Loistokommentti, asia on juuri näin. Mitäs te olette mieltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miehen näkemys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miehen näkemys

Vieras
"Mistä lähtien älykkyys ja koulutustaso ovat olleet sama asia? - Juuri tuollaiset kirskahdukset halkaisevat minun kalloni heti kättelyssä.

Lisäksi kolmivuotias tyttöni tietää myös ihan tasan tarkkaan mitä tahtoo milloinkin ja tekee sen selväksi. Se on huvittavaa kieltämättä.

Oletko koskaan tullut ajatelleeksi että ehkäpä me miehet arvostamme naisissa juurikin naisellisuutta ja tiettyjä luonteepiirteitä, ja että kenties miesten kiinnostuksissa mahdollsiesti hyvät esittelemäsi ominaisuudet ovat toissijaisia kuitenkin?

Rakastan naistani hänen hellyytensä, tunteidensa, sitoutumisensa ja luottamuksensa vuoksi, ja siksi että hän hän näkee ja hyväksyy minut sellaisena kuin olen ja siitä että meillä on hyvä olla toistemme kanssa ihmisinä. Hän ei ole minulle älykkyysosamääränsä (joka ei ihan heiveröinen ole) ei koulutuksensa, ei ammattinsa tai tulotasonsa - vaikka noissa hän pärjääkin oikein hyvin.

Se mitä minä naisesta haluan on ... nainen. Muu on minulle toissijaista."

Pakko oli lainata tämä kommentti.

Ei kukaan kommentoi, asia on mielestäni niin loistavasti ilmaistu että tässähän tämä koko homma on pähkinänkuoressa. Keskustelun voi luultavasti lopettaa tähän. Hyvät viikonloput.

Jaa. Minun mieheni pitää siitä, että olen mielenkiintoinen ja tulinen. Se, mitä monet luonnehtivat naisellisuudeksi, on mielestäni paljolti niitä oman äidin ominaisuuksia, semmosta alistuvaisuutta, hoivaavuutta, lämpöä.

Onneksi mieheni äiti oli hiukan hullu, niin minäkin saan olla nainen, rakastettu, eikä minun tarvitse olla äiti miehelleni.

Miksi ihmeessä meitä pitäisi kiinnostaa miksi just sinä rakastat omaa naistas?
Mulle on ainakin huomattavasti tärkeempi tietää miksi oma mieheni rakastaa mua, vai haetaanko tässä sitä et koska nuo luetellut asiat on sulle tärkeitä niin sitten ne on kaikille miehille?

• Tykkää
Reactions: Millenia ja rtee
Jaa. Minun mieheni pitää siitä, että olen mielenkiintoinen ja tulinen. Se, mitä monet luonnehtivat naisellisuudeksi, on mielestäni paljolti niitä oman äidin ominaisuuksia, semmosta alistuvaisuutta, hoivaavuutta, lämpöä.

Onneksi mieheni äiti oli hiukan hullu, niin minäkin saan olla nainen, rakastettu, eikä minun tarvitse olla äiti miehelleni.

niin, että tuo tulisuus on sit se naiseuden merkki ja kaikki muut on alistumista ja äidin hakemista? :DDDDDD

[QUOTE="vieras";25785131]Eipä paljon jaksa kiinnostaa mistä aineksista toisten rakkaussuhde koostuu.[/QUOTE]

Minua ainakin kiinnostaa, tietyssä määrin.
Jos vaikka omakin suhde aukeaisi paremmin tai uusin silmin.

Minä uskon, että mieheni pitää minua ja ajatuksiani mielenkiintoisena, en ole hänelle pelkkä hoivaaja.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25785233:
Minua ainakin kiinnostaa, tietyssä määrin.
Jos vaikka omakin suhde aukeaisi paremmin tai uusin silmin.

Minä uskon, että mieheni pitää minua ja ajatuksiani mielenkiintoisena, en ole hänelle pelkkä hoivaaja.

Minua ei siksi, että jokainen suhde on ainutlaatuinen ja se voi koostua monilla tuhansilla erilaisilla tavoilla. Siksi koen, että suhteet ovat lopulta vertailukelvottomia. Toisaalta, enpä ole koskaan tykännyt harlekiiniromaaneista enkä romanttisista elokuvistakaan, nehän ovat rakkaustarinoiden syväselvittelyä.

[QUOTE="vieras";25785283]Minua ei siksi, että jokainen suhde on ainutlaatuinen ja se voi koostua monilla tuhansilla erilaisilla tavoilla. Siksi koen, että suhteet ovat lopulta vertailukelvottomia. Toisaalta, enpä ole koskaan tykännyt harlekiiniromaaneista enkä romanttisista elokuvistakaan, nehän ovat rakkaustarinoiden syväselvittelyä.[/QUOTE]

No, en minä vertailua ajatellutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25785299:
No, en minä vertailua ajatellutkaan.

