LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En mä mitään konetta tuuti ole hommannut... Sain silloin keväällä tuon isännän siskon äijän mutsin (kuoli syöpään) vanhan koneen. Oli ompelija ja kone on pikkasen siistimpi kuin normi kotikone... ompeleitakin on noin 20 erilaista, siis koriste juttuja... Aattelin alkaa opetteleen sen käyttöä, että voisi edes joskun tehdä ittekin jotain....

Huomenta!

meillä sitten keikuttu klo 6.10 ylhäällä,heräsin siihen kun venla tunkee tuttia miulle suuhun. :o

kävin koiran kanssa hakemassa postin,voi että oli ihan näköset maisemat vaikka pimeetä oli,ja se rauha ja hiljaisuus.

tuutilulla hyvä että ilta työssä sujui hyvin =) miehä jäin puolentunnin jälkeen yksin kun menin sillo syyskesällä tonne ryhmkotiin keikalle,menin klo 14.sta ja aamuvuorolainen lähti puol kolme kotiin,ja toinen iltavuorolainen tuli klo 15.30 :o kyllä sillo ajattelin että voi kökkökakka et olen miekii tyhmä kun lupaudun kaiken maailaman hommiin..ja kaiken lisäksi oli saunailta et se toinen ilatyöläinen oli lähestulkoon koko illan siellä saunalla :o

muuten kysymystä mikä neuvoksi kun tyty lähes joka yön jälkeen märkä korvia myöten..meillä on ollu käytössä pampersia,lidlin vaippaa ja nyt ostin liberon vaippoja.mutta tänäkin aamuna kainaloita myöten märkä.. :headwall: oon miettinyt että oliskohan nukkuma asennolla merkitystä tohon ohilaskuun,kun aina nukkuu mahalleen, pylly pystyssä ja kädet vielä hassusti joko jalkojen välistä tai ihmeellisesti sivuille käännettynä :o

vaikka vaihdan vaipan vielä just ennen nukkumaan käyntiä,niin ei mitään merkitystä.juo kyllä sen lähes 2dl maitoo ennen nukahtamista,mutta ei miusta aikasemmin (siis vauvana ) ollu tota ongelmaa.ja vaipan kyllä omasta mielestäni tosi huolella laitan kiinni.

mutta nyt ruokakauppaan..maanantaina olen viimeksi käyny,mies vaan välillä käyny ostamassa maitoo.

Huomenta! Täällä sakki vielä nukkuu, paitsi miä ja Daniel. Heräsin siihen kun poika lauleli sohvalla. Tuo ei tule herättämään vaikka itse herääkin mutta pakko nousta ylös kun huomaa toisen olevan hereillä. Jostain kumman syystä en luota ettei keksi mitään tyhmää täällä :whistle:

niinukka onko teillä minkäkokoiset vaipat käytössä? Meil on aina ollut isommat kuin mitä kilot sanoo ja ei tuolla niitä ohivuotoja ole ollut, Kiialla meinaan. Ja tuohan yöllä vähintään pullollisen juotavaa lutasee nassuun. Nukkuu pers pystyssä mahallaan. Ja liberot (housuvaippa) käytössä pääsääntöisesti aina.

krisu älä nyt luovuta vielä! Kyllä se siitä lähtee sujumaan

apuva...tänään sitä sitten lähdetään :o ekaa kertaa poika jää vieraalle yöks..siis mies hoisi sen mun yhden reissun.
mua jännittää ihan hirveesti että miten täällä menee,pojalla kyllä yskää näyttää tulevan ja lämpöä on.mutta mennään silti.kyllähän se mummukin osaaa suolatippaa ja suppoo laittaa.
etenki ku tuo on aika pirtee,tuosa töhöttää niinku aina.
viime yö ei ollut nin paha ku toissayö,mutta herätyksiä kuitenkin varmaan 10stä eespäin.
ei enää muistakkaa :|

jaahas,mitäs tuutis aattelit mun tilaavan ukolta.. :laugh:
hyiiiii..ihan niskahieronta riittäs,mutta ku nukahti sohvalle |O

meikäläinne vielä yöpaita päällä,josko tuota pukis päällensä :wave:

niinukka: meillä kans on alkanut poijaalla tulla pissat läpi!
oon vaihtanut yöheräämisien keskelläki vaippaa niin säästyy lakanat kuivana.
toki hankalampi vaihtaa jos teijän neiti nukkuu yöt hyvin..hm...no jos tosiaa isompaa vaippaa testais niinku tuutilulla tuossa mainitsikin.

