LOKAKUUN 2007 TAAPEROT, Joulukuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mileko35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pupu musta toi nalle on ihana,jos me saadaan se talo niin toi tulee sinne seinälle :heart:
yksäiti me ostettiin pojalle kitara,aamu tossut,auton ääntä päästävä ääni,kirja jossa kuuluu työmaa ääniä,ööh jotain muutaki mut ei tuu mieleen :laugh:

muillekki asiaa,ei ny jouda,pakko mennä nukkuun ku oli ne hoitolapset ja tänään lähti..

tildaaaaa kaffitteluja joku päivä?

Mulla olis hieno lista mitä tolle pojalle vois joululahjaksi ostaa. Taidetaan vaan ite joutua ostamaan ne, kukaan kun ei ole kysynyt mitä pojalle vois lahjaksi ostaa. Saa nähä mitä sieltä tulee. Synttärilahja-listakin oli, mutta kukaan ei kysyny ja lahjat oli sitten vähän semmoisia nuoremmille lapsille tarkoitettuja, jotka ei enää poikaa kiinnosta. Olen kyllä sanonut kaikille, että mulla on ihan lista erilaisista ja -hintaisista lahjatoiveista, mitä tuolle voi ostaa ja mistä tykkäisi. Mutta kaikki on vaan mutissu, että kyllä he itekin keksii lahjat |O No, jouluna sen sit näkee, tuleeko vain hyllyn täytettä vai jotain millä poika leikkisikin. Omituisia nuo sukulaiset :/ Pitäs olla tyytyväinen, että jotain ostavat... Ei sais olla kiittämätön :ashamed:

Pojalla olis tarvetta isommille uimahousuille. Lisäksi toivottas kylpytakkia ja jarrusukkia (tiettyä hyväksi havaittua merkkiä). Jysk:issä on sellainen lasten nojatuoli, josta tuo poika innostui aivan mielettömästi, kun koemielessä istutin sellaiseen. Lasten kuvaraamattu, minusta todella kauniita ja vaikkei ite olla mitenkään uskonnollisia, niin kyllä niiden tarinoiden tunteminen kuuluu mielestäni yleissivistykseen. Hiekkaämpäri ja -lapio. Sellaiset koottavat puulelut (esim http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/60061967 ) on nyt pojalla must. Vaunuihin kaipaisin lämpöpussia ja lastenhuoneeseen jakkaraa.

No, onpa meille vanhemmillekin jännitystä jouluaattona, että mitä niistä paketeista löytyykään :D Mutt nyt tarvii lähtee itsekin iltapesulle. Jätkä on viime yöt nukkunut tosi hyvin heräilemättä... Paitsi, että on sitten neljältä aamulla päättänyt, että nyt on aamu ja hyvä herätä. Eikä enää ole millään suostunut nukahtamaan uudestaan :kieh: Jos nyt menis ennen puoltayötä nukkumaan, niin jaksais aamulla taas.

Meillä ollaan oltu lennossa aika monta päivää. Eemelin kummitätikin täytti jo 16 vee |O
Ja tänään äippä oli kasvohierontakurssilla... Kukas sellaisia halusikaan :D
Paitsi, että ei teistä oikein ketään ole tästä läheltä... :saint:

Joululahjat on jo ostettu Eemelille meidän puolelta ainakin. Eemeli saa nuo seuraavat tavarat ainakin.... http://www.vekkuli.org/product_info.php/cPath/55_77/products_id/1116 http://www.vekkuli.org/index.php/cPath/55_81 Nuo on kestäviä ja hyviä puisia leluja. Itse asiassa itse valkkas ne, kun sattus näkemään paketit, mutta olin kyllä muutenkin niitä hälle ostamassa :laugh: :laugh:
Sängyn varmaan menee mummon kanssa ostamaan tuolta Ikeasta itselleen...

Mun täytyis varmaan mennä nukkumaan, mutta kun ei oikein nukuta... Olen ollu hirveän väsynyt koko ajan, kun nukkuu vähän huonosti. Tuo ipana on koko ajan liikkeelle lähdössä, yölläkin...

Mutta nyt on pakko mennä nukkumaan, ei ajatus enää kulje...

Huomenta!

