LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 32

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammoliino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sais joku tulla meidänkin pojalle kertoon että päikyt voi nukkua sängyssä,eikä pelkästään vaunuissa!!!!! sataa täälläkin ni en vähässä kummassa ulos lähe. vieläe paska olo :x ,mitähän lienen syöny,yökkis sentään,närästääkin somasti :x .....juu täytyy lähtee poikaa rauhotteleen :wave: !

gallup: laittasitko pojalle pinkit peltorit? ja laskisitko isin kanssa traktorpullingiin |O ?

Olen melekin elossa... Toissa päivänä nousi kuume yli 38asteen, viimeksi ollu niin korkealla kolme vuotta sitten kun mulle tuli vesirokko :D NNyt enää yskin keuhkoja pihalle ja irvistelen kun nielasen.

Essi kävi tänään fysioterapiassa (kun silloon 8kk neuvolassa ei varannu jaloille) ja kaik on ok, niinkuin oon ite ajatellukin. Miehen toljake meni siellä sanomaan että meillä on hyppykiikku, ja siitä piti sitten palopuheita kuunnella. :headwall:

Minä kyselin niistä päikkäreistä... ku Milla on nukkunu ihmeen paljon päikkäreitä tällä viikolla. Voi olla et tuo jatkuva nuha vätystää toista... :/ Meilläki on yleensä menny ne päikkärit sillain, et just ja just nukkuu sen puol tuntii kolmesti päivässä.

Heippa täältäkin pikaiseen. Mennyt viikko vain taustaillessa. Oli useamman yön vieraita ja sitten jotenkin jäin taustalle :ashamed: . Nyt on kamat pakattua ja tunnin päästä lähdetään äiti-lapsi leirille :) , pakoon kotitöitä :D . Koitanpa sitten taas ensi viikolla aktivoitua ja kirjoittaa piiiitkiä pätkiä :laugh:

Meillä on unikoulutettu nyt viikon ajan. 2 vai 3 koko yötä tuo on nyt nukkunut, mutta muuten herää vähintään kerran seisomaan ja itkemään. Välillä niin, että nukahtaa kyllä melko nopeasti uudelleen, mutta kohta itketään taas. Aika mukavasti kumminkin. Ennen 5.30 en ole syöttänyt enää siis viikkoon. Tuon aamuyön maidon annan ihan sillä, ettei tarvis kuudelta nousta. Maidon avulla herätään kunnolla sitten "vasta" seiskan puoli 8 aikaan. Ja yöimetyksen lopetus on kyllä vaikuttanut tosi paljon maidon tuotantoon. Aika tyhjä olo alkaa olla ja en olekaan enää imettänyt kuin 3-4 kertaa vrk. Tutteli on alkanut maistumaan mukista yllättävänkin mukavasti, toivottavasti Pepisalla myös pikkuhiljaa? Ensin muutaman päivän ihan kuin vieroksui makua tai sitten sitä, että maito on kylmää, mutta nyt imuttelee ihan kivasti.

Ja kovasti reenaa nousemista ilman tukea, voisi ihan jumppatunniksi sanoa :). Taaperokärryn kanssa mennään etiäpäin :).

Hoitoon meno sen kuin lähstyy ja lähestyy ja samalla mun töihin meno :0... Siitä sitten ensi viikolla lisää, mielenkiinnolla olen lukenut Yksäidin poikien hoitokokemuksia. Ja hyvältähän pojilla vaikuttaa.

Niinukalle paljosti onnea työpaikasta, hieno juttu :)!! Monelle muullekin olisi kommentoitavaa, mutta nyt ei ehdi, palataan ensi viikolla :).

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!! Ja Kiia, pienten prinsessojan KUULUU nukkua myös päivällä ja öisin tietysti ihan kokonaisia öitä, samoin kaikille prinsseille!! :saint:

minnuu väsyttää |O vieraita olis vielä kohta tulossa,hirmu kyydillä töiden jälkeen (onneks pääsin yheltä) ekana optikolle kun silmälaseista lähti nenätyyny veks,ja sit likat hakemaan tuolta puoltiestä isänsä luota pois..sitten kaupan kautta kotiin ja pizan tekoon..onneks mies oli laittanu uunin lämpiämään ja paistanu jauhelihan...
sitten pyöräytin kaupan taikinasta mustikkapiirakan ja kyllä porukoille maitto nauru kun rupesin ripottelemaan sen piirakan päälle sokerii kun sen otin uunista pois..mutta ripottelinkin pannulappujen päälle jotka olivat sen vuokan vieressä :o
taitaa ehkä pikkusen väsyttää |O

ja hölmö lupauduin vielä lauantaiks ja sunnuntaiks aamuvuoroon kun joku oli sairastunu..
no maanantaina ei taida sitten olla enää töitä.

