LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 32

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammoliino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huh huh, mikäs lie vaisto mulla olikaan. Tulin kotiin pojan kanssa ja jostain syystä ajattelin, että vienpäs kassit eka portaille, haen sitte pojan (yleensä tuon kaiken yhtaikaa..) . Noh lensinpäs sitten makeasti nurin, oli sellanen pikku kuoppa tuossa maassa johon astuin, en sitä huomannut.. heti tuli mieleen, että hyvä ettei ollut Eemil sylissä :'( ja en vatsan päälle kaatunut.. selkään nyt vähän sattuu.. jotenkin revähti.

olipas muutes viime yönä ukkosmyrsky :o yhden kukkaamppelinkin oli nakannut maahan! Herättiin miehen kanssa aihan hirveään salamointiin ja paukkeeseen!

Mutta, kuvailipas mies tässä minua, tuonne toisaalle vois vaikka kuvankin laittaa :D

Morjens taas!
täällä ei uni tuu silmään,tuossa kattelin vuokraleffan loppuun.
ihan hyvä draama oli.
karkkiakin tekis mieli,mutta ahneena akkana söin iltamässyt jo päivällä :ashamed:
pikku-ukko herännyt jo pari kertaa itkuun,tutilla sain rauhottumaan.
luulenpa että tulee aamuyöstä taas viereen otettua.
on se helpompi vieressä hyssytellä,ku että joutuu nousee vähän väliä.
en tiiä aiheuttaako nuo jekovit-tipat sitten mahakipua??!!
meillä meni aikasemmin joku muu merkki.
tai sitten tää on vaa joku kausi,tuntuu aika monella olevan tuota yöheräilyä!

tyttelin uudet masukuvat täytyykin käydä kurkkimassa =)
ja onneksi et kaatunut mahalles,tai eemil sylissä :hug:
toivottavasti selkä paranee pian!

ja millille onnea työpaikasta =)
se on hyvä että saa tehdä mieluista työtä,mulle ei kassa passais.
saattas vähän jonoa kertyä ja äkäsiä asiakkaita:whistle:
oon senverran tohelo...

jaahas,jos menis kattelee huutiksesta jotain
ja ehkä pian nukkumaankin!! :wave:

Laitoin äsken sitten valokuvia teetettäväksi :whistle: loppusummaksi näytti mukavat 137,40e :whistle: Ukko vähän inahti kun mainitsin asiasta, ei sen puoleen, ensin se näytti vajaan 250e, kun anopille ja mun mutsille olis pitäny kans ottaa kuvia, mutta totesin, että saavat ite kyllä teettää. Mä niille rupee maksamaan. Anoppi kyllä oottaa jo noita kuvia, mutta ei voi minkään. Tehkööt omansa.. :kieh:

Käytiin tossa ukon kanssa äsken sillä satunnaisella savukkeella, tupakilla siis. Yhtäkkiä tuo lähti painelemaan autotallia kohti, huikkasin perään, että mihis meet. Huuteli hakevansa koulureppunsa :o siis tuo on vuodenpäivät vissiin säilytelly reppuansa autotallissa :x Sillä on vielä pari tettiä ja joku kurssi suorittamatta ennen kun saa inssin paperit. Jo olis aikakin (paraskin puhumaan :whistle: ) Vakkari työssähän tuo on, mutta ne paperit puuttuu vielä. Kuten multakin, vaikka en ihan niitä inssin hommia teekkään. Multa taitaa puuttua lopun elämää, ei oikeen inspaa. :/

Vide että meillä on kuuma |O avasin ikkunoita, kun makkarin ovi on kiinni ja silti täällä posottaa sen 26 astetta :|

Tytteli, huijui, onneks ei tainnu käydä kuinkaan!! :heart:

Millille onnea uuteen työhön. :flower:

Meilläkään ei oo otettu hemoglobiinia Juholta, taitaa olla paikkakunta kohtasta sekin. Vaikka luulis että kaikilta otettas, mutta ei näköjään.

Milla-maria, montakos tippaa annat sitä jekovittiä? Meille tuo jekovit on sopinu hyvin, tosin kohta se loppuu ja sitten ajattelin ostaa niitä minisun tapletteja.