Joululahjoista Kipsutin saa ainaskin nuken (jota voi kylvettää ), nuken vannan ja hilpetööriä siihen, nuken sitteri/turvakaukalon, nukenvaunut (mummilta), kruunupeilin L-S:n puljusta, sitte sen yhden minkä kuvan silloin laitoin (minkä kirpparilta löysin). Mitäs muuta tuolle olikaan.... pari kirjaa ainaskin. Ajattelin jos muovistiat ostais viel, Daniel ei omiinsa anna koskea :whistle:

Jaahas, pimu heräskin :wave: Palajan taas kohta jos hyvin käy

MUoks. Kiialle ei viiti ostaa duploja tms. kun meillä on noiden poikien jäljiltä yhtä sun toista valmiina täällä. Nuo nuket ja muut härpäkkeet puuttuvat. Ja niitä on minusta kiva ostella :saint: :laugh:

Helou,

ohessa tätä meidän jokaviikkoista joulua :)
Eli Viuden uusi juurikin Tuomas Veturi junarata ...
ja tyttö autobodyssaan (joka siis kappahlin mallistoa...)

Ja vielä rataa, siis isot muoviosat , äitikin osaa kasata, kirkkaat värit, 6 veturia , lontoon bussi , lastaus 'Cranky' magneettipalikoilla ja silta... ja siis kirpparilöytönä tämä härveli

Sopii meidän legoväritykseen ja sisustukseen ...

ainiin ostin mä sellasia päällekkäin koottavia muovisia kippojakin,ja tuolla oli tullu kirjoutus virhe,tai pikemminkin unohdin sanan :laugh: eli siis sellanen auto ostettiin joka päästää auton ääniä..yks kummi ostaa ihanan turkoosin pulkan ja lampaantaljan siihen,sit on tulossa ilmeisesti vaatetta ja pussilakana settiä uuteen sänkyyn,niin ja se sänky&patja tulee kans..
voi että mä ootan joulua,ihanaa :heart: piti ostaa muovikuusi tuohon takan päälle,kun en uskalla oikeeta laittaa,turvallisuus syistä..
ja mä mietin että ostaisinko mä joululahjaks tolle vielä ne kengät vai ostasinko vasta sitten kun tulee alennusmyynnit?

hihiiiii,meikä pääsee pikkujouluihin lauantaina,tuli metalliliiton tän alueen jäsenille kutsu puolisoineen :D kerrankin näin :laugh:

juups,sumpin juontiin,isännällä ilta viikko :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Mainos..
http://www.radiosuomipop.fi/votelg.php?page=8&page_s=868
ja äänestämään numeroa 1 :D

Äänestetty :wave:

Mä taas ihan pihalla, kun ei vaan jaksa lukee eikä kirjotella. Joulufiilis jossain kateissa... veljeni kun edelleen sairaalassa, sentään pääsi jo tänne kotikulmille. Kävin eilen katsomassa ja jäi surullinen fiilis...

Meille ei ihmeitä muuta kuulu, kotosalla ollaan. Piparit sentään tänään paistettiin ja saatiin vieraitakin niitä nauttimaan.

On vaan nyt semmonen fiilis, ettei huvita yhtään mikään!

Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Mainos..
http://www.radiosuomipop.fi/votelg.php?page=8&page_s=868
ja äänestämään numeroa 1 :D

äänestämässä käyty :)

Aamusella käytiin neitosen kanssa kerhoilemassakin ja veti taas monta kertaa herneen nenuun siellä :kieh: oikeesti en oo yhtään samanmoista raivotarta vielä nähnyt. Onko niin,että näitten tempperamenttisten lasten venhemmat eivät jaksa/kehtaa käydä kerhoissa vai ollaanko epäonnistuttu vanhempina :'( ? Ollaanko jotain väärin tehnty,että tuosta neidistä tuollainen tullut?

Nyt tuo apina sentäs nukkuu*huokaus* ja on nyt onneks viime päivät nukkunu sellaset 2h päikyt niin jaksaa sitten illan suht hyvin. *koputtaa nyt kuitenkin sitä milekon mäntyä :D *

Käytiin Sannin kanssa korvakntrollissa ja ylläri, taas tulehdus. Seuraavasta putkitetaan ja alkuvuodesta lähtee lähete infektioastmaepäilyn takia. Johan tässä ollaankii käytetty Ventolinee elokuun lopusta asti :o
Keikkalääkärin mielestä ihan normaalia, mut onneks omalääkäri oli eri mieltä...

