Limatulppa tuli, auki 2cm. Miksi ei supistele?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Outi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Outi

Vieras
odottavan aika on pitkä. kaikenalaisia kipuja on,muttei supistuksia, ja pissiminenkin vaikeeta.
Olen luullu että jos paikat noin kypsät ja limatulppakin tullu niin synnytys käynnistyis mutta eipä näköjään :(

Miten teillä kehittyny tosta tilanteesta? Onko menny vielä pitkään että on käynnistynyt/käynnistetty?

Mulla alko supistelee rv 30 ja rv 35 alkoi kipeet supistukset, limatulppa tuli rv 38 ja tyttö synty 41+3. :heart: Paikat oli pitkän aikaa kypsät, lopussa sormelle auki jonkin aikaa. Voi siitä limatulpasta mennä pidemmänkin aikaa ennen kuin tapahtuu :D

Minulla tuli ennenaikaisia supistuksia 20 viikolta asti ja jouduin vuodelepoon 3kk, kun kohdunsisäsuu alkoi avautua ja kanava lyhentyä. Sittenpä, kun sai alkaa liikkua 34 viikolla ei enää supistuksia tullut.

39+2 viikolla kohdunsuu oli 4cm auki ja kanava hävinnyt. Tuosta meni vielä reilu viikko ennen kuin vauva syntyi 40+5 viikolla :). Supistuksia ei vain tullut,vaikka mitä teki (ei auttanut siivoukset, seksit, saunomiset, lenkkeilyt, shoppailut....). Sitten menivät vedet ja synnytys oli kauhean kipeä ja nopea. Kesti 1h12min.

Sanoisin, että voi syntyä tänään tai sitten käynnitellään viikolla 42 ja risat :).