Listataanko asioita, joista saat AINA sanoa (mäkättää) miehellesi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mäkättäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mäkättäjä

Vieras
Eli siis listatkaa asioita joista joudut aina miehellesi sanomaan, eikä hän siitä hulimatta muista/halua totella.

Olen aina pitänyt itseäni rentona ihmisenä, joka ei paljon ota stressiä mistään. Mutta kun nykyisen mieheni kanssa löytiin hynttyyt yhteen, niin moni pikkuasia alkoi ärsyttämään suunnattomasti. Tässä näitä nyt sitten tulisi:

- Jättää lähes aina puhelimen kotiin kun lähtee jonnekin.

- Ei ikinä muista laittaa tiskikoneeseen veitsiä/puukkoja terä alaspäin.

- Heittää aina tiskirätin tiskialtaaseen, eihän se siellä kuivu (!!)

- Ei saa takkiaan ikinä naulakkoon vaan jättää sen roikkumaan ovenkahvaan.

- Kun käy pas****a jättää usein pöntön sen näköiseksi ettei ole epäilystäkään että siellä on käyty pas***a

- unohtelee likaisia sukkiaan joka paikkaan.

- Aina onnistuu sotkemaan jotain vaatteilleen, eikä tietenkään voi vaihtaa puhdasta päälle jos ollaan vaikka kauppaan menossa.

- Jättää aina tyhjät maitotölkit/mehupurkit olohuoneen lattialle tai tiskipöydälle, ei voi laittaa roskiin (!!)

- Jos on syönyt esim.broilerinkoiven, ei voi laittaa tähteitä roskiin vaan jättää ne lautaselle tiskipöydälle.

- Ei ole pöytätapoja, syö suu auki ja röyhtäilee kuin sika

Huh tuossa nyt muutama, lisääkin löytyisi :O

Alkuperäinen kirjoittaja mäkättäjä:
- Ei saa takkiaan ikinä naulakkoon vaan jättää sen roikkumaan ovenkahvaan.

- Kun käy pas****a jättää usein pöntön sen näköiseksi ettei ole epäilystäkään että siellä on käyty pas***a

- unohtelee likaisia sukkiaan joka paikkaan.

nämä meilläkin, paitsi että takki lojuu lattialla, sohvalla tms, ja muidenkin vaatteiden levittely ei rajotu vaan sukkiin. jos jollain ihmeen kaupalla saa p*askaset kamppeet kylppäriin asti, ei missään nimessä voi laittaa niitä pyykkikorin sisälle vaan jättää siihen kannen päälle. argh. lisäks tuhlaa rahaa ihan typeriin asioihin, meillä ei ole ikinä ollu mitään säästössä miehen takia. :(

Mä olen joskus ollut niin kauhean kiukkuraivon partaalla, että suunnitelin jo ryhtyväni helkkarin lapselliseksi. Meinasin, että joka roska tästä lähtien mikä ei ole roskiksessa, päätyy ukon työläppärin päälle. Se on sitten oma häpeä, jos siinä on se kanankoipi, maitopurkki tai tupakanpuruja.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Mä olen joskus ollut niin kauhean kiukkuraivon partaalla, että suunnitelin jo ryhtyväni helkkarin lapselliseksi. Meinasin, että joka roska tästä lähtien mikä ei ole roskiksessa, päätyy ukon työläppärin päälle. Se on sitten oma häpeä, jos siinä on se kanankoipi, maitopurkki tai tupakanpuruja.

Tää on kyllä tosi hyvä idea. Voisi ottaa meilläkin käyttöön.

Herää!!! Mun mies on ihan onnettoman aamu-uninen ja mä pomppaan sängystä ylös heti kun herään. Mä en siis tykkää loikoa ja mies taas tykkää.

Yleensä kahvi sen sitten pakottaa ylös.
(tai koirat kun louskuttavat sängyn vieressä että pääsisivät ulos)

Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Turvavyön käyttö ainoo mistä mäkätän, lähinnä vain mainitsen ;)

Saanee olla aikasta tyytyväinen :heart:

no joo tuo on myös yksi asia mistä sanon hänelle ja ylinopeuden ajaminen *hakkaa päätä seinään- hymiö*

Mun tääytyy ehkä tunnustaa, et minä ole meistä se sotkuisempi.. Jätän just astioita ja tölkkejä pitkin poikin..
mut mies on kyllä taitava levittämään vaatteitaan joka paikkaa..

eli mulla ei ole varaa mäkättää, koska en itsekään ole täydellinen, siivotaan toistemme sotkuja sitten :D

Ja kannattaa jatkaa sitkesti mäkätystä. Ja kertoa faktoja: tietääkö mies, että jos kolari tulee eikä ole vyötä, hän saattaa pyöriä siellä autossa muiden matkustajien päälle? Esim. pienet lapset rusentuu helposti, kun yksi n. 80 kg aikuinen muuttuukin satojen kilojen painoiseksi moukariksi.

Ja koskaan ei voi vedota siihen, että "en mä aja kolaria, en oo koskaan ajanut". Se voi olla se toinen osapuoli, joka ajaa päälle.