joo,selvis että alotankin sen sijaisuuden 1.10..mutta oikeastaan ihan hyvä kun venlukka kerkee just vuoden täyttämään.
ja eipä täällä muuta vuorohoitopaikkaa ole kuin tuo päiväkoti tuolla kirkolla...

tyty on ihan mahoton tiriskö nykysin..taitaa tajuta et äippä on päivät jossakin kun ei ole kotona..
sitten neitille on tulossa ylös neljä hammasta :o tuleekohan ne kaikki kerralla..

jep,nyt vieraat tulee..joten heikun keikun :wave:

dog:juu kyllä määki traktorin kyytiin päästän mut ne on kisat ja meteli saattas olla liikaa :| .
juu ja ei olla pieniin päin vaikka oksuolo onkin :D ! ja kauhee väsy! minen päikkäreitä ota koskaan ja tänään olisin kyllä simahtanu jos ei ois itkuhälytin kohissunna vähän väliä.....

jaa-a kohta lähen tupperikutsuille,täytynee se nokkis ainakin tilata kun kovasti olette kehuneet :D ! :wave:

bambi : pittääpä alkaa tuputtaa enemmän tuota lihaa...
meillä ukkeli nukkuu parin tunnin päikyt ja iltasella vielä puolituntisen.
joskus enemmänki!
ja yöunet 22.30-n.8.30
nukkuukohan liikaa!?
mua alkoi nyt vaivaamaan tuo hemmetin hemoglubiini:headwall:
mutta hereillä ollessa kyllä töhöttää ja kikattaa niinku pitääki :heart:
mutta ainahan ne vaivaa...

muoks:sanokos se neuvolantäti että paljonko ois sopiva määrä yhdelle aterialle?

tilda seliseli,taitaa "mini mii" masussa oksutella :laugh: :saint: ja kaippa tuota sinne kisoihin laskisin,onhan toiset festareillaki ollu..mutta että maatalon miehellä pinkit peltorit siellä :D ihana :saint:

Meillä ei ole otettu hemoglobiinia kertaakaan pojalta. :o Tänään otettiin putkeen verta sitä allergia testiä varten eikä Aatu edes itkenyt. Tuo ei ole itkenyt vielä ikinä kun on pistetty rokotuksia, mutta tänään ajattelin että parkuu kun oli niin paksu neula, mutta eipä itkenytkään :o vissiin aika korkea kipu kynnys, vaikka muuten kyllä itkee, kitisee jne |O

Ja voi helekutti meillä on menny nyt 2 yötä niin päin helevettiä kun vaan olla ja taitaa :headwall: :headwall: |O |O :kieh: :kieh: :'( :'(
Saakeli viimeyönä tyttö vaan huusi ja karju. Jos otin syliin niin potki, raapi ja läpsi |O Rinnalle olis vieläkin halunnu, mutta pakko oli vaan pysyä kovana. Klo 5.00 pääsin sitten vihdoin nukkumaan! Ja pätkissä sittenkin nukuttiin...Mies on reissussa, piti tulla tänään kotiin mutta jäikin matkalla kotikaupunkiin kaverinsa kassa bilettämään. Huomenna kun tulee takasin tänne hullujenhuoneelle niin ei paljo kannata krapulaa potea :kieh:

Mun sisko on vielä yhen yön täälä, huomenna lähtee kotiin. Ihan mukavaa meillä on ollu mutta ite kun oon ihan poikki ja pitäis koko ajan jotain hommata niin kyllä tässä tulee aina väliin tiuskittua :/

Hitto jos ens yö menee samalla mallilla niin ukko saa kotiin tullessa kärrätä mua johonkin hoitoon! :$

Dirlittan mullakin alkaa koulu ens kuun eka päivänä, mitähän siitä tulee jos nämä yöt on aina väliin tämmösiä? Ajattelin että jos ei kohta ala kunnolla helpottaan niin pakko se on sitten tuo imetys lopettaa kokonaan :/

