Lokakuun äidit 2006 - 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Adalia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hei.

Kuulun ns. vanhoihin alkuperäisiin lokakuun äiteihin. Itse olen kokoajan tiennyt että tämä on avoin keskustelupalsta ja että meidän kirjoituksia luki monet ulkopuoliset. siksipä en kovin henkilökohtaisia asioita tänne kirjoitellutkaan. En esimerkiksi halunnut mainita lapseni oikeaa nimeä kirjoituksissa. Siirtymiseni suljettuun keskusteluyhteisöön ei johtunut siitä että olisin loukkaantunut siitä' että jotkut toiset lokakuisten vauvojen äidit olisivat tekstejämme lukeneet (tai muutkin uteliaat) ja hakeneet vastauksia itseään askarruttaviin kysymyksiin. kaikin mokomin, sitähän varten nämä keskustelupalstat ovat. minulla ei siis ole mitään teitä uusia vastaan. Siirryin suljettuun yhteisöön koska joku ihana ?? alkoi arvuuttelemaan kirjoittajien oikeaa henkilöllisyyttä. Tajusin itse kuinka helposti minunkin henkilöllisyys on selvitettävissä rivien välistä lukiessa ja sitä en halunnut vaan halusin pitää itseni, lapseni ja mieheni oikean henkilöllisyyden salassa. Ja olen varma että tuon voi allekirjoittaa kuka tahansa meistä alkuperäisistä äideistä ja varmasti teistä "uusistakin".

?? rikkoi arvuutellessaan toisten henkilöllisyyttä netikettiä ja mielestäni vielä melko törkeesti.

Kukaan "meistä" ja "teistä "ei varmastikaan ole tarkoittanut mitään pahaa kenellekään. Orvokin kanssa olen samaa mieltä että on vähän hassua (en sano että loukkaantuisin asiasta) että "lokakuun äidit 14"-ketjuun on kirjottelemassa uusia ihmisiä jotka eivät ole osallistuneet aikasemman 13 ketjun kirjoittamiseen ja listalta on taas poistettu kaikki ne nimet jotka ovat osallistuneet 13 ensimmäisen ketjun kirjoittamiseen. erikoista...mutta toisaalta mitä väliä?! Asiahan on jo hoidossa ja uusi ketju perustettu.

Enpä minäkään täältä osaa poissa pysyä kun on tämä sivu jo koneen suosikkislistallakin, mutta kirjoittelut olen päättänyt jättää nyt vähemmälle. Mutta tosiaan käyn varmaan jatkossakin hengittämässä teidän niskaan eli lueskelemassa kuulumisia. Aurinkoista kesää kaikille äideille ja vauvoille!

"Kiitokset" vaan nimimerkille ??, joka sai häädetyksi tämän aktiivisen ja mukavan ketjun suljettuun yhteisöön törpöllä kysymyksellään. Harmi juttu, mutta ymmärrän hyvin.

KUKAMITÄHÄH?

Onpa täällä kohissut sinä aikana kun meidän perheessä on vellonut vatsatautia! Apua, en pysy kärryillä ollenkaan enkä ole edes ehtinyt muodostaa mielipidettä asiasta!! =/

Minustakin on ikävää jos "vanhat" lokalaiset häipyvät täältä, mutta en olekaan kirjoittanut Yahoolle joten olen jäänyt siltä osin pimentoon. Jäin esikoisenkin kanssa aikanaan pois Maalismammoista -05 kun en ehtinyt kirjoittaa tarpeeksi aktiivisesti opintojen takia. Kai se on "elämän kiertokulkua" näin kornisti ilmaistuna.

En kyllä ihan ymmärrä jos joku ihan syvästi loukkaantui netiketin vastaisesta utelusta. Olenpa tainnut itsekin joskus varovasti kysellä josko jonkun nimimerkin takana on tuttava. En nyt koko nimeä tietenkään ole paljastanut. Tämä on avoin foorumi, kuulun kai itse sellaisiin jotka eivät hirveästi pelkää henkilöllisyyden paljastumista - ei ole mitään salattavaa. Siksi olenkin paljastanut poikamme etunimen ja asuinpaikkamme. Ihan kiva vaan jos löytyisikin joitain samoilla seuduilla asuvia!

