LOKAKUUN HERHILÄISET 2007 Viikolla 32

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammoliino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iltaa! =)

Jutuista taas vähän pihalla,mutta ei se mitään.. :ashamed:

Olin taas töissä aamuvuorossa osastolla. Pitäis vissiin päästä jonnekin AAiikuinen NAINEN kursseille??! Tapahtui siis tänään osaston aulassa päiväkahvien aikaan. Olin ottamassa yhdelle potilaalleni kahvia ja takanani istui lauma mummoja ja pappoja päiväkahveilla. kuului kovaan ääneen: " NO ON SE KUMMA KUN NYKYÄÄN TÄNNE OTETAAN VIISTOISTAVUOTIAITA TÖIHIN!!" Katsoin vaivihkaa ympärilleni ja samalla tajusin että taisin olla porukan nuorin, pikkasen siinä punastelin jo :ashamed: Ja sitten kuului: " VAI ET OO KUULE KAHTAKYMPPIÄ VIELÄ??!" Käännyin ja koitin olla todella asiallinen punaisella naamalla kun toistakymmentä mammaa ja pappaa odottaa vastausta "Juu, kolmekymmentä tuli juuri täyteen..." :whistle:
Ja sitten kuului taas mummelin kovaääninen kommentti: " JAA, ETTÄ TUOKO MUKA KOLMIKYMPPINEN??!" Ja minä jo ihan punaisena "Juu, juu ja vieläpä NELJÄN lapsen äiti!"
Papat huutaa jo melkein kuorossa: " NO; ON TYTTÖ HYVIN SÄILYNYT!" :whistle:
Siinä vaiheessa meinas mulla pokka pettää tosissaan :laugh: Ja jokaikisen kahvin jonka hain sain samalla kuulla että "TUOKO MUKA KOLMIKYMPPINEN??!" :kieh:
Tää alkaa mennä jo liian pitkälle, mua luullaan jo 15vuotiaaksi, mitä vanhemmaksi mä tulen :ashamed: Olenko mä viiden vuoden kuluttua 12vuotias?? :o
Mita ma teen??? vinkkejä?? :D Naistenvaateosastolta oon jo ostanut vaatteita. Pitäiskö leikkaa hiukset sitten? Auttaisko se?? :D

Saraan ei mitään uutta, ihan samanlainen kuin normaalistikin :D
Ei mulla muuta :D

Nopeesti luin vaan kuulumiset, rustaan nyt itsekin jotain pientä, mut ens alkuun onnittelut työuutisista Millille ja Niinukalle!

Mähän valittelin tätä maidon loppumista. No kaikki konstit on nyt olleet käytössä, teet, kotikaljat, ahkera pumppaus, sylittely iholla jne. Nyt näyttäis alkavan tepsiin. Vielä eilen pumppasin 20 ml kerrallaan, nyt sain jo 60 ml kasaan, jee! Ja ihan eri tavalla Vienakin on rinnalla tyytyväinen. Olen itsekin tosi tyytyväinen! :) Käännekohta ei kylläkään tainnut välttämättä olla nuo tropit, vaan lähinnä tiheät yöimut, jotka alkoi, kun Viena sai jonkin flunssan poikasen... no jos ei jotain hyvääkin siinä jutussa.

Miehellekin jo sanoin, leikilläni, et mä en kyl lopeta imetystä koskaan, kun rinnat on niin paljon nätimmät - ja isommat -maidon kanssa, ja vaan sellaset onnettomat pussit, kun ei oo maitoa. :( Toinen vastas, että eikös ne silikonit ajais saman asian :D |O :D . Ihan vitsiä tämä kaikki, mutta ainahan jutuissa on totta se toinen puoli. No yksi hyvä puoli äitiydessä on se, että olen oppinut armahtamaan itteeni ulkonäöllisesti aika paljon. Miehen ei sit auta kuin kestää... :kieh:

Mut joo, hauskaa viikonlopun jatkoa, minä otan kirjan esiin ja lueskelen hetken ennen nukkumaan menoa!

Jestas ku tää tauti ei ota parantuakseen. Nyt tuli vielä kuiva yskä päälle :/ No, onneksi ei ainakaan vielä ole Essiin tarttunut.

Mä meinasin ruveta kuntonyrkkeilemään (taas) tai jotain, mutta jostain syystä yksin tunnostaa niin vaikealle lähteä minnekään. Miehellä on hirvittävä nippu Smartumin liikuntaseteleitä, niillä vois ostaa jonku kortin johonkin kuntosalille tai jotain... Kun nyt vaan parantus ensin...

