Lindexin vauvan vaatteiden koot verrattuna muihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
Oon ostanut kaupasta lindex bodyn kokoa 56cm, en oo viel pessy. Sit huutiksesta lindex bodyn 62cm ja molemmat on saman kokoisia aika lähelle! Lisäks ostin kappahlista eilen 62cm bodyn ja se on selvästi isompi kuin H&M 62cm ja ihan reilusti lindexiä isompi.

Tässä nyt mietinkin, et mitä ihmeen kokoa ostan ja miten noi koot vastaa todellisuutta. Eli onko lindex aina esim yhtä kokoa pienempi? Ku tulevalle vauvalle vaatteita ostan.
Tai, kutistuuko noi lindexit kamalasti pesussa?

No riippuu kyllä vaatteesta kappahlista kun ostan pojalle vaattet kokoa 140 ovat pienet täytyy ostaa 152 ja muualta esim. henkka maukassa ovat vielä jopa isot tai sopivat:) Lindexissä taas suht paikkaansa pitävät koot:)

Mun mielestä menee niin, että h&M on pienintä kokoa, sitten Lindex, ja Kappahl on niitä isompaa, kuten myös Tutta. Mutta esim. H&Mllä koko vaihtelee senkin mukaan missä maassa on tehty... että aika monen kokoista "samaa kokoa" olen H&Mltä ostanut... Ei kannata sokeasti luottaa kokonumeroon, vaan pitää harjoittaa silmäänsä ;)

Minä olen juuri hankkinut vauvalle vaatetta, ja H&M velourhousut kokoa 62 on pienemmät kuin Lindex velourhousut kokoa 56. Samoin bodyt kokoa 56 on Lindexillä isompia kuin H&M. Kappahlista en ole ostanut, joten en tiedä niistä.

Lindexin vaatteet on kyllä pieniä mutta meillä se o ainakin ollut hyvä juttu kun tyttöset on ollut niin tirppanoita syntyessään!

Just viikkasin Lindexin 56set kaappiin kun tyttö on pian 11viikkoinen ja alkaa bodyt olemaan tiukkoja ja hihoista lyhkäsiä :)

Minä olen juuri hankkinut vauvalle vaatetta, ja H&M velourhousut kokoa 62 on pienemmät kuin Lindex velourhousut kokoa 56. Samoin bodyt kokoa 56 on Lindexillä isompia kuin H&M. Kappahlista en ole ostanut, joten en tiedä niistä.

Mä olen Lindexin vaatteista käyttänyt pojalla jatkuvasti yhtä kokoa isompia vaatteita kuin mitä kokoa muut vaatteet ovat. Esim. kokoa 74 kun vaatteet olleet vielä 68. Nyt käytössä 86, ja muut vaatteet on pääsääntöisesti 80. Kokoja 92 ja 86 vertailin juuri, ja totesin, että Lindexin 92-kokoinen body on tismalleen samankokoinen kuin jonkun toisen valmistajan 86. Eli Lindexin vaatteet on pieniä kaikissa vauvan kokoluokissa...

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Mä olen Lindexin vaatteista käyttänyt pojalla jatkuvasti yhtä kokoa isompia vaatteita kuin mitä kokoa muut vaatteet ovat. Esim. kokoa 74 kun vaatteet olleet vielä 68. Nyt käytössä 86, ja muut vaatteet on pääsääntöisesti 80. Kokoja 92 ja 86 vertailin juuri, ja totesin, että Lindexin 92-kokoinen body on tismalleen samankokoinen kuin jonkun toisen valmistajan 86. Eli Lindexin vaatteet on pieniä kaikissa vauvan kokoluokissa...

Tähän peesi.

Samoin meillä on aina jouduttu ostamaan lapsille Lindexistä yhtä kokoa isompia vaatteita. Poika nyt n.109cm pitkä ja Lindexin vaatteet jo kokoa 116cm, tyttö puolestaan n.95cm pitkä ja Lindexin vaatteet 104cm.

Lindex on aika pientä kokoa. Meidän pitkäselkäiselle lapselle otin käyttöön 92 senttiset bodyt, kun lapsi oli 74 senttiä pitkä:D Olihan ne reiluja, mutta ei se niihin hukkunut. Kaivoin laatikosta Lindexin 92 senttisen ja Name Itin 80 senttisen ja pituudessa ei ollut kuin ehkä sentti eroa.

Yhteistyössä