Dirlis, ääni on käyty täältäkin päästä antamassa :D

Mulla on taas tänäkin vuonna mennyt vähän yli tuo lahja shoppailu :whistle: :ashamed:
Mä niin rakastan antaa niitä lahjoja. Muutamat lahjat on vielä hankkimatta ja tekemättä.
Eli kun yksäiti kyseli taaperoiden joululahjoista niin, Juholle olen ostanu mm. seuraavaa, brion puisen paloauton, äänikirja, pari tavis satukirjaa, oma satu kirjan, toppahanskat, vaatteita, eläinhahmoja, palikka auton, tyynyn, puisia työkaluja puisessa pakissa,tohvelit, mitä missä milloin 2009, brion hakan. tarkoituksena olis vielä ostaa jalkapallo, reinot, kylpytakki ja tuo Hipkukan mainitsema jyskin nojatuoli.
Isovanhemmat kun on toiveita kysynyt, niin seuraavaa on ainakin tulossa, stiga, tavallisia pyyhkeitä, lahjakorttia jesper&junioriin, kylpyleluja, baby björn ruokalappu, vaatteita. Jos kummit kysyy, niin keinuhevosta kaivattaisiin vielä. Juu ei meidän miestä jätetä jouluna lahjomatta :whistle: ja luulen että mä en pysty hillitsemään shoppailuani, joten jotain varmaan vielä tarttuu mukaan. Ja sen lisäksi muualtakin tulee pojulle varmasti vaatteita ja leluja. No menköön tänä jouluna tuo lahjanmäärä, sitten myöhemmin pitää vähän rajottaa kun alkaa ymmärtämään ja muistamaan sitä lahjapaljoutta, mutta nyt onkin kaikki tarpeellisia ja kaivattuja leluja tai muuta. Kun esikoinen kerta on kyseessä, niin mitään ei ole valmiina.

Juholla edelleen flunssa :(
Viikonlopuks me lähetäänkin varkauteen, mennään perjantaina jo päivällä kun isännällä on vapaa, sunnuntaina on sitten kummitytön kaste. Varsinaisen kastelahjankin sain eilen ostettua, pitää vaan muistaa keskiviikkona hakea se juotosta.

Perässä vedettävä lelu on meillä ainakin ihan leikitty lelu, Juholla on semmonen brion perässä vedettävä veturi ja joka päivä sitä on perässä raahattu.

Millillä ihana koira vauva :heart: onko tolleri?? (kysyy huono rotuasiantuntija koirien suhteen) :ashamed: Onnea karvaisen vauvan äidille!! :flower:

Joka ikiselle sairastelijalle paranemisia tasapuolisesti!!

Makkarista kuuluu uhkaavasti ääntä, eihän tuo mies ole nukkunut vielä tuntiakaan, toivottavasti nukahtaa edes hetkeksi että jaksaa hyvin illankin. Kaksin kun ollaan, mies työreissussa, niin olis kiva kun on pirteä poju seurana..
No ei.. pakko mennä koittaan josko nukahtas vielä

Kiittelee äänestäjiä, ja edelleen saa äänestää, Torstaille asti..:D
http://www.radiosuomipop.fi/votelg.php?page=8&page_s=868 NRO 1 :laugh: :laugh:

Täällä Eemillä kauhea yskä, alan olla NIIIIIIN kypsä kun vuoronperään on lentsua tai vatsapöpöä täällä jollain! Kun nyt jo alkaisi helpottaa, menisi edes viikko ilman että joku sairaana. Vali Vali...

Kaikille sairastelijoille isot halit, pikaista paranemista kaikille!

Nyt pitää taas rientää..mitähän tuo taas kolaa... :headwall:

Krisu; minä tiedän tuon tunteen temperamenttisesta lapsesta. :D :hug: Meillä on ihme kyllä niin että ihmis paljoudessa tuo meidän Apina on huomattavasti helpompi. Kai se sitten on niin menijä tyyppi, että tylsistyy liialliseen kotona oloon. Se menee ja touhuaa eikä juonittele yhtään silloin kun käytiin perhekerhossa. :saint: Kotona taas kitisee mun jaloissa ja kinuaa syliin. |O Et varmasti ole yhtään epäonnistunut missään. Anna ihmisten katsoa kieroon jos huvittaa ja ole niin kuin et huomaisikaan jos alkavat taivastella neitin raivoamista. Kyllä se päivä vielä koittaa että ne kiltitkin lapset pillastuvat.

