Lisää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tulin kotiin kuukauden kestäneen työ rupeaman jälkeen. Avasin oven eteinen näytti tyhjältä. Riisuin kenkäni ja kävelin olohuoneeseen. Seki oli tyhjentynyt. Samoin makuuhuone ja keittiö vuokra kaksiomme oli todella tyhjä. Soitin vaimolleni. Ei vastattu. Taitaa vaimo olla lähtenyt
Ajattelin. Katsoin vielä kaappeja minun tavarat olivat pää osin paikoillaan. Pian puhelimeen tuli viesti mitä asiaa. Taidat olla lähtenyt kirjoitin. Mutta olet vienyt minunkin tavaroitani kirjoitin. Mitä muka tuli vastaus. Kävelin katsomaan kellaria. Sieltä ei oltu viety mitään. Otin Fazer logolla olevan pahvi laatikon. Ja kävelin sisälle. Siinä oli minun kuittejani 5 vuodelta. Sekä avio ehto paperit. Otin valokuvia kuiteista ja lähetin ne vaimolle. Ja muistiin avioehdosta. Kirjoitin vielä että tavarat pitää olla ehjänä palautettu viimeistään. Viikon päästä. Olet paska tuli viesti takaisin. Istuin keittiön tiskipöydän päälle. Ja Join vettä. Avasin sen jälkeen jää kaapin sekin oli tyhjä. Lähdin kävelemään kauppaan. Pieneen k - kauppaan. Astuin sisälle. Ja otin korin. Laitoin siihen keissin vichyä ja Marie keksi paketin. Kyllä näillä pärjää tän illan ajattelin. Maksoin ja kävelin kotiin päin . Vaimoni veli soitti. Matti moi Matti vastasin puhelimeen. Tuula asuu mun naapurissa hän sanoi. Eikö ne tavarat voisi tuoda takaisin vasta kuukauden päästä hän sanoi. On työpaikalla kiireitä. Ei vastasin. Tarviin niitä en voi tyhjässä asunnossa asua vastasin. Mitkä tavarat ovat sinun hän lisäsi. Kyllä Tuula tietää sanoin. Tuula ei ole ostanut niistä muuta kun keittiön pöydän ja tuolit. Kaikki muut ovat minun. Mulla on kuitit kaikesta muista. Sen vaatteet myös on sen ja se teidän suku kaappi. Se ei kotiin koskaan ostanut mitään ei edes astioita. Mulla on kaikesta kuitit tallella. Tavarat ehjänä takaisin viikon päästä sunnuntai aamuun mennessä ja ehjänä. Sillä on varmaan avioero paperit tallessa. Tuula vaati sen ja sitä noudatetaan. Käyn huomenna sen Liimataisen luona joka sen laati.

Voi perkele Matti sanoi. Käske Tuula tilata muutti firma kyllä ne sen hoitaa vastasin. Niin hoitaa Matti sanoi. Tuula käytti sitä. Naureskelin. Pyydä Tuulaa samassa jättää avain eteisen pöydälle niin käyn sen jälkeen poistaa hänet asukas luettelosta. Että hänen ei tartte maksaa puolta vuokrasta. Tai jotain sinne päin. Avasin Aura olut pullon. Kunnon lasi pullosta olut pitää juoda. Katselin kaappien sisältöjä. Jotain kuppejani oli astia kaapissa. Kaikki muu oli tyhjennetty. Lähdin polkupyörällä Nesteellä syömään. Tilasin itselleni Evakko paistia. Kyllä maistui paikallinen kokki tekee sen kokonaan alusta loppuun. Sen iso isä oli kokkina jossain Viipurin Hotellissa. Syötyäni meni ulos istumaan. Rekka miehet parkkerasivat autojaan. Tuli ilmeisesti tunnit täyteen. 