainen nainen kulkee yksin koska ei ole tajunnut todellisuutta: suomalainen nainen on vain lihakimpale joka kulkee ilman burkhaa ja näin miesten vapaasti käytettävissä. Siis niiden tulokasmiesten. Ei se näin pitäisi olla. Eikö maassa pidä olla maan tavoilla? Tai maasta ulos?

"Tuohon liittyy varmasti suurelta osin kulttuuri. Useissa maissa naisen ei katsota olevan turvallista liikkua yksin kodin ulkopuolella ja niimpä kulttuuri sanelee sen, että nainen liikkuu aina tai lähes aina miespuolisen henkilön seurassa (yleensä sukulaisen). Harvoin sen enempää Suomalainen kun ulkomaalainenkaan valitsee uhrikseen naista (minkämaalaista tahansa) joka liikkuu mies seurassa (tai ylipäätä jonkun toisen ihmisen kanssa). Taitaa puskaraiskauksen suurin kohderyhmä olla yksin liikkuvat naiset. Ja Suomessa tasa-arvoa kunnioittavina ihmisinä me emme tietenkään ajattele että nainen tarvitsisi suojakseen esiliinaa kodin ulkopuolella"

Kyllähän noita hattivattinaisiakin näkee yksinkin liikkuvan kaupungilla, ei heillä läheskään aina ole saattajaa mukana. Tietty eipä heitä näy yöllä Kaisaniemen puistossa. Olisikin mielenkiintoinen testi panna hattivatti kävelemään yöllä Kaisanimen puiston läpi ja katsoa miten käy. Tietty pelastuspartio pelastaisi kiipelistä jos meinaa köpsösti käydä.

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:

Ei sillä ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa. Suomalainen mies ei saksi- tai ryhmäraiskaa naisia, on yksi poikkeus tältä vuosikymmeneltä. Suomalainen nainen kulkee yksin koska ei ole tajunnut todellisuutta: suomalainen nainen on vain lihakimpale joka kulkee ilman burkhaa ja näin miesten vapaasti käytettävissä. Siis niiden tulokasmiesten. Ei se näin pitäisi olla. Eikö maassa pidä olla maan tavoilla? Tai maasta ulos?

Sempätakia ne maahanmuuttajat, varsinkin ne jotka tulevat tänne sodan jaloista, tarvitsevat todellakin enemmän tukea sopeutumiseen ja ihan jokapäiväisen käytännön elämän kanssa toimimiseen. Ei kukaan voi olettaa että jos ihminen ei tiedä mitään maasta minne joutuu lähtemään, jättämään kotinsa, kaiken tutun ja ehkä perheensä kurjiin oloihin, osaisi toimia oikein ellei kukaan hänelle kerro ja selitä miten täällä toimitaan ja ollaan. Puhumattakaan mitä asioita sotaa pakeneva ihminen kantaa mielessään. Itse en osaa edes kuvitella mitä kaikkea sellainen ihminen on joutunut oikeasti kokemaan joka elää joka päivä uhattuna ja pelon vallassa itsensä ja läheistensä takia ja joka joutuu pakenemaan pahimmassa tapauksessa täysin vieraaseen kulttuuriin ja maahan.
Enkä ole sitä mieltä että kaikki teot pitäisi anteeksi antaa tai raiskaajien päätä silittää. Mutta hädässä olevia pitäisi pyrkiä auttamaan eikä se apu saisi loppua siihen kun pyydetään kauniisti astumaan rajan ylitse tähän hyvinvointivaltioon

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyl ihmisillä on oikeus muuttaa sinne minne haluaa, parempien elinolojen toivossa. Mäkin voisin muuttaa vaik Espanjaan.

Joo muuttaahan aina voi, mutta voiko vaatia itseään elätettävän vaikka syyllistyy vakaviin rikoksiin?

Kyl ihmisillä on oikeus muuttaa sinne minne haluaa, parempien elinolojen toivossa. Mäkin voisin muuttaa vaik Espanjaan.

Joo muuttaahan aina voi, mutta voiko vaatia itseään elätettävän vaikka syyllistyy vakaviin rikoksiin?

Olenko väärässä, kun olen luullut että kyllä ne rikoksiin syyllistyneet tuomitaan ja (useimmiten?) karkotetaan myös maasta.

Mutta miks meidän pitäisi laittaa viattomat ihimiset kärsimään, jos joku tekee pahaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Olenko väärässä, kun olen luullut että kyllä ne rikoksiin syyllistyneet tuomitaan ja (useimmiten?) karkotetaan myös maasta.

Mutta miks meidän pitäisi laittaa viattomat ihimiset kärsimään, jos joku tekee pahaa?

Olet väärässä. Suomi on onnistunut vissiin parin hassun raiskaajan karkoituksessa. Edes tää neljän kopla mikä saksi sen oululaisen kappaleiksi, ei joutunut lähtemään. Yllättäen somaliassa on sotatila eikä sinne voi ketään lähettää. Ei se kuitenkaan estä somaleja lomailemasta kotimaassaan.

Olet väärässä siltä osin, ettei rikoksia tekeviä mamuja karkoiteta maahan x koska siellä on niin kauhean turvatonta, mutta lomailu kylläkin onnistuu siinä samassa maassa nimeltään x. Karkoitus olisi erittäin tehokas keino saada rikoksia tehtailevat mamut kuriin, mutta suomalaisten äärisuvaitsevaisten mukaan se rikkoisi rikollisten ihmisoikeuksia.

