*Lokamassut 2009 Kesäkuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Talvicci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervehdys kaikille TODELLA pitkästä aikaa. Olen tehnyt paljon jumppatöitä ja kaikki neljä pikkuista ovat kotosalla tarhasta, joten aikani ei vain riitä tänne :/ Mutta Kassu on hengissä ja Maikki massussa jo raskausviikkoa 26+6 eli huomenna POKS! Lukaisen aina silloin tällöin kuulumisianne ja olen hengessä mukana!

Ihania kesäpäiviä kaikille lokamassuille :wave:

Kassu ja Maikki

Huomenta.

Turhauttavaa.... tää mun saikku tuli kyllä ihan puskista taas.... turhauttaa olla kotona kun ei nyt vaivaa oikeestaan mitenkään.
Enkä mä oikeen osaa lepäillä sen kummemmin... enkä pystykkään kun tuon esikon kanssa tarvii kuitenkin touhuilla.

Riivinrauta & Nuppunen 26+4

äh, taas kirjotin pitkät pätkät ja sit akku taas tilttas ihan ilman varotuksia ja kaik hävis tietty :(
pinkkimieli Voi ku kenkkua tollanen raskausdiabetes-diagnoosi! :/ No, saat hyvää hoitoa ja neuvoa taysissa!Tsemppiä!
Niin ja hauskaa yyteri-päivää!!!

Hanikka kyseli jotain positiivista kerrottavaa taysista!!
No, mä olin siä sillon vajaa 2 vuotta sitten esikosta ja mä kans pelkäsin etukäteen eniten sitä et jos en tuu toimeen henkilökunnan kans. Mut synnytyksessä mul oli aivan mahtava kätilö. Sellanen keski-iän ylittänyt nainen joka jakso tsempata. Pyyteli jälkeenpäin anteekskin kun oli kuulemma joutunut vähän suurempaan ääneen mua käskeen siinä loppuvaiheessa, mut mä en ees muista tai huomannut mitään sellasta. Lääkäri oli kans mukava. Osastolla yhtä kätilöä lukuunottamatta oli kans ihan kivaa porukkaa. Tosin mä kans inhoon sitä siä oloo. En mä osaa nukkua missään vieraassa paikassa kun viä muitakin samassa huoneessa ja kai sitä muutenkin kävi niin ylikierroksilla vaikka vauva kyllä oli ihan nätisti koko ajan :D Olin kyllä helpottunut kun kotiin päästiin vaik sit toisaalta pelotti hieman jäädä yksin vauvan kans.
Tällä kertaa en myöskään niin pelkää synnytystä, mut en kyllä yhtään odota sitä osastolla olo aikaa.
Vitsit, eilen illalla kymmenen aikaan soitettiin että tänään tulee päivällä joku kiinteistövälittäjä arvioimaan meidän talon. Että mä oon huhkinu koko aamun että sais ees jotenkin siedettävän siistiks kämpän. Sitten piti vielä kuisti ja terassi ja koko pihakin käydä setvimässä kun kaikki rojut oli hujan hajan. Ja tietysti esikko tuli perässä ja sotki minkä kerkes. Aina kun sain yhden tavaran paikoilleen niin hänpä kävi sen heti hakemassa takasin ja jätti lojumaan.
No, mut nyt arvio on tehty ja loppupäivän en tee kyllä mitään!! :)

Hei!
Olen siivonnut kuin mielipuoli tänään ja siitä sitten supistuksia sain, siis ihan ikäviä, mutta loppuivat heti kun rauhoituin ja join.
Pitäisi muistaa ottaa oikeasti vähän rauhallisemmin :ashamed:

Muuten ei sen kummempaa.