millalle hauskaa iltaa! =)

Tulin vaankertoon että hengis ollaan, tänään eka kuumeeton päivä ja eilenki oli vähä lämpöö vaan! Nyt poju kummitätinsä kans lenkillä ja mua soitettiin kahdeksi töihin, kiire siis tulee mutta kivaa! Käytiin lääkäris viä ja virustauti mikä on korvatulehduksen "päällä" tuli diagnoosiksi. Nyt täytyy mennä!
Tuuti :hug: :heart: Ihania oli pyyhkeet!

Ihan nopsasti tuohon yövaippajuttuun: vaikka ette olis kestoilusta innostuneet, niin pissat pysyy tavallisessakin vaipassa, jos siihen tavallisen vaipan päälle vetäsee yöpuvun alle ns. villahousut (kulkevat myös nimellä hahtuvahousut). Meillä noi on toki kestojen päällä, mutta silloin kun Viena oli ihan pikkunen ja kintut oli niin ohkaset, että kaikki tuli läpi, niin pidin noita kertisten päällä ja johan piti. Villa siis pitää kosteudun sisässään ja kun se desinfioi itse itsensä, niin ei tartte kovin usein pestäkään vaan heittää vaan johonkin tuulettumaan, tuolin karmille tms. Mutta pitää olla siis tietystä villasta (hahtuva, merino) tehdyt. Pesasin villanpesuaineella noin kerran kolmessa kuussa ja samalla teen lanoliinituksen, jotta villa pitää kosteuden. Löytyy nettikaupoista, minulle äitini sellaiset pyöräytti. Ylikätevät.

Heips mammat,

no niin, tää mamma kuuliaisesti opettaa lastaan sisälle päiväunille - meni suht hyvin nyt. Panin ohuen kypärämyssyn päähän, villasukat jalkaan ja hupullisen villatakin, maidon syötin ja tuollahan tuo koisailee ...
Kop kop ja kop puuta ...
Nääs siellä meidän perhepäivähoidossa olis suotavaa nukkua sisällä... lupasin itse viedä sinne meidän matkiksen , hoitaja olisi ostanutkin - mutta mä oon aika reilu näissä asioissa, tai siis en ymmärrä miksen jotain suht joutilasta sinne veisi jos se yhtään helpottaa asiaa.
Sama koskee lelupuolta , jos kelpaa niin kannan sinne par vetolelua sun muuta.
Käytiin torstaina toisne kerran tutustumassa - ihan hyvin meni, ens viikolla mennään taas. Eihän Viu sitä normipuuroa syönyt - kun ehkä kaksi lusikallista , mutta katsellaan... ja se heidän ulkoilupuisto lähellä on aivan kiva, katsatettiin sekin - oli sentään jonkinmoinen liukurimäki. Oulussahan ei nääs ole juurikaan mäkiä :) kaaheen laakee aakee vuan ... :)
Vaan minähän meinasin alkaa nyyhkyttään jo nyt, on se vaan niin liikkistä. Oma pikku tyttö, koko päivän töpöttelelee muiden seassa , voivoivoi ...

muoks * Niin olihan se hoitaja jo laittanut naulakkoon Viun nimen ja tarroja omalle paikalleen - aikas kivaa , kuitenkin....

Töissäkin kävin - ja sovittiin että mun 4pväinen viikko on semmoinnen, että oon maanantait pois. Ja työt alkaakin aika hyvin hoidon kannalta - 2.1 on perjantai , sitten vkonloppu , sit meinaan olla ma töissä, sitten ti on loppiainen ... ja sitten tulee 2-3 pv hoitoa ja taas kotioloa ... eli aivan nappilasku itseasiassa .
Ja piti muistutella että hommaa uuden kannettavan ja kännyn mulle kun tuun duuniin - vetelivät viimeisiään mammaloman kynnyksellä jo. Ja juu - palkkaa en sentään lisää pyytänyt !! :)
Oli onneksi täysin ymmärretty , etten minä nyt matkusta.
Katsotaanpa , mitä tästä tulee ... mutta ammatillinen kunnianhimo ei ole kovin tapissaan just nyt.

