Lindan syntymäpäivälahja; tytär hätäsektiolla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oho
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi julkkikset ei voi synnyttää normaalisti alateitse? Milloin on hätäsektiota ja milloin ihan suunniteltua sektiota. :headwall:
Kai se on se, kun julkkisnaisilla ei saa olla leveä lantio ja osalla kaposista lanteista ei vauva mahdu sieltä ulos....
SELITTÄKÄÄ!!!!

En nyt tiedä oliko sinänsä kauhean pieni kun meidän neitikin syntyi viikoilla 42+1 ja oli 49cm ja 3300g.

Tosin olen itsekin ollut syntyessä pieni että kaippa sekin hiukan vaikuttaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Miksi julkkikset ei voi synnyttää normaalisti alateitse? Milloin on hätäsektiota ja milloin ihan suunniteltua sektiota. :headwall:
Kai se on se, kun julkkisnaisilla ei saa olla leveä lantio ja osalla kaposista lanteista ei vauva mahdu sieltä ulos....
SELITTÄKÄÄ!!!!

ei kai julkkiksilla sen enempàà sektioita ole kuin muillakaan, vai mihinkà vàitteesi perustuu?

onnea lindalle!

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Nykyään monet lapset kasvaa isoiksi senkin takia, että äidit syö raskausaikana niin paljon sokeria. Ite olen huomannut, että monien julkkisten lapset (tällaisten hoikkien ja ulkonäöllä menestyvien) on pienenpiä. Kyllä mä ite voin rehellisesti sanoa, että pelkää suklaata ja limua vetämällä kasvatin kolmannesta lapsestani yli 4 kiloisen. Keskimmäisen aika söin taas huipputerveellisesti ja kevyesti ja lapsi oli nippa nappa 3 kiloinen rimppakinttu.

Sokeri ei vaikuttaa lapsen kokoon, mikäli äitillä ei ole diabetesta.
Itse en pysytnyt esikoiseni aikaan syömään mitään makeeta eikä rasvasta (kuvotti) ja poika syntyi rv 42+1 ja oli mitoiltaan 4kg/52cm.
Kuopuksen aikaan taas minulla oli koko raskausaikana pakkomielle geisha-suklaasta, söin sitä päivittäin ja levykaupalla. Ja muutakin makeeta uppoi ihan kiitettävästi. Poika syntyi rv 39+4 ja mitat 3185g/49cm.
Kummastakin lapsesta kävin sokerirasituksessa ja sokerit olivat normaalit, jopa hitaasti imeytyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
SELITTÄKÄÄ!!!!

ei kai julkkiksilla sen enempàà sektioita ole kuin muillakaan, vai mihinkà vàitteesi perustuu?

onnea lindalle!

Sanokaa yksikin julkkis, joka on synnyttänyt alateitse!

SELITTÄKÄÄ!!!!

onnea lindalle!

Maailmassa on ihan varmasti montakin. En ole seurannut kyllà noita synnytyskertomuksia, joten auttakaan muut jotka luette enemmàn lehtià...

SELITTÄKÄÄ!!!!

onnea lindalle!

Maailmassa on ihan varmasti montakin. En ole seurannut kyllà noita synnytyskertomuksia, joten auttakaan muut jotka luette enemmàn lehtià...

Ei hyväntähden!!!! Valtaosahan myös julkkiksista synnyttää ihan normaalisti alateitse. Että joku aikuinen (?) jaksaakin vääntää tälläisestä aiheesta täällä ilman mitään perusteita. Ei julkkis ole mitenkään oikeutettu saamaan Suomessa yhtään sen erilaisempaa kohtelua kuin kukaan muukaan. Täällä ei lääkärit taatusti sektioi ketään vain sen takia, että on ollut seiskan kannessa pari kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Nykyään monet lapset kasvaa isoiksi senkin takia, että äidit syö raskausaikana niin paljon sokeria. Ite olen huomannut, että monien julkkisten lapset (tällaisten hoikkien ja ulkonäöllä menestyvien) on pienenpiä. Kyllä mä ite voin rehellisesti sanoa, että pelkää suklaata ja limua vetämällä kasvatin kolmannesta lapsestani yli 4 kiloisen. Keskimmäisen aika söin taas huipputerveellisesti ja kevyesti ja lapsi oli nippa nappa 3 kiloinen rimppakinttu.

