Lokakuun 06 äitejä 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Airi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Airi

Vieras
Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen)
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Ekku 33, M34, LA 2.10 Tays (kolmas)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 28 M36 LA 4.10 clomiesikoinen
Nessu 33, M30, LS 5.10 Jyväskylä (toinen)
Jenny 32, M 34, LA 5.10. Espoo (esikoinen)
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo
Tl 26,M 29, LA 7.10 Pohjanmaa (toinen)
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Fiona 28, M 30, LA 9.10 Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 9.10 Helsinki (esikoinen)
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Pinni 26, M 28, LA 10.10 Pietarsaari (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Helsinki (esikoinen)
Kylie 26, M27, La 10.10. Sotkamo (esikoinen)
Rintti 31, M33, LA 10.10.
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi)
Lotta 31, M 30, LA 12.10, Turku (toinen)
Doe 32, M 32, LA 12.10. Hki (esikoinen)
Taika 28, M 32, LA 12.10. Helsinki (esikoinen)
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Anna 24 M30 La 14.10 Tampere (esikoinen)
Nipsu 29, LA 15.10. Kymi (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 27, M 29 LA 17.10 Lahti (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA ~15.10. Mikkeli (esikoinen)
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Tiffany 28 M27 La 23.10, Ulkom. (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. ~27.10 Espoo (toinen)
Annu-76 M36 La lokakuun loppu Pirkanmaa (esikoinen)

Mullakin tää oireettomuus vähän jakuu. Olen tosin kovin väsynyt, mutta en nyt oikein tiedä, kun flunssakin on tulossa ja tunnen myös sen aiheuttaman väsymyksen. No, oli miten oli, soittelen neuvolaan ja kysyn josko vois ultrata jo ens ti, kun mulla on eka neuvolakäynti.... Jännittää jo nyt ;)

Ja jos eivät ultraa niin sitten koitan vaan sissinä odotella, että pääsis ekaan ultraan. Kaipa ne oireilut voi tosiaan olla niin erilaisia itse kullakin.

Mutta nyt lounastamaan, on jo ihan HIRMUISEN kova nälkä!

Täällä myös eletään oireettomia aikoja.. väsymystä on, mutta miehen mukaan olen muutenkin aina väsynyt.. Tuosta oireettomuudesta se epätodellinen olokin varmaan johtuu, että joskopa tuolla mitään onkaan! Mutta testissä oli kyllä niin vahva plussa kuin vai voi olla! Eli täytyy vain iloita oireettomudesta.

Neuvolan sain vasta parin viikon päähän joten saa odotella vielä ihan rauhassa. Kaikista ongelmallisinta on juuri se salassa pitäminen kun haluaisi kertoa, mutta toisaalta taas odottaa varmistusta.. Töissä ei varmaankaan pysy kovin pitkään salassa kun on sellaisia tehtäviä töissä joihin ei voi osallistua tai joissa täytyy toimia niin että jää kyllä varmasti ""kiinni"". Ja pelkäänpä pahoin, että kun töissä paljastuu niin tieto kyllä leviää muuallekin ja tulevat isovanhemmat saavat varmaan jo onnitteluja ennen kuin itse ehditään kertomaan koko asiasta..

Airi kiitos rauhoittavista sanoista!

Onneksi mua ei oikeastaan edes huoleta, kunhan pohdiskelin ja kyselin noista oireettomuuksista ja keskenmenoista.
Tulee jos on tullakseen eipä sille mitään mahda.
Meillä kun alkoi tämä raskaus lähes pyhästä hengestä ennenkuin kunnolla päästiin edes yrittämään, niin jotenkin tuntuu että keskenmenokaan ei olisi niin suuri menetys kuin niille jotka ovat vuosikausia yrittäneet ja vihdoin saanet plussan tikkuun.

Meillä mies oli ekan viikon aika shokissa vauvauutisista. Valitteli että päässä on aikamoinen sekamelska. Yritin venyttää ymmärrystäni ja myötätuntuani niin pitkälle kuin pystyin, ja venyikin niin pitkälle ettei aiheesta tullut kuin yksi pieni sanasodan poikanen.

