****LOKAKUUN HERHILÄISET 2007**** VIIKKO 28

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dogtor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tilda77:
mitäh????? vieläkö työ makkootta :o ????? nyt ylööös hopihopihopi :D ! aurinko paistaa ja kaikkee :D !

Mikä aurinko? :headwall: :headwall: Täällä taas Oulun kohdalla harmaa ankea sadan kilometrin levyinen pilvi möllöttää... No, Oululaisten kanssa tänään syömään, kivaa :D Tosin mulla molemmat lapset mukana, joten voi tulla vähemmän kivaa ;) Mut tulossa ollaan :wave:

Minttu söi kolmesti yöllä :headwall: Alan olla Mammoliino samalla linjalla neuvolantätisi kanssa, sori :D

huudettiin yöllä hampaita. Vihdoin se etuhammas sieltä tullee :o

yksäiti On teillä samanmoinen koulu siellä Tampereella, mutta ilmeisesti enemmän väkeä siellä Tampereella kuin täällä, kun siinä koulussa niiden sivujen mukaan melkein neljä kertaa saman verran oppilaita kuin mun lasten koulussa :D Tosin se Tampereen koulu onkin 1-9 luokkaan asti, meillä vaan kuudenteen :| Tosiaan tykkään tuosta koulusta kun seuraava vaihtoehto olisi koulukeskus, jossa päiväkotilaisten ja koululaisten määrä 700 :o

mammoliinolla tais olla pillerivaivaa..no niin oli täälläkin! Eka kiekko meni tiputtaessa ja sitten rauhoittui. Kuitenkin tuli uus vaiva, alkoi tiputtamaan ja lopulta vuotamaan vaikka pillereitä oli jäljellä vielä 5-10kpl. Mulle ei näytä sopivan mikään pillerimerkki, vaikka tuokin merkki sopi ennen raskautta joten kuten :/ Lopetin nuo sitten viime viikolla ja pitäis miettiä jotain vaihtoehtoa :kieh:

Ainiin ja Sara kiittää kommenteista! :D

On se hirviöpentu. Musta tuntuu että kun maito vaihtui niin tuossa pötkäleessä on energiaa vaikka muille jakaa. Jos se nyt nukkuu yönsä, niin päivällä ei sitten meinatakaan nukkua. Menojalka vippaa kahta kauheammin vaan :o :D

Oppi muuten eilen istumaan yksinkin ja jatkuvasti pitäis seisottaakin tuota lasta. :D

Sanni meinas eilen tukehtua käsiin :'(
Olin keittiössä siivoilemassa ja vanhin tyttö olkkarissa Sannin kanssa ihan tuossa näköetäisyydellä. Yhtäkkiä alko kakostelemaan tuossa olkkarin ja keittiön välillä olevan aidan takana. Tyttö nappas Sannin syliin ja siinä vaiheessa huomasin, ettei saa henkee. Otin sitten itse Sannin syliin poikittain ja taputtelin selkään. Tyttö vaan kakoo ja yrittää saada henkee ja kun katsoin kasvoja, niin sinerti jo jonkin verran, nenän-ja suupielet oli valkeena. Käänsin uudelleen poikittain kasvot alaspäin ja läimäsin vähän topakammin tuonne lapaluitten väliin. Sitten tuli oksennus kaaressa, mutta ei kuitekaan se tukehtumisen aiheuttaja. Nyt ollaan pähkäilty, että oliko helmi vai Disney Channelin kortista pudonnut metallikoodi. Huomattiin, että se oli illan aikana hävinnyt, eikä löytyny mistään. Toivottavasti tulee luonnollista kautta pihalle. Eli kakkaa odotellessa...

Huomenta. Meillä aamu alkoi vasta äsken. Kiia yritti ylös klo 6 mut miä olin toista mieltä. vartti tunti tapeltiin jatketaanko unia vai ei ja äiti voitti kerrankin! :D

Ihania kuvia Juhosta ja Sarasta :heart: Ja Juholla on tosi kiva allas. Suojaako tuo sieni auringolta?

Ai että meijen neiti on päässyt lehteen :o Mutta eikös se toimittaja soittanut dogtorille ja kysyi kuvatekstejä? :o Muoks. samantien kun luin pidemmälle, siis soitti! Valitusta dogtori tosiaankin kehiin huijaamisesta:kieh: Ja mulle taas ei kyllä olla soitettu...