Leya vieläkös sulla on kuumetta? Mulla kuukaus sitten nous yht´äkkiä kuume ja tuli yskä. Mulla oli keuhkokuume. :( Melkein kuukausi meni ennenkuin paranin kunnolla.

Kuntonyrkkeily on muutes aivan ihanaa. Mä oon kans harrastanu sitä, tosin muutama vuos sitten. :whistle:

Keiju,mulla oli kans vähän sama fiilis et kiva kun on tisseissä maitoo niin on hiukan täytettä tuola :laugh: nyt oon pojille välillä sanonu että veitte sitten viimesetkin... :whistle: hitto,mä haluan täytettä mun tisseihin :laugh:

Eemelille Pessiltä terveisiä,nukkuvalta sellaiselta..mutta unissaan lähettelee tuolta,hyvä että kärryille löyty käyttäjä :)
Hitto,mä taisin ostaa pojille kerrossängyn... mihin kummaan mä ton Peetun jatkettavan hukkaan?!..ois aikas hyvä kuntonen.. ja tarttis vissiin patjat ostaa kerrossänkyyn. Tai no Peetu saa ottaa tuon vanhan patjansa siks aikaa kun saa hommattua kunnolliset. Ja nekin sit vasta kun tuo yökuivuus on varmaa...
Peetu muuten nyt pari viikkoa siis ollut yötkin ilman vaippaa :D reilun vuoden ollut päiväkuiva mut öisin aina ihan märkä.Nyt sitten otin vaan vaipan pois ja pesin ahkeraan aamusin pyykkiä.Nyt riittää kun jättää potan vessan ovelle ja vessaan valot niin poitsu näkee ite mennä pisulle yöllä jos tulee hätä

Ainiin,Mammoliino..ei mulla oo tutkittu muuta kun reumaa. Kahtellaan mitä ne keksii kun lääkäriin pääsen,vai taasko sadannen kerran reumalääkärille :laugh: mä vähän alan kyl epäileen noita kaaria et ne aiheuttaa jonkun virhe asennon...

Leya mulla oli kerran kesän tauko nyrkkeilyssä ja muutenkin kesän aikana tuli enimmäkseen harjoiteltua vaan ranneliikettä terasseilla. :whistle: Kun sitten menin ekalle treenitunnille, niin melkein pyörryin puolen tunnin jälkeen. :ashamed: Piti sitten hetken huilia sivussa, nojailla seiniin ja tankata vettä. :whistle: :laugh: :laugh: :laugh:

joko kaikki nukkumassa...

11540%5B1%5D.gif

minä en oo vielä nukkumassa :wave:

kattelin tuossa rimakauhua ja rakkautta dvd:ltä.
oon kyllä kerran jo katsonut,mutta on se niin hyvä että voi katella toiseenkin kertaan.
ei näin yöllä taho oikeen mitää tekemistä olla,ja tv:stä oikee mitää tuu.
poika nyt nukkunut rauhallisesti *koputtaa puuta*
tänään en antanut Devitol tippoja ollenkaa.
kyllä ne tais olla syynä siihen yölliseen itkuun ja masuvaivaan.

jokos katjanna on päässyt kattomaan metsolaa?
minä oottelen sitä 4:ttä levyä ilmestyväksi.
pääsee taas katsomaan =)

eikai tässä muuta ku hyvät yöt kaikille
d025.gif

Jaahas, illat täältäkin :D

Kuunnellaan miehen kanssa tässä samalla tuubista musaa ja mies kattoo samalla töllöä, joskaan sieltä ei mitään tuu.

Vip, nyt tilasin tuolta ifolorilta, vaikka siellä ne onkin ihan ryöstö hintasia |O mutta otin samalla muutamia isompia ja sitten semmosen kirjan, joten pakko se sieltä sitten oli ottaa. Tuota fast labia oon kerran käyttäny, iteasiassa viimeks, sitten extra filmiä oon käyttäny. Sieltäkin olis ton kirjan saanu, mutta musta ifolorilla oli parempi. Mutta on se vaan niin ryöstö paikka |O

D- vitamiinista vielä, mulle sanottiin neuvolassa, että kolmeen ikävuoteen asti pitäs antaa ympäri vuotisesti, sen jälkeen vasta talvisaikaan, vai oliko se tyyliin lokakuusta maaliskuuhun.
Ja oliko niin, että kun käyttää tavis maitoo pitäs antaa se 5 tippaa ja korvikkeesta kolme jos menee alle litran. Oon kyllä kuullu tosi hurjia juttuja siitä, jos on d-vitamiinin puutosta, on sen verran kaivertunut mun pääkoppaan jotta muistaa kyllä antaa niitä tippoja. Mutta ei sekään kai hyväks oo jos liikaa antaa.

