Lohifile, 1kg, miten päin uuniin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Uusavuton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nahkapuoli ylös, niin on helpompi se nahka sitten irrottaa..öh, oiskohan joku 3 varttia ok?? En katso kellosta yleensä, vaan kalan ulkonäöstä..Jos teet sen jollain perunapedillä, niin silloin menee aikaa niiden perunoiden kypsymiseen..

Nahkapuoli alas!! Kalan päälle laitat suolaa ja esim sitruunapippuria. Suolakin riittää.

200 astetta ja ja... Onko kotimainen vai norjalainen? Norjalainen tahtoo olla melko paksua ja vaatii tietysti hiukan enemmän kypsymisaikaa. Mutta 30-45 min. Voit koittaa haarukalla paksuimmasta kohtaa, että irtoaako liha.

Eikä nahkaa tarvitse irrottaa. Se jää sinne vuokaan/pellille, kun lihaa otetaan lautaselle.

Viimeks kun kyselin täältä samaa asiaa,niin sain ton vinkin että nahkapuoli ylös. Ja kyllä kannatti! Oon aina inhonnu tyhjentää+pestä sitä pari päivää jääkaapissa muhinutta kalavuokaa missä se nahka on liisteröityny kiinni vuokaan.. Kun sen laittaa ylöspäin,sen voi vetää pois ennen kun aletaan syömään. Kellekään ei tule nahkaa lautaselle ja vuoka on paljon kivempi tiskata :)

Muista vaan maustaa se kala,ei nahkaa..

[QUOTE="vieras";28019208]Viimeks kun kyselin täältä samaa asiaa,niin sain ton vinkin että nahkapuoli ylös. Ja kyllä kannatti! Oon aina inhonnu tyhjentää+pestä sitä pari päivää jääkaapissa muhinutta kalavuokaa missä se nahka on liisteröityny kiinni vuokaan.. Kun sen laittaa ylöspäin,sen voi vetää pois ennen kun aletaan syömään. Kellekään ei tule nahkaa lautaselle ja vuoka on paljon kivempi tiskata :)

Muista vaan maustaa se kala,ei nahkaa..[/QUOTE]

Siksi mä laitankin folion vuoan pohjalle. Helppo nakata roskiin nahka foliossa. Musta se paistopinta on just parasta, kun on vähän ruskistunut. Siksi paistan nahka alaspäin.

Mä laitan lohen nahkapuoli ylöspäin uuniin ja viiden minuutin päästä kuorin sen nahan pois. Saa kauniin paistopinnan eikä ruokaa tarvitse enää syödessä perata.

• Tykkää
Reactions: evvk
[QUOTE="Nuuh";28019307]Mä laitan lohen nahkapuoli ylöspäin uuniin ja viiden minuutin päästä kuorin sen nahan pois. Saa kauniin paistopinnan eikä ruokaa tarvitse enää syödessä perata.[/QUOTE]

Samoin.

Lohen NAHKAPUOLI ylös, uuniin 180 asteeseen noin 5 - 10 minuutiksi grillivastus päällä, niin nahka grillaantuu ja voi nostaa haarukalla kuivuneen nahan kalan päältä pois. Sitten mausteet esim. Suola, pippuri, tilli, sitruuna, kerma/smetanaa tai esim. Katkarapuja ja päälle chilituorejuusto/smetanaseos. Uunissa noin 180 asteessa 20 - 30 min

Lohen NAHKAPUOLI ylös, uuniin 180 asteeseen noin 5 - 10 minuutiksi grillivastus päällä, niin nahka grillaantuu ja voi nostaa haarukalla kuivuneen nahan kalan päältä pois. Sitten mausteet esim. Suola, pippuri, tilli, sitruuna, kerma/smetanaa tai esim. Katkarapuja ja päälle chilituorejuusto/smetanaseos. Uunissa noin 180 asteessa 20 - 30 min
.

Jos haluaa että lohen paistopinta ruskistuu, niin päälle vaan mausteet ja ilman nahkaa 5 min grillivastuksella ja lopun aikaa ilman sitä 180 asteessa

Nahkapuoli todella ylös! Ensiksi 250 astetta ihan ylätasolla ja viidessä minuutissa voi kuoria nahan veks, mausteet pintaan, lohi alemmas, lämpö myös, kahteensataan ja parissakymmenessä minuutissa se on valmis.

Yhteistyössä