Yö kosteilusta - kummalista, ettei meillä ole moista ollut - minäkin ilalla juotan sen 2dl velliä kyllä. Onko vaipan reunat silleen kunnolla 'avattu' ? Viulla on niitä Lidlin vaippoja yövaippoina - oon tosi tyytyväinen kyllä - mutta Viu nukkuu kyljellään kyllä enimmäkseen, tai selällään ... Joskus säästäväisesti tulee aamulla vielä kakkakin samaan vaippaan -aika ekologista , vai mitä ? ;)

Topsylle kiitos meandi-kutsuista- aika hulinaahan tuo on ... emäntä oli aika trööt keskiviikko iltana. Ja pitihän sieltä kaikenmoista tilata - saapi yhdistellä uutta ja meidän kirpparivintagea.

Me saatiin postissa duplo-paloasema , ja duploukkeleita. Se nukkis taitaa jäädä myöhemmälle , taidan pitää nyt tätä legoilu linjaa ja hommailla sen sortin leikkimiä jonkun aikaa - kivan näköinen tuokin on Viun uuden sisustuksen seassa , hyllyn päällä.

Mitkä lämminvuoriset kumpparit ois hyvät ? Tai vastaavat, Kuomathan ei pidä ihan vettä ...

Kohta lisää, ettei kaikki vaan katoa, kun taitaa olla näpyttelyripuli :)

Heippa,

Tuutilulla, kiitos viimeisestä =) :heart: eilen tulivat postissa ;) tosi hienoja!=)

Meillä on vähän samat kuviot käynnissä kuin Yodottajalla ;) ollaan siis alettu opettelemaan kaurapuuron syöntiä ja yllätyksekseni se maistuukin paremmin kuin vauvan jauhopuuro. Voisilmä ja hyppysellinen suolaa puuron keitin veteen ja johan uppoo :D Myös päikkäreitä sisällä opetellaan päivittäin. Ensi viikolla käydään vielä pari kertaa tutustumassa ja sen jälkeen se onkin sitten totista totta. :o

Pupulla; hienoja kuvia Juhosta :heart: Itse en saa oikein teetettyä omiani. :ashamed:

Enemmänkin olen pohdiskellut joulukortti kuvia. Nekin pitäisi jaksaa ottaa kunhan saan ensin jonkun sortin rekvisiittaa mihin asetella nuo ipanat. Kortti pohjat ostin eilen Tiimarista ja muitakin askartelu tarvikkeita.

Meillä on pakkasta lähemmäs kymmenen astetta. Uunia ollaan lämmitelty ja kohta sytytetään myös takka. Meillä on siskon poika Annin kaverina ja meinaa olla vähän vilsketta talossa. Aatu yrittää pysyä noiden kahden perässä parhaansa mukaan ja välillä auttaa iskää uunien lämmityksessä. Noita puukalikoita löytyykin sitten pojan jälijiltä eteisen kaapista ja milloin mistäkin :D

Ulkotulet kävin äsken sytyttelemässä pihavajan nurkka lyhtyihin ja etukuistille. Ihanan talvinen ilma tuolla on. :heart:

Yodottaja; meillä on ihan normi Nokian kumpparit joita käytän ihan vesikelillä ja sinne alle olen laittanut villasukat. Ne lämminvuoriset kumpparit on aika hiostavat kun kumin sisään laitetaan vielä karvavuori. Jotku kyllä tykkää niistäkin, mutta itse en ole tykännyt. Kuomia käytän lähes tulkoon ainoastaan talvi käytössä ja Annille ostin nyt eka kertaa Gore-Texit, tuolle taaperolle en ole niitä hankkinut, enkä hankikaan vielä tänä vuonna ainakaan.