no se oli sun tarinas. itelläni ei ole ollu syömisillä mitään vaikutusta lasten painoihin. joten elä yleistä siellä. luulen, että linda joutu siksi sektioon, ku on liian kapea lantio. ahdaslantioiset tekee lapsia, vaikka luonnonvalinnan mukaan ei pitäs ja näin huonot geenit siirtyy eteenpäin.

on se kuule ihan tosi asia, että lapset on nykyään isompia, koska ravinto on erilaista. Tää on fakta. Minkäs mä sille voin, jos poikkeuksia löytyy?

Alkuperäinen kirjoittaja huhhelihei:
ja kaikkienko pitäsi samankokoisia vauvoja synnyttää.
Voi pyhä jumala. Tuo Lindan vauvahan on ihan normaalikokoinen, luultavasti siro tyttö.
Onnea vaan!!!

No ei kukaan kai ole helvetti vieköön sanonut, ettei normaalikokoinen ole, vaan viikkoihin nähden melkoisen pieni. Voi pyhä jumala juu, et sinäkään tunnu järjelläsi loistavan, kun noin herkästi idiootiksi haukut. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Sokeri ei vaikuttaa lapsen kokoon, mikäli äitillä ei ole diabetesta.
Itse en pysytnyt esikoiseni aikaan syömään mitään makeeta eikä rasvasta (kuvotti) ja poika syntyi rv 42+1 ja oli mitoiltaan 4kg/52cm.
Kuopuksen aikaan taas minulla oli koko raskausaikana pakkomielle geisha-suklaasta, söin sitä päivittäin ja levykaupalla. Ja muutakin makeeta uppoi ihan kiitettävästi. Poika syntyi rv 39+4 ja mitat 3185g/49cm.
Kummastakin lapsesta kävin sokerirasituksessa ja sokerit olivat normaalit, jopa hitaasti imeytyvät.

Kyllä mä olen tästä tutkimuksia lukenut ja neuvolassakin on mulle sanottu, että äitien käyttämä ravinto vaikuttaa lapsen kokoon. Tää on ihan selvä juttu, että nykyravitsemuksella lapset kasvaa isommiksi. Jos ajatellaan äitejä kehitysmaissa, jotka näkee itsekin nälkää, niin ei siellä mitään 4-5 kilosia kyllä synny. Ja mun tytär ei tosiaan geeniensä puolesta voinut olla noin suurikokoinen. Nykyään on meidän perheen pienin ja lyhyin ja kevyin. Ja kätilökin sanoi, että lapsi on syömällä selkeesti lihotettu kyseiseen kuntoon.

SELITTÄKÄÄ!!!!

No niinhän Lindakin yritti mutta kun ei onnistunut, niin LÄÄKÄRIT SUOSITTELIVAT sektiota. Olisko pitänyt kuolla tai vammautua äidin ja vauvan että olisi ollut ok?

Ihan samalla tavalla kävi mullekin, enkä ole tosiaan mikään julkkis.

Alhaisesta syntymäpainosta voi seurata monenlaisia ongelmia

Äidin liian niukkakalorinen ruokavalio voi johtaa myös lapsen alhaiseen syntymäpainoon, jolla on pahimmillaan kauaskantoisia ja dramaattisia vaikutuksia lapsen terveyteen. Alhainen syntymäpaino lisää lapsen riskiä sairastua muun muassa sydänsairauksiin ja masennukseen. Siitä voi seurata myös kasvun hidastumista ja kognitiivisia vaikeuksia.

Hoikan ja normaalipainoisen olisi hyvä saada ainakin kymmenisen lisäkiloa raskauden aikana. Keskimäärin paino nousee raskausaikana 10-16 kiloa.

Eli tässä esimerkki niukan ravinnon vaikutuksesta syntymäpainoon.

SELITTÄKÄÄ!!!!

Minä arvelen, että julkkikset synnyttävät monesti keskimäärin vanhempana kuin muut. Mutta siis eihän sille leikkaukselle aina mitään voi, joillekin on vaan pakko tehdä.

Yhteistyössä