Meidän Apina on nyt sitten varmaan parantunut viruksestaan. =) Ollut huomattavasti hyvän tuulisempi lapsi. Oli nukkunut päiväkodissakin parin tunnin päikkärit eikä enää alkanut edes itkemään kun menin hakemaan hoidosta, vähän jotain juonittelun tapausta itkua yritti vääntää, mutta se oli siinä :D

Tänään on ollut huomattavasti kivempi arjen aloitus kuin viime viikolla. Ehkä se tästä vielä lähtee sujumaan hyvästikin :D ainakin lupaava päivä näin maanantaiksi.

Nyt pitää taas rientää, nämä arki-illat on vaan edelleen liian kiireisiä.

äänestetty =)
Ja Krisu, tuota mäkin oon ihmetelly Peetun kohdalla... ja jos ihan totta puhutaan niin en mä Peetun kanssa jaksa/viitti kauheesti ihmisten ilmoille lähteä jos on sellanen vaihe että temppuilee ja ränkyttelee. Yleensä tuo osaa olla ihan ok:sti ihmisten ilmoilla mutta kyllä näytti karvansa tuike tapaamisessa kun koko ajan oli Pessiä kiusaamassa ja muita pieniä,juosta viipotti ees taas ja muutenkin yritti aiheuttaa mahd.paljon hämminkiä :whistle: kyllä mä taas mielessäni vannoin että en tuon kanssa minnekkään lähde :/ vaatii meinaan iteltä niiiiiiin paljon pinnaa,kestämistä ja hiki vaan virtaa.

Ja nyt Peetu herätti Pessin :headwall: :headwall: :headwall: äitin niiiiiiin ihana riiviö :kieh: :kieh: äsken huusi mun vieressä että mä pissaan housuun :kieh: sanoin vaan tyynen rauhallisesti että antaa mennä niin kipitti vessaan ;)

Katjannalle kiitos tsemppauksesta! Toi tuossa juurikin ärsyttää,kun tuntuu että saa murhaavia katseita toisilta ihmisiltä,kun melina kitisee ja raivoaa eikä sitä saa mitenkään rauhotettuu :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Toi tuossa juurikin ärsyttää,kun tuntuu että saa murhaavia katseita toisilta ihmisiltä,kun melina kitisee ja raivoaa eikä sitä saa mitenkään rauhotettuu :ashamed:

Anna ihmisten vaan tuijotella, typeriä ovat!
Muistan kun Ida oli n.2, sillä ihan järjetön kiukku/uhma/huuto-kausi..Oltiin kaupassa ja se melttosi rattaissa kurkku suorana että syliin ja sylissä että pois, meni lattialle ja kieri tms..Lopuksi sitten annoin sen huutaa rattaissaan, ja olin kuin en olisi huomannutkaan. Ihmiset kyttäsi ja kummasteli ja kommentoi että onpas kova ääni tms..tuntui että mun pää hajoaa..
Sitten eräs mummo tuli ja sanoi että " ota nyt se pieni syliin kun niin haluaa.." Silloin meni hermo, sanoin sille rouvalle että olipas hyvä että tetulitte, että kun mulla tässä nämä ostokset ja tuo toinen lapsikin, niin ota sinä tämä huutava lapsi ja kanna sitä täällä kaupassa jos se nyt suostuu sylissä olemaan, ja aloin purkaa Ida rattaista ..Jo lähti mummo, eikä varmaan enää jatkossa mene ketään neuvomaan.. :laugh:

Dirlittan
Mummo on varmaan saanu elinikäsen trauman... :D

Meillä on onneks säästytty noilta kaupparaivareilta, mut jos oisvat kohtauksen joskus jossain saaneet, niin siinäpähän ois vaan huutanu.
Ite kun oon kassalla töissä, niin toisten lasten itkeminen tekee tosi pahaa, mut omien huutaminen ei tunnu missään. Kai niitten huutoon on sillee tottunu, että tietää mikä on kiukkua, mikä kipua tms.
Joskus kyllä tekis mieli sanoo joillekkin asiakkaille, joilla pieni huutaa, että miks ihmessä tenava on tumpattu paksuun pukuun yms asusteisiin koko shoppailun ajaks, kun vanhemmat ite on riisuneet päälysvaatteet kärryyn. Sitten ihmetteleevät vielä, että miks vauva huutaa naama punasena...