Nyt ukko on näköjään saanut päänsä selvitettyä. Oikein herttaista miten se huolehtii. En saa juoda edes alkoholitonta viiniä kuin yhden lasillisen, koska siinäkin saattaisi olla alkoholin jämiä. Hän itse lupautui myös alkoholilakkoon heti jos minua alkaa ketuttamaan että toiset saa ja minä en. Kysyy monta kertaa päivässä onko kaikki hyvin ja kuinka voin. Surffailee netistä raskaus- ja vauvatietoutta ja brassailee sillä mulle iltaisin. Eilen me oltiin treffeillä ja hän silmät kiinni huokaili että voi kun elämä on ihanaa, minä teen hänet kuulemma niiiiin onnelliseksi.

Ihanaa ja onnellista odotusta teille kaikille!

Älkää ottako immeiset paniikkia! Kaikilla ei tosiaankaan oireita tule ollenkaan! Ja se on usein perityvää, eli jos äidillä/sisarella ei ole ollut pahoinvointia, ei sullakaan usein sitten ole. Eli ihan rauhassa vaan. Mutta tosiasiat on tosiasioita, mulla kävi niin viime lokakuussa :((. Olin silloin rv 6. ja vaikka sitten olisi oireitakin, ei sekään takaa vielä yhtään mitään. Kyllä tässä korkeimpiin tahoihin on vaan luotettava ja toivottava parasta. Iloista odotusta ja mukavaa päivää kaikille!

...ja pistän vielä jatkoksi, ettei kukaan vaan tee oireista oireita. Viimeksi odotin tyttöä täysin oireettomana ja terveenä syntyi. Tuossa varhaiseen keskenmenoon johtaneessa raskaudessa voin ihan älyttömän pahoin. Nyt on ollut jotain tuolta väliltä.

Täällä taas uusi oireeton päivä lähtenyt käyntiin. Rintojen turvotuskin on lähtenyt. Nyt alkaa pelottaa todenteolla.

Varasin ajan yksityiselle ultraan. Alkoi kuitenkin mietityttämään, että voiko sinne mennä näin varhaisilla viikoilla? Tarkoitan siis, että näkyykä sikiö vielä kun se on niin pieni? Sydämen sykkeen vamaan pitäisi kuulua jos on kuuluakseen. Viikkoja minulla on nyt siis 6+3.

Ultra on lauantaiaamuna. Sitten se nähdään..

Noista oireista ja oireettomuuksista, että itselläni ei ole ollut juuri mitään oireita, paitsi viime viikolla välillä huono olo valahti läpi kropan. Rv. 8+3.

Juttelin äitini kanssa ja hän sanoi, ettei ole ollut mitään oireita ja myös mieheni mummon kanssa, joka on synnyttänyt 7 lasta ja sanoi myös, ettei mitään huonoa oloa ollut koskaan.

Olen tullut siihen tulokseen, että siihen aikaan kun äitini oli raskaana ja teki fyysistä työtä, ei ollut aikaa keskittyä koko ajan omaan oloon. Minä kun taas olen tälläinen toimistotyöläinen, niin tässä päätteen edessä istuessa helposti ajattelee omaa oloa mikä milloinkin ja missäkin liikahtaa, kivistää, etoo yms. työtkään kun ei kauheasti jaksa kiinnostaa... Enemmän kiinostavat nämä keskustelut ja elämien seuraaminen.

En kuitenkaan missään nimessä väheksy niitä, joilla oireet ovat voimakkaat! Toivon kaikille hyvää oloa ja rauhallista mieltä.

PS. Juokaa pimää, siitä tuli mulle ainakin mahtava olo ja maistui pitkästä aikaa toooosi hyvälle :)

Niin, jos en nyt ihan väärässä ole, niin sydämen sykettä et tule vielä kuulemaan ultrassa vaan näkemään. Eli toiveena on nähdä se alkio, varmistua et se on oikeassa paikassa ja et se sykkii (me emme ainakaan osanneet alkiosta viikoilla 7+0 erottaa sydäntä vaan koko alkio ""sykki"",ehkä tarkkasilmäisempi olisi sen havainnut). Ääniä ei pääse vielä täs vaihees kuulemaan...

