linea negra

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milloin näkyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

milloin näkyy

Vieras
Mites teillä muilla, joko linea negra näkyy? Itse tuossa tiirailin masua ja ihmettelin kovasti kun alamasussa näkyy sellainen haalea viiva, vaikka viikkoja vasta 10+3. Jotenkin tuntuu, että viiva olisi ollut jo kauemminkin. Voikohan se tulla vaikka pelkästä lihomisesta (ei siis raskaudesta) sillä masua on ollut aika paljon ennenkin :)

Ekassa raskaudessa minulle tuli yli navan ulottuva viiva, en kyllä muista missä vaiheessa se tuli, mutta muistaakseni kyllä aika aikaisin. Nyt viivaa ei vielä näy ja rv 21+5 menossa. Viiva häipyi jonkin ajan kuluttua synnytyksen jälkeen, olisiko ollut 1-2 kk.

En sitten tiedä, voiko viivasta päätellä lapsen sukupuolta. Esikoinen oli tyttö, nyt masussa kasvava vielä on kysymysmerkki...

Moikka,

Mulla viiva tuli heti kun tulin raskaaksi. En tiedä vaikuttaako siihen se että olin hormonilisällä vai mikä, mutta heti se näkyi. N. raskausviikolla 10 se sitten nousi vielä navan yli melkein rintoihin asti ja siinä se on !

joillekin tulee, joillekin ei.. jotkut sanoo että jos viiva tulee niin se tarkoittaa poikaa, mutta ainakin mun siskolla oli tosi tumma viiva molemmista, tytöstä ja pojasta. Tumma viiva on myös jäänyt olemaan raskauden jälkeenkin (nyt jo yli 2v) - haalenee kuulemma pikkuhiljaa. Itselläni näkyy haalea viiva (15+5), liekö tuo tuosta enää tummeneekaan.

Mulla on viikkoja kohta 38 ja nyt vasta erottuu selvästi viiva alkaen häpyluusta ja jatkuen navan yli rintojen alle. Eikö se ollut niin, että jos viiva menee navan yli, niin silloin olis tyttö tulossa, tiedä sitten näistä...

Mä taas olen kuullut, että jos viiva nousee yli navan tulija olisi poika ja jos jää napaan tai alle, olisi tyttö.. En kuitenkaan usko että siitä voi sukupuolta päätellä..

Mulle myöskin tuo viiva tullut tosi aikaisin ja nyt rv 29 ja viiva on tummunut ja noussut rintojen alle asti mutta ei ole vielä kovinkaan tumma.

Yksilöllistä varmaan.. ja kyllähän siihen nahan venyminenkin vaikuttaa.

Molemmissa raskauksissa viiva on ilmestynyt masun kasvaessa ja pituuskin on pidentynyt mitä isompi masu. Nyt on menossa rv29 ja yltää melkein rintojen alle. Sukupuoli oli esikoisella poika, saas nähdä miten nyt.

Minä muistelen viivan ""sukupuolisäännön"" olevan:
ei viivaa tai alle navan = tyttö
viiva yli navan = poika

Joku kyllä kertoi yli navan tarkoittavan tyttöä ja muutenkin tieteellinen perusta taitaa olla hatara ; )

mulla oli pojasta napaan asti viiva.. ja tuli vasta loppu raskaudesta.. nyt oon viikolla 23 ja oottelen sitä viivaa tulevaksi..
nyt on kyllä tullut sitten ihan pikimustia karvoja karvotuksesta napaan asti.. ennen raskautta ei niitä ollut.. värikin on musta vaikka muualta ei..

Minulle tuli ekassa raskaudessa tumma viiva navasta alaspäin. Viiva ilmestyi mahan alkaessa kunnolla kasvaa n. rv 15-17 ja tummui hiljalleen. Loppuraskaudessa navan luokse ilmestyi vielä muutama tumma karva. Poika tuli.

Minä taas olen kuullut niin päin, että tyttöä odottaessa viiva on rintoihin asti ja poikaa odottaessa napaan. Mutta ei taida kuitenkaan pitää ihan paikkaansa! Uteliaana odotan tuleeko tässä toisessa raskaudessa ks. viivaa. Etenkin, kun on niin varma olo, että tämä on tyttö.

Minni 13+2

Luin eräästä raskauskirjasta, että tummille se saattaa tulla ja vaaleille ei.
Kyse varmasti ihon väristä sillä minulla ei sellaista ole ja olen keskivaalea, mutta kun olimme rantalomalla ja kellin auringossa ilman nuttua niin se tuli näkyviin. Kun rusketus hävisi niin hävisi viivakin..

Mulla (olen tumma) oli viiva moelmmissa raskauksissa. Joku sanoi että kun viiva on niin tietäisi että tulee poika. No meillä on molemmat. Joku toinen tiesi että jos viiva on yli navan -> tyttö ja alle navan -> poika. Tämä "sääntö" piti meillä kutinsa.

Yhteistyössä