JA teille jotka esikoistanne odotatte, keksin teille oman nimikkeen, kun olette tulevia äitejä, mutta mielestäni jo olette silti äitejä.
Joten kutsun teitä masumammoiksi :D Ellette pane pahaksenne =)

Juups, pakko mennä syömään, kuolen nälkään :wave:

paapelo+poju+Deri 26+4

Heipähei vaan!
On se ihana kun on noita helteitä,mut jalat ja sormet kyl turpoaa.Paljonko sitä ananasta pitää syyä et tepsii ja käykö purkkiananas?
Vatsanympäryksiä täällä oli mittailtu,105cm oli eilen illalla mulla navan kohdalta,ennen raskautta jotain 86cm...eli kasvanu on :laugh:
Mulla oli tänään neuvola:RR ok,Pissa ok,hb135,sf24 ja paino oli laskenu 200g vaikka oon syöny ku hevonen,kylläkin oksentanu syömäni :'( eli ekasta neuvolasta painoa tullu tasan 3kg.
Hyvät sykkeet kuului,mutta terkka oli vähän huolissaan kun maha oli kova ku kivi,kysyi et tunnenko supistuksen ja tuleeko usein,päivittäinhän niitä...työkielto ois kuulemma saattanu tulla jos ei ois kevyt työ...
Sokerirasitukseen täytyy aika varata,tylsää!!!
Huomena nään pikkusen kun on "tarkastusultra" :heart:

jospa sitä pikkuhiljaa alkais miettimään hankintoja.
Anteeksi omanapa :ashamed:
unihiekka ja seera 25+5

Unihiekka: mulla on kanssa tuota turvotusta. Tuntee oikein kun sormukset on alkanu puristamaan. Ananasta olen nyt syönyt pari päivää. Määriä on vaikea sanoa kun syön vaan sitä tuoretta versiota ja siitä kokonaisesta otan välillä palasia välipalaksi. Aamulla olikin paino kivasti tippunut ja selkeästi on turvotuskin vähentynyt. Silti pelottaa huominen punnitus neuvolassa :kieh:

Tänään huomasin omista tiedoistani kelan asiointipalvelussa että mun äitiysrahahakemus on kuitattu vastaanotetuksi. Ihan kiva että paperit on nyt sinne asti päässeet. Pelkäsin että jäisivät mun työpaikan palkkikseen pöydälle pyörimään...

Enää yksi työpäivä perjantaina ja sitten alkaa LOMA. Takasinhan en ole enää menossa vaan tähän päättyy mun urani (ainakin toistaiseksi, koska never say never) tuossa yrityksessä. Katsotaan nyt miten pitkään jaksan olla kotona. Meillä on tosin miehen kanssa suunnitteilla vähän omaa bisnestä jota voisin alotella 2011 puolella sitten pikku hiljaa :)

Nesteenpoisto:

Määristä on hankala sanoa, kun jokaisen aineenvaihdunta toimii eritavalla, mutta itsellä auttoi 2prk anansmurskaa OMASSA mehussaan.

Hyviä nesteen poistajia ovat myös tuoreet mansikat, tuore persilja, tanko parsa ja tietysti runsaampi neste.
Näitä kaikkia jos jonkun verran syö päivässä, niin eiköhän ala hiukan toimia...tietysti sitten tulisi välttää rasvaisia ja suolaisia ruokia ja muistaa liikkua sopivasti päivänaikana.

Hei!
Turvotusta mullakin tänään ilmestynyt, nilkat on aivan palloina :whistle: Huomasin kun tulin töistä ja eipä auttanut tilannetta kun käytiin kaupungilla kävelyllä ja mulla oli vaan kesälipokkaat jalassa..Sormuksetkin meinaa vähän puristaa,mutta kyllä enimmäkseen vain nuo nilkat turvottaa.

Kysyisin, että paljonko juotte vettä päivän aikana? Itsellä menee aika vaihtelevasti, yleensä 4-7 lasilllista.. Mietin vaan että onkohan tarpeeksi tuo..

nöpötin ja pikkuinen 25+2 :heart:

Käytiin tänään ukon, mun isoveljen ja kahden veljen pojan kanssa yyterissä. Vähänkö tykkään siitä hiekkarannasta :heart: Niiiiiiin pehmosta hiekkaa.
Kun kahlasin sinne mereen ja masu alkoi kastumaan niin kaveri mahassa alkoi mylläämään oikein urakalla. Rauhoittu vasta, kun koko massu oli märkä. Tais olla liian kylmää vettä kaverille, mut mä nautin B)

pinkkimieli ja pallopää 22+5

IMG_0866-1.jpg

POKS! 23 viikkoa täynnä =)

Vyötärön ympärys navan kohdalta 97cm, pari senttiä alempaa 101 cm. En meinannut uskoa, että niinkin paljon! Ennen raskautta käytin vaatteita kokoa 38 ja 40.
Masu pikkusen jo kasvanut :D