On ollu jotenkin tylsää, tai siis ei siinä mielessä, mutta kun on ollu tommosta sateen tuhnusta tuo ilma, niin jotenkin ei oo saanu mitään aikaseen. Tänään kyl kävi tommonen traktori kaivuri kaivamassa lisää sadevesiputkia ja sadevesikaivon tohon meijen pihaan, ai että on kamalan näköstä tuossa pihalla. saakohan sitä ikuna valmiiks :/ :|
Meillä on siis tuossa pihassa semmonen kakstuhatta neliöö pelkällä mullalla joka on rikkaruohojen vallottamaa aluetta, miehen veli siinä on nyt parina päivänä pöllyttäny popparillaan. Ja joitakin jo laitettuja alueita ruvettiin laittaan uusiks kun muutettiin mieltä :ashamed: Ja ihan kun täällä sisällä ei olis hommaa |O Kuka halus muuttaa vanhaan taloon ja rempata sen mieleisekseen :whistle: ;) :ashamed: No jos kohta sais valmiiks nuo alakertaan menevät sisärappuset, niin ei tarvis mennä enään ulkokautta, jos vähän helpottas tätä mieltä. Sitten siellä olis viellä kaks huonetta tekemättä pinnoille |O sitten olis koko yläkerta, vajaa puolet tästä keskikerroksesta. Laajentaakkin pitäs ja julkisivusta tippuu maali :ashamed: |O :o :kieh: :headwall: :D
Tulipahan tunteenpurkaus taas ton rempan suhteen :ashamed: mut tuntuu ettei tuu ikinä valmista ja rahaa palaa ihan saa*anasti :o Että hyvästi sekin huima kodinhoidontuki johon en oo ees vielä täyttäny kelan papereita :ashamed:

Taidankin täyttää ne loppuun NYT :o

Täälä taas vaihteeksi loistava yö takana, miten nämä voikin vaihdella näin paljon?

Kirpputoreille tekis mieli, millonkahan uskaltaisin mennä tuota miestä herättelemään..ei varmaan ainakaan muutamaan tuntiin kannata :laugh:

Vähän tyltä aamu, Silja tuossa tyhjentää laatikoita. Pitää huolta että siivoaminen ei ainakaan tästä huushollista lopu :headwall:

huomenta!!
s040.gif

Muru nukkui oikein makoisasti koko yön!
on pikkasen kivempi aamu ku eilen,hohhoijaa ku väsytti |O

pupu joo tuo remontti on kyllä niiin kallista :headwall:
enkai minäkää muuten tietäs,mutta ku vanhemmat keittiöön teki,nii makso hunajaa.
oliko teillä ihan vasta rakennettu talo?

millille
piti sanoo että sehän on kivaa ku luullaan nuoremmaksi :D

nyt kahvia keittämään :D :wave:

Milla-Maria; joo olen päässyt katselemaan Metsolaan, toinen dvd jo menossa. Ainut huono puoli tuossa että enää en ehdi katsoa Serranoita boxilta kun katselen illat pitkät makarissa dvdtä. Boxi täyttyy täyttymistään ja enää vapaata tilaa 2% :D :o On niin paljon kivempi makoilla sängyssä ja katsella töllöä kuin istua olohuoneessa sohvalla. Meillä siis tuo tallentava boxi olohuoneessa ja siksi serranot pitää katsoa siellä. Kiva kuulla että teillä on hyvä yö takana.

Pupu; oliko teillä miehen vanha kotitila mitä kunnostatte? Voin vain kuvitella millaista härdelliä teillä on. Itsellä meinasi voimat loppua tämän uuden rakentamisen kans, saati sitten kun on vanha ja pitää purkaa entiset tieltä pois ennen kuin voi uutta rakentaa.

Mies lähti lasten kans taas mansikkatilalle hakemaan mulle mansikoita.:D Ajattelin leipoa tänäänkin kakun kun mun vanhemmat tulee käymään kahvilla. Pesin just uuninkin ja nyt onkin puhdas uuni missä leipoa. =) Mies eilen teki uunissa lohta ja kamalan voimakkaat aromit tuli koko mökkiin. Taisi olla jo ennestään palaneita ruokia uunin pohjalla ja siihen vielä kalan haju niin oli vähän yök tuoksut. Tuntui että koko yön haisi kala nokkaan. |O

Meillä yö meni vituralleen. Kurkku taitaa olla edelleen kipeä kun supon laittamisen jälkeen nukkuin taas hyvän pätkän. Sitä ennen heräili ja itki tiheään.