Mie oon nyt innostunut neulomaan pojalle nuttua, joten sen parissa menee kaikki "oma aika". Jaloissahan poika silloinkin monesti pyörii. Lukemassa yritän käydä, mutta niin on kova hinku saada nuttu valmiiksi, etten paljoa malta netissä notkua. Mieskin jo eilen ihmetteli, että hää pääsi koneelle :o :laugh: Juuh, saapi nähä mitä tuosta nutusta tulee, jos onnistuupi, nin voinpi kuvankin laittaa. Minä en villasukkia ja pipoa isompaa ole neulonut koskaan ennen...

tosta yövaippa asiasta ostin nyt 11kg- jotain nuo liberon vaipat,ja reunat oon avannu aina ja tarrojen aluset suoristanut silleen että on kylkiä pitkin suorassa..mutta en ymmärää et miks kastuu..mutta ite epäilen että tuo nukkuma asento aiheuttaa ton ohilaskun..

oltiin tossa melkein puoltoista tuntii ulkona tytyn kanssa,ja hyvä kun ei pää halennu meikäläisellä kun piti keikkuu korjailemassa tota köynnöstä..tuoli otti ja lipes tuolla kuistilla,ja meikä röjahti tantereeseen,mojova mustelma tuli pohkeeseen onneksi vaan.

pitää jossain vaiheessa laittaa tytystä muutama kuva,kuhan omalle koneelle pääsen..mutta nyt tuntuu et neiti kutsuu..

Heips =)
En ole tässä ehtinyt palstailemaan, tai jaksanut paremminkaan.
Ja olen ihan pihalla teidän jutuista ja kaikkee. Yritän jossain vaiheessa saada teidät kiinni, eli jutut luettua ym.
Viime viikko meni jossain masis-väsy-alamaisuus jutuissa...taijotain...Olo oli vain niin |O :headwall: Mikään ei huvittanut, ei jaksanut. Juuri ja juuri pakolliset kuviot sai hoidettua, ja siinäpä se olikin. Nyt on taas eri ääni kellossa, niin hyvä olo :) Paljon teki se kun eilen pääsin ystävien kanssa "pikkujouluihin", kävimme vain syömässä ja parit glögit juotiin ja oltiin ja nautittiin.(ensi viikonloppuna "oikeat" pikkujoulut) Sitten kunnon yöunet ja nyt vielä osittain ehkä vaikuttaa se että mies on reissussa :ashamed: mä vietän täällä lasten kanssa laatuaikaa :) Ollaan vietetty niin kivaa yhteistä aikaa ja muuta. Ulkoiltiin tänään useempi tunti, syötiin lasten toiveiden mukaisesti ja illasta on nyt laiteltu lisää jouluvaloja ja muuta vähän joulutunnelmaa lisää, nyt vielä mennään saunaan ja lupasin vielä makkaraa paistaa heidän kanssaan. Joko kiuaspannulla tai sitten ihan takassa :)
Mutta nyt meen, ennenkuin jumahdan tähän koneelle-hyvästit laatuajat sitten :whistle:
Mukavaa illanjatkoa =) :wave:

Öööh, minkälainen verokortti hommeli mun pitää kiikuttaa palkanlaskijalle? Nenän eessä on kortti päätoimen palkkatuloa varten ja sivutoimen... Käykös noista kumpakaan. Huomaa että meikäläinen on ollut pois työelämästä vissiin liian kauan :ashamed:

Ja sitte kun tässä on viel vaihtoehto A ja B päätoimen kortissa.... Auttakaa nyt! Maanantaiaamuna pitäis kiikuttaa vai onks mun pakko mennä ensin kumminkin verotoimistoon....

milla-marialle hauskaa iltaa
yo kiva kuulla että viu viihtyy tulevassa hoitopaikassa..
niinukka elähän kuhmi ittees :D varovasti siellä pihalla,tsot tsot *heristää sormeaan*
meilläki tulee yöllä pisu läpi johon ratkaisin ostaa koon isommat vaipat,7 koko nyt liberoissa siis menossa,ja meillä nukutaan vaikka millä mutkalla,sillä varmasti osuutta asiaan..
mamma3 oih,makkaraa,paistatko mullekki yhden?mustana ja ilman kuoria kiitos :saint: :laugh:
ja jaksuja sinne :hug:

