Naurukohtaukselle onnea matkaan! Ensimmäinen lokakuun nyytti taitaa syntyä piakkoin :heart:
Tuntuu hurjalta, kun monilla on synnytys jo melko lähellä ja itse en ole vielä edes koko asialle uhrannut ajatusta, kun tuntuu että laskettuunaikaan on vielä ikuisuus (LA 23.10). Voi kun pääsisi itsekin jo synnyttämään ja pääsisi tästä mahasta, mutta vielä on pari kuukautta kai odoteltava.. tai mistä sitä tietää vaikka syntyisi jo ennen la:ta. Varautunut olen kyllä siihenkin, että yli menee..
satunen Itse olen noita verensokereita mittaillut rv14 asti, neljästi viikossa neljä kertaa päivässä ja kyllähän tuohon hommaan tottuu. Itse olen ajatellut asian myös niin, että vauvalle parempi kun jaksaa ja viitsii sokeriarvoja seurailla, eikä se tietysti itsellekään mukava ole jos pitää jättivauva synnyttää. Itse olen ihan normaalilla ruokavaliolla saanut verensokerit pidettyä kurissa. Herkut ja muut on jäänyt lähes koko raskausajan kauppaan, ettei tule kiusauksia kotona. Viime viikolla pojalla oli synttärit ja silloin tuli hieman enemmän herkuteltua, ja se näkyi kyllä heti sokereissa, onneksi ei kuitenkaan ylittäneet vielä raja-arvoja. Kasviksia olen hyvällä omalla tunnolla vedellyt napaan niin paljon kuin sielu sietää, mutta hedelmien kanssa olen ollut vähän maltillisempi, vaikka kyllä niitäkin on tullut syötyä..
Itse hieman alan jännittämään syyskuun puolessa välissä aloitettavaa Klexane- hoitoa. Eli joudun vatsanahkaan piikittelemään verenohennuslääkettä päivittäin synnytykseen saakka ja vielä synnytyksestä kuusi viikkoa eteenpäin. Se ei mitään mukavaa hommaa ole, mutta pakko se vain on. Ensimmäiset pistokerrat ovat kamalia, mutta lopuaikana menee jo niin rutiinilla ettei edes huomaa.
toiveikasodottaja Meillä ei myös normaaliraskauksissa tehdä ylimääräisiä ultria ja painoarvioita. Täällä kuuluu kaksi ultraa, nt ja rakenne, mitään synnytystapa-arvioita yms. ei ole. Itse olen päässyt raskausdiabeteksen takia yhteen ylimäääräiseen ultraan ja verenhyytymishäiriön takia pääsen ainakin vielä rv35 ultraan, samalla aloitetaan lääkitys. Mahdollisesti tuon 35viikon jälkeen on vielä ultra, mutta esikoisesta en siihen enää kerennyt, kun poika syntyi ennen äitipoliaikaa

Neuvolassa meillä ei koko ultralaitteita edes ole.
pumpernikkeli Kylläpäs sattuikin hyvä tuuri, että vaatteet tuollain sinut löysivät! Miksei minua vastaan ole vaatteet ikinä "kävelleet"..?! Tosin, eipä sillä että niille tarvetta olisi, mutta kyllä tuolla hinnalla kelpaisi vaatepussi
Valmennukset on monilla alkanut tai alkamassa. Meillä taitaa olla niin, ettei uudelleen synnyttäjä valmennuksiin pääse, kun ei ole neuvolassa mitään koko asiasta puhuttu. Esikoisen odotusaikana tuli hyvissä ajoin kotiin kutsu valmennuksiin, mutta ei me silloinkaan niihin ikinä päästy töiden takia, eikä nytkään oltaisi varmaankaan menossa.
Taidan hipsiä päiväunille, kun poikakin vihdoinkin nukahti. Jos hetken kerkeisi torkkua ennen kuin tarvii taas alkaa ruoanlaittoon..
gibbon ja tyttömytty 30+6