Huomenta!
Ai että mua sitte otti yöllä päähän :headwall: Olin erittäin rauhallisessa yövuorossa, kerranki, ja ajattelin että tuun teille kertoon pitkät pätkät meidän kuulumisia niin eiköhän kaksplussa ollu koko yön käyttökatkolla :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: Kerranki ku mulla olis ollu aikaa:) No ehkä ens yönä sitte...

Mulla on enää kaks työvuoroa ja sitte alkaa parin viikon loma:D Tatulla pitäs alkaa 25.8 se hoitoon totutteleminen mutta hoitopaikasta EI VIELÄKÄÄ oo kuulunu. Siis et mihin se menee! No piruuttani en soita sinne ku työkaveri on MLL:s isompiki pamppu niin ne lupas vähä kouluttaa kunnan tyyppejä ku kuulemma tosi monella muulla sama juttu!

Mutta, nyt tuo yks kitisijä pitää viedä syömään... Palataan:)
Niin ja laittaisin pojalle pinkit peltorit jos muut vaatteet olisi todella poikamaiset :laugh:

nättipäivä tänää,arskakin paistaa =)
käytiin pyöräilemässä,mutta ukkeliahan vähän kiukutti.
no myöhemmin uudelleen!!
nyt on päikyillä ja söi muuten tänää tosi hyvin!!!!
vetäs purkillisen makaroonia ja jauhelihakastiketta(8kk)
lisäksi vielä puolipurkkia kasviksia ja nautaa(8kk)
aikamoinen määrä :o mutta hyvä näin!
aika pitkään söikin huonosti.

minä väsäsin jauhelihakastikkeen ja spagettia.
toi jauheliha kastike on niin helppo ja nopsa tehä,löysin vielä sellasen helpomman ohjeen netistä :p

niin ja missähän susa luuraa??

nyt syöpötteleen :wave:

Onpas täälä vaisua porukkaa!?!?! Mulla menee herne nenään noitten apinoitten kanssa :kieh:
Nostin pois sängyistä ja laitoin huoneeseen valon..nyt narisee molemmat tuola... :kieh: :kieh:
Ties vaikka ne menkat vihdoin alkais kun on niin pää kireellä ollu... viimeks tosiaan kesäkuussa ollu :whistle: ja kurkkukin ois kipee..taidan käydä laittaan noi sänkyyn ja mennä napsiin c-vitskua. Tiistaina alkais sit vihdoin koulu,mua niin jännittää.. enkä tosiaan halua mennä kipeenä sinne

Yksäiti hui , sullahan alkaa kohta koulunpenkki kutsua! :D Mulla alkaa vasta 1.9, eli muutaman viikon saa vielä olla kotosalla. Tais meillä molemmilla olla sama tilanne että keskeytyneet opinnot jatkuvat mutta luokka on uus? Ihan kyllä mukava päästä taas opintojen pariin =)

Terve!

Onpa täällä ollu hiljaista! Missä kaikki luuraa??? |O

Poju on nukkunut jo tunnin verran, voisi sitä itsekin mennä maate kun ramasee. Täytyy vaan nuo hurtat ensin lenkityttää, siinähän sitä taas piristyy. :kieh:

Viime yö meni todella hyvin, tosin poju nukkui mun vieressä. :ashamed: Aamulla herättiin pirteinä puol seiska. :D Syötiin puurot ja lähdettiin koirien kanssa lenkille. Mukavan "kirpakka" ilma oli aamusella, 12 astetta ja vielä yökosteutta jäljellä. Piristi vielä lisää. :) Päivä meni touhutessa ja autollakin käytiin ajelemassa, ekaa kertaa kahdestaan. Hienosti poju viihtyi takapenkillä lelujen kanssa. Kotiinpäin tultaessa nukkui. :heart:

Juu-u Tiipii..uus luokka, 1,5vuotta jäljellä koulua...
Hitto et mulla menee hermot tohon Peetuun TAAS!!!! On 1,5tuntia pälättäny ja hypänny ees taas sillä seurauksella et Pessi ei saa nukkua!!! Nyt Peetu istuu tossa olohuoneen nurkassa,Pessi nukahti heti kun sain ton hiljennettyä. HERMOT MENEEEE!!!! Mä haluun ite nukkumaan |O

Yhteistyössä