Mutta tsemppiä ultraan!

Hei Nanna, kyllä me saatiin ""kuulla"" sydänäänet rv 6+5 kohdalla. Ja selvä sydänkin sieltä löytyi. Tiedä sitten muutettiinko ultraäänen kaiku jotenkin ääneksi vai mitä tapahtui, mutta ihan selvää sydänkäyrää otettiin ja kuultiin. Ehkä tuo riippuu todella paljon laitteistosta, ei mullakaan ole polilla ja väestöliitossa ennen moista tehty näin varhaisessa vaiheessa.

Hyvä kun kerroit! Laitteet on niin erilaisia eri paikoissa. Ja mistäs tiedän, vaikka olis meidänkin klinikalla sydänäänet kuultu, mikäli olisin tajunnut kysyä. Mutta kun lääkäri heti pienestä alkiosta (möykystä =) ultrassa näki vaikka ja mitä, niin ei välttämättä nähnyt edes tarpeelliseksi ääniä kuunnelluttaa, ihmetteli vaan, että miten siitä möykystä voi mitään päätellä =). Samapa se! Ollaan onnellisia, että jollain tavalla saatiin selville, että sydän siellä pamppailee! =)

Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen)
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Ekku 33, M34, LA 2.10 Tays (kolmas)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 28 M36 LA 4.10 clomiesikoinen
Nessu 33, M30, LS 5.10 Jyväskylä (toinen)
Jenny 32, M 34, LA 5.10. Espoo (esikoinen)
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo
Tl 26,M 29, LA 7.10 Pohjanmaa (toinen)
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Fiona 28, M 30, LA 9.10 Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 9.10 Helsinki (esikoinen)
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Pinni 26, M 28, LA 10.10 Pietarsaari (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Helsinki (esikoinen)
Kylie 26, M27, La 10.10. Sotkamo (esikoinen)
Rintti 31, M33, LA 10.10.
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi)
Lotta 31, M 30, LA 12.10, Turku (toinen)
Doe 32, M 32, LA 12.10. Hki (esikoinen)
Taika 28, M 32, LA 12.10. Helsinki (esikoinen)
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Anna 24 M30 La 14.10 Tampere (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 27, M 29 LA 17.10 Lahti (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA ~15.10. Mikkeli (esikoinen)
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Tiffany 28 M27 La 23.10, Ulkom. (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. ~27.10 Espoo (toinen)
Annu-76 M36 La lokakuun loppu Pirkanmaa (esikoinen)

Mä joudun jäämään pois tästä palstasta. Tsemppiä muille.

Hei kaikille!

Ilmoittautuisin mukaan eli la olisi lokakuun lopulla. Ja esikoinen olisi kyseessä. Nyt on menossa 5+5.

Tosin tässä on pieni mahdollisuus, että raskaus olisi saanut jo aikaisemmin alkunsa eli sen mukaan nyt olis 12+1. Silloin oli nimittäin ""kuukautiset"" (=hieman niukemmat ja lyhyempi vuotoaika) myöhässä pari viikkoa ja tein kyllä testejä, mutta kaikki näytti negaa. No saa nähä miten asia on. Varasin ajan ultraan yksityiselle, mutta se on vasta 13.3.

Sanoivat yksityisellä, että sydänäänet kuuluvat vasta vkolla 8. Olen kyllä lukenut, että ne kuuluisivat aikaisemminkin, mutta ainahan siellä enemmän on näkemistä, kun malttaa vähän oottaa.

Nipsulle voimia ja hali. (Jos tulkitsin viestisi oikein...)

Oireettomana elelin rv 6 asti ja sain km:n marraskuussa. Oletettavasti tuulimuna.
Nyt olen huonovointinen ympäri vuorokauden. Ei onneksi oksennusta. Vielä (fingers crossed...)