Hyvä että pepisan pojulla on ruokahalut kohillaan, ei ainakaan tarvi huolestua kun ei syö. Meillä tuo poju saattaa just ja just syyä kerralla siitä 8kk kokosesta purkista kaks kolmasosaa, yleensä vaan sen puolikkaan ja maitoa minihuikat. :/
Mitenköhän mä oikeesti saisin tuon juomaan maitoa, väkisin saa juottaa että saa edes nestettä, no juo jonkun 600 ml ehkä vähän päälle harvoin. Mutta jos Juholta kysytään, niin jois maitoa varmana desin päivässä |O Aina saa olla huolissaan että onko saanu nestettä tarpeeks, vaipat kun on välillä suht kuivahkoja, onneks nyt tulee kuitenkin niitä kunnolla märkiäkin, päivittäin tietty, mutta esim, yön jälkeen tolla on vaan parit minipissat siellä vaipassa :o Hedelmäsoseen löysytänki vedellä niin löysäks, että on jo hankalaa lappaa suuhun kun ei meinaa pysyä lusikassa.

Tiiättekö kuule, tein tänään kaalilaatikkoa ruuaks ja sen kyllä huomaa :whistle: :ashamed: :kieh: :o
3d-parano-sueur.gif

Taidan mennä hetkeks ulos, ettei Juho herää ja mies pyörry :ashamed:
Tosin ei tuolla miehellä oo kyllä asiaan valittamista :kieh: :x :$

a062.gif
h020.gif
n045.gif

Alkuperäinen kirjoittaja Tilda77:
gallup: laittasitko pojalle pinkit peltorit?

Mietin aikani että mitkä ihmeen peltorit mut mies sitten arveli niiden olevan kuulosuojaimet, onko totta? :whistle: en oo ikinä kuullutkaan :ashamed:

Aika ei nykyään riitä palstailuun ollenkaan. Siispä seuraavan listan siivouksen yhteydessä mut voi poistaa tosta etusivun listasta. Turha mun on siellä roikkua kun en kirjoittelekaan nykyään ollenkaan. Taikka jos Mammoliino vois päivittää tms. Ei sillä kiire ole. Oon vauvakuume ajoilta asti kirjoitellut aktiivisesti yhdellä toisella foorumilla eikä nykyään ole paljoa aikaa edes sinne kirjoitella :(

Hyvää syksyn jatkoa kaikille lokamammoille ja lapsille :hug:

joku puheli jekoviteistä; siispä annatteko d-vitamiinia ja mitenkä paljon? oliko joku sääntö et jos menee tuttelia n1litra niin ei tartte d-vitskulisää antaa? kun enpä muista milloin oisin viimeks antanu :| .......

n020.gif

kylläpä vätystää!
ekana mulla ei tullu uni millää,sit ku sammutin koneen nii poika alkoi huutaa!
sain silittelemällä rauhotettua.mutta ihan minuutiksi vaan.
sitten alkoi kuulua piereskelyä ja itkua.
sit ei saanukkaa enää rauhotettua,huusi ihan kamalasti,ja pieri samalla!raasu :(
suppoa piti antaa,ja vesihuikat ku niin punasena oli.
pikkasen suppo helpotti masuvaivoja,mutta kyllä ei tullu nukuttua yöllä paljoa.
ja sekin sit "koiranunta",kun oottaa seuraavaa itkukohtausta.
tänään käyn ostamassa sitä toista d-vitamiinia,jos satuu oleen se syypää!

pupu: oon antanut 3-tippaa.
aikasemmin meni d-vitol(enoovarma) ja ei mitää onkelmia.

tilda me ollaan annettu joka aamu se 3-tippaa.
meillä kun menee maitoakin vaan 5dl päivässä.

lähenpä tästä keittämään lisää kahvia,jotta silmät aukenis :wave:

noista d tipoista sen verran et mie en oo antanu niitä kun ihan sillon alussa...en vaan muista antaa :ashamed: ihan joskus vaan saatan muistaa..

Meilleppä ei muuta kummempia..tyty käymässä just ekoille päikkäreille...

Ja kiitoksia vastanneille tohon nielurisahommaan :) :flower:

Meillä annetaan jekovittia 5 tippaa per päivä. Toisinaan mullakin on päiviä että unohtuu :ashamed: , mutta ei se kesäaikana niin vakavaa ole.