Meilläkin pitäis tuo yöjuominen taistella pois mutten en jaksa :ashamed: Yöllä kun sitä kitinää on vielä vaikeampi kuunnella kuin päivällä. Jospa tässä terästyisi ja sitte kun tuo pimu oman huoneen saa, pistäis ne pullotkin pannaan... Ehkä... :D

Mileko hui! Onneks onnistuitte samaan sen minkä lie pois edestä :hug:

mileko no hui! varmasti säikähditte molemmat!
onneksi pikkunen sai oksennettua!

mun sisko joskus pikkuruisena söi pikkupariston,vanhemmat vei lääkäriin ja siellä otettiin röntken(en osaa kirj.oikein)kuva
ja siellähän se patteri köllötteli...
joutui olemaan sairaalassa,ne oottelivat että tuleeko kakan mukana vai tekevätkö sit muita toimenpiteitä jos ei tuu.
no,onneksi tuli seuraavana päivänä!!
mutta muistan kuinka pelotti siskon puolesta.

ai että sara jo osaa jo istuakkin itte,ihana =)

tilda: ihana ku oot noin aamureipas :D
meillä ei vaan arska paista!
mut lähen kyllä ulos vaikka pilvistä onkin!

mulla turvottaa mahaa,mutta lulen että johtuu eilisestä jäde määrästä..se oli aika päätähuimaava :ashamed: :laugh:

nooh,nyt kahvia juomaan että silmät aukee kunnolla :wave:

Huomenta

Tänne ei uutta.

Mileko onneksi selvisitte säikähdyksellä :hug:

Yksäiti: toi on niin tuttua, toisaalta kaipaa sitä omaa aikaa, mutta lasten hoitoon jättäminen on vaikeaa..En ole Eemin syntymän jälkeen ollut missään, paitsi siellä elokuvissa sen pari tuntia.
Ja nyt kyllä jo mieli jonnekin ihmisten ilmoille tekisikin, pitäisi vaan koittaa päästä liikkeelle.

Maidosta; Meillä Eemi juo maitoa aina unille mennessä, ja kerran yöllä, n. klo 05.
Mä en ole ketään näistä minun lapsistani vieroittanut yösyötöistä, vaan ihan itsekseen ne on jääneet pois. Toivon että Eemilläkin menee niin, enkä ole ottanut siitä paineita. Annan ihan mieluusti sen maitopullon 04-05 aikaan, jos sillä saan jatkettua unia:)
Laskin että Eemi juo maitoa yhteensä jonkun 5-7 dl päivässä, ja ihan ok nuo soseet ja puurot uppoaa päälle.
Olen haaveillut että saisi opetettua Eemin nukahtamaan ilman pulloa, mutta en ole jaksanut nähdä vaivaa..Meillä kun Eemi sammuu kuin saunalyhty kun laittaa pullon kanssa sänkyyn, on niin helppoa, että en viitsisi alkaa tekemään mitään mikä saattaa "rikkoa" tämän ihanuuden.. Olen siis kai aika laiska ja mukavuudenhaluinen :D

Enää 2 yötä niin Eetu on kotona!! :D :D :D :D :D

Huomenta. Unohtui kommentoida, että Sara on tosiaan melkoisen vintiön näköinen noissa kuvissa. Päätäynnä uusia kepposia :)
Milekon juttu sai kylmät väreet aikaiseksi. Mä olen kokoajan sydänsyrjällään millon Eeli vetää jotain henkeen. Yksi läheltäpiti tilanne on jo takana. Väriä ei poika ehtinyt vaihtaa, mutta säikäyttää kyllä.
Eeli ei ole syönyt yöllä puolenvuoden iän jälkeen. Mitään kunniaa en voi kyllä siitä itselleni ottaa -se lopetti sen aivan itse. Jännittää vaan nuo nukkumaan menot. Mitenhän se onnistuu jatkossa ilman pulloa... Tuo ei ole todellakaan sitä mallia joka nukahtaa itsekseen pinnasänkyyn. Työvoitto, että yleensä sain sen takas pinnikseen nukkumaan.

Mileko kamala tilanne kyllä ollut kun kerran kasvojen värikin alkanut jo sinertää :'( Ite aina joskus mietin että mitenhän sitä osais ite toimia tilanteessa, että ottaisko paniikki vallan. Uskon kuitenkin että ite tilanteessa sitä vaan toimii ja sitten se kauhistuminen tulis vasta sen mentyä ohi. Onhan sitä ensiapukurssit koulussa käyty ja meillä on niiden kertauspäiviä 2ket vuodessa, mutta eipä sitä tuommosessa tilanteessa kyllä voi paljoa tehdä, oli sitä sitten minkälaiset kurssit takana...

tuuti no en mä viiti valittaa,ku tollasiahan ne toimittajat on,yleensä mikään ei pidä paikkaansa mitä sanovat/lupaavat :D mut onpa mun juttu sivulla106 :whistle: arvatkaa vaan mikä niistä :D no helppo se on :)

Minä tytölle kerkesin sanoo, et hae puhelin ja soita ambulanssi, mut sitten tuli se oksennus ja henki alkoi kulkee. Eipä siitä ambulanssista ois mitää apua ollukkaan, kun kestää parhaimmillaan n. 20 min. ennenkun ehtii meille. Mies oli 3 tytön kanssa kisoissa ja kun kerroin mitä meinas tapahtua, niin sanoi, et onneks ei ollu kotona kun ois saanu sydärin. Mies on tällasissa asioissa aika herkkis. Illalla ei kyllä meinannu uni tulla kun mietin, että oisinko osannu tehdä mitään, jos oksennus ei ois tullu. Mietin kyllä siinä taputellessani, et seuraavaks jaloista roikotan ja lyön (varovasti siis) selkään.
Teinkin nyt päätöksen, että kun syssyn kansalaisopistokurssit tulee, niin käyn ensiapu ykkösen, vaikka pitäs kulkee Inarin kautta. Näitä tapaturmia kun on muutaman vuoden sisällä ollu...
(1 meinas hukkua, 2 on meinannu tukehtua, 1 sai kuulan päähäsä ym) Lisäks on noita käärmeitä tässä pihassa...