No, mietin vielä Yahoolle liittymistä. Totuuden nimissä tuntuu ettei siihen oikein ole aikaa, vaikka kiinnostusta toki löytyy. Riittäisi enemmän aikaa niille kuuluisille opinnoille. Uusien lokakuisten kanssa kirjoittelu olisi kanssa ihan kivaa, mutta toki erilaista kuin vuoden takaisten "tuttavien" kanssa. Pohdin vielä asiaa, ollaan vielä vatsataudissa miehen kanssa joten aika menee rattoisasti vessassa, jippii.

Juu täälläkin alkuperäinen Lokakuun äiti vuosimallia 2006. Päätin, että molempia palstoja seurailen ja kirjoittelen, havahduin itsekkin vasta nyt että tosiaankin kannattaa Yahoolle kirjoitella henkilökohtaisemmat asiat.

TOivottavasti voimme yhdistää nämä vanhat patut ja uudet innokkaat kirjoittelijat. Siellä onkin jo uusi ketju. Älkää pliis sekoittako, että aloitetaan monta muutaman viestin otsikkoa, vaan kirjoitellaan aina se sata täyteen. Helpompi seurata viestittelyä!

Täällä voidaan hyvin, omepelukone on surrannut ja teen työtlle sametista lappuhaalaria. Ihana tikata pikkuruisia taskuja...

Asunnon näytöt menivät hyvin viikonloppuna ja innostuneita kävijöitä riitti. Odotellaan nyt tarjouksia.

Nyt syömään ja naapurin emännän kanssa vaunulenkille.

Apua...nyt ei oikein tiedä mihin pinoon kirjoittelisi!!

Kiva että Aurora vee ja Manna O ovat vielä mukana! Eihän tämä ole ollenkaan sama kuin sen vanhan ryhmän kanssa mutta jospa tultaisiin tutuiksi tässä pikkuhiljaa.

Taidan itse olla yksi niistä jotka pelkäävät henkilöllisyyden paljastuvan. En kyllä tiedä miksi? Välillä tuntuu et ei uskalla kertoa täällä yhtään mitään ja sit kuitenkin olisi mukava avautua lähemmin ihmisille ja löytää uusia kavereita kun ei niitä liikaa todellakaan ole. Ja jos en asuisi täällä pohjoisessa niin olisin varmasti ollutkin aktiivisempi ja kirkuen osallistunut tapaamisiin jo raskausaikana mutkun täällä asutaan ja tuntui ettei muita täältä päin täällä kirjoittele niin jäin sitten aika hiljaiseksi osallistujaksi ja langoille ikään kuin vaan roikkumaan ja kateellisena lukemaan tapaamisista =)

Haluaisin toki osallistua myös yahoolle mutta jätän sen nyt sitten teidän "vanhojen" lokakuisten päätettäväksi koska ymmärrän kyllä jos vastaus on ei.
Koetetaan pitää tämäkin lista hengissä ja kirjoitella kun keretään. Niin minäkin teen, en revi stressiä. Käyn täällä kun kerkeän =)

No voihan hitsi täällä onkin jo tekstiä vaikka tuossa toisella palstalla yritinkin ehdottaa tätä maksulliseksi kanavaksi :-D Mutta jos sitten annetaan pieniä paljastuksia ilmaiseksi, mutta suuremmista sitten pitää maksaa.

Juu poistun taas sinne takavasemmalle..

Fantti

Hihii, mihinkäs pinoon tässä nyt kirjoittaisi..! Voi itku, kun jotkut ovat nyt käsittäneet ihan väärin! Ilman muuta uudet ovat enemmän kuin tervetulleita, olisi kiva saada meidän vanhaan porukkaan uutta verta. Mutta kyllä tällaiset reaktiot ovat luonnollisia, kirjoitin rehellisesti, miltä minusta tuntuu - harmi, että jotkut vallan riehaantuivat siitä. Minkäs teet, kun olen tällainen luonnonlapsi, herkkä ja muutenkin ihana ;). Kuten Airi ja Annakin kirjoittivat, säikähdys syntyi ?? arvailuista. Se tästä, eiköhän nyt rauhotuta, ihme hässäkkä tästä syntyi. Lokakuisten ketjuissa ei muuten koskaan kukaan kirjoittanut mitään ilkeää, sen vuoksi nämä ulkopuoliset ikävät kommentit tuntuvat vieläkin höpsömmiltä.