3 Volvon rekkaa. Ei logoja vain sininen maali. Yksi heistä tuli kyselee millaista ruokaa on . Kehui Evakko paistia. Lähdin ajaa kotia kohti. Kun huomasin pilvet taivaalla ja kiihdytin kunnon vauhtiin. Pihalle päästyäni tuli jo vesi pisaroita. Äkkiä pyörä kellariin ja kotiin sadetta pakoon. Nukuin yöni lattialla. Aamulla poljin keskustaa ja menin Liimataisen asianajaja toimistoon. Liimatainen oli melkein jo eläkkeellä ja vähentänyt töitään. Hoiti vaan entisiä asiakkaita. Hän pyysi istumaan. Kertoi Tiukan käyneen viime viikolla. Oli yrittänyt kertoa avio ehdoista hänelle. Tuula ei ollut kuunnellut vaan puhunut jotain muuta. Mikä hänelle kuuluu ja mitä hän on tehnyt. Sanoin että annoin viikon aikana palauttaa tavarat. Kerroin että meillä on yhteinen vuokra sopimus vuokranantajan kanssa. Joo tiedän hän sanoi. Luin sen siinäkin taitaa Tuula olla heikolla. Sanoin jos kaikki tavarani ovat palautettu viikonloppuun mennessä hoidan itse sen sopimuksen. Hoidetaan Liimatainen sanoi. Soitin poistuttuani vuokran antajalleni ja kerroin tilanteen. Sovimme viikon päästä maanantaina tapamisen Liimataisen luona. Seuraavana keskiviikkona muutto firma kaarsi pihalle. Näytin mihin tavarat laitetaan. Miehet laittoivat astiat ja muut tavarat. Miehet ja neidot olivat nopeita. Kysyin muuton hintaa. Oli yllättävän halpa siihen kuului pakkaus ja purku myös. Pyysin heti käyntikortin. Annoin muutto porukalle kalja laatikon. Ja kävin katsomaan jälkeä. Pienestä lasi kaapista puuttui peritö hopea astiat. 4 mukia 4 lautasta 4 haarukkaa ja veistä. Ne olin saanut Isäni tädiltä. Olin väsynyt ja menin nukkumaan sänkyyn muutaman lattialla vietetyn yön jälkeen. Aamulla soitin Liimmataiselle ja kerroin puuttuvista tavaroista. Sanoin että minulla on testamentti ja kuvat niistä. Hän lupasi hoitaa asian heti ja lupasi soittaa huomenna minulle.

Torstai puolen päivää Liimatainen soitti ja sanoi että tavarat on täällä. Kysyin voinko ottaa ne mukaan maanantaina kun tulen uusimaan sen vuokra sopimuksen. Sovimme asiasta. Viikon loppuna pomo soitti ja kysyi lähtisitkö maanantaina keikalle kaksi kuukautta Virossa. Sanoin että tiistaina voin lähteä. Hän lupasi soittaa maanantaina. Maanantaina menin Liimataisen konttoriin kello 10. Siellä oli myös minua pidempi noin 185 cm pitkä nainen pukeutuneena valkoiseen kesä leninkiin. Esittelimme toinen toisillemme. Nainen oli hyvän tuulinen ja hymyilevä. Vuokra sopimuksen muutto kävi hänelle. Hän kysyi kiinnostaisiko minua muuttaa viereiseen yksilön. Vuokra olisi halvempi vaikka neliö määrä olisi sama Hän tarvitsisi kaksion itselleen. Milloin kysyin. Heti tuli vastaus. Jos joku tulee auttaa muutossa vastasin. Tuun auttaa jos autat sitten minua hän sanoi. Onko paljon tavaroita kysyin ei niin paljon tuli vastaus. Mutta sekin asunto on ensimmäisessä kerroksessa. Sanoin että voin joutua huomenna lähtee työ keikalle. Jos sitä ei tule niin muutetaan jo tänään. Minulla ei ole autoa. Minulla on sanoi Heidi. Lähdimme yhdessä asunnolleni. Istuin hänen autoonsa se oli iso sedan. Sisustettu tyynyllä niitä oli joka puolella. Heitin altani pari tyynyä takapenkille. Kävelimme asuntooni. Sellainen kuin muistin Heidi sanoi. Sitten menimme yksiöön. Iso huone. Pieni keittiö ja iso suihkuhuone WC saunalla. Lisäksi iso parveke. Haluatko varmasti vaarmasti sanoin. Tä on juuri remontoitu sanoin. Kyllä mä maksoin remontin piti muuttaa tähän mutta toi sun kaksio