?? LOKAMASSUT ?? huhtikuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vatsakivuista täällä myös vatsakipuja,välillä enempi ja välillä menee pitkäänkin että ei ole mitään.
muutamana päivänä tuntu siltä että olisivat olleet supistuksia,mutta en usko että olivat,tai en mie oikein tiiä,viiltävän pistäviä olivat kylläkin.

sanoin neuvolassakin että ihmeellisiä mahakipuja on.mutta uskon että ovat jotakin kasvukipuja vaan..en kyllä muista että edellisissä raskauksissa olis mitään tällästä ollut..niin onhan niistä edellisistä raskauksista 15 ja 13v että sillee,silloin ei kyllä stressannu mistään,kaipa sitä oli ja luotti että mitään ei tapahdu..ei tosiaan osannu pelätä yhtikäs mitään..

nytten kyllä omaa itteään tulee kuunneltua huomattavasti enempi.

hyvää lauantai päivää kaikille,

t.niinukka+vunttunen 17+0 :heart:

Vatsakivuista itse olen nyt huomannut että tosi herkästi alkaa vihlomaan (supistelemaan?!!?) alamahaa kun kävelen reippaasti tai jos imuroin/pesen lattioita selkä vähän kumarassa ja vauhdilla, niin alkaa vihlomaan tosi kovasti. Pikku hiljaa kipu laantuu, kunnes alkaa uudestaan.

Voiko tässä vaiheessa olla jo supistuksia? Kyllä kai, mutta ihmetyttää vaan että ne alkaa kun vaikka kävelee vaan rivakammin niinkuin ennen... :ashamed:

Kultsux3 rv 15+6

Moi

Teille, jotka olitte sinne kerhoon sitä jäsenyyttä hakeneet, kävin ne äsken hyväksymässä.
On hiukan kestänyt, en ole koneelle päässyt muuttorumbasta johtuen.

LillaStina, laitoin sulle YV:tä:)

Ihanaa lauantaita kaikille!

lauantaita masukkaat :flower:
nostelen meitä vähän kun on pudottu jo etäs...
monia tuntuu kipuilu mietityttävän; kyllä niitä löytyy täälläkin. kai se on normaalia kohdun kasvua, ja omalta osalta varmaan osin ummetuksen/kovan vatsan aiheuttamia kipuja. ja kyllä jos kauheesti jotain rehkii niin masusta muistutetaan että rauhottaa vähän, rupeaa vihlomaan. ihan ei entiseen malliin voi harrastella...
ihanasti onneksi mies on ruennut avittelemaan kotihommissa minkä omilta töiltään kerkiää :heart: ihana tulla joskus valmiiksi siivottuun kotiin!

mutta nyt ulkoilemaan :flower:

tilda+tiitiäinen15+6 (jo!!!) :heart: :heart: :heart:

Moron!

Yritin eilen kirjoittaa tänne, mutta oli sivut niin juntturassa taas, että sinne katosivat bittiavaruuteen tekstit! :( Yritämme tänään paremmalla onnella...Tosiaan, mulla on ollut tapana iltaisin nukkumaan mennessä kuulostella tuota masua, ja nyt sieltä on parina iltana tuntunut sellaista poreilun ja kutituksen sekaista tunnetta. Taitaa siellä pikkuinen ilmoitella itsestään. :heart: Ihanaa!

Varasin ajan yksityiselle rakenneultraan, se ois sitten 22.5. Saa taas nähdä pikku kirppusen. Nyt mun äiti on alkanut nähdä unia elävästä vauvasta, sehän aina näkee näitä "enneunia" (niinkuin tän mun odotuksenkin) ja taas valoi muhun uskoa sanomalla, että kyllä sä nyt sen lapsen saat! Toivotaan niin!

Hyvät voinnit ja hauskat vaput koko poppoolle!

Kiisumirri ja kirppu rv 16 :wave:

herrajestas tytöt...ny on sitten jo ens vuoden tammikuullekin odottaja :D hitsit et aika menee nopeesti.....mut juu en ny sen kummempia kirjottele...myöhemmin sit taas...viikonloppuja =)

henkka ja muru 15+0

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!

Käyn kyllä lähes päivittäin lukemassa teidän kuulumisia, mutta omien kirjoittaminen on jäänyt, kun on niin KIIRE. Yritän lopputyötäni saada valmiiksi ja huh, välillä itkettää ja toisinaan taas naurattaa. Miten se voi olla noin vaikeaa.