Pupulla kaalilaatikko vissiin aiheuttanut ilmavaivoja. Se on muuten mun herkku ruokaa. ( Muoks yritin laittaa hymiöitä niin ei tullutkaan näkyviin ) HÖh, piti käydä poistamassa ne.

Aatulla oli viime yönä vähän kurkunpään tulehduksen oireita. Annoin ventolinea ja supon, nukkui sitten kuitenkin ihan hyvin. Heräsi neljän jälkeen ja annoin uudestaan lääkettä kun oli taas niin kipeän kuuloinen ja helpottihan se.

Poika laittoikin taas eilen illalla itsekseen nukkumaan eikä itkenyt yhtään. Jätin vaan omaan sänkyyn ennen ysiä ja sinne simahti samantien. Kovin on vaihtelee tuo nukkumaan laittaminen, parina iltana ollut vaikeuksia saada jäämään sänkyyn, mutta nyt taas näyttää sujuvan mallikkaasti. =) Tänä iltana sitä takapakkia taas sitten varmasti tulee kun täällä kehun. :D

Aatu nukkuu päikkäreitä ja Anni lähti kaverille. Mies on tallissa laittamassa autoa ja mun pitäisi vissiin jaksaa alkaa siivoamaan tavaroita vähän paikoilleen |O Kai sitä jotain ruokaakin pitäisi keitellä, mutta en oikein jaksa keksiä mitä.

Aurinkoista lauantaipäivää B)

Mä oon pitäny d-vitamiinia ihan hirmu tärkeenä kyllä.. Ja päivittäin Pessille annan nyt 5tippaa kun on oikea maito kehissä.Peetu myös on tähän asti talvisin saanut 3tippaa päivittäin...
Pessi nukkuu,Peetu sielä mummilassa..mä taidan mennä syömään,kauhee nälkä :p
Viime yö nukuttiin 20-06.30... näitä lisää kiitos :D

aaaargh... Pessi nukku 45min ja heräs selvästi kesken unien..Nyt oon yrittäny sitä 30 min saada uudestaan nukahtaan,huutaa silmät kiinni :kieh: pakko tulla välillä hengähtään :D
Nyt hiukan hiljeni kyllä...mähän en periks anna..Ei käy noin lyhyet päikkärit!!! Varsinkin kun selvästi väsynyt.. ja takas :wave:

Väänsi sonnat ja nukahti... :whistle: eipä tuota räkänokkaa voi vissiin ens viikolla tarhaan viedä,jos ei siis tuosta tokene. On niin räkänen ja reppana. Tartteepa mummolle varuiks soitella et pääsen alottamaan koulun...

Mulle pidettiin jo Annin aikana tuo palopuhe d vitamiinin tärkeydestä. Erikseen ihan kysyin asiasta kun mun mielestä niistä tuli vatsavaivoja silloin kuukauden vanhana. Sanoi nimenomaan että tärkeää on että d-vitamiinia menee kokoajan vaikka ei ihan täyttä määrää pysytisikään aluksi antamaan. Siksi minäkin olen yrittänyt olla sen suhteen tunnollinen, mutta kesällähän sitä saa myös auringosta joten silloin ei ole niin kamalan vakavaa vaikka joskus unohtuukin antaa.

Täälä palperoittaa ja huono äiti fiilis :ashamed: Piti eilen ottaa muutama lonkero.Lonkero aiheutti rytmihäiriötä niin vaihdoin viinaan,muutaman paukun otin systerin ja veljen vaimon kanssa.Voi luoja mikä olo :x :x Kaduttaa että joinkin,en juo enää ikinä :ashamed: No onneksi ei olekkaan mitään kemuja tiedossa koko loppu vuoteen. =)

d vitamiineista joskus kuulin että jos käyttää korviketta niin tippoja pitäisi antaa 3 ja jos äidin maitoa niin 5.Nyt ku lopetin imetyksen oon antanu 3 tippaa (joka pvä en välttämättä muista).Mihin ikään asti niitä muuten pitäisi käyttää? yksäiti ootko antanu peetulle tippoja vain talvisin vai kesälläkin?

millille onnittelut uudesta työpaikasta :hug: :flower: Millon siula alkaa työt?