Eikö havainnointi sitten tapahdu vertailun kautta esim. miten tuo suhde eroaa omasta tai miten se on samankaltainen. Tai, en ainakaan keksi mitään muuta tapaa avata omaa parisuhdetta muiden parisuhteiden kautta.

Jos etsii toista ihmistä vierelleen listan avulla (oli ominaisuuksissa sitten älykkyys, koulutustaso, ulkonäkö, vauraus, menestys tai mitä vaan...), voi olla että suurin osa elämästä ja varsinkin loppuosa on aika yksinäistä.

Se jokin on mikä ratkaisee ja molempien halu panostaa yhteiseen elämään, enkä puhu mistään omaisuudesta tässäkään, vaan toistensa huomioimisesta.

Se jokin ei ole mikään taru asia, niin kuin "se ainoa oikea", vaan asia minkä jokainen voi tuntea oikeanlaisen ihmisen kanssa. Tiedän että vaimossani on puutteita niin kuin minussa, jotkut asiat ajavat minut joskus melkein hulluksi hänessä, mutta parempaa kumppania en elämään voisi saada. Arvostan hänessä niin monia puolia joista tiedän että suurinta osaa ei löydy samasta henkilöstä yhtä aikaa, puuttuvat ominaisuudet eivät merkkaa mitään koska hän on se jota rakastan ja joka hyväksyy minut omana itsenäni, epätäydellisenä ihmisenä, jolla on hetkensä, hyvät ja huonot.

Suhde on ollut meille molemmille murrosaikaa, muutosta vuodesta toiseen, elämisen opettelua yhdessä, vaikeuksien läpi tarpomista. Aina on ongelmia suhteissa, kyse on siitä mitkä on sinulle tärkeitä asioita ja mitkä voi jättää vähemmälle huomiolle. Se kestääkö tämä lopun elämää, eihän sitä voi tietää, mutta tätä minä haluan, aion osoittaa sen myös arjessa, niinkuin olen tähänkin mennessä tehnyt.

Jos etsii toista ihmistä vierelleen listan avulla (oli ominaisuuksissa sitten älykkyys, koulutustaso, ulkonäkö, vauraus, menestys tai mitä vaan...), voi olla että suurin osa elämästä ja varsinkin loppuosa on aika yksinäistä.

Se jokin on mikä ratkaisee ja molempien halu panostaa yhteiseen elämään, enkä puhu mistään omaisuudesta tässäkään, vaan toistensa huomioimisesta.

Se jokin ei ole mikään taru asia, niin kuin "se ainoa oikea", vaan asia minkä jokainen voi tuntea oikeanlaisen ihmisen kanssa. Tiedän että vaimossani on puutteita niin kuin minussa, jotkut asiat ajavat minut joskus melkein hulluksi hänessä, mutta parempaa kumppania en elämään voisi saada. Arvostan hänessä niin monia puolia joista tiedän että suurinta osaa ei löydy samasta henkilöstä yhtä aikaa, puuttuvat ominaisuudet eivät merkkaa mitään koska hän on se jota rakastan ja joka hyväksyy minut omana itsenäni, epätäydellisenä ihmisenä, jolla on hetkensä, hyvät ja huonot.

Suhde on ollut meille molemmille murrosaikaa, muutosta vuodesta toiseen, elämisen opettelua yhdessä, vaikeuksien läpi tarpomista. Aina on ongelmia suhteissa, kyse on siitä mitkä on sinulle tärkeitä asioita ja mitkä voi jättää vähemmälle huomiolle. Se kestääkö tämä lopun elämää, eihän sitä voi tietää, mutta tätä minä haluan, aion osoittaa sen myös arjessa, niinkuin olen tähänkin mennessä tehnyt.

hyvää tekstiä ja kauniisti kirjoitettu! :)

Hyvä kommentti Kepsis, et samantien haistattanut paskaa päin naama, joten kiitos siitä. Olen juonut muutaman kuten joku tuolla edellisessä ketjussa arveli, jos juttuni vaikuttavat sekavilta niin ehkäpä johtuu siitä.

Omasta mielestäni juttuni on ihan selkeitä :) Ja tulin siihen lopputulokseen, että tuskinpa tällä palstalla miesten mielipiteitä paljon kaipaillaan. Pitää lähteä muualle keskustelemaan. Kaikkea hyvää teille Kepsis.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25785545:
Hyvä kommentti Kepsis, et samantien haistattanut paskaa päin naama, joten kiitos siitä. Olen juonut muutaman kuten joku tuolla edellisessä ketjussa arveli, jos juttuni vaikuttavat sekavilta niin ehkäpä johtuu siitä.

Omasta mielestäni juttuni on ihan selkeitä :) Ja tulin siihen lopputulokseen, että tuskinpa tällä palstalla miesten mielipiteitä paljon kaipaillaan. Pitää lähteä muualle keskustelemaan. Kaikkea hyvää teille Kepsis.