Mutta olitte vatsakivuista jutelleet. Minullakin on tuollaisia hetken kestäviä kipuja ajoittain, mutta luulen niiden kuuluvan asiaan. Minulle sattui viime viikolla neuvolassa niin, että kun nlan täti kokeili masua, niin se sattui tosi paljon. Tuntui kuin lävitseni olisi pistetty jollain ja ihan tuonne alapäähän tuntui. Täti säikähti minun säpsähdystä ja ihmetteli, miten se voi käydä noin kipeää. Kokeili sitten uudelleen ja ei se sattunut ollenkaan. Mikä lie oli? Iltapäivän olin sitten tosi kipeä masusta ja illalla vasta helpotti. Mutta nyt ei ole tuntunut enää mitään ja hyvin olen jaksanut kävelylenkit koirien kanssa ja jouduinpa juoksemaankin, kun tyttö oppi ajamaan ilman apurattaita polkupyörällä. Ei hänen perässä enää pysy ellei laita juoksuksi =)

Minulla on toukokuun loppupuolella rakenneultra ja meillä sattuu niin ikävästi, että isukki ei pääse töiden vuoksi sinne. Oltiin ajateltu kysyä sukupuolta, mutta mahtavatko kertoa, kun olen siellä yksin. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta?

Sit olitte puhuneet ä-pakkauksesta. Meillä vielä harkitaan, otetaanko sitä vai ei. Meillä on aika paljon vaatteita ja ne rahat voisi käyttää vaunuihin. Lisäksi tykkään itse ommella eli kaikki pussilakanat yms teen itse. Mietitään nyt vielä.

Nyt unohtui, mitä vielä piti laittaa :(
Mutta mukavaa sunnuntaita kaikille ja me taidamme lähteä ulos, kun aurinko alkoi pilkottaa (aamulla tuli lunta).

kiitos paljon kaikille kun vastailitte :flower:
nyt on ollu maha kunnossa,ei onneksi jatkunut pidempään se kipu!
oon kyllä laiskotellu koko viikonlopun.katsellu filmejä ja syöny...
millonkas meinaatte ruveta ostelemaan vauvantarvikkeita?
me saadaan sukulaisilta vaunut,pinnasänky ja hoitopöytä,vaatteitakin löytyy isot pinot.
onneksi on ihanat sukulaiset :)
hauskaa vappua kaikille :wave: ja voikaa hyvin :flower:
-milla

Sunnuntaita kaikille!

Kyllä itselläkin on välillä melkoisia kipuja, ja varsinkaan mitään äkkinäistä ei saa tehdä, tai tuntuu heti ilkeitä repäisykipuja. Eilen oltiin esikoisen kanssa uimahallissa ja jopa vedessä temmellys tuntui välillä ilkeältä.

Meillä on myös tulossa sukulaisilta ja ystäviltä melkein kaikki tarvittava, kun esikoiselta ei olla mitään säästetty. Esikoiselta olen oppinut muutaman tavaran mitä haluan ehdottomasti hankkia seuraavalle, jotta eläminen hieman helpottuu. Nämä jutut pitäisi pikkuhiljaa ryhtyä hankkimaan. Vaatteita olen yhden ostanut, kun ei tiedä sukupuolta ja nuo unisex vaatteet ei ole miellyttänyt. Kestovaippoja olen jo pikkuhiljaa hommannut, esikoiselta kun olen myynyt kaikki pienimmät ja isoimmat ei mene vielä pitkään aikaan. Kestoja kannattaa alkaa hommaamaan hyvissä ajoin, kun niitä kuitenkin tarvitaan paljon.

Taidankin ryhtyä taas surffailemaan kestovaippasivuilla kun esikoinen meni nukkumaan. Voikaahan paksusti ja HAUSKAA VAPPUA!! :flower:
Topsy 15+6

Tavara hankinnoista Me ei olla vielä mitään osteltu. Ollaan kyllä pohdittu mitä tarvittaisiin, mutta mitään ei vielä olla uskaltauduttu ostamaan. Ja näiden tuhrujen edelleen jatkuessa, tuntuis liian aikaselta (rohkealta) ostaa jotain isoa.
Äitienpäivänä on tarkoitus julkistaa uutinen ja sen jälkeen sitten selviää paljon meille tarjotaan lähipiiristä tavaraa. Pienten lasten perheitä on lähipiirissä paljon, joten eiköhän jotain tarjota ostettavaksi käytettynä tai saada.