pupu mistä tilaatte valokuvia?aikamoiseksi summa kerty :whistle: tavan kuvia vai jotain isompia?Mie just teetin 750kpl kuvia ja maksaa 52e ja siis ihan normaalikokosia.Yks mistä suosittelen tilaamaan on Fast lab.Paljon ku tilaa kerralla ni on "halvempaa"

Jaa mitäköhän miun piti kommentoida vielä...pää lyö tyhjää tänään..
:headwall:

Vip mitä tarkoittaa palperoittaa?!?!... tyhmä kyselee.. :ashamed:
Peetulle annoin päivittäin siihen 2v ikään,sen jälkeen talvisin vain.
Taidetaanpa lähteä Pessin kans kävelylle..edelleen super tylsää!!!!

yksäiti palperoittaa tarkoittaa krapulasta johtuvaa pahaa oloa. :whistle: En tiiä käytetäänkö muualla tuota sanaa kuinka paljon vai ollenkaan mutta meillä se on aika yleinen. :D Miekin taidan mennä ulkoilee jos olo vaikka paranis.

D-vitamiini minä oon kans antanu siitä 2vk ikäsestä 5 tippaa jekovittiä päivässä. Tosin kyllä mullakin joskus unohtuu. Meillähän Silja juo ehkä 4dl velliä päivän aikana, pitäiskö vähentää noitten tippojen määrää? Katoin että on tuohon velliinkin sitä vitamiinia lisätty...

Vein äsken siskon junalle, ihanaa kun saa nyt rentoutua! Mies tulee kohta reissusta kotiin, järjestelen tässä vähän paikkoja ja lähdetään sitten porukalla kauppaan.

Viimeyö meni taas paremmin, pari kertaa heräs vähän itkemään mutta äkkiä rauhottu. Aamullakin koisattiin ihmeen pitkään. Saapi taas nähä mikä on tilanne ens yönä, aina kun näyttää vähän paremmalta niin kyllä se takapakki sieltä taas tulee- varmasti |O

anuaanua hyvä että kävit kertomassa tuon teidän d-vitamiinikokemuksen! Mulla ainakin tulee nyt muistettua ne tipat paremmin kun joku on vähän "säikytelly". Neuvolassa meillä ei olla noista nimittäin kyselty kertaakaan eikä mitenkään erityisesti korostettu niiden tärkeydestä. :flower:

vip ai tommosia ne sit on :$ mie kuolisin jos mein pihalla tommosia myllertäis |O

annoin muuten äsken tytöille d-vitamiini tippoja :) jospa tosiaan nyt muistaa taas paremmin. isommalle oon yleensä niitä tabletteja antanu mut ne on loppu mut tilasin niitä joku aika sit niin kai niitten pitäis kohta tulla..

Oli pakko tulla laittamaan tänne :D On muuten hienot, että terkkuja vain Pessille! :wave: :p

Muuten ei tänne mitään erikoista... Ollaan vaan oltu ja siivoiltu tätä kämppää...
Ei kukaan muuten kaipais ilmanpuhdistinti? Täällä olis yksi ylimääräinen...

Iltoja!

Täällä ollaan myös krapulaisissa tunnelmissa... Eikä edes pitäny eilen mennä mihinkään, mutta se taas vähän lipsahti. Ja kahdestaan ollaan Siljan kans kotona, miesväen ollessa mökillä. Siksi siis eilen intouduin itekki puolen yön kieppeillä lähtemään muutamalle.

Lueskelin tässä tovin, mutta tottakai kun haluaisin itekkin jotain näpytellä, niin neiti heräsi välitorkuiltaan :kieh: Ei kyllä normaalisti nuku enää tähän aikaan, mutta tänään jäi päikkärit 45 minuuttin kakan vuoksi :headwall:

Piti kuitenkin sanomani, että onko sulla Yksäiti fibromyalgian mahdollisuus tutkittu? Äitillä oli se, ja häntä ajoittain kolotti nivelistä pahastikkin. Reumaa häneltäkin tutkittiin ensin kauan, kunnes sai oikean diagnoosin.

Etusivun listaa päivitin myös.

Nyt jos laittais pikkusen paikkoja ojennukseen ku on menny koko päivä lähinnä vaakatasossa lattialla ja soffalla :snotty:

Yhteistyössä