sopii paremmin mulle. Kaksi erillistä huonetta keittiö , WC , eteinen , parveke keskellä. Kättelimme ja hän antoi avaimet minulle. Milloin muutat hän kysyi. Nyt sanoin. Jos kärkiin tänään. Niin voin ottaa sen keikan vastaan. Entä minun tavarat Heidi kysyi. Annoin hänelle muutos firman käynti kortin maksan puolet jos joudun töihin. Otin kaapista käsineet ja rupesin kantamaan tavaroita. Heidi katseli vierestä valkoiseen kesäleninkineen. Hän otti narun kaapista ja nosti helmat ylös ja sitoi narulla hameen helman reilusti polven yläpuolelle. Onko käsineitä. Ojensi hänelle muovi laatikon jossa pidin niitä. Nä on pieniä hän sanoi. On siellä pohjalla isompia vastasin. Kannoimme irto tavarat ensin sitte sängyn ja olohuoneen pöydät ja tuolit välillä joimme oluet ja jatkoimme taas. Katsoin häntä takaa päin. Isot pohkeet ja reidet. Poninhäntä heilui. Läpi kuultava kesä mekko. Perkele ei nyt ajattelin purin huuleen kevyesti. Mutta olisi se Oiva kesä lady. Tunsin jo että housuissa kohta kovettuu. Kävelin keittiöön hetkeksi voi perkele ajattelin. Kohta vonkaan vuokranantajaa. Se auttoi vähän otin painavan nojatuolin kantoon ja vein sen toiseen asuntoon.noin 4 tuntia meni kuin saimme tavarat kannettua. Otin jääkaapista viimeiset oluet ja annoin toisen Heikille. Tuli suht koht kaikki paikoilleen sanoin. Mutta on tä iso yksiköksi. Heidi istui sänkyni reunalle ja joi olutta lasista. Valkoiset pikkuhousut näkyivät ylös nostetun hameen alta. Jos niitä voi nimiksi sanoa. Muistatko yksin kysyin. En mun veljen tytär muuttaa minun kanssani. Hän saa toisen huoneen. Se käy koulua tässä lähellä. Se on asunut minun kanssa muutaman vuoden. Veli ja sen vaimo ovat matka töissä tä on helpompaa. Kun sen vanhemmilla on loma se asuu kotona. Ei ole ongelmia kysyin. Ei se tykkää opiskella. Mutta normaalia nuoren neidon touhuja.

Katselin neitoa iso kokoinen nainen ja vielä hyvän näköinen oli liikaa. Rupesi seisomaan. Onneksi istuin. Pääni rupesi kuvittelee kaikkea. Siirretään huomenna tavarasi sanoin. Heidi antoi loput avaimet ja minä hänelle. Yksi avain on vielä minun vaimolla sanoin. Lupasi palauttaa sen sanoin. Oli pakko istua kullini seisoi kunnolla. En ollut moneen viikkoon edes ollut näin kauan naisen kanssa kahdestaan. Mennäänkö saunaan Heidi kysyi. Mennään vanhempieni mökille siellä on sauna uidaan ja sanotaan. En tiedä vastasin etkö mee töihin huomenna kysyin. En oon töissä kun veljen tytär on minulla. Nyt on vapaata. Mennään kohta sanoin kaivoin simmarini muutto laatikosta. Nyt voidaan. Mulla seisoi koko ajan ja varmasti Heidi oli huomannut sen vaikka yritin peitellä. Istuimme sedanin. Seisooko sulla Heidi kysyi. Taitaa seistä vastasin. Heidi oli hiljaa niin minäkin. Heidi ajoi kummatkin olimme hiljaa. Matka kesti puolitoista tuntia kun tulimme perille. Seisokkini oli jo laskenut. Avasin oven onko tuli tikkuja kysyin saunassa on Heidi vastasi.
Kävelimme saunaan korissa oli puita ja pieniä lastuja Heidi asetti ne kiukaan Palo tilaan ja sytytti. Varmisti ja sulki luukun. Oot sinäkin hyvän näköinen Heidi sanoi. Ja sinä kyllä panet minua kun ollaan sanottu.

Yhteistyössä