Hyvää heinäkuuta lokamassut :)

Pikakommenttina turvotuksista: helle (ja suola :ashamed: ) tekevät sitä minulle, toistaiseksi siedettävissä määrin. Nilkoissa hieman näkyy helle ja sormissa suola.. Juon kyllä paljon, heti aamulla ½ litraa vettä ja 3dl teetä - ja tämä siis tunnin sisällä heräämisestä. Jossain oli ohje, että raskaana ollessa pitäisi juoda aina kun kulkee vesihanan ohitse. Minä vähennän juomisen määrää iltapainotteisesti (siis otan vain pieniä suullisia enkä enää koko lasia kerralla) ettei yö mene aivan vessassaravaamiseksi.

Hopella ihanan sievä massu :heart: minullakin oli tuollainen vielä muutama viikko sitten - mites ihmeessä siitä jo ehti rantapallo muodostua? :D Mittasin minäkin, 95cm näkyi olevan leveimmältä kohdalta mutta muoto on kyllä aivan toinen! Minulla vatsa on aivan edessä, eli sivulta näkyy valtava kumpu mutta etenkin mustissa vaatteissa edestä (tai varsinkaan takaa) ei raskautta hoksaakaan. Sama oli esikoisesta.

Kelaan vein paperit 16.6 eikä vielä näy netissä mitään :( Tylsää.

Lämpöisiä päiviä ja raikkaita öitä heinäkuulle toivottelee..
~Tiila 24+1

Kuumuus sen kun jatkuu vaan B)
Masuun ei mitään uutta.
Painunpa tästä kelaan kyselemään tyhmiä :D Ei vais, ei oo tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä vastauksia. En vaan ymmärrä yhtä kysymystä noissä äippäraha lapuissa "mihin asti olette etuutta saanut?"

pinkkimieli ja pallopää 22+6

Hope2009 :heart: ihana massu!

Siis nuista Kelan-papereista: jätin tosiaan omani Kelaan 15.6 ja jo 16.6 näkyi netissä, että hakemus saapunut ja jo 8 päivän sisällä oli tullut kirjallisetkin päätökset kotiin: netissä päätökset oli äitiysavustuksesta jo 18.6 ja rahoista viikon kuluttua jättöpäivästä. Ihmettelen vaan suuresti miten nuo käsittelyajat tuollain "heittelee"... noh tutkimattomat ovat kelan tiet ja vain luoja tietää jos sekään ;) . Ja valitettavasti Pinkkimieli en osaa vastata sun kysymykseen :ashamed:... koskeeko jotain työmarkkinatuki-juttuja?

Nöpötin kyseli paljonko juotte vettä päivän aikana? ihan häpeä myöntää, mutta liian vähän kyllä juon...en ymmärrä mikä siinä on olevinaan niin vaikeaa, mutta todellakin liian vähän tulee juotua :ashamed: ... joskus toki menee enemmänkin vettä- useita lasillisia, mutta toisena iltana saatan havahtua, etten ole juonut kuin esim lasillisen päivällä...sitten hädissäni tankkaan iltamyöhällä pari "tuopillista" ja näin ollen juoksen koko yön vessassa
:ashamed:

Turvotusta ei tää ole vielä havainnut...toivotaan, ettei tulekkaan ;) !

Vauvalla ollut nyt muutaman päivän hiukan hiljaisempaa masussa...mutta se lienee iha normaalia? Potkuja kyllä satelee, mutta ei niin tiuhaan kuin "parhaimpina" päivinä...pieni varmana ihan väsy kun äiskä on rientänyt paikasta toiseen ihan hulluna: hurjasti ollut puuhaa viime päivinä :p

Mie odotan nykyään jokapäivä ihan intona postimiestä...sieltä pitäisi tulla vauvavakuutuspaperit (jos se meille myönnetään...) ja IIISO paketti Kelalta :p ... niin ja uusin Vauva-lehti :D

Mutta nyt tuonne kesälaitumille kirmaamaan B) ! Aurinkoista päivää kaikille!!!

