lisämaitoako

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pompula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pompula

Vieras
olen uuvauttanut itseni yövalvottaja-esikon kanssa ja siksi tämä asia mietityttää nyt tavallista enempi. meillä on 1kk ikäinen vauva, joka syö illalla tissiä putkene kolmisen tuntia eli tankkaa kunnolla. sen jälkeen nukkuu 3-4h pätkän ja siitä eteen päin syö 1-2h välin. päivällä nukkuu parin tunnin pätkiä ja siinä unien välissä on hereillä vajaa pari tuntia ja on rinnalla monesti sinä aikana. nyt mietin et pitäskö yöllä antaa korviketta osittain, esim. syöttäisin imettämällä eka syötön ja sit mies antaisi pullosta ja mä saisin sitten nukkua hieman pitemmän pätkän ja sitten taas vaikka imettäisin. jotain vinkkejä kaipaisin?

noh, yks kamu teki just niin, että anto ekat 3kk iltaisin korviketta. nyt siis vauva yli 3kk ja on nyt täysimetyksellä. ite oon korviketta antanu, mutta mun tissit ei toimikaan ollenkaan. suosittelen kokeilemaan parina iltana korviketta ja kattomaan miten menee.

Alkuperäinen kirjoittaja pompula:
olen uuvauttanut itseni yövalvottaja-esikon kanssa ja siksi tämä asia mietityttää nyt tavallista enempi. meillä on 1kk ikäinen vauva, joka syö illalla tissiä putkene kolmisen tuntia eli tankkaa kunnolla. sen jälkeen nukkuu 3-4h pätkän ja siitä eteen päin syö 1-2h välin. päivällä nukkuu parin tunnin pätkiä ja siinä unien välissä on hereillä vajaa pari tuntia ja on rinnalla monesti sinä aikana. nyt mietin et pitäskö yöllä antaa korviketta osittain, esim. syöttäisin imettämällä eka syötön ja sit mies antaisi pullosta ja mä saisin sitten nukkua hieman pitemmän pätkän ja sitten taas vaikka imettäisin. jotain vinkkejä kaipaisin?

Tottakai ihan menet sen mukaan miten jaksat mutta mä henk koht kannustan jatkaan. Ihan samaa megaimua meillä oli ton tytön kaa(nyt 11kk) ja edelleen rinnalla monta kertaa yöllä. Kun jatkaa niin se alkaa tasaantuun ja vauva isompana saa imusta nopeemmin masun täyteen eikä asu rinnalla jne. Kaikki paranee ja tasaantuu. Kannattaa sinnitellä jos vaan mitenkään jaksat. Mä sinnittelin koska olen tän 11kk jaksanu ihmeen hyvin :o ...onneks. :)
Jos alkaa antaan lisämaitoa, vauva aattelee et saa pullosta helpommin imettyä ja alkaa hylkiin rintaa. Näin mulla kävi esikoisen kaa kun menin erehtyyn antaan nannia pullosta lisänä kun luulin et maito ei riitä.

Siis syöhän se. Ei ole tuttia, koska ei huoli tuttia eli osittain on varmaan tuttinakin oloa, mutta syömiset ei sinänsä kestä kauaa eli ei hän "roiku" mun mielestä kovin kauaa kuitenkaan tissillä, paitsi illalla on ihan kunnon tankkaus. Kun loppuu se nielemisääni, niin sitten monesti sylkäseekin nännin pois.

Yhteistyössä