Rontille suuret kiitokset (tupperin nokkis) vinkistä! :flower: :flower: :flower:

Piitulille suuret kiitokset ensimmäisestä toimituksesta! :flower: :flower: :flower:

Yksi huoli vähemmän työssäkäyvällä äiskällä. :D
Yöt ovat menneet vaihtelevasti, en enää syötä yöllä ja aamullakin vasta puuron jälkeen. Yösyötöt kun lopetin, niin muutaman päivän päästä poju alkoi syömään ruokaa ihan käsittämättömiä määriä. :o
En tiedä paljonko on paljon, mutta nykyään menee 8kk-purkki kokonaan ja jälkkäriksi vielä ½-1 purkki (5-6kk) hedelmä/marjasose. Ja tissiä päälle. :o Äitiinsä tullu syömisen suhteen... :whistle: :laugh: :laugh:

Jahas, täälä Pessi on nukkunut jo tunnin.Peetu on mummilassa. Viime yö nukuttiin sit ihan hyvin,joskus 5.30 aikaan vissiinkin heräs Pessi,annoin maitoa ja jatko tuonne hiukan yli 7 unia.Tuollaset yöt on kyllä ihan hyviä, mutta mitähän ihmettä mä teen jos tuo alkaa valvoskelemaan?!?! Tai sitten kun molemmat on kipeenä?!...tiistaina alkaa koulu :o mä varmaan nukun sielä ekan viikon |O ei tuo herääminen,mutta sit se kun pitää lähtee säntäileen johonkin heti aamusta ja pitäs vielä muka skarppina olla jossain tunnilla..huh huh.

Ensimmäinen viikko meni molemmilla pojilla tosi hyvin. Iltasin ei mitään suurempaa kiukuttelua oo ollu,Peetulla hiukan enemmän. Pessi taas on ihan rätti väsynyt ollu... tosiaan kun 7aikaan viimestään heränny,tarhassa nukkunu 1,5-2 tuntia ja ei enempää koko päivänä. Oon koittanu tehä lenkin aina hoitopäivän jälkeen et Pessi vähän nukahtais mut eihän hää viitti... Sit onkin 19 aikaan jo valmis yö unille.
Nyt vaan sitten Pessin nokka vuotaa ja vähän yskittää. Sopivasti viikko tossa oli aikaa saada joku tauti et on varmasti ens viikolla kipee kun mulla alkaa koulu..Onneks tuo mun äippä tekee useimmiten iltatyötä niin voi kipeitä poikia sillon tällön hoitaa.En kyl ykköselläkään ollu yhtään päivää pois sen takia et Peetu oli kipee,vaikka usein yön poika valvottanukkin.. Ahkera koululainen minä ;)
Voihan se olla et ois tuo Pessi muutenkin vilustunut kun tuola tosiaan on niin pirun kylmä, no täytyy seurailla..

Mitä ihmettä,ei meillä olla koskaan neuvolassa otettu hemoglobiinia kummaltakaan pojalta?!?! :o mä haluun uteliaana tietenkin tietää mitä se ois..

Mä saankin sitten ite varailla heti tiistaina lääkäriä kun nää mun jalat on taas ihan kamalat!! Päkiät ja varpaitten nuo nivelet on niiiiin hemmetin kipeet aamusta tuonne ainakin puoleen päivään asti,joskus koko päivänkin. Mikähän mun mahdollisuus on oikeesti tohon seisomatyöhön.. PRKL!!! Mä sit yritän epätoivosesti linkutella tonne tarhalle aamusin ja sattuu niin hemmetisti jalkoihin. Aiemmin kipu on ollu pääasiassa polvissa ja sormissa,nyt nuo päkiät/varpaat jatkaa. Ja kun kylmät ilmat tulee niin tää pahenee vaan,epäilen siis edelleen itse sitä reumaa jonkun verran vaikka ei lukuisista tutkimuksista huolimatta sitä oo todettu.
Tai sitten kun mulla on tuo jalan kaari tosi korkea,jos se aiheuttaa sen että ei paino mee tasasesti jalkapohjaan vaan jotenkin päkiälle enemmän ja alkaa vaivaamaan jossain vaiheessa..oiskohan siihen jotain tukipohjallisia tms..?! Onks kellään mitään tietoa?!