Esikoista kun odotetaan niin tarkoituksena on ottaa äitiyspakkaus. Muut tarvikkeet on vähän hakusessa. Mitä sitä oikeasti tarvitsee? Vaunuja ja rattaitakin on niin kamalasti erilaisia, minkä tyyppiset sitä pitäisi ostaa? Ja toisaalta, jos hommaisi kantoliinan, niin tulisiko sitä käytettyä ja tarvitseeko sitten vaunuja alussa (jos hommaa myös sen 'kanto'takin)? Tuntuu, että on kamalasti vain kysymyksiä, kun ei tuota käytännön kokemusta ole :D

Hipkukka 14+6

Empä meinannut osata tulla tänne...
On ollut himpun verran kiirettä, Neitimme 8 kk on ollut flunssassa pitkään, samoin me miehen kanssa ja kaiken lisäksi meidän piti muuttaa viereiseen taloon naapurin tulipalon johdosta. Rankkaa on ollu. Kaikista eniten ottaa päähän, kun joudumme muutamaan taas 3kk:n päästä uudelle paikkakunnalle.Muuttoa muuton perään...
Vointi on vauvelin osalta ollut mainio, mitä nyt vähän väsyttää. Sydänäänetkin kuului ja kahden viikon kuluttua ultra. Se jääkin ainoaksi ultraksi, jollei mitään erikoista tapahdu.
Äitiyspakkausta ei aiota ottaa, kun on edellisen jäljiltä viimevuotinen. Mitään hankintoja ei olla vielä tehty, mutta edessä on sisarvaunujen osto, vanhemmalle turvaistuin ja ilmeisesti toinen pinnasänky. En oikein tiedä pitäsikö ostaa toinen pinnis vai sänky. Neitimme on pyllerön synnyttyä 1,2kk. Mitens muut näin lähekkäin synnyttäneet tehneet???
sasu ja pyllerö

sunnuntaita kaikille.

liplatus pähkäili että mahtaavatko ultrassa kertoa vauvan sukupuolta jos puoliso ei ole mukana.minulle ainakin kertoivat,silloin toista odottaessani vaikka puoliso ei päässy mukaan.
ei kai siinä mitään estettä luulis olevan.
tietysti jos ei halua tietää kun puoliso ei ole mukana niin kaipa sitä voi sanoo ettei
halua tietää.

minä aijon ainakin kysyy kumpi on tulossa,sitten voi katella jo jotain vaatteitakin.nyt mitä vaatteita on,ne ovat aika neutraalin värisiä.käyvät kummalle hyväänsä.

eilen ajattelin jos olisin vauvan vaatteet pessy,mutta en sitten vielä kehdannut,eiköhän nuo nyt kerkeä kesemmällä pestä.

on ollut niin tuulista ja koleaa ettei ole oikein uloskaan kehdannut mennä.koiran kanssa kävin vaan pienen lenkin tekemässä.
nukuttua tuli,oikein kahden tunnin päikkärit..saapi nähdä nukuttaako ens yönä,ja kaiken lisäksi isäntä menee töihin yöksi.

huomenna olisikin vappuaatto..sanoin isännälle että pitäskö vappu siiderit käydä,-alkottomat sellaset.mutta taidan tyytyä pelkkään simaan :p

mutta hyviä illan jatkoja kaikille.

niinukka+vunttunen 17+1 :heart:

Ollaan tiputtu taas niin alas, että aattelin samalla nostella vähän...

Minä aion ottaa sen äippäpakkauksen, mutta sen lisäksi olen ostellut jonkin verran jotain uutta vaatetta nyytille. Nyt kun minulle tuli tuo kaksi palkkaa tässä muutaman kuukauden, niin oli varaa laittaa jotain vähän tähänkin hommaan. Toukokuussa tulee sieltä viimeinen palkka, joten sen jälkeen ei olekaan taas varaa ostaa yhtään mitään...
Kestovaippoja ostin silloin lapsi-messuilta, kun siellä oli niin hyviä tarjouksia. Laskin, että kyllä 6 vaipalla alkuun pääsee (ne on onneksi sellaisia "kasvavia" versioita, joten menee hieman pidempäänkin päälle). Katotaan sitten jossain välissä tarviiko lisää jostain ostaa. Niitähän nyt näyttää olevan nykyään ihan noissa ruokakaupoissakin (ainakin isommissa olen huomannut), joten niitä saa aika nopeasti lisää.

Nyt koko viikonlopun on kramppaillut tuo maha, taasen. Kävely tuntuu auttavan jonkin verran. Mahallaan nukkuminen on täyttä tuskaa jo ja se vaan pahentaa tilannetta. Eikä tuo kyljellään kippurassa olokaan niin paljoa auta. Yöt menny hieman valvoessa, joten olen tänäänkin nukkunut jo kahdet päikkärit. :)
Toivottavasti vain ensi yönä saa nukuttua...