~ Hugis ja Papu 23+6 ~

Neuvolassa käyty ja kaikki on hyvin :)
Pissa puhdas, verenpaine ok, vauvan syke 135-155, sf-mitta 25cm, paino +280g/vk (ei kuulemma ole paha ollenkaan). Kokonaisnousua nyt ekasta kerrasta +2kg. Seuraavan kerran on sitten tämän kuun lopulla neuvolalääkäri.
Terkkari totesi kun kuunteli sydänääniä että vauvalla on hikka. Tunsin itekin sen ja nyt tiedän sitten miltä se tuntuu kun tähän asti olen vaan arvuutellut että onko se tietty liike hikottelua :)

Posti toi ison kasan lehtiä luettavaksi, joten taidanpa painua tuonne ulos aurinkoon niitä lukemaan ennen kun tulee liian kuuma siellä oleskella :)

Flora + L-poika rv26+1

Heips,
täällä nilkat vieläkin aivan turvoksissa,ei laskenut edes yön aikana :/ Vähän pientä särkyäkin nyt tuntuu,höh.Muuten ei kyllä sitten ole turvotusta. Pitää verenpaine mitata vielä vaikkapa,täällä työpaikalla se onnistuu :)
hugoliina minunkin vauva potkiskeli tavallista vähemmän viime viikonloppuna, olin jo aivan hädissäni kun ei iltapäivään mennessä ollut tuntunut yhtään potkua. sitten niitä alkoi tuntua ja nyt viikon aikana on tuntunut ja näkynyt jo aivan reippaastikin :heart:

nöpötin ja pikkuinen 25+3

Huomenta päivää!

Kyselty veden määrästä:
No itse en edes tarkkaa määrää tiedä, PALJON. Siis juomallahan menee varmasti sellaiset 4l tässä helteessä, sitten lisäksi n.4 kupillista kahvia sekä sitten mehujääpuikkoa jne :o
Mutten silti ravaa vessassa sen useammin, tulee hiottua sen verta reilusti, eli kuin pieni sika :laugh:

Täällä on taas muuten potkujen tuntuma muuttunut...ne eivät oikeastaan edes ole enään potkuja, vaan ennemminkin verrattavissa loppuraskauden liikehdintään...vauvan tuntee selkeästi päältäpäin ja liikkeet ovat tasaisia jalan, käden tai koko kropan liikkeitä...eli ei enään poukkoile sinne tänne. Eli hissukseen alkaa maha täyttyä ja tila vähetä, todella onhan tässä jo pian alkamassa viikko28, kun lauantaina poksuu rv27 täyteen. :D

Ja vihdoinkin se minun kauan odottamani puhelin on saapunut haettavaksi :D
Olen ihan täpinöissäni, pystyn taas puhumaan ilman että pitää laittaa ihmiset kaijariin :laugh:

Mutta nyt pitää mennä hoitamaan kukkia, tuo ilma taas velloo ja mittari näyttää täällä korkeuksissa taas yli 30C...minä kuolen :whistle:

paapelo+poju+Deri 26+5

"Huomenta" rakkaat kanssasisaret!

Paapelo tuo masumamma kuulosti oikein kivalta nimitykseltä :D

Kelan paprut: JEI! Oli jo tullu päätös miun äitiysavustuksesta nettiin, mutta ei ollu tullu vielä mitään tietoa rahasta. Outoa, kun luulis ettei noissa miun päätöksissä pitäis mitään erikoista olla, kun minimiäippärahaa haen. Eipä sillä, ei noilla päätöksillä oo mitään väliä, kunhan sitten rahaa saan, kun äitiysloma alkaa... Mutta kyllä ootan sitä pakkausta kuin kuuta nousevaa!!

Sanokaa onko normaalia, kun koko viime yön tuli harjoitussupistuksia ja paljon! Joka kerta kun vaihdoin kylkeä, niin piti pysähtyä muutamaksi minuutiksi selälleen, kun supisti. Ei ollu kivuliaita, mutta ikävän tuntuisia kuitenkin... Miusta tuntuu oudolta, kun niitä supistuksia tulee yöllä. Eilen tuli siis harpattua varmaan liian pitkälle, kun lähin miehen ja koiran kanssa suhteellisen pitkälle lenkille... Loppumatka olikin yhtä pysähtelyä ja lyllertämistä, huoh... :ashamed:

DsariaL ja Möykky 25+0!!!