huh,täällä taas painiskellaan oman olon kanssa :'( ei jaksais ei sit yhtään..
yöt menee päin persettä,itelläni siis..eilenkin tai siis tänä aamuna menin nukkumaan vasta klo 7 kun ei aiemmin väsyttäny,ukko valvo koko ajan mun kanssa,purin sille kaiken taakan,nyt oon saanu sanottua kaiken,mikä mun mielellä on ollu,menneisyydestä lähtien..tänään sain päivällä itkupotku raivarit,oikeesti :o oltiin lähdössä hirvipeijaisiin kun valittelin ettei mulla oo vaatteita,isäntä alko ettimään kaapista,juu-u,yhdet lemppari farkut etti,no niistä on vetska menny rikki,isäntä korjas sen ja nyt siitä tuli niin jämäkkä ettei sitä meinaa saada auki,siitä sit revin vaatetta käsiin ja aloin niillä mytyillä mäiskiä tavaroita pois makkarin senkin päältä,hajos jotakin,repes pari paitaa,jne..mä en jaksa enää tätä vitun oloa :'( anteeks kun puran..alkaa oikeesti pää hajota kohta,ja pahasti..mä en enää tiiä mikä mulla on,en nuku unilääkkeillä enää,edes vahvoilla,välillä oon niiiiiin onnellinen,kohta taas tulta ja tappuraa..
huomenna ois taas se talon esittely,ei oikein sekään enää kiinnosta,ei kiinnosta mikään..isäntä "pakottaa" mua psykiatrille,ok voisin mennäkki mutta en mä siellä kuitenkaan kaikkee kertois :/
kaverit aina paasaa vaan kaikkee omaa elämäänsä,kukaan ei koskaan kysy miten mä voin,vaikka kaikki tietää senkin että alkuvuodesta oli se syn. jälk. masennus..
kiva olla aina täällä 4 seinän sisällä ja paisua ku pulla taikina..

puuuuuh,anteeks :'(

Dogtori, täälä yks kohtalotoveri... tai siis samanlaisia fiiliksiä tulee ja menee. Nyt vielä kun en oo koulussa niin en nää ees juurikaan ketään kavereita.Viikko saattaa mennä etten nää ketään ja se ei oo mulle ihan ominaista.Oon aina ollu sellanen että paljon kavereita ja porukkaa ympärillä,kummasti nyt ei oo kun noi kaks alta metrin mittasta. Jaksamisia siis sulle :hug:
Niinukka, ohivuodoista sen verta että juurikin niitä isompia vaippoja kannattaa kokeilla..vaikka muuten tuntus isolta,vetää teipit vaan tarpeeks tiukalle.Peetulta ainakin loppu vaipoista imuteho,vaikka olis muuten koko piisannu.
Yodottaja,mä kans suosittelen vuorettomia kumppareita villiksen kanssa.Monikäyttösemmät ja ei hikoa niin paljon.

Meillä meni sitten tän päivän synttärit mönkään, Pessille nousi yhtäkkiä kuume :o kerettiin hetki oleen kun tuo alko hehkumaan. Ja näköjään taas lämpö nousi kun lääke lakkas vaikuttamasta. taitaa siis huomisetkin synttärit jäädä väliin :/ on Peetun serkun 2v juhlat,aattelin kyl vielä kokeilla jos joku tulis Pessiä kattoon et mentäs Peetun kanssa käymään. Tänäänkin kun Peetu joutu myös lähteen kesken juhlien Pessin takia pois,ei viittis aina kaikkea Peetulta pois ottaa Pessin takia :/

Pitäs vissiin oikeesti tehdä noita kouluhommia loppuun,olis ajoissa sitten kaikki tehtynä.. |O ja taas väsyttää niiiiiin pirusti |O

kiitoksia haleista :hug:
on vaan niin suoraan sanottuna paska olo,ei vaan jaksa ei :'( selviiköhän tästä koskaan :/
tilda :hug: kiitoksia apu tarjouksesta :flower: vaan emmää tiiä kuin tähän oloon voi mikään auttaa :/ tää on niin sieltä ja syvältä..

yövaipoista
vaik meillä ei oo pahemmin tullu läpi ikinä,niin oon kyl toosi hyväks kokenu pampersin tarravaipan siis vaan sen missä on ne Flex tarrat...elikkäs tosi joustavat...ja sit liberon housuvaippa on pitäny hyvin......meil kyl välill herätään kuivallaki vaipalla,ku ei se saa nesteitä ku tissin ennen nukkumaan menoo ja se on siinä :D
jotain muutaki piti kommentoifa mut ny en muista

dogtor :hug: voi sinuu :hug:

katjanna siihen miäkin päädyin ja kirjanpitäjä likkakaveriani kiusasin kysymällä :D Niin ja kelan sivuilta luin omasta päätöksestä että kotihoidontuki verotetaan sivutulon prosentin mukaan. Kannattaiskohan joskus ottaa ajoissa asioista selvää :ashamed:

Yhteistyössä