Hauskaa Vappua kaikille!
Ottakaahan iisisti ja juhlikaa nätisti :laugh:

LillaStina ja Nyytti

Hipkukka kyseli tavaroista. Itsellä ehdottomien listalla on:
-vaunut (ostettu jo, Emmaljungan duo edge combit, esikoisella oli Briot, molempia voin suositella)
-kantoliina (sekä alkuun trikoinen että sitten jatkossa tuo kantopussi)
En pärjäisi kyllä ilman vaunuja pelkällä kantoliinalla, kyllä molemmat ovat meillä olleet käytössä mutta ilman vaunuja olisi mielestäni hankalaa.
-Sähköinen rintapumppu. Esikoisella oli käsikäyttöinen joka oli ihan naurettava tällaisella ihmisellä jonka rinnat on kokoa B ja maitoa tulee juuri ja juuri. Sähköisellä sitä saisi hieman varastoonkin miehen käyttöön.
-ja sitten hirvee kasa kestovaippoja :) Lillastina, kuudella pärjää silloin tällöin, mutta jos haluat kokokestoilla, et pärjää. Halpa ja kätevä vaihtoehto on hankkia n. 5 hyvät kuoret ja sitten iiiiso kasa harsoja. Harsot ovat halpoja ja imuisia sisävaippoja, ja kuoria kun ei tarvitse joka kerta pestä, niin tuolla pääsee pitkälle. Alussahan saattaa mennä 10 vaippaa päivässä ja kun sitten vaipat pesee niin niiden kuivaminenkin kestää vuorokauden. Ellei ole kuivausrumpua.

Sasu79, hankkisin toiseksi sängyksi taaperosängyn. Meillä ainakin esikoinen siirtyi reilu vuosikkaana taaperosänkyyn ja aluksihan niihin voi ostaa irtoreunaa ja vuorata muutenkin tyynyillä ja peitoilla sen sängyn pienemmäksi. Melko pian kuitenkin teillä varmaan esikoinen siirtyisi pinniksestä pois.

Jahas, mies ja tyttö meni jo saunaan, taidan painua perästä. Ihana kun mies kotona niin ehtii tehdä kaikkee omaa juttua, kuten istua netissä :D

Topsy 15+6

Ps. niinukka, muistathan että simassa on aina vähän alkoholia. Olikohan se nyt 0,7 % tai jotain. Eli jos ihan absoluuttisella linjalla haluat pysyä, suosittelen sitä alkoholitonta siideriä ;) Itse kyllä juon simaa, on se sen verran hyvää ja kakkosen kohdalla sitä ei ole enää niin ehdoton :whistle:

Moi

Eikös tuossa alkoholittomassa siiderissäkin ole se 0,7% alkoholia?
Ainakin tuossa mitä meidän kauppa myy.
Ja kaikissa simoissa ei taida olla ihan noin paljon, se Walhallan sima ei tainnut sisältää alkoholia ollenkaan, näin olen antanut itseni ymmärtää.
Sitä, että onko olemassa ihan täysin alkoholitonta siideriä, en osaa sanoa.

Hei! Pariin päivään en ole tänne ehtinytkään. Kävin tuossa perjantaina naistentautien poliklinikalla, kun oli yöllä tosi kovia selkä- ja vatsakipuja, jonka seurauksena istuin ulostamassa varmaan ½ tuntia :( Ja pyyhkiessäni huomasin paperissa kaksi verihyytymää takapuolesta ja pyttykin oli täysin veressä :( Onneksi kaikki oli hyvin, myös ultrattiin. (Noita kipuja ollut muulloinkin, mutta ei noin kovina.) Lääkäri sanoi, että jos jatkuu pitää paksusuoli tähystää :'( Auts, tekisi varmaan kipeää... Torstaina mulla on lääkäriaika, jolloin saan tulokset näistä nivelkipujen takia otetuista näytteistä...

Mutta iloisempiin asioihin.. Meillä on muutaman tunnin päästä edessä runsaan kahden tunnin automatka, menemme Vaasaan Tropiclandiaan rentoutumaan. Ja tietysti hotellin aamiaista odotan vesi kielellä jo. Kuopuksen korvat putkitetaan keskiviikkona, joten nyt oli viimeinen mahdollisuus lähteä, kun miehellä on tämä päivä lomaakin :D Ja jos huomenna sää sallii, yllätämme lapset menemällä Wasalandiaan. Ikinä ei olla kummassakaan käyty. Saa nähdä mitä tuo 1v2vko kuopus tykkää kylpylästä, tuskin muista viime vuodesta kun oltiin parissakin kylpylässä.. ;)

Hauskaa vappua kaikille!!!

