Lisää lääkettä vai mitä ihmettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
=oD ja meille sanotiin kun päivystykseen soitin ettei yöllä kannata lasta tuoda vaan laita niitä tippoja.... Näin nää eri paikat antaa neuvoja. Mutta yöt on rauhoittuneet kun olen laittanut lääkkeen korvaan (ja kyllä meillä on korvatulehduksia lapsilla, joten useampi käydään vuodessa läpi)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
painoa on 15,5kg, eli puoli kiloa vajaata et sais antaa 250mg pamolin. tuo 125mg on normaalisti riittänyt. pronaxenia sai liian vähän kun ei ollut enempää...

Jos lapsi olisi minun, laskisin tarkan annostuksen painon mukaan ja antaisin sen määrän lääkettä. Omalleni uskaltaisin antaa myös Buranaa vaikka Pronaxenia jo menikin vähän - kertaluontoisesti, viemään kovimman kivun pois.

Mutta en suosittele muita toimimaan samoin, koska en ole lääkäri :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Miten paljon lapsi painaa? Ts. saiko hän sopivan annoksen lääkettä vaiko liian vähän.

painoa on 15,5kg, eli puoli kiloa vajaata et sais antaa 250mg pamolin. tuo 125mg on normaalisti riittänyt. pronaxenia sai liian vähän kun ei ollut enempää...

Mulle on sanottu,että kannattaa aina antaa sallittu määrä eikä liian vähän painoon verrattuna. Harrastin siis itsekin joskus tuota,että annoin vähempi kun ei ollut kovin kipeä, mutta siitä ei kuulemma ole kovinkaan hyötyä??

Miten paljon lapsi painaa? Ts. saiko hän sopivan annoksen lääkettä vaiko liian vähän.

Haeppa nyt pronaxenia ensiavuta lisää ,niin johan kipu kaikkoaa!!!!

puuduttavia tippoja on laitettu noin puoli tuntia sitten, mutta kun huuto vain jatkuu... soittelen päivystykseen... johan tässä on valvottu kaksi edellistä yötä kahden muun pojan korvien takia, joutaahan tuota taas yhden lisää... kuolema kuittaa univelat!!

Jos lapsi olisi minun, laskisin tarkan annostuksen painon mukaan ja antaisin sen määrän lääkettä. Omalleni uskaltaisin antaa myös Buranaa vaikka Pronaxenia jo menikin vähän - kertaluontoisesti, viemään kovimman kivun pois.

Mutta en suosittele muita toimimaan samoin, koska en ole lääkäri :)

vautsi mikä lähestymistyyli :D pitääpä ottaa mallia.

Mä olen antanu samanikäisella ja -painoiselle 250mg pamol f+3,5ml pronaxenia, juurikin tässä yks yö, kun itki korvaansa, Auttoi!
Antaisin sinuna vielä toisen 125 pamolin

Lastenlääkäri sanoi ettei missään nimessä sekaisin ibuprofeenia ja parasetamolia, koska eri vaikuttava aine, voi yhteiskäyttö aiheuttaa vakavia ongelmia. Ei edes muutaman tunnin välein.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Lastenlääkäri sanoi ettei missään nimessä sekaisin ibuprofeenia ja parasetamolia, koska eri vaikuttava aine, voi yhteiskäyttö aiheuttaa vakavia ongelmia. Ei edes muutaman tunnin välein.

Mitähän vakavia ongelmia...? :D

Äläs nyt kun tohtori kowalski on jo kirjoittanut reseptin :D

Keskustelepa uudestaan lastenlääkärisi kanssa. Kahden kipulääkkeen, joilla on eri vaikuttava aine, käyttö on nimenomaan suositeltavaa, koska se tehostaa vaikutusta kipuun. Ibuprofeiini/naprokseeni ja paracetamoli on varmaan yleisin ja suositeltavin tapa hoitaa kipua, sekä aikuisella että lapsella

Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
aika paljon lapselle loppupelis voi antaa kipulääkettä kun poika sai kuumekouristuksiin stesolidin ja voi viel tunkee puoltoista suppoaki perää, ikää oli ehkä kolme silloin

Ja siinä toinen tohtori tollonen :laugh:

Itse uskaltaisin antaa vielä pikkasen lisää kumpaa vaan: sairaalassa opetettiin, että niissä määrissä on kysymyksessä aina milligrammamäärä vuorokautta kohden, ei siis kertaa kohden.

päivystyksessä sanoivat ettei pronaxenia ja buranaa saa antaa rinnakkain. toinen pamol meni ja toivottavasti auttaa. "sattuu, sattuu, en jaksa oottaa milloin tää loppuu" poika huutaa koko ajan tuota..en kestä...

Ja taas ihan bullshittiä! Parasetamolia ja ibuprofeiinia voi antaa yhtäaikaa! MItähän itse saitte synnärillä kipulääkkeeksi, ettekai vaan parasetamolia ja ibuprofeiinia yhtäaikaa?

Pronaxenia ja Buranaa ei yhtäaikaa.

No höpö höpö. Voi antaa vaikka yhtä aikaa, jos kova kipu. Mutta särkylääkkeiden kanssa oikea annostelu on tärkeää: liian vähän on sama kuin ei antaisi ollenkaan, liika taas on liikaa (-> haittavaikutukset).