Linea negrasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maarit74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maarit74

Vieras
Kuinka kauan kestää, että tuo vatsan hormoniviiva häviää synnytyksen jälkeen? Kai se joskus häviää? Mulla on jo 4,5 kk. vanha vaavi, mutta linea negra on edelleen vahvana näkyvissä. Viiva tuli näkyviin vasta ihan loppuraskaudessa, jollakin viikoilla 35-36, synnytyksen jälkeen se muuttui heti väriltään punaisesta ruskeaksi. Käyn usein uimassa ja nolottaa, kun vatsa on lineoineen ja sektioarpineen kuin joku hassu kartta...jokia on aika paljon...muutenkin pikkasen harmittaa, kun kroppa jää sellaisen juuri synnyttäneen ja taas raskaana olevan habituksen välimaastoon.

Mulla on linea negra hävinnyt jo melkein pois, itse sen vielä huomaan mutta tuskin muut. Synnytyksestä on 8 kk. Viiva oli kesällä tosi voimakas, mutta haaleni pikkuhiljaa pois.

Minusta se viiva on aivan ihana! Harmittaa kamalasti kun se on pikkuhiljaa haalistumassa. Vauva on nyt 5 kk. Ylpeänä kantaisin sitä vaikka loppuelämäni jos vaan voisi...

Mulla viivan lähtöä edesauttoi sen rapsuttelu. Viiva oli ikään kuin kuollutta tummaa ihosolukkoa, joka lähti ihan kynnellä, ehkä pitkän suihkun jälkeen lähti parhaiten. Kokeile!

Lapsi on vuoden ja vielä on haaleana välillä napa-karvoitus. Navasta sain jossain vaiheessa rapsutettua tumman solukon pois kuten nimimerkki "rapsuttele" kuvailee. Mulla oli tämä linea negra yli navan - navan yltä on hävinnyt.

Yhteistyössä