Lomailu ja kotityöt... (sis. valitusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Johonkin nyt pitää avautua kun ottaa pattiin... Meidän talouden kotitöiden jako nimittäin. Taustatietona mainittakoon että perheeseen kuuluu mä, mies ja mun kaksi alakouluikäistä lasta. Molemmat ollaan töissä, mies on työpäivän jälkeen kotona kolmen aikaan, mä viiden jälkeen.

Jos mä olen lomalla, tietenkin hoidan kaupassa käynnit, siivoamiset, ruuanlaitot ynnä muut kotihommat. Tämä ei närästä yhtään.

Jos ollaan molemmat töissä, mä hoidan yllä mainitut hommat.

Ja helvetti, kun mies on lomalla niin silti mä siivoan, pyykkään, käyn kaupassa, teen ruuan... Reilua?

Mutta kun hän leikkaa nurmikon tai tekee lumityöt niin on kuulemma reilu peli...?

Jos kerran miehesi mielestä on reilupeli, kun leikkaa nurmikon ja tekee lumityöt, vaihtakaa rooleja. Sä teet lumityöt ja leikkaat nurmikon seuraavan vuoden ja mies kaiken muut. Katsokaa vuoden päästä onko mies edelleen samaa mieltä:)

Kyllä on KAUHEAA! :(

Nyt jätät sen sian VÄLITTÖMÄSTI etkä katso ikinä taaksesi. Viet lapset mukana etkä anna niiden nähdä sitä narsistia enää ikinä.

Kauheaa mikä sika

sikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasikasika

Alkuperäinen kirjoittaja täh;28711604:
Kyllä on KAUHEAA! :(

Nyt jätät sen sian VÄLITTÖMÄSTI etkä katso ikinä taaksesi. Viet lapset mukana etkä anna niiden nähdä sitä narsistia enää ikinä.

Kauheaa mikä sika

Heh heh. Perus palstavastauskin näköjään saatiin tähän.

Sitä saa mitä tilaa tässäkin tapauksessa. Tuo jako on lienee ollut teillä melko lailla suhteen alusta asti ja lasten myötä pahentunut. Ja miksipä se mies tikkua ristiin laittaisi, kun kaikki tehdään valmiiksi ilmankin.

Itse olen surutta kyykyttänyt miestäni tasapuolisella kotitöiden jaolla suhteen alusta asti ja varsin kelpoyksilö tuosta muuten on tullut, jos ei oteta kokkaamista lukuun.

Se tekee enemmän kotitöitä, jolla siihen sillä hetkellä on enemmän aikaa. Jos ollaan yhtäaikaa kotona, niin sitten tehdään yhdesssä taikka niin, että toinen lähtee lapsen kanssa vaikkapa ulkoilemaan, niin toinen saa rauhassa lastata lattian tmv.

Mieheltä luonnistuu kaikki muu, paitsi ruuan laitto. Siinä hän on valitettavasti yrityksistä huolimatta täysin tumpelo; perunamuussi muuttuu aina liisteriksi, sotku keittiössä pelkän hernekeittopurkin lämmittämisen jäljiltä käsittämätön ja bravurina on uunissa tehdyt ranskalaiset ja nakit. Eikä mitään kykyä organisoida ruuan laittoa esim. alkaa valmistella ruuat ihan epäloogisessa järjestyksessä.

Mutta kun vertaa monien muiden nahjuksiin, niin moinen puute sallittakoon. Itse en esim. ymmärrä tietokoneista, kännyköistä ja muista päivitystä vaativista vempaimista mitään. Siinä mieheni on onneksi haka.

^ Jako oli aluksi tasapuolinen, vasta mun jäätyä työttömäksi parin kuukauden ajaksi homma muuttui. Toki kuului siinä vaiheessa muuttuakin mutta töihin palattuani entinen ei palautunut... Olen mä pikku lakkojakin pitänyt ja rakentavastikin yrittänyt keskustella mutta jotenkin asia ei etene vaan mies heittää rajusti puolustuskannalle.
Muuten tuo on ihan mainio yksilö enkä pois vaihtaisi. :)

Minä lähtisin samalle linjalle #3:sen kanssa. Eli vaihdatte päittäin hommat; katsotte kuukauden ajan miten sujuu, jos sinä hoidat nurmikonleikkuun (jonka mies yleensä hoitaa) ja hän vastaavasti ottaa kontolleen sinun tähän asti tekemät hommat.