Lindan syntymäpäivälahja; tytär hätäsektiolla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Nykyään monet lapset kasvaa isoiksi senkin takia, että äidit syö raskausaikana niin paljon sokeria. Ite olen huomannut, että monien julkkisten lapset (tällaisten hoikkien ja ulkonäöllä menestyvien) on pienenpiä. Kyllä mä ite voin rehellisesti sanoa, että pelkää suklaata ja limua vetämällä kasvatin kolmannesta lapsestani yli 4 kiloisen. Keskimmäisen aika söin taas huipputerveellisesti ja kevyesti ja lapsi oli nippa nappa 3 kiloinen rimppakinttu.

Ei välttämättä noin... olen syönyt kyllä raskausaikoina herkkujakin ihan riittävästi, mutta silti kaikki (neljä) lasta ovat olleet alle 4kg (reilustikin 2) joku jopa viikkoihinkin nähden liian pieni 2500kg ja olivat jo muidenkin vauvojen kohdalla huolissaan syönkö tarpeeksi..kun vauva vähän pieni.. Ilmoitin kyllä että taatusti syön riittävästi :D

Niin ja ei omakaan paino noussut ollenkaan raskausaikana muuta kuin esikoisesta. Siksi lakkasinkin uskomasta että olisi syömisistä kiinni :) Toki joillakin sekin varmaan vaikuttaa, mutta ei näköjään minun kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:
tuohan juuri on ihan palturia, kun eihän vauva ollut mitenkään erityisen pieni. So What's the point?!?!!??

Voi hyvänen aika... Mietis kuinka pieni olisi ollut, jos vaikkapa viikolla 37 tai 38 olisi syntynyt. Kyl se on viikkoihin nähden pieni ollut.

!??!?!??!??!!?!?? Mikä noissa on pointtina?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
että ikä on sektionpaikka?
Ei kai nyt sentään...

En, mutta mitä enemmän synnyttäjällä on ikää, sen enemmän komplikaatioita. Ei tietty kaikilla oo ollenkaan mitään ja nuorillekin tehdään sektioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
tuohan juuri on ihan palturia, kun eihän vauva ollut mitenkään erityisen pieni. So What's the point?!?!!??

Voi hyvänen aika... Mietis kuinka pieni olisi ollut, jos vaikkapa viikolla 37 tai 38 olisi syntynyt. Kyl se on viikkoihin nähden pieni ollut.

Niin. Meidän kuopus syntyi rv 39+3 ja oli mitoissa 4430g ja 54cm. Ja minun mielestäni oli todellakin iso viikkoihin nähden. Jos taas olisi syntynyt sen kaksi tai jopa kolmekin viikkoa (mitä meillä on muutaman tutun lapsen kohdalla käynyt) lasketun ajan jälkeen niin en pitäisi niinkään isona viikkoihin nähden. Vaikka siis kokoajan on kysymys samankokoisesta vauvasta.

Kauheaa vääntöä tällaisestakin asiasta. Itse sain vauvan viikolla 42+1 hätäsektiolla ja vauva oli 48 cm ja 3100g. Sektion syy oli napanuora moneen kertaan lapsen ympärillä. Pienikokoinen oli, mutta niin on meidän suvussa yleensäkin vauvat olleet ja on osittain ihan geeneistä kiinni minkäkokoisia vauvoja saa. Ei myöskään ole la laskettu väärin, koska vesi oli jo vähissä ja istukka kalkkeutunut. Muuten täysin normaali raskaus. Samoin on voinut olla Lindallakin.

Onnea Lindalle ja pienelle perheenlisälle! :flower: :heart:
Lehdet ovat taas lisänneet myyntiä raflaavammalla uutisoinnilla :D Kiireellinen sektiohan tuo on ollut eikä hätäsektio..

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:

Niin tai hei mitä jos ois syntynyt viikolla 16 tai viikolla 23? Olis kyllä ollut tooosi pieni. Voi hyvää päivää....

Ihan normaalin rajoissa on vauvan koko, käsittämätöntä että tällaisestakin pitää alkaa jonkun vääntää.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vain?:
Miten te tuosta voitte päätellä oliko kyse oikeasti hätä- vai kiireellisestä sektiosta?

No ei siinä suuriakaan päättelylahjoja tarvita, kun lukee Hesarista, että Lampeniukselle on tehty HÄTÄsektio.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kovin vaativaa:
Miten te tuosta voitte päätellä oliko kyse oikeasti hätä- vai kiireellisestä sektiosta?

No ei siinä suuriakaan päättelylahjoja tarvita, kun lukee Hesarista, että Lampeniukselle on tehty HÄTÄsektio.

Siis tarkoitin sitä kun täällä on nyt niin moni varma että kyseessä oli kiireellinen sektio ja lehdet vain liioittelee puhumalla hätäsektiosta. tätä siis tarkoitin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:

Isän läsnäolo leikkaussalissa on vahva viite siitä, että kyse ei ole hätäsektiosta

Kyllä isä voi olla hätäsektiossakin mukana. Ainakin mulla oli mies mukana kun tiedettiin ettei vauvalla ole hätää vaan äidillä ja jotta mies sai ottaa vauvan heti vierihoitoon.

Voi olla, ettei ole kamalasti viimeisillä viikoilla kasvanut, jos on vaikka ollut istukan kalkkeumaa tms. Voihan la:kin vähän heittää ja oikeasti viikkoja ollut vähemmän. Eikä tuo tosiaan kamalan pieni ole. Kiireellisestä sektiosta varmaan usein käytetään nimitystä hätäsektio, kuulostaa kai dramaattisemmalta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja eipäs joopas:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:

Isän läsnäolo leikkaussalissa on vahva viite siitä, että kyse ei ole hätäsektiosta

Kyllä isä voi olla hätäsektiossakin mukana. Ainakin mulla oli mies mukana kun tiedettiin ettei vauvalla ole hätää vaan äidillä ja jotta mies sai ottaa vauvan heti vierihoitoon.

Hm, mä olen siinä uskossa, että mulle tehtiin kolmisen vuotta sitten hätäsektio. Mies oli mukana salissa.

Yhteistyössä