onko partaveitsellä joku vittuilumoodi päällä?
Noin kasvatetaan mielenterveydeltään terveitä ja onnnellisia aikuisia jotka vielä aikuisenakin rakastavat vanhempiaan.
Voi olla, mutta mitä mieltä on kasvattaa terveitä lapsia sairaaseen maailmaan?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
onko partaveitsellä joku vittuilumoodi päällä?
Noin kasvatetaan mielenterveydeltään terveitä ja onnnellisia aikuisia jotka vielä aikuisenakin rakastavat vanhempiaan.
Samalla kasvatat lauman lapsia, jotka eivät osaa irtaantua äidistään eikä äiti lapsistaan. Hieno lähtökohta lapsen tulevalle parisuhteelle.
Itse olen ennemminkin ajatellut niin että antaessani lapsilleni nyt pienestä asti paljon aikaani ja läheisyyttäni annan heille tukevan pohjan itsenäiseen elämään.
Siis uskon että kun ns. kivijalka on tukeva on sen päälle hyvä rakentaa. Ihminen takertuu mielestäni enemmän jos tuntee jääneensä yksin ja pelkää hylkäämistä.
Ja olen myös ihan itsekäskin. Kun kerran minulla on heidän kanssaan niin mukavaa niin varmasti käytän tämän hyödykseni![]()
Totta, mutta menestyjä kasvatetaan siten, että tuotetaan mahdollisimman suuri reikä päähän, jota menestyjä sitten korjaa hakemalla mm. toisten ihmisten hyväksyntää (työ)suoritteilla (ts. etsii sitä äidin rakkautta). Eli jos haluat, että lapsesi menestyy, kannattaa toimia juuri päinvastoin kuin ajattelet.
Mutta tuossa voi käydä niin että lupaava työura kuitenkin katkeaa jo kolmekymppisenä vaikeaan burnoutiin kun suorittaa liikaa.
Ja sitten lapseni ovat syrjäytyneitä ja eläkkeellä.
Melkein voi ajatella että ihan sama miten kasvattaa, reisille menee kuitenkin![]()
Totta, mutta menestyjä kasvatetaan siten, että tuotetaan mahdollisimman suuri reikä päähän, jota menestyjä sitten korjaa hakemalla mm. toisten ihmisten hyväksyntää (työ)suoritteilla (ts. etsii sitä äidin rakkautta). Eli jos haluat, että lapsesi menestyy, kannattaa toimia juuri päinvastoin kuin ajattelet.
Ero on siinä, että se 30+ loppuunpalanut on tehnyt 100x enemmän fyrkkaa, kuin se tasapainoinen tassukka. Fyrkka lämmittää sitten sitä loppuaikaa, kun voi naukkailla mohitoja jossain nakurannalla ja nauttia siinä sivussa hyvistä eläke-eduista.
Ei mee näin.
Noin kasvatetaan sisimmiltään salaa kärsiviä rakkauden kaipuisia ihmisiä, jotka suorittamiseltaan rakentavat lasin ympärilleen. Se on niin hauras ja muiden murskattavissa ettei todennäköisesti elä 40:tä paljon pidemälle.Tarkast suuniteltu ja valmiiksi pohdittu itsemurha odottaa toteutumistaan kunnes tulee se hetki kun lasikuori hajoaa. Hänet olisi voinut pelastaa tunne läheisistään, joille kehtaa kertoa murheensa, mutta silloin vanhempien odotukset ja vaatimukset hänen valheellisesta kuvastaan särkyisivat.
Aikuisena sitten harkittuaan pitkään ja salassa kauheinta tekoa ihmiselle jonka itselleen voi mielentilassaan saavuttaa, alkaa lähestyä tapahtumaansa.
Monta päivää hän vielä hymyilee "ystävlleen" ja perheelleen, työkavereille ja sukulaisille.
Kun yhtenä päivänä vanhemmat saavat suru uutisen.
Oma lapsi on päättänyt tuosta vaan lähteä maailmasta sanomatta kellekkään mitään... Ei viestiä ei mitään.
Mitään sanottavaahan ei enää ollut, eikä hän halunnut murtaa vieläkään kuvaa jonka vanhemmat saivat pitää lapsensa kustannuksella.
Voi olla, mutta mitä mieltä on kasvattaa terveitä lapsia sairaaseen maailmaan?
Jos maailmankatsomus on noin pessimistinen, ei varmaan kannata tehdä lapsosia alkuunkaan.
Täällä pärjää ihan loistosti, jopa niiden sairauksien kanssa mitä ei tarkoituksella hankkinut, kun vaan muistaa katsella maailmaa sen valoisalta puolelta.
Vanhemmuuden ongelmana on se, että kasvatamme lapsemme vanhoilla opeilla uuteen (sairaaseen) maailmaan. Eli vaikka tarkoitat hyvää, todennäköisesti menee väärin.
Mulla on tapana uudistua.
Ja onneksi noita kasvattajia on useampia kuin minä.
Tuossa mielessä moniavioisuus on pelastus. Lapsikin saa moniavioiset arvot ja käsittääkseni sinun kohdalla hyvinkin vapaamieliset arvot seksinkin suhteen. Tässä onkin jännä pointti: jos perinteisessä "herran pelossa" kasvatettu lapsi kohtaa sinun lapsesi, miten he ikinä voisivat sopia yhteen? Voisiko olla, että nykypäivän ongelmat parisuhteissa johtuvat jostain tämän kaltaisesta menneisyydestä?
Miten niille nyt vapaamieliset arvot seksin suhteen tulisi? En mä niiden nähden kenenkään kanssa nai.
Homoseksuaalisuutenkin tutustuivat siksi kun suvussa sattuu olemaan kaksikin yhdessä (rekisteröityinä) elävää homoparia.
Sinä sen suhtautumisen seksuaalisuuteen heille opetat. Normiperheissä vähintään isä kertoo homovitsejä, teillä tuskin kertoo. Enkä nyt tarkoita tässä sitä, että olisi väärin elää biseksuaalina ja mitä lie BDSM:ää julkisesti harjoittavana, vaan sitä, että hyvin erilaiset arvomaailmat perineet lapset tuskin sopii yhteen.
Edes mun isäni (vaikka muuten persiistä olikin) ei ikinä, ikinä kertonut homovitsejä.
Ehkä juuri siksi sinusta tuli BI? No, eipä oma isänikään usein kertonut homovitsejä, koska ennen homoseksuaalisuus oli mielisairautta ja siinä mielessä "normaalia".
Mä uskon syntyneeni bi-seksuaaliksi. En usko, että sellaiseksi tullaan tai muututaan.
Ehkä juuri siksi sinusta tuli BI? No, eipä oma isänikään usein kertonut homovitsejä, koska ennen homoseksuaalisuus oli mielisairautta ja siinä mielessä "normaalia".
Olet kyllä occami yksi typerimmistä ja narsistisimmista ihmisistä joihin olen nettimaailmassa törmännyt.
Eiole muiden vika että olet läski ja yksinäinen ja katkeroitunut.