Listaa mitä kaikkea vauvalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TearsNoMore
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TearsNoMore

Jäsen
09.10.2007
737
0
16
Se äitiyspakkaus nyt ei vielä ole tullut vaikka ois pitänyt mutta kuitenkin ...
Neidin vanhoja vaatteita ei paljon ole tallessa ja nekin vähän melkein kaikki on tyttömäisiä et jos täältä tulee poika niin ...
Neiti oli syntyessään 49 cm, minä olin 48cm ja mies oli 50 cm eli tuskin, en tietenkään varmaksi voi sanoa, mitään hirveän isoa lasta on tulossa =)

Eli kuinka monet 56 senttiset vaatteet ois hyvä olla ? Muutamat varmaan kuitenkin kun en tykkää että vauva joutuu käyttämään monta senttiä liian pitkiä vaatteita. En itsekään käytä sellasia eikä isommatkaan lapset =)

Kolme bodya taitaa olla tuota kokoa, ja yhdet "pitkikset" eli parit housut vielä ??

No vanulappuja, vanupuikkoja, kylpyöljyä, kosteuspyyhkeitä, yösiteitä, liivinsuojuksia löytyy..

Mitähän vielä tarvis ?

=)

Rasvojakin on jo, Geralan perusvoidetta ja bebanthenia. =)

Mun vauvat on kasvanu aika nopeesti ulos noista 56cm vaatteista, vaikka ihan normaali pituisia olleet syntyessään ( 50,5cm, 49cm, 48cm ja 50 cm) Ehkä kuukauden verran menevät, eikä se 60cm vaate siitä hirveesti oo isompi, että nekin menis jo muutaman viikon iästä. Yhden Bodyn ja housut olen ostanut jokaiselle 52cm, ihan alkuun. 56senttisiä on ollu sitten enemmän, mutta olen saanut niitä aika paljon, en itse olisi kovin paljon noita ihan pieniä ostanut.

Ostapa vaikka muutamat 50-kokoisetkin, meillä sälli oli 56cm ja pari ekaa viikkoa 50 oli sopiva, 56 käytettiinkin sitten jo pitkään, että pieni vauva hukkuu 56:eenkin. Ite voisin kuvitella, että pienimpiä olis ainakin 5-6 vaatekrtaa, ettei tarvi kokoajan olla pesemässä/ehtii kuivua kunnolla ilman kuivuria...

Lisäksi joku lämmin puku, äippäpakkauksessa on varmaan hyvä se kevyttoppapuku. Ja sitten pari-kolme unihaalariakin ehkä?

vanulappuja, vauvan kosteuspyyhkeitä, tuttipulloja/korviketta (hätätapauksiin), rintapumppu (olis ollut kamala olla ilman, kun maito nousi!), liivinsuojukset ja isot siteet, pyyhkeitä vauvan pyllyn kuivaamiseen. Ja hajusteeton pesuainen/huuhteluaine. Bepanthenistä suosittelen sitä paksumpaa rintoihin. mietoa pesuainetta ittelle/vauvalle (ittelle myös, ettei nyt ihan hirmu tuoksuilla pese itseään, kun ei vauvaakaan ja vauva kuitenkin on paljon lähellä/imee). Äippäpakkauksen haalari muuten on vissiin aika iso, että ehkä näin talvea kohti mennessä voisi hankkia vaikka 56-60 cm toppapuvun? Lämmin, saumaton pipo myös. Tumppuja käteen pariksi ekaksi viikoksi, äp:ssähän on vain yksi pari (siis niitä sisällä pidettäviä).

Tällaisia mulla ny äkkiä mieleen tulee...

itse ostaisin 50cm vaatteita ainakin 5 pukua. "kaikki sanoivat" ettei kannata ostaa edes 56cm pukuja turhaan. mutta kyllä se kuukausi tuntui pitkältä ajalta niiden 56/62cm pukujen kanssa jotka olivat vauvalle aivan ylisuuria. seuraavalla kerralla ostan useita pieniä asuja.

Muutamat 56 senttiset, jos maksimissaan 50 senttistä odotat. Riippuu paljon siitä miten vuotava tapaus sattuu kohdalle eli miten vaipat sattuvat istumaan, meillä keskimmäisen kohdalla oli ongelmia.

Hiusdonitseilla saa niitä vähän isojen housujen sukkaosia pysymään aika mukavasti kohdallaan. Kannattaa valita sellaiset, jotka eivät kiristä, mutta pitävät paikoillaan ja värin voi valita sointumaan vaatteisiin.

Itse vatuloin juuri vauvanvaatteita lipaston laatikkoon. Kyllä meillä meni lapsilla 56cm vaatteet jopa 2kk, syntyessään olivat 51cm pitkiä. Muutamat tuon kokoiset on jäljellä ja kyllä aion ostaa vielä jemmaan muutamia pukuja tuota pientä kokoa. Ärsytti suunnattomasti kun muutamat ihmiset toivat vauvalle 80cm potkareita, jotka sitten uusina kannoin kirpparille. Meillä tyttö nyt 2v3kk ja 84cm, joten nyt ne vasta olisi sopivia. Mukavampi vauva mielestäni pukea sopiviin vaatteisiin kun sitten ylisuuriin jotka makkaralla joka puolella.

Meillä on tyttö nyt kohta kolmeviikon ikänen ja oikea koko on 50cm ja menee vielä muutaman viikon ja 56 on vielä odottelemassa. Kyllä mulla ainakin olisi mennyt hermot käyttää 56 tai 60cm vaatteita tämäkin aika. Niukasti on noita 50cm että välillä pitää odottaa pesusta, mutta kyllä oikean kokoiset vaatteet on mukavia. Tyttö oli 49 cm ja 3kg.

Yhteistyössä