Täällä aletaan olla jo kuoseissa korvatulehduksen jäljiltä. Rohisee ja yskii vielä, mutta alkaa olla oma iloinen itsensä koko tyttö =) Nukkumaankin käy helpommin kuin viime aikoina, tais tehdä korvatulehdus tuloaa sittenkin kauemmin kuin viime lauantaista...?

Päiväunista..Sara nukkuu kahdet max tunnin mittaiset tai sitten yhdet pidemmät, mutta harvemmin siis yhdet pidemmät.

Ja musta tulee nyt sitten cittarin kassatäti :D Sain siis työpaikan ja helpottaa tällaista ylistressaavaa akkaa tieto että sitä työtä on nyt sitten varmasti ainakin 12h/viikko. =)
Tässä kun kotihoidontuelle siirryin niin alkoi vähän stressaamaan riittääkö keikkaa tarpeeksi osastolta :ashamed: Aion kyllä tehdä sinnekin keikkaa oman jaksamisen mukaan ja tuon toisen työpaikan vuorojen mukaan. Tietenkin kyllä senkin mukaan että jää perheellekin aikaa. =)

yksäiti siis onko sulla kaarijalat? Niihin auttaa usein tukipohjalliset ja ne tosiaan korjaa sitä virheasentoa. Kaarijaloista voi tulla ihan mahdottomia selkäkipujakin ja lantiokipuja. Kannatais varmaan mennä ihan lääkäriin ja pyytää lähete fysioterapeutille? Fysioterapeutilta taas saa maksusitoumuksen pohjallisiin jotka teetetään ihan sulle sun omien mittojen mukaisesti. =) Kannattaa asia hoitaa nyt kun olet vielä nuori että vältyt pahemmilta mahdollisilta kivuilta mitä ne jalat voi aiheuttaa. :)

yksäiti: kannattaa kyllä kokeilla pohjallisilla eka, jos niistä olis apua. Mulla on jatkuvassa käytössä footbalance-pohjalliset. Mulla on ollut ongelmana penikat ja päkiän kipeytyminen. Mua on nuo pohjalliset auttaneet. Oiskohan ollu Intersportista saatavilla.
Ja kovasti kun liikuntaa tunnut harrastavan, niin kokeile myös vaikka huvikseen magneesiumia, iltaisin ennen nukkumaanmenoa.

Helou mammat,

joo - eilen tokenin siitä migreenistä Miranaxin ja levon voimalla - bussista päästiin kotio ja armollisesti rinsessainen nukkui vielä koto-patiollakin , että mamma sai huokasta :)
Itse mig - iski tietenkin kekellä toria - valo kun on mulla usein laukaisja. Ja se ihana aurallinne, näköhäiriö - toinen puoli puutuu -versio - päänsärky ei ole se pahin - vaan kaikki muu. Ja eniten pelottaa se aivoninfarktin mahsi - malliin Korisevan Piia ... noh, ei passaa aatella moisia.
Ennen menkkoja saa vaan tuta sekä migreenit että huuliherpekset että muut potemat ja peeämässät ...

Niin joo - Silja ja samoin sen mun kaupunkinkamun vaavityttö molemmat samalla tavoin ottivat ihan himona kontaktia kun huomasivat että tuosta ei oo mihinkään , siis koitin olla silmät kii. arskat päässä ja vältellä kaikkea. Kumma vaisto, vauvat taitaa olla vähän niinkus kissat - kiinnostuvat kun ei itse oo yli-aktiivi ?

Viulle jo eilen koetin sit vattua,lakkaa ja mustikka sormilla syötellä - osa lens seinään (vattu) osa lattiaan (lakka) ja osa kävi pikkumutkan pikkuhampien välissä ja tuli heti pois (mustikka).
Että tälleen menee kaupaksi runollisesti vadelmia roponen - niinkus joillain - ja niinkus haaveilin :)
Uusia yrityksiä tehdään - tosin osapuilleen sama oli tulos tänään - vatuileen meni, etten sanoisi ...

Tiipiille jaksua..., jospa Siljale tekee hammasta tms ja tää on poikkeus ...
Ja sairastelijoille jaksua - leyalle ja kelle nyt vielä...

Tänään kylästeltiin ja pimuli sai ihastelua ja läpertelyä yllinkyllin , hauska nähdä miten tuo lapsi syttyy kun on seurassa ja hänet huomataan...
Ja vielä tehtiin löytöjä Tokmannin kaikki_alennetut_puoleen_hintaan_viel_alehinnasta - ryysiksestä...