Huomenta :wave:

Alkaapa itelläkin jo räkä valua. Pojalla on silmätulehus ja kamala nuha ja yskä. Korvat oli onneksi puhtaat ainakin vielä eilen.

Mileko :hug: Hui kauhistus, teille on sattunu ja tapahtunu.

Susa Näitä voi pitää ihan normaalisti kiinni, koska ei ole sellaisina isoina laattoina päässä, vaan ihan paikasta riippuen parin sentin levyisiä nämä on. Eli ei paljonkaan vaikuta kiinnipitämiseen...ja hiuksista siis kyse :laugh:
Niin ja sanottakoon se, että ei mullakaan ole kyllä kokemusta niistä teippihiuksista joita saa suomesta, mä olen tilannu nämä ulkomailta ja asennus on erilainen kun niissä mitä täältä saap.

Pitääkin käydä ostamassa se samperin lehti, että tietää mistä täällä puhutaan :laugh: :laugh:

Hui kamala mikä tilanne Milekolla. :hug: onneksi kohtaus meni ohi oksennuksella. Minä taidan kuulua niihin jotka menee paniikkiin joka risauksesta. :ashamed: tärisen ku haavan lehti kaikkien tuollaisten jälkeen ja pitkän aikaa. Sitten toinen on just se että mulla ne tapahtumat alkaa pyöriä nukkumaan mennessä päässä ja mietin mitä kaikkea pahinta olisi voinut tapahtua.

Nyt kiire että ehdin Oululaisten tapaamiselle. Minä muuten taidan tulla suoraan sinne kiinalaiseen. Mun on helpompi löytää parkkipaikka sieltä amiksen läheltä.

Mileko Hui kamalaa mitä teille tapahtui! :hug:
Meillä kävi melkein sama juttu aikoinaan Mean kanssa. Tein hk:n sinisestä makkarakastiketta ja mea pyysi jatkuvasti vieressä makkaraa. Annoin sitten kuutioita hänelle enemmänkin, enkä tajunnut että se tunkee ne kaikki kerralla suuhunsa. Meinasi tukehtua niihin ja hätäpäissäni heitin tytön ylösalasin, roikotin jaloista ja napakasti lätkin selkään. Sai yökättyä kaikki ulos, ei kuitenkaan alkanut missään välissä sinertää. Ja kyllä mä pelästyin siitä niin paljon että voin vaan kuvitella sun kauhun, kun meinaa lapsi tukehtua käsiin :'( :hug:

Topsy2 Body tuli ja on ihana! :D Tosi iso vaan vielä, menis meidän rimppakinttu Mealle kun mallasin edestäpäin! :laugh: Sais varmaan päiväkodissa shokin hoitajat, jos pistäisin sen Memmulle :whistle: siis jos jotkut vielä muistaa sen kun laitoin vahingossa monta viikkoa valvoneena Mean päiväkotiin Saran t-paidassa kokoa 74cm... :ashamed: :laugh:

*muoks*
Body siis tänään maksettu Nordeasta =)

Hih, olihan se pakko lehti hakee jo kaupasta!!! :D Kiva oli juttu ja kivat kuvat! Hyvä te julkkikset! :D Kiia niin söpösesti viltillä istuskeli :heart:

Onneksi selvisitte Mileko säikähdyksellä! Hui! Mun kaverin poika alle 1v söi kotipihaltaan luumuja ja sillä jäi yks kurkkuun kiinni. Laps meni ihan siniseks jo ja veltoks, ambulanssi oli jo soitettu, ei lähteny hakkaamalla, ei pää alaspäin...Äiti oli ihan varma jo et nyt kävi pahasti...No äidillä ohuet pitkät sormet niin sai kuin saikin sormiinsa sen luumun sieltä ja lapsi pelastui! Joutuvat sairaalaan kylläkin käymään ambulanssilla mutta lapsi voi oikein hyvin tällä hetkellä ja tuosta on jo n 4v aikaa! Mutta kyllä oli kamala kuunnella kun kertos tapahtumasta! :/

Vähän olen utelias mutta onks joku tunkeilija päässy sinne kerhosivuille ja tehny jotain kiusaa??

Jotain muuta piti vielä kommentoida, palailen myöhemmin ko taas muista mitäs se olikaan.... :wave:

Yhteistyössä