Meillä voidaan muuten hyvin, kävimme pitkällä kävelyllä, molemmat pojat nukahtivat - jee, kerrankin tuo isompikin. Nyt pitääkin mennä, tuo isompi jo vaihtaa ties monetta vaatekertaa tänään, huoh...

Ei voi kuin ihmetellä joidenkin lokakuun äitien reaktioita. Ei sillä, että nimimerkki ?? olisi toiminut jotenkin järkevästi tai oikein, mutta onhan se odotettavissa, että jossain vaiheessa joku pöllöpää saataa ryhtyä arvailemaan kirjoittajien henkilöllisyyksiä. Tällaisella avoimella keskustelupalstalla ei ehkä kannattaisi kirjoittaa kovin yksityiskohtaisesti esimerkiksi seksielämästään, perisuhdeongelmistaan tai riidoista suvun kanssa.

Näin varsinkin siksi, että osa lokakuun äidestä on itsekin tehnyt tunnistamisen hyvin helpoksi. Vasta hetki sittenhän yksi äideistä lähetti tänne linkin kuvaan, jossa esiintyy viisi muuta äitiä. Kuvan nimeksi oli näppärästi laitettu vielä ihmisten nimimerkit ettei jää mitään arvailujen varaan. Sieltä kaikki kynnelle kykenevät voivat sitten käydä toteamassa, että x:hän on meidän naapuri ja y:n olen nähnyt neuvolassa.

Hei!

Onpas täällä monenlaista mielipidettä esitetty. Kuten moni muukin uusi taustailija on sanonut niin ikävä tulee teitä ”vanhoja” lokakuun äitejä, vaikka se teistä voi tuntua hullulta kun ette minua ja minun juttuja tunne. Minä en myöskään ole tänne kirjoitellut kun pelkään sitä henkilöllisyyden paljastumista ja että tutut tunnistaa. Ja tietty toinen asia on, etten hirveästi kerkeä kirjoittamaan kun nämä pojat pitävät minut aika kiireisenä. Nytkin esikoinen istuu sylissä ja tukkii kyniä käteeni ja hokee kukki, kukki, joka tarkoittaa että pitäisi piirrellä kukkia.

Myös minä mielelläni liittyisin yahoon puolelle, mutta ymmärrän jos haluatte pitää sen omananne.

Ja mitäs sitten. Poitsu nukkuu parvekkeella pitkiä päikkäreitä. Olin tänään oikein tyytyväinen kun pikku-herra jaksoi makoilla lattialla sen aikaa että äiti sai rauhassa syödä aamupalan. Melko huonosti viihtyy tuo meidän poika yksistään. Aina saa olla viihdyttämässä tai pitämässä sylissä, mutta niinhän se taitaa mennä. Tai ainakin esikoinen oli samanlainen. Kuten lalaa kirjoitti myös meillä syödään öisin usein. Nukkumaan mennään 20.30 ja sen jälkeen puolen tunnin päästä herätään syömään. Syönnin jälkeen nukutaan pitempi pätkä n. 3-4 tuntia ja tämän jälkeen syödään kahden tunnin välein. En tiedä johtuuko tiheä syöminen siitä että nukahdan imettäessä ja poika jää viereen nukkumaan. Herää ehkä helpommin syömään kun tissi on siinä ihan nenän edessä =)

Jaahas pitää vissiin mennä viihdyttämään esikoista. Niin joo Auroralle jaksamista. Se on todella rankkaa sairastaa lasten kanssa. Ja seurasin muuten silloin esikoisen aikaan Maaliskuun äitien ketjua, marsilaiset taisi olla sen nimi. Ja kun he siirtyivät yahoolle myös minä liityin mukaan. Edelleen siellä kirjoitellaan vaikka hiukan on hiljentynyt kirjoittelu tahti.

