Lissuli-81 Minulla myös on vähäisiä oireita toisinaan, mutta ei niin selviä ja rajuja kun poikaa odottaessa (tosin ei silloinkaan vielä näin aikaisessa vaiheessa). Ennen plussatestiä minulla oli useana päivänä pahoinvointia, melkein oksentamiseen asti. Siitä osasin epäillä olevanikin raskaana. Nyt kun tuota pahoinvointia ei enää ole, niin miettii väkisinkin onko kaikki normaalisti, mutta eiköhän kaikki hyvin ole..!? Nyt kun vain osaisi olla stressaamatta ja miettimättä koko asiaa. Mitään muutoksia rinnoissa ei ole, maha iltaisin vähän turvoksissa. Monilla muillakin ilmeisesti oireet alkanut selvemmin myöhemmässä vaiheessa, joten eiköhän niitä oireita ala pian löytymään täältäkin.
Julietta Nuo sinun hermoilusi kuullostaa tutuilta, itse samoja asiota joka päivä mietin. Mitään vuotoja ei (vielä ) ole kyllä ollut, mutta koko ajan ravaan vessassa ja käyn tarkistamassa ettei vuotoa ole tullut. Samoin yritän etsiä koko ajan jotain oireita, mutta niitä ei oikein ole.. Minullakin oli viime viikolla ja alkuviikosta nipistelyjä vatsassa, nyt ne ovat loppuneet, luulen niiden vähenemisen olevan normaalia. Noista selkäkivuista en osaa sanoa, itselläni sellaista ei ole ollut. Minulla lähinnä vasenta kylkeä välillä viiltää, normaalia? Meillä ei neuvolassa suostuta tuota Hcg:tä verestä mittaamaan. Helpottaisi kyllä hieman omaa olotilaa, jos saisi varmuuden että se on noussut normaalisti.
toiveikas odottaja Meillä neuvolassa ekalla kerralla (ainakin viime raskaudessa) vain täyteltiin papareita, puhuttiin ruokatottumuksista, vitamiineista ja paljon muusta. Eli suurin osa ajasta meni keskustellessa. Sydänääniä ei edes yritetty kuunnella, niitä kuunneltiin vasta ekalla lääkärikäynnillä, silloinkaan ei kyllä vielä mitään kuulunut (rv11+jotain). Nyt toisessa raskaudessa saattavat aikaisemmin jo kuunnella, kuulemma ensisynnyttäjällä kuuluu usein myöhemmin sydänäänet kun uudelleen synnyttäjällä. Tiedä sitten kuinka paikkaansa pitävää tietoa on, näin viimeksi sanottiin. Jos neuvolassa on ultralaittaat, niin saattavathan ne ensimmäiselläkin kerralla jo ultrata, meillä semmoisia ei löydy. Ultraan pitää mennä satakunnan keskussairaalaan Poriin, ja jos haluaa ylimääräisiä ultria niin yksityiselle puolelle.
gibbon ja mytty 5+2