Olet väärässä siltä osin, ettei rikoksia tekeviä mamuja karkoiteta maahan x koska siellä on niin kauhean turvatonta, mutta lomailu kylläkin onnistuu siinä samassa maassa nimeltään x. Karkoitus olisi erittäin tehokas keino saada rikoksia tehtailevat mamut kuriin, mutta suomalaisten äärisuvaitsevaisten mukaan se rikkoisi rikollisten ihmisoikeuksia.

Okei (tota lomailua en kyllä usko, sori). Mutta kai ne tuomion saa ja laitetaan vankilaan niinkuin muutkin?

Okei (tota lomailua en kyllä usko, sori). Mutta kai ne tuomion saa ja laitetaan vankilaan niinkuin muutkin?

Tuomiot ovat mamuilla ainakin suunnilleen samat kuin suomalaisillakin. Tuo lomailu ei ole mikään uskonasia, vaan kylmää faktaa. Viimeksikin kun Mogadishussa alkoi hiukan kovemmat kovapanosammunnat niin uutissa oli paljonkin juttua "suomalaisista" jotka olisi pitänyt suomalaisten veronmaksajien kustannuksella hakea sieltä pois.

Aika typerää leimata kaikki maahanmuuttajat. Olen edelleen sitä mieltä et jokaisella on oikeus tavoitella parempaa elämää, joskus se tarkoittaa kotimaasta pois muuttamista. Jokainen toivoo työllistyvänsä mutta Suomessa se on vaikeaa kielimuurin ja koulutuksen epäsopivuuden takia. Monet yliopistotason professoritkin joutuvat tyytymään esim. siivoojanvirkaan.

Aika typerää leimata kaikki maahanmuuttajat. Olen edelleen sitä mieltä et jokaisella on oikeus tavoitella parempaa elämää, joskus se tarkoittaa kotimaasta pois muuttamista. Jokainen toivoo työllistyvänsä mutta Suomessa se on vaikeaa kielimuurin ja koulutuksen epäsopivuuden takia. Monet yliopistotason professoritkin joutuvat tyytymään esim. siivoojanvirkaan.

Kuka ja missä viestissä on leimannut kaikki mamut?

No aika rivien välissä luettavissa.

Jos suomalainen raiskaa ulkomailla niin johtuuko se kulttuurista? Jos suomalaiset rikolliset ulkomaisista vankiloista passitetaan takaisin tänne ja samalla heivataan meiltä ulkomaalaiset pois niin enempi tulee porukkaa kuin lähtee.

Mun puolesta kyllä kaikille raiskaajille saisi antaa matkalipun jonnekin erittäin kauas ja muutenkiin taidan kallistua sen kannalle että useisiin rikoksiin syyllistyneet tulisi palauttaa kotimaahan.

No aika rivien välissä luettavissa.

Rivien välit on sun mielikuvituksen tuotosta:)

Mä luin tänään yhdestä lehdestä miten kaksi suomalaista nuorukaista sitoivat ja hukuttivat kaverinsa elävältä=(

Onko syynä suomalainen synkkä luonne, suomalainen kulttuuri vai pelkkä miehinen sukupuoli?

Mun on vaikea alkaa edes antamaan vastaperusteita tälle rasistiselle/ maahanmuuttoa rajoittamaan haluavalle mielipiteelle. Mä lähden jo perusteellisesti eri lähtökohdasta: siitä, että jokaisella ihmisellä on ihmisarvo, joka ei ole riippuvainen siitä mihin maahan ja millaisiin oloihin on sattunut syntymään. En osaa tämän aiheen tasolla ajatella, että suomalaiset olis mulle jotenkin erityisesti sellaisia, joita haluan auttaa/ elättää, vaan siks että ne on sattunu syntymään mun lähelle. Jokaisella ihmisellä on ihmisarvo, se on mun mielipide. Jos mä veroja maksamalla autan muita, niin mulle on ihan sama missä ne ihmiset on syntyneet.
(rikoksia nyt en tietenkään hyväksy, mutta en hyväksy niitä kenenkään tekeminä)

mun mielestä rajaton maahanmuutto on mahdoton ajatus niin kauan ku jo maahan muuttaneita ei oo pystytty sopeuttamaan suomalaiseen yhteiskuntaan ja kulttuuriin. joissakin maissa joissa islman on valtaapitävänä uskontona ja naisen asema todella alistettu, ei tän kaltaseen naisen oikeuksien (joo, siis mitkä oikeudet) loukkaamiseen edes välttämättä puututtais. MUTTA!! mun mielestä tää alotus on silkkaa provosointia. eihän missään nimessä jokaista esim. työn perässä muuttanutta voi leimata raiskaajaksi. sitä kun ei naamasta näe.

mun mielestä on täydellisen typerää ruveta jaottelemaan raiskaajia etnisen taustan mukaan mistään muusta syystä, kun siitä että jos siitä saaduilla taustatiedoilla voidaan saada oikeat työkalut puuttua tohon. kaikki muu on turhaa. niinku esimerkiksi tilastot.

Kuumimmat

Yhteistyössä