No nyt on pakko mennä…

Tultiin juuri tytön kanssa kävelyltä ja täällähän on tullut juttua oikein olan takaa. =D Ja kahteen ketjuun. ;D

Omasta puolestani voin ainakin sanoa, etten ole mistään loukkaantunut ja ymmärrän täysin sen, että tuollaiset nimen arvuuttelut voivat tuntua loukkaavilta ja ehkä jollain tapaa myös pelottavilta. Yhtä väärinkäsitystä taitaa olla tämä koko härdelli! =D Mielestäni olisi kiva, jos voisimme kaikki kirjoitella "sulassa sovussa" ja jättää tällaiset ylimääräistä energiaa vievät höpötykset pois! =) Mielelläni tietysti tulisin kanssanne myös Yahoolle kirjoittelemaan (ei minuakaan hirveästi kiinnosta se, että "kuka tahansa" saisi henkilöllisyyteni selville) , mutta ymmärrän, mikäli vastaus on kielteinen.

Uskomaton härdelli tästä on tullut.. mut eiköhän se laannu pikku hiljaa! Kirjoittelen itse Yahoolla, mutta en voi vastustaa uteliasuutta aina katsastaa mitä tänne kuuluu! Oon siis koukussa.. ja pahasti! ;0)

Täällä poju nukkuu pitkiä päikkäreitään ja äiti siivoaa hiki hatussa.. viikonloppuna on kauan odotetetut synttäribileet tyttöporukalla. Mies lähtee pojun kanssa evakkoon bailaavien akkojen alta! ;0)
Vaikka varmasti tulee ikävä, niin kyllä sitä jokainen äippä välillä kaipaa omaa aikaa hyvien ystävien kanssa! Täytyy juhlia rauhallisesti, että selviää yöelämään asti, kun viime kerrasta on vierähtänyt aikaa jo reilusti.. mut baariin mennään vaikka sitten kaverien kantamana kun siihen kerrankin on mahdollisuus! ;0)

Onko teillä muilla muuten ikiliikkuja vauvoja? Täällä poju touhuaa ja töhisee koko sen ajan kun on hereillä. Eilenkin nukahti sitten kesken möyrimisen äidin syliin.. oli suorastaan supersuloinen siinä tuhistessaan! Eikä pikku herraa uskalla enää mihinkään jättää ilman valvontaa.. liikkuu pyörimällä akselinsa ympäri ja on jo ehtinyt valvonnasta huolimatta tippumaan hoitoalustalta sänkyynsä (kiepauttaa itsensä reunan yli.. nykyään se on tosiaan huippu hauskaa! Pudotusta sänkyyn on vain n. 20 cm ja äiti tai isä ottaa aina ennen sänkykosketusta kiinni.) ja kerran sohvalta lattialle.. silloin äidin sydän meinasi pysähtyä! Mut onneksi ei käynyt kuinkaan! Uutena villityksenä on nyt konttausasentoon nousu.. onneksi ei vielä tajua kuin huojua siinä kunnes sitten lopulta peppu heilahtaa niin paljon, että koko jätkä kellahtaa kumoon! Hassua miten nopeasti nämä kaverit oppivat uusia taitoja! 4kk ikä on ihana!

Selkeästi havaittavissa, että tätä äippää ei siivoaminen kiinnosta.. juttua tulisi vaikka kuinka, mut kai se on otettava rätti siivoavaan käteen ja aloitettava!
Hauskaa päivän jatkoa kaikille!

No kylläpä tämä juttu nyt paisui ikäväksi. Harmi, että ihmiset alkaa tuolla tavalla arvuuttelemaan. Olishan tuon tiedon voinut omassa päässäänkin säilyttää. Minä en taida sinne Yahoolle edes yrittää. Ei riitä aika opetella sen käyttöä.
Mutta toivon, että entiset lokakuiset kävis täällä välillä moikkaamassa.

Meillä on nyt maitoaltistukset tehty. Verikoe ei näyttänyt mitään mutta altistuksessa tuli selvät iho-/suolistoreaktiot.
Toisaalta ikävä, kun maitoallergia puhkesi mutta toisaalta taas hyvä, että saatiin asia pian selvitettyä. Voidaan hakea sitä Kelan tukeakin ensitilassa niihin kalliisiin apteekin jauheisiin.

Tervetuloa kaikille uusille ja ihanaa kevättä kaikille, tasapuolisesti :)

Yhteistyössä