Aikamoinen palstaloukkaantuminen tästäkin saatiin aikaiseksi. Näköjään. :D Ja ihan turhasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Miehen näkemys;25785037:
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi että ehkäpä me miehet arvostamme naisissa juurikin naisellisuutta ja tiettyjä luonteepiirteitä, ja että kenties miesten kiinnostuksissa mahdollsiesti hyvät esittelemäsi ominaisuudet ovat toissijaisia kuitenkin?

Juuh. Kyllä jotkut miehet (entiset poikaystävät vuonna miekka ja kivi sekä eräät muut satunnaiset miehet) ovat tuoneet asian liiankin selvästi ilmi. :snotty: Aina kun noista naisen hellistä ja lempeistä ominaisuuksista alkaa keskustelu, tiedän olevani heikoilla. Voin nimittäin pelata pari tuntia räiskintäpeliä, jättää asumukseni kuin pommin jäljiltä sekä käyttää vähemmän hellää ja lempeää kieltä, jos siltä tuntuu. Olenkin miettinyt miksi (edes) nykyiselle miehelleni olen kelvannut... Haluaako hän vain geenini lapsilleen sekä p*lluni käyttöönsä vai onko minussa muka jotain muutakin hyvää? :ashamed:

Minun on edelleen vaikea kuvitella, että olisi olemassa kollektiivinen "me miehet", joka arvostaa "meissä naisissa" tiettyjä piirteitä. En minäkään omaa parivalintaani tehnyt samoin perustein, kuin joku muu saman sukupuolen edustaja.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;25786797:
Minun on edelleen vaikea kuvitella, että olisi olemassa kollektiivinen "me miehet", joka arvostaa "meissä naisissa" tiettyjä piirteitä. En minäkään omaa parivalintaani tehnyt samoin perustein, kuin joku muu saman sukupuolen edustaja.
Näinpä. Ja tästä ap:sta ja hänen aloituksestaan (en tiedä onko lainaus omaa tekstiä) paistaa kuitenkin läpi se, että jotenkin naiset kuvittelisivat menestyksen tai koulupapereiden merkitsevän parisuhdemarkkinoilla. Ei kuule naiset sen takia koulua käy, vaan ihan itsensä takia.

Ja naisellinen sitä voi olla vaikka tohtorinakin. Naisellisuus muutenkin on sellainen asia, joka tarkoittaa eri ihmisille täysin eri asioita. Joillekin se on pehmeyttä, äidillisyyttä ja empatiaa, toisille se on räiskyvää tunnetta ja erotiikkaa. Joillekin kaikkia noita ja joillekin taas jotain ihan muuta.

Niin, tämä aloitushan sai alkunsa toisesta ap:n ketjusta, jossa hän ilmoitti korkeastikoulutettujen naisten olevan pinnallisia ja tyhjiä.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2105302-jotkut-naiset-valittaa-etta-mies-pelkaa-korkeasti-koulutettua-hyvin-tienaavaa-naista/

[QUOTE="vieras";25786870]Niin, tämä aloitushan sai alkunsa toisesta ap:n ketjusta, jossa hän ilmoitti korkeastikoulutettujen naisten olevan pinnallisia ja tyhjiä.

http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...korkeasti-koulutettua-hyvin-tienaavaa-naista/[/QUOTE]

Ai jaa, no. Okei.

Mutta mä epäilen, että tuo minunkin usein kuulemani perustelu "miehet vaan pelkäävät älykkäitä naisia", oikeasti tarkoittaa sitä että suurinta osa ihmisistä nyt vaan kiinnostaa enemmän sellaiset älykkäät naiset jotka ovat myös viehättäviä ;) (Tosin tuota perusteluahan kuulee vain tutuiltaan, ei niiltä muilta)

Mieheni on tässä vuosien varrella maininnut arvostavansa mm. äitiyttäni, elämänkokemustani ja (tadaa!) älykkyyttäni.

Ei nyt välttämättä sitä että älykkyysosamäärä on korkea, vaan sitä että kanssani voi keskustella älykkäästi ja osaan ajatella itse, muodostaa omia mielipiteitä ja argumentoida niitä olematta kuitenkaan ehdoton.
Mies ei siedä naisia, jotka puhuvat vain meikeistä, kengistä ja romanttisista komedioista.

Näinpä. Ja tästä ap:sta ja hänen aloituksestaan (en tiedä onko lainaus omaa tekstiä) paistaa kuitenkin läpi se, että jotenkin naiset kuvittelisivat menestyksen tai koulupapereiden merkitsevän parisuhdemarkkinoilla. Ei kuule naiset sen takia koulua käy, vaan ihan itsensä takia.

Näin! Koulutuksen ansiosta saa varmemmin töitä kuin ilman ja itse itsensä elättäminen puolestaan on varmin tae siitä, että saa vakavan tarpeen iskiessä laitettua pahoin harmilliseksi käyneen äijän ulkoruokintaan. Äijiä voi toki laittaa ulkoruokintaan, vaikka ei itse itseään elättäisikään, mutta silloin saattaa joutua ottamaan uuden äijänkuvatusen heti tilalle. : /

Yhteistyössä