Nyt mentävä aamupalalle, herätty jo pari tuntia sitten kuopuksen toimesta...

tuisku + masukki 17+4

huomenia kaikille =)

nyt olisi munkit paistettu ja maistettukin :p

täällä aivan "ihana" vappukeli..oli sitten yön aikana satanut lunta :(
eipä tuolla ulkona mikään helle ole,mittari näytti puoltatoista astetta pakkasta :(

masuasukki voipi ihan hyvin,eilen illalla sitten liikkukin aivan valtavasti tuolla masussa.tuntu kutittelua puolelta jos toiselta.tuntuu että vaavi on enempi tuolla vasemmalla puolella kun jotenkin se puoli pullottaa enempi..
tiiä häntä sitten kuvittelenko vaan.

kohta pitäs lähteä käymään kauppa-asioilla,huomenna olis taas pyhäpäivä.

mutta hauskat vaput kaikille =)

niinukka+vunttunen 17+2

Heippa! :wave:

Olipa kiva viikonloppu, kun lapset oli mummolassa ja saatiin olla miehen kans kahestaan kotona. :heart: Ensin aateltiin mennä johonkin hotelliin, mut loppujen lopuksi oltiin kotona ja käytiin kaupungilla ostoksilla ja syömässä. On se oma sänky aina oma ja parhaiten nukkuu kotona. Otettiin sitte rennosti, eikä vilkastukaan kotihommiin. B)
Tuli kyllä herkuteltua ja varmaan tänäänkin vielä, ku mulla on synttärit tänään. :whistle:
Vauvatavaroista oli ollu puhetta. Meidän ei oikeestaan tarvi mitään hankkia, ku kaikki löytyy. Tai no sen trikoisen liinan aion ommella, mut muuta ei tarvi. Vaatteita on niin paljon, et riittäis varmaan kolmosillekin asti. :whistle:
Pinnasänky asiaakin oli joku miettinyt. Meillä on noilla kahella pienimmällä 1v1kk ikäeroa ja hankittiin toinen pinnasänky. Oli niin helppo laittaa tuo kakkonen sänkyynsä illalla, kun ei ite päässy pois pinnasängystä ja illat pysy helppoina, kun itekseen rauhassa sinne sitten nukahti. Myöhemmin hankittiin sitten tytöille kerrossänky ja poju siirty isompaan pinnasänkyyn, jossa nukkuu edelleenkin. On nyt 1v8kk. Eli meillä on nyt omassa huoneessa tyhjä pinnasänky odottamassa vauvaa.. Tosin aateltiin ostaa pojulle tässä lähiaikoina uus sänky ja viedään varmaan toinen pinnasänky mummolaan, ni on sitten sielläkin kaikille sängyt.

Mukavaa vappua kaikille!

-Ninni rv17+4-

Heippa pitkästä aikaa! Ja mukavaa vappua kaikille!:) Täällä tänään tasan 14rv täynnä ja uskomatonta mutta totta -OKSENSIN äsken ekaa kertaa ja oikein kunnolla!?!?! No, syy lienee se, että en syöny mitään aamupalaa ja nälkä rupes aiheuttamaan tota huonoa oloa. Täytyy varoa pitkiä taukoja ruokailussa, ettei toistu. Vähä huimaava olo, täytynee ottaa iisisti tää vappu!;)

LaSposa & Nyytti rv 14+0 :heart:

P.S. Kuinka moni aikoo mennä 4D-ultraan?

hei kaikille ja HYVÄÄ VAPPUA!!!! :flower:

taisin tuntee pikkuisen potkut äsken ekaa kertaa :D ihanaa..... on niitä jo odoteltukki....miten usein niit sitten rupee tunteen,ku on ekan kerran tuntenu????? en muista mitään ekasta raskaudesta....

meil isäntä ihan kärttysä ku laittaa autoo pihalla ja ei kuulemma oo kaikkia työkaluja...no sit se ärhentelee meille...ihan ku olis meijen vika :( vapputorillekki piti mennä,mut saa ny nähä miten tää ilta lähtee rullaan....

mitenkäs muut meinaa viettää vappua????

henkka ja muru 15+2

Yhteistyössä