Mutta mitä tehdä tälle älyttömälle nälälle??? En jaksa kaupasta kantaa tarpeeksi syötävää, kun koko ajan nälkä.
Kuten Airilla, myös mulla noussut paino 2kg/2vko. Olen liikkunut aina aktiivisesti useampana kertana viikossa ja nyt on pitänyt jättää vähemmälle, kun maha kipee ja väsyttää.

Tänään uutuutena myös se, että vaikka nälkä ja ruokaa himottaa, niin kun sitä suuhunsa laittaa tuntuu että heti tulee kaikki ulos. Töissä hieman hankalaa, koska syön yleisessä ruokalassa...

Ultraan pääsen alle viikon päästä. Jippii.

Ebba 6+3 (?)

Mulla taas ongelmana ettei ruoka maistu vaikka nälkä olisikin.
Nytkin vatsa kurnii jo nälkää, mutta ei sinne mitään paljoa saa. Töissä söin taas aamulla varmaan 6 sellasta tosi pientä sämpylän näköstä, kun iski hillitön nälkä. Olisin varmaan syönyt enemmänkin, mutta muillekkin pitää jättää..

Neuvolankin sain varattua ja kyllä jännitti! En vaan kyllä tiedä miksi? Ihan mukavan tuntuinen tätsykkä..
On vaan vasta 16.3 joten aikaa vielä on.

Nyt lätkää seuraamaan bdbdbd

Fiona 7+3

Minäkin olin aluksi siellä syyskuun puolella.. Kuukautisten mukaan LA 11.9 ja ensimmäsessä ultrassa katsottiin tuulimuna. Joo nyt on 8+2 menossa ja vauva havaittiin viikolla 5 ja viikolla 6 saatiin syke=)
Eli ultrissa on eroja, olo ei oo maailman kurjin.. Mutta vatsa toimii hitaasti.. Olen nyt ruvennut juomaan kylmää vettä aamulla ennen puuroa, niin maha toimii paremmin... Toinen ikävä juttu on tuo ristiselkä. Hormoonit laittaa välilevyt löystymään ja selkä tuntuu jo nyt heikolle=/ Tarttee varmaan hommata tukivyö kun vatsa käy kasvamaan.. Ja jotenkin kauhulla ajattelen milloin tämä kauhee mättäminen siis jatkuva syöminen muuttuu kiloiksi, nyt on tullut jo yksi kilo=)

Moni tuntuu olevan oireeton, minulla taas on oireita vaikka muille jakaa. Tosin raskaus sai alkunsa keinohedelmöityksestä joten 'munien keruu' aiheuttanee vielä jälkivaivoja. Eli viikkoja on nyt noin kuusi, mutta vatsa on aivan pömppänä, röyhtäyttää, närästää, vetää suonta, väsyttää älyttömästi. Rinnat ovat raskaat ja arat.
Raskaus on toinen ja saattaa olla kaksosraskaus. En ole uskaltanut käydä vaa'assa mutta tämä pullotus johtuu kyllä sisälläni pyörivästä ilmasta. Housut eivät meinaa mennä kiinni! Ruokaa kun ei pysty syömään paljoa kerrallaan, tulee heti täysi olo. Ultraan maaliskuun 8. päivä, tuskin jaksan odottaa!
Muuten, henkisesti, olo on mitä mainioin. Yli 10 vuotta kaivattu pikkusisko tai veikka tulossa! :)))))
Seuraan mielenkiinnolla miten teillä muilla etenee. Onnea odotukseen!