Lisää myöhemmin - huomenna 25v-perinteiset kotikatuni pihajuhlat , kristalliyönä - oikein kivat - ihan vieressä , ruokaa, juomaa, ohjelmaa - pinjata , bändi 8ainakin viime vuona) , kilapiluja - aikuiset ja lapset mukana ... juurikin sen vuoksi juuri nyt, että sais mukulat pidettyä poissa muusta pahanteosta ...

Nyt suihkuun , jatkan huomenissa ...

Haleja .

En mä mistään kaarijaloista tiedä... mut kovin on korkee tuo jalan kaari :laugh: selkeetä taas tää mun ajattelu :D tiistaina varaan lääkärin kun koulu alkaa,pääsen sitä kautta nopeemmin ja ilmaiseksi. ei oo ainakaan vielä lantiossa/selässä mitään oireita ollu mutta polvissa senkin edestä.. eikös se sitten polviinkin vaikuta jos jalkaterät jotenkin keturallaan...?!.. :whistle:

Minkään valtakunnan pohjallisia en viitti lähtee ostamaan,varsinkin jos ne maksaa maltaita...kun en niitten päälle mitään ymmärrä.

Meillä tulee jopa jo kädenlämpöistä vettä :D Ah, tätä autuutta :laugh:

Millille paljon onnea kassatädin vakanssista :flower: :D

Sairastajille paranemisia, pikaisia sellaisia :hug: Eiköhän meillekin ne taudit viimeistään parin viikon sisällä taas rantaudu kun koulut alkaa :headwall:

Ja noista Kiiukan ruhtinaallisista päikkäreistä. Juu nukahtihan tuo tappelun kera kahden jälkeen ja heräsi puol kolmelta. Runsaat 20min nukkui koko päivänä :kieh: Ja päivä oli pirun pitkä |O Siis tosiaan tapellen nukkumaan käytiin :o Ei nukahtanut kärryihin millään, eikä sänkyynsä. Lopulta päätin että kitiskööt sängyssä aikansa kun ei mikään hätäkään ollut :ashamed: Pojille kyllä tuli hätä et miks Kiia itkee ja äiti ei tee mitään :) Annoin tytön kitistä, välillä tuttia tai pulloa tarjoten, pashat ne kelpas! Lopulta neiti onnistui ittesä saamaan jumiin ittesä poikittain, jalat reisien kohdilta (kutakuinkin) jumiin pinnojen väliin. Huomasi itkusta ettei enää kitistä vaan itketään. Pelastin hikisen typykän, lykkäsin kärryihin ja keittiöön.... liesituuletin täysille hurisemaan ja rattaisiin vauhtia. Haa, ihme tapahtui 5min kuluessa. Nukkumatti vei pimusta voiton :D Ja nopeasti kärryillä tyttö omaan huoneeseen ja omaan sänkyyn :D Onnistui, ei herännyt! Ja tuo kaikki vain 20min unien tähden :headwall: :headwall: Niin ja siksi sänkyyn kun tahtoo vatsalleen osan unesta maata ja rattaissa sitä ei voi tehdä

Ai niin Rontille hyvää leiriä :wave:

Jokohan Heidi ompi Suomen kamaralle jalkansa laskenut? Tois tullessaan aurinkoakin :D

Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Ja Kiialle unisiemeniä päivälle ... varmaan tuutis pimentää nukkumahuoneen , vanhana kettuna (siis lasten suhteen kettuna ...ja vanhana ..).

Ei auta hämärä eikä valoisa. Tuo ei nukkumaan suosiolla enää käy :headwall: Samperin satiainen :kieh:

Missäs niitä unisiemeniä myydään? *tilaa varastoon ainaskin satamiljoonaa kiloa* :laugh:

Kiitos vaan onnitteluista! :D

Tiedä vielä millaisen uran mä sieltä aloitan, ties vaikka jään sille tielle..?! Tulevaisuudessa joku Lindexin lastenvaateosasto olis just mun heiniä.. B) :D

Tällä hetkellä kun ei kiinnosta mitkään riblavaipanvaihdot omalla alalla, niin mielummin sitten "Hei! 29,90 Kiitos hei!" :D :D

Yhteistyössä