Pikaisesti. Muuten, mun juttu taitaa nykyään aina alkaa sanalla pikaisesti |O . Niin siis pikaisesti ennen töihin lähtöä... Kiitos kaikille noista "ripuli-kommenteista" :flower: , kävin ne silloin illalla lukemassa, mutta en enää jaksanut kommentoida. Ei ripuloinut yöllä eikä aamulla niin vein hoitoon, mutta sanoin, että voivat sit heti soittaa jos siltä tuntuu. Sit alkoikin mulla huono-olo. Lähdin kumminkin töihin ja sain siellä oltuakin, mutta jotain lievää tautia tämä sitten kai oli kumminkin eikä pelkkää esim jostain ruuasta johtuvaa.

V-O, voimia kovasti :hug:

Ihanat kuvat Viusta ja hieno rata :D , äiti se siellä shoppaa minkä kerkiää :D . Hienolta kuulosti teidän hoitokokeilukin :) . Jotenkin minusta hienoa lukea sitten teidän toisenlaisestakin arjesta, kun aloitat taas työt, tavallaan palaat siihen vanhaan elämään osin mitä YOdottaja ennen elit, mutta nyt haet sitten aina tytön töitten jälkeen kotiin :heart: :) . Kuten tietysti me kaikki muutkin.

Ihanat koirat Millillä ja Tildalla :heart: :heart:

Meillä tuo pieni ei valitettavasti tule juuri leluja ja muutenkaan lahjoja saamaan, kun mitään ei tarvitse. Sen soivan säästöpossun saa paketissa (vaikka se on ostettu jo tuolle keskimmäiselle, mutta ollut nyt välillä muualla), sit saa sellasen kuukausienkeli koristeen, mikä noilla muillakin, rusinoita ja puiset nimensä kirjaimet, siinä meidän antamat lahjat. Kummeilta ja mummuilta jotain pientä saa sitten varmaan, ehkä toivoisin mieluiten vaatetta. Yksien kummien kanssa jo sovittiin, ettei osteta, kun meillä päikseen kummilapset. En haluu meille enää yhtään lisää vauvaleluja. Dubloja nuo saa kaikki yhteiseksi lisää 150e arvosta :) . Kaupan ja sellasen monikulttuurisen perheen, mihin kuuluu keittiötarpeita ym. Noilla sitten taas saa hyvä jatkoa dublon rakentelu ja nukkekotimaisiin leikkeihin.

Nukkekodista tuli mieleen, että Mileko, kaivoin eilen nukkiksen pussistaan enkä taidakaan sitä nyt myydä :ashamed: , turhaa älämölöä olen siitä siis pitänyt :ashamed: . Mökki ei ole kauhean kaksisessa kunnossa, joten paljon en viitsisi siitä pyytää ja sitten taas toisaalta siitä voisin saada ison lahjan joskus vaikka tuolle pienimmälle. Kun tästä torpasta ei vielä kerta nukkekotia varsinaista löydy, niin senhän vois sit tuolle joskus antaa, olis kerrankin antaa jotain, mitä ei vielä ole :snotty:. Vähän vaikeeta kyllä keksiä lahjoja enää kolmannelle tytölle!

Viikonloppuna kaivelin taas mummulassa omia ja siskoni vanhoja leluja, barbeille ja poneille on vaikka mitä. Nyt taas emmin, että voinko noita barbi-juttuja vielä antaa. Eskarille kai nyt sentään, mutta jotenkin ne on meillä niin hyvin pidetty, että tuntuu törkeeltä, jos ne täällä leikeissä menee rikki, hukkaan tms. Toisaalta taas, mitä ne siellä kaapissakaan :kieh: . Siellä on kaikenlaisia katoksellisia sänkyjä, rattaita, aurinkotuoleja :laugh: , mopo, kauppa, lipastoja ja peilipöytiä, vaatekaappi missä henkareissa roikkuu barbeille vaatteita, hieno kylpyamme barbille, iso rasiallinen kaikkia pieniä ruokia ja ja ja... Poneille olis sellanen tosi iso linna, jopa luistimet ja rullaluistimet poneille ja vaikka mitä pientä. Ja niin hienossa järjestyksessä kaikki! Pikkusisko on ne hienosti pakannut ja me taidettiin leikkiä tosi hienosti (oltiin vähän isompiakin kyllä). Täällä meillä taitais noita pieniä mennä helposti hukan teille... Mutta ihana penkoa noita omia vanhoja. Ja äiti kun katteli, ihmetteli, mistä ollaan ne aikanaan saatu :whistle: . Nykyään äiti kauhistelee mun jotain ostoja lapsille ja ite kai ne on nuo meille aikanaan ostanut :snotty: . Joskus saatiin joltain sukulaisilta rahaa ja saatiin sit ite valita kaupasta mitä haluttiin.