Joo,meillä kanssa toi takki on milloin missäkin,sitte sais kyllä mulle ilmotella välillä kun on suunnitellut noita autoremonttimenojaan-ne kun venyy pitkälle iltaan.Lapsen nukuttaminenkin on tavallaan yksin mun hommia niin siitäkin välillä saan sanoa.Sukat ja kalsarit jää kylpyhuoneen lattialle pyykkikoneen luukun eteen! |O . Aika pieniä juttuja,loppupeleissä,mutta hyyyyvin ärsyttäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja PåDenDär:
Mun tääytyy ehkä tunnustaa, et minä ole meistä se sotkuisempi.. Jätän just astioita ja tölkkejä pitkin poikin..
mut mies on kyllä taitava levittämään vaatteitaan joka paikkaa..

eli mulla ei ole varaa mäkättää, koska en itsekään ole täydellinen, siivotaan toistemme sotkuja sitten :D

ei sen puoleen, en minäkään täydellinen ole..mutta lähempänä sitä kuitenkin kuin tuo ukkoni :D

Ja kannattaa jatkaa sitkesti mäkätystä. Ja kertoa faktoja: tietääkö mies, että jos kolari tulee eikä ole vyötä, hän saattaa pyöriä siellä autossa muiden matkustajien päälle? Esim. pienet lapset rusentuu helposti, kun yksi n. 80 kg aikuinen muuttuukin satojen kilojen painoiseksi moukariksi.

Ja koskaan ei voi vedota siihen, että "en mä aja kolaria, en oo koskaan ajanut". Se voi olla se toinen osapuoli, joka ajaa päälle.

kannatetaan..
ajoin kesällä pahan mällin päin puuta, ja jos mies ei silloin olisi käyttänyt turvavyötä(tapausta ennen harvemmin käytti),
niin olisi entinen mies..

Lisään vielä ettei ikinä kuuntele mitä minä puhun..tai ainakin osaa aina näyttää siltä ettei kuuntelisi. Sitten saan aina tivat "kuulitko sä?!" ja yleisin vastaus "joojoo".. argh..se jos mikä nostaa niskavillat tällä rouvalla pystyyn.

Totella? Ei mun miehen tarvitse totella mua :o
Täällä lasten ja eläinten (siis niiden joilla on jonkinlaista aivotoimintaa) kuuluu totella kun mä jotain sanon. Mies on aikuinen ihminen, eikä mitenkään mun käskytyksen alla.

Enkä mä edes mäkätä, nalkuta ja naputa sille mistään. Mä tiedän itsekin tekeväni arjen pikkuasioita toisin kuin se, joitain jopa niin että se ärsyttää sitä.
Jos joku ylipäätään nalkuttaa täällä, niin se on mies. Ja sekin on jo oppinut, että hukkaan menee.
Parempi oppia sietämään, jos meinää yhdessä olla ja elellä ilman isompaa stressiä.

Alkuperäinen kirjoittaja PåDenDär:

kannatetaan..
ajoin kesällä pahan mällin päin puuta, ja jos mies ei silloin olisi käyttänyt turvavyötä(tapausta ennen harvemmin käytti),
niin olisi entinen mies..

Voi kun tässä asiassa se mäkätys tosissaan menisi muillekin kuin kuuroille korville. Itse olen ollut autokolarissa, enkä suostuisi ajamaan metriäkään ilman turvavyötä

no näitähän olis vaikka kuinka.. ensiksi tulee mieleen keittiön pöydälle jätetyt mehu- ja maitotölkit, vessassa olevat tyhjät wc-paperirullat, likaiset sukat ja märkä kylpypyyhe lattialla tai sohvalla... voiveitsi jätetty voirasian päälle jääkaapissa, josta se tietysti putoaa lattialle voirasiaa otettaessa... lavuaarissa hammastahnajäljet, hanan päällä samoin, wc-pytyn reuna likaisena, hammasharjat ja mukit lavuaarin reunalla aamulla eilisillan jäliltä, kylppärin kaapissa olevat purkit hujan hajan, leivänmuruset pöydällä (haa, joku on tainnu tehdä voikkoleipiä!) , voikökköjä keittiön pöydällä ja voiveitsessä, jääkaapin sekä muiden keittiön kaappien ovenpielet sinapissa ja voissa, keittiön käsipyyhe kanan marinadissa, kylppärin lattian kuivaamiseen tarkoitettu lasta suihkun hanaan nojaamassa eli aivan tiellä (juu ja olen monta kertaa asiasta sanonut) , kynnenpalasia sohvan vieressä lattialla, maustepurkkien kannet ym. kannet kierretty vähän sinne päin-eli kannet putoavat kun purkkiin koskee, sokerikko on aivan törkyinen kun sokeria otettu märällä lusikalla eli sokeri ihan paakussa, lasten vaatelaatikkoa vähän pöyhitty kun etsitty jotain puseroa ja vaatteet sen jäljiltä aivan hujan hajan, sukat on kuulemma koko ajan hukassa, minkähän takia...?! ;

Yhteistyössä