Listataan koululaisen tarvikkeet ekaluokkalaiselle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koululaiseksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyniä ei tarvitse viedä, kaikki opettajat eivät niitä edes hyväksy. Joissain kouluissa tarvitaan sisäpelikengät. Liikuntavaatteet (sisä ja ulko), myöhemmin luistimet ja sukset.

[QUOTE="a p";30160514]Pulpettipaperi?[/QUOTE]

Laitetaan pulpetin pohjaan pulpettia suojaamaan, esimerkiksi hyllypaperia tai joku juliste. Käytetään kouluissa aika yleisesti.

Meillä on koululaiselle hommattu kirjoituspöytä ja siihen lamppu sekä koulureppu. Penaalin tekivät eskarissa, kyniä ja kumeja löytyy ihan muutenkin. Kouluun sopivaa vaatetta olen hommaanut jo keväällä alesta ja samoin kännykkä tuli ostettua keväällä. Toinen lapsi aloittaa meillä koulun, joten ainakaan mua ei kovasti jännitä sen suhteen miten pärjää, mitä tarttee jne...

Mun neuvoni on, että älkää varatko mitään ihmeempää ennen kuin koulu on alkanut ja opettajalta on tullut ohjeet, mitä oikeasti tarvitaan. Meidän koulussa ei ole käytössä pulpettipaperit. Sisäpelikenkiä ei tarvita, sillä koulu ei voi vaatia sitä oppilailta. Eikä yhdellä saa olla kenkiä, jos muut on paljain jaloin tai tossuilla, koska kengät ovat kovemmat ja voivat satuttaa muita esim. törmäystilanteessa. Luistimia käytetään, mutta myös koululta saa lainaksi. Suksia ei tarvita.

Ainoa, mikä mulle tulee mieleen noin yleisesti mitä tarvitaan, niin reppu ja penaali. Repunkin voi toki korvata vaikka muovikassilla ja penaalin minigrip-pussilla, mutta suotakoon lapsille se ilo, että heillä on ihan kunnon vehkeet :).

Meijän epulla on koulupöytä, reppu ja penaali. Kotiavain odottaa vielä kaapissa sinne maanantaihin asti. Sisäliikuntavaatetta sillä on ennestään ja ulkoliikuntaan. Hankitaan sitte sen mukaan mitä viestiä opettaja laittaa ja silleen. Herätyskellon tuo haluaa ja se hankitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30160610:
Mun neuvoni on, että älkää varatko mitään ihmeempää ennen kuin koulu on alkanut ja opettajalta on tullut ohjeet, mitä oikeasti tarvitaan. Meidän koulussa ei ole käytössä pulpettipaperit. Sisäpelikenkiä ei tarvita, sillä koulu ei voi vaatia sitä oppilailta. Eikä yhdellä saa olla kenkiä, jos muut on paljain jaloin tai tossuilla, koska kengät ovat kovemmat ja voivat satuttaa muita esim. törmäystilanteessa. Luistimia käytetään, mutta myös koululta saa lainaksi. Suksia ei tarvita.

Ainoa, mikä mulle tulee mieleen noin yleisesti mitä tarvitaan, niin reppu ja penaali. Repunkin voi toki korvata vaikka muovikassilla ja penaalin minigrip-pussilla, mutta suotakoon lapsille se ilo, että heillä on ihan kunnon vehkeet :).

Sisäpelikengistä sen verran, että ovat vähän kinkkinen juttu. Ihan totta puhut niihin liittyen, mutta esimerkiksi meidän koulussa liikuntasalin lattiasta lähtee tikkuja, joten ei todellakaan voi olla ilman kenkiä.

Mielenkiinnosta kysyn, että kuinka opetussuunnitelman toteutuminen hiihdon osalta teidän koulussa toteutetaan? Ja kuinka paljon lainaluistimia on?

Yhteistyössä