Kasoset ovat aina oma juttunsa=) Itse välillä kitsoon kun farkut menee kiinni ja 8+2menossa=) Kun odotin kaksosia vatsa kävi kasvamaan jo 6viikolta.. Ja se kuvotus.. Mitä nyt ei sitten olekkaan. Välillä vertaa väkisin siihen mitä oli neljä vuotta sitten ja tämä ei mene samaan tahtiin ollenkaan! Silti olen tässä pohtinut että joka päivä on ""tyyppi"" mielessä vaikka ei oireita niin annakkaan, ja voi kun jo sitä rakastan=)

Tämä oireilija ihmettelee että miten ihmeessä nännitkin ovat kasvaneet niin paljon parin viikon aikana!!? Taitaa olla lautaset rinnoissa kun lokakuuhun päästään.. Rinnat on ihan älyttömän arat, koskee kun frotee-pyyhkeellä kuivaa. Ei kiva :(
Muuten lippu korkealla! Ihanaaa :)
Taika 6+6

..ja kun aikaa ja intoa on, niin laskeskelin kelan sivuilta äitiyspäiväraha / vanhempainrahakauden pituutta + suuruutta.. Eipä kovin hääppöiseltä näytä! (Asuntovelkaisen ja matalapalkka-alalla työskentelevän silmiin) Sivulta www.kela.fi löytyy laskuri!

Heissan!

Tosi kiva lukea teidän kuulumisia ja oireita/oireettomuuksia. Itsellä on nyt muutamana päivänä olo ollut aika heikko, ruoka ei ole maistunut vaikkakin nälättää koko ajan. Posliinia en ole onneksi joutunut halaamaan (vielä).

Ensimmäinen neuvola oli maanantaina, paljon sain vihkosia ja papereita mukaan. Myös tuleva isälle lähetettiin omat iltalukemiset :) Eipä siellä juuri mitään ihmeempää tapahtunut, mitattiin lähtöpaino & verenpaine ja annettiin lähetteet veri- ja pissikokeisiin. Ens maanantaina mennään varhaisultraan yksityiselle.

Eniten mua jännittää tällä hetkellä se, et ollaan ens viikolla lähdössä kahdeksi viikoksi Intiaan. Ollaan kyl reissattu paljon ja käyty eksoottisissa paikoissa, mut ennen ei ole ollut pikkuista salamatkustajaa mukana.. Neuvolatäti varoitteli kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta mitä reissussa tulee huomioida. No toivottavasti maanantain ultrassa kaikki on hyvin, niin voisi ainakin sen puolesta lähteä hyvillä mielin matkaan.

Moi!

Yes,Suomii voitti! Vähän liian jännäksi jo meni.

Mulla on alkanut tulla huimauskohtauksia.Ekaksi tulee pahaolo ja sit alkaa näkyyn tähtiä.Menee sit kumminkin aika nopeaa ohi.Maanantaina neuvola ni saa tätiltä kysellä mikäs vois olla vikana.

Miten muilla,lähteekö mies mukaan neuvolaan/oliko mukana? Meillä halus ehdottomasti lähteä mukaan.Mä kettuilin sille et lähet vaan siksi et saat sitten kytätä mua et teen kaikki niin kuin täti käskee.Miehelläni tuppaa oleen hössöttämisen vikaa.On se kyl ihanaa et toinen kiikuttaa mitä vain et mulla olo paranis silloin kuin oikein alkaa etoon.

Iltapalalle ja uinuun!

Huomenia lokamammoille!

Ja oirekeskustelu vaan jatkuu, hih. Hauskaa. Tänää taas masuasukki ilmoitteli olostaan, kun en meinannut saada aamupalaa syötyä... Kai tän kuuluukin olla aaltoilevaa menoa, välillä tosin huolestuttaa kun ei ole oireita ja välillä tekis mitä vaan, et ällötys loppuisi. Mulla mies kotona kuumeessa + korvatulehduksessa (lastentauti iski :)), toivottavasti en saa tartuntaa. Nyt jo on flunssa iskemässä ja kun lääkkeitäkään ei voi syödä... mennään siis tyrnimarjojen ja kuuman mehun turvin töihin. Taidan lähteä aikasemin pois, jos olo heikkenee.

Tl: Meillä eka neuvola 28.2 ja mies on ehdottomasti tulossa mukaan. Hän ilmoitti tulevansa kaikiin mahd ultriin, tää on hänellä fiilis ainakin tällä hetkellä. Ekalla kerralla ei varmaan kyllä ultrata, mutta onhan se hyvä, et mieskin saa kysellä ja olla läsnä tässä jutussa.

Päivänjatkoja!