siis voi jestas...meillähän on menossa viikko 24+6 eikä mikään 23+6...viitaten tuohon aiempaan viestiini. Hassua kun aluksi laski viikkoja ihan täpinöissään ja nyt ei meinaa laskuissa pysyä, että missä mennään- piti ihan kalenterista laskea :laugh:

Hugis ja Papu 24+6 :D

DsariaL:

Voi johtua ihan treenistä, mutta itse en ole juurikaan treenannut mitenkään näiden kipujeni kanssa, mutta öisin ja iltaisin supistaa silti. Elimistöön erittyy varsinkin ilta ja yöaikaan enemmän oksitosiini hormonia (tästä syystä useimmiten synnytys lähtee käyntiin öisin ). Itsellä myös kyjenvaihdos aiheuttaa välittömästi supistuksen, samaten ylös nousu, tämä taasen ainakin minulla on liitettävissä ihan siihen, että jännitän vatsalihakset ja kohtu seuraa esmerkkiä tavallaan :D
Eli luulisin olevan kyllä ihan normaalia.

Voisi itsekkin käydä taas kurkkaamassa kelansivuilla onko sitä hakumsta edes otettu vielä käsittelyynkään...ärsyttää kun kesäisin siellä meidän virastossa on aina tosi hidasta toimintaa :headwall:

JA HEI!!!!
Talvicci, oletko pistämässä meille heinäkuun pinkkaa pysytyyn? Tajusinpa vain, että kuu taas tosiaan vaihtui :D

*muoks*
Kela on nyt vihdoinkin saanut paperini käsittelyyn...sitten vaan ootellaan ja ootellaan lisää :D

Täällä on vaihteeksi yksi huono vedenjuoja.. Vettä en käytännössä juo juuri ikinä, vichyä menee joo ja kaikkee muutakin (limuja..) mitä ei tartteis, mut anyway kaikkee liian vähän.

Tässä jännitän ehtiikö meidän uudet rattaat ennen viikonloppua Suomeen. Ne on eilen näköjään lähteneet Alankomaista. No, eipä niillä kiire ole.

Mun piti nukkua päikkärit neidin kanssa, mutta enpä malttanu vaan imuroin koko kämpän ja puistelin matot sillä aikaa. Nyt pitäis väsätä varmaan joku ruoka tytölle valmiiksi kun herää. Sitten ulos tai jotain. Jos jaksais muutaman minuutin olla bussissa ni vois lähteä Selloon hoitamaan asioita..jos jaksais..

Huh mikä helle! B)
Aiemmat päivät on ollut vaan reeniä tätä päivää varten varmaan. Mittari näyttää ihan perunoita, mut mä oon ihan hiestä märkä kokoajan, vaikken edes liiku vaan istun koneella pelkissä alusvaatteissa.

Hugis kyseli liittyikö työkkäri rahoihin toi mun kysymys kelasta, nii joo liittyi. Oon kerta ollut työttömänä jo viimevuoden huhtikuusta asti ja oon siis saanut liiton päivärahaa, niin kysymys koski sitä, mihin asti sitä on mulle jo maksettu.
Kelass tuli siis käytyä ja vastaus mun kysymykseen oli, et se mihin asti on maksettu kyseistä etuutta ja mulla oli siis 14.06. Hölmöä mielestäni laittaa tollanen kysymys, kun kuitenkin etuutta saan äippäloman alkuun asti.
Nyt siis vaan odottelen kelasta sit päätöstä ja tietty sitä äippäpakkausta :D

pinkkimieli ja pallopää

Toivotaan että tosiaan noin on, tai että yleensäkkään tulkitsin oikein...siellä luki vain vanhempainpv raha kohdassa: Asiakirja saapaunut, ei muuta...
No, kyllä se sieltä tulee ennen mammaloman alkua jokatapauksessa...

Tajusin tuossa, että ensikuun lopussa alkaa mammaloma...tämä kuukausi varmaan menee ihan naurettavan nopeasti ja sitten onkin enään 2kk LA:n...tässähän iskee kiirus pian :laugh:

Hui! Mua aivan mahasta kouraisi kun luin paapelon edellisen tekstin! =) Että ensi kuussa alkais jo mammaloma. Onneksi tajusin, että meillä on melkein kuukausi eroa la:aan. Eli kiirus ei ihan vielä iske! :laugh:

Yhteistyössä