Hienoa muuten, että Katjannalla oli parempi eilinen :) .

Krisu, aika mageita Kitty juttuja :D . Onneks en kumminkaan keittiöön haluu kittyjä :laugh:

Meillä on tänään eskarilaisen joulujuhlat, kiva mennä :heart: . Huomenna on sit omat joulujuhlat, siis saan olla juontamassa ja vetämässä. Ai että on aina ihanaa, kun ne kemut on ohi, sit voi ottaa olon vapaalle :p .

Kuviakin vois taas joskus tänne laittaa, mutta nyt on lähdettävä :wave: . Mukavaa päivää kaikille!

just heräilee napero joten pikaiseen: tohtoori kahvitellaan vaan!

täällä tupruttaa lunta ja tooosi iiiisoilla hiutaleilla,saas nähdä miten paljon työntää!

jaa-a,vaunuissa hiljeni,kiekaisko unissaan :/ ! onkos muilla ollut KUNNON huutokohtauksia yöllä? meillä herra kiljui pari tuntia aamuyöstä :o ,että olikin kamalaa!!! kaikkea muuta kokeiltiin mutta maitoa en suostu enää yöllä antamaan,on se perhana jos ei siitä tavasta jo opi pois kun ei sitä nälän takia tarvii |O !
huuti niin kauan että väsyi viimein siihen,mikään lohduttelu ei auttanut,päinvastoin tuntui vaan rääkyvän kovemmin :ashamed: ......

joululahjoja tuskin hirmuisesti pojalle ostetaan,kun kaikkee tarpeellista hänellä on ja minä vastustan kauheita tavarakuormia, menee maku koko joulusta. muutama paketti varmaan tulee ostettua ja sukulaisilta varmaan tulee aikapaljon :xmas: .........
lahjat onkin vielä ostamatta :o ! onneks tänä jouluna päätettiin ettei enää aikuisille osteta mitään kun alkaa näitä naperoita olla joille pitää kuitenkin jotain ostaa! tokihan tämä ei koske vaimoja :attn: ,joille edelleen saa ostaa kaikkea suurta kallista ja kaunista :attn: :laugh: !

höh,pitää käydä vaunuihin vilkaisemassa kun ei se herännykkää vaikka ränkäs :/ :wave:

huh huh..mie oon ihan rätti poikki väsyny :headwall: |O jotenkin on kamalan surullinen olotila..kai se väsymyksestä johtuu,jotenkin töissä ahistaa,varmaan se kamala höösääminen mikä siellä joulua ootellessa on,joka päivä kun on jotakin esitystä ym,ja harjotusta niin varmaan olen ens viikon perjantaihin mennessä niin kurkkua myöten täys koko joulua..
eipä paljon kiinnosta kotona mitään jouluisia juttuja tehdä,kun saa tuolla töissä ihan tarpeeks koko jouluisista jutuista..no jospas se joulumielikin pikkuhiljaa sitten tulis :o kun pääsee lomalle :D sanoinkin tossa miehelle että taidan ens perjantaina ottaa ihan muutaman siiderin,ihan loman kunniaksi :D

joululahjoista venlalle olen hommannu nuken+siinä samassa paketissa oli jotakin vaatteita sille nukelle.sitten sellasen safariukkeli jutun,ja nuken kehdon jossa oli petivaatteet valmiina,tarkoitus olis ostaa vielä sellanen muovipalikka juttu jossa saapi ne törpöt kasattuu päälekkäin.
kummit kun tossa kyseli että mitä tarttes,niin vaatetta pyysin kun tuntuu että 86cm vaatteita ei ole juur mitään.

tyty nukkuu,meidän sängyssä maitopullo suussa..enterorokko näppylät aika hurjan näkösiä naamassa,piti soitella neuvolaan et voiko niitä putsailla millän..sano että jollain puhdistusaineella että kuivaisvat,pitää vaan kattoo ettei ne näppylät tulehdu,kun kuulemma voi märkäruven tyyppiseksi muuttua :o

jeps..